Ga naar inhoud
GENEGEERD

URBAN SURIVAL: de garagebox (huur) als tijdelijke BOL, een goedkoop alternatief?


hayauchi

Aanbevolen berichten

De garagebox als BOL-schakel bij Urban Survival.

 

 

Een plek waar het, in tijden van nood en rampspoed, veilig is om naartoe te gaan. Een dak boven je hoofd, betonnen muren, zoveel vierkante meter.

Binnen een stedelijke omgeving.

Die plek kan een tussenstap zijn, in een groter en moeilijker evacuatieplan.

Het huren van een garagebox, op, laten we zeggen, 200, 300 kilometer van je huis, is ver genoeg om afstand op te bouwen van de lokale rampplek.

 

Het huren van een simpele garagebox kan al voor 40 euro per maand. Kopen kan natuurlijk ook.

Of je zou met een 'collectief' (een broodgroep, zoals ZZP-ers doen) van zo'n 7 preppers samen de uitvluchtmogelijkheid betalen: dan ben je 68 euro per jaar kwijt.

 

21087-1.jpg.800x600.jpg.aff2ae7b8ea567f1bb1c5daf8aa3bf9f.jpg

21859-1.jpg.800x600.jpg.b72b285739d4528ae897f9100e2b437b.jpg

22121-1.jpg.800x600.jpg.1931639986f705153c5e7753085cdf2d.jpg

 

https://www.youtube.com/watch?v=j3z2t0Eb8MI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
40 eurp per maand uitgeven om iets te huren waar je eigenlijk nooit wat mee doet lijkt me nogal onlogisch
Plus dat er al eens vaak in wordt ingebroken ook... dus waar betaal je dan voor? Voor een lege ruimte op 2 a 300km van huis die je in geval van nood kan gaan innemen... Een waardeloos gedacht naar mijn mening, maar misschien zie ik wel iets over het hoofd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@wodan, het is opvallend dat @hayauchi met posts komt die nogal ehmm... hmmm stof doet opwaaien in termen van 'drog' ideeën.

 

@hayauchi, laat je ontmoedigen door mijn posts alleen raad ik je in het vervolg aan om over je suggesties iets meer na te denken want zulke plannen met gaten zo groot om er in ter verdrinken is natuurlijk nooit drijfend te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het idee is zo gek nog niet .... zou ook vervangen kunnen worden door een caravan op een camping of bij een boer achter de schuur.

 

Groot nadeel van een garagebox vind ik alleen dat als je de deur open doet je meteen al je hebben en houden tentoonstelt ... en dat lijkt me als tshhtf nou niet zo handig.

...en als je er een wand in zou zetten om het zicht te ontnemen heb je binnen no-time de andacht van oom agent nog voordat tshtf ;)

 

Hier kost een garagebox trouwens € 125,- aan huur per maand of € 25.000,- als je 'm koopt..... nou niet echt aantrekkelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het idee is zo gek nog niet .... zou ook vervangen kunnen worden door een caravan op een camping of bij een boer achter de schuur.

 

Groot nadeel van een garagebox vind ik alleen dat als je de deur open doet je meteen al je hebben en houden tentoonstelt ... en dat lijkt me als tshhtf nou niet zo handig.

...en als je er een wand in zou zetten om het zicht te ontnemen heb je binnen no-time de andacht van oom agent nog voordat tshtf ;)

 

Hier kost een garagebox trouwens € 125,- aan huur per maand of € 25.000,- als je 'm koopt..... nou niet echt aantrekkelijk

 

Je hebt garagedeuren met inloopdeuren. Die zou ik direct plaatsen als ik er een zou kopen.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dan ga voor € 1500,- aan deur in een huur garagebox plaatsen ..... denk dat de verhuurder daar blijer mee is dan jij ;)

En zo'n loopdeur is een garagedeur komt nou niet echt ten goede aan de stevigheid en inbraakwerendheid van de deur.

 

Geen enkel deur of slot houdt een inbreker tegen, dus beter op een andere manier beveiligen.:eek:

 

1500 euro is wel heel duur voor een standaard garagedeur, ze kosten ongeveer de helft. Ze beginnen bij 600€ zonder loopdeur nieuw en via MP kun je vaak nog goedkoper iets vinden.

 

Voorbeeld voor 100€ of een bod: http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-zelf-en-verbouw/deuren-en-horren/m886782894-stalen-garage-kantel-deur-met-loopdeur.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo een blikken poort heb ik in geen tijd open . Daar heb ik zelf nog geen breekijzer of koevoet voor nodig .

En als je een muur zet net achter de poort kan de poort niet meer open .

 

Presies!:rolleyes: dat lijkt mij uiters nuttig. De orginele garagedeur en inloop word dan een fake garage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons betaal je €70,- per maand of € 1700,- koop. Mij te duur voor een stapel stenen zonder water of elektriciteit. Ook staan de boxen meestal in het zicht waardoor iedereen ziet wat je doet. 200km lijkt mij ook veels te ver weg (en misschien wel "wat" uit de richting)

 

Denk mobile, en ip kortere afstand. Een garagebox op Loop afstand is misschien wel handig voor opslag spullen en bol tijdens razzia's.

 

Verder goede topic weer, want veel schapen denken alleen bug in!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ah ... daar heb je me, met die had ik ff geen rekening gehouden ..... ik dacht overheaddeur :)

Mja, als je dan inderdaad zorgd/t dat de 'garage'deur niet meer open kan en je alleen de loopdeur gebruikt dan is dat voor dat bedrag wel een optie.

......moettie wel net passen natuurlijk:p

 

Maar inderdaad, wat hierboven al gezegd is, zo'n box staat 9 van de 10 x vol in 't zicht. Men ziet je dus langzaam die box vol stauwen met toiletrollen (okay, en de rest ;) ) dus dan zijn er een x aantal mensen die er vanaf weten .....en dat lijkt me niet handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag geleerd dat een topic starten op dit forum niet zomaar de bedoeling is.

Verder geleerd dat wie een topic start en reacties binnenkrijgt daar dan op antwoordt.

 

Het idee van een garagebox als tijdelijke BOL was al eerder te zien op DISCOVERY/National Geographic Channel.

Daar was (of is) een serie van handelaren die de inhoud van storage units opkopen (als de huurder niet langer de huur betaalt, en uit de administratie verdwijnt, wordt de inhoud verbeurd verklaard).

In de televisieserie was een storage unit te zien met een enorme stalen koepel (honderden kilo's) erin: hier had iemand in de box van een opslagloods

zijn BOL gemaakt. Tja, iemand die leeft in een miljoenenstad, ander land, Verenigde Staten, waar kan een mens anders zo snel naartoe?

Waarmee ik gezegd wil hebben: de opslagbox als BOL als goedkoop alternatief is al ontdekt door (Amerikaanse) groot-stedelijke preppers.

 

Over de huur van zo'n box. En de kans dat je die box nooit zal gebruiken. Ja, dat kan, maar zie het als een verzekering. We

betalen maandelijks premies, zijn verzekerd, zullen we ooit gebruik moeten maken van zo'n verzekering?

Ik wil dit feit aanhalen: in Syrie zijn momenteel 9,5 miljoen mensen ontheemd, op de vlucht, van huis. Waar ga je naartoe? In een grote groep

in een VN-tent, familie, of kies je je eigen weg? Dat laatste zou met een garagebox kunnen.

 

Mijn huurprijs van 40 euro, bestaat wel degelijk. Niet in de randstad, uiteraard. Maar in het Noorden, Twente en Zuid Limburg gaan

garageboxen voor die prijs per maand wel degelijk de verhuur in. Liggen allemaal boven de zeespiegel. Belangrijk: vaak wordt wel verlangd dat je kan aantonen binnen

de regio economisch gebonden te zijn. Je moet in de buurt wonen, maar niet altijd wordt die eis gesteld!

 

Over de kans op inbraak. Die reactie's vond ik verrassend. Want ik stelde me zo'n box voor als zo goed als leeg. De hele tijd.

Immers je prepperspullen neem je mee in een bag. In de box zelf: ja, misschien 100 flessen water, een stoel en een

matras uit de kringloopwinkel: weinig zaken die voor een inbreker interessant zijn.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

ds052.jpg.a43645788f99eb59a62257acbd97880a.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...