Ga naar inhoud
GENEGEERD

Anonymous verklaart oorlog aan Al-Qaeda en IS

Jorisb
 Share

Recommended Posts

Onderstaande link verwijst naar het filmpje waarin de hackersgroep Anonymous oorlog verklaart aan Al-Qaeda en IS. Filmpje is Frans talig, Engelse ondertiteling.

https://www.youtube.com/watch?v=064QkrMATW8

Deze verklaring werd 9 januari naar buiten gebracht. Gister heeft de groep de eerste site plat gelegd.

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3827397/2015/01/11/Eerste-jihadwebsite-plat-door-het-werk-van-Anonymous.dhtml

Persoonlijk vind ik dat deze groep goed bezig is. Wat zij doen zal zeker niet legaal zijn, maar zo word wel duidelijk gemaakt dat wij een extreem islamitische cultuur niet accepteren in onze (westerse) wereld.

Brand maar los; wat is jullie mening? Meer informatie volgt.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@tom666 heb je berichtje via je profiel gevonden.

http://www.hln.be/hln/nl/32542/Aanslag-Charlie-Hebdo/article/detail/2176888/2015/01/09/Anonymous-gaat-in-de-tegenaanval-tegen-jihadisten.dhtml

ik ben echter ook wel benieuwd wat de mensen hier vinden over de acties van Anonymous. Zij proberen (weliswaar digitaal) de extremisten tegen te houden terwijl onze regering bar weinig doet.

@Range waarom vind je dit opvallend?

Link naar reactie

Alhoewel anonymous en veiligheidsdiensten geen vrienden zijn, kunnen ze elkaar versterken. Vandaag publiceerde anonymous deze lijst met jihadisten (waarvan ze van een aantal ook de identiteit weten):

http://pastebin.com/jepDWcwG

We zijn nu een paar uur verder, en een deel van de publicaties zijn al verwijderd, en accounts offline gehaald. De kracht ligt niet in het offline halen van een propaganda website, maar in het verkrijgen van data.

Link naar reactie

Ik vraag me dan af: het kan toch niet zo zijn dat Anonymous aan deze identiteiten kan komen en alle veiligheidsdiensten zoals de CIA niet?

En wat wint Anonymous er mee om zo'n dergelijke lijst op internet te zetten. Ze laten zo vooral zien dat zij aan die informatie kunnen komen. En de officiele bureau's kunnen niet ontkennen dat ze deze namen niet kennen nu zo op internet staan.

Link naar reactie

Tuurlijk weet de overheid ook die namen..

Maar ik melde als in andere posts...

Frankrijk , Nederland , België enz..wij hebben geen Patriot Act zoals in de VS .

Wij kunnen niet zomaar mensen oppakken en ondervragen en wegstoppen wanneer en hoelang we willen ...

Link naar reactie

@Jorisb, omdat Anonymous ook in actie kwam toen de pedofielen partij Martijn niet werd verboden. De politiek had de kans om de partij op één of andere manier te verbieden maar heeft dat niet gedaan... en toen kwam Anonymous met offline halen...

Daaruit maak ik dan op dat zij pas in actie komen als de officiele gang van zaken steken laat vallen. Zo laten ze de overheid eerst de keus om wat te doen, wat ik vele male beter vind dan voor eigen rechter spelen.

@Mr. Gold ik zal die documantaire eens opzoeken!

Link naar reactie

Daaruit maak ik dan op dat zij pas in actie komen als de officiele gang van zaken steken laat vallen. Zo laten ze de overheid eerst de keus om wat te doen, wat ik vele male beter vind dan voor eigen rechter spelen.

@Mr. Gold ik zal die documantaire eens opzoeken!

Ik zei dit ook al in mijn eerste posts maar bedankt voor de bevestiging :)!

Link naar reactie

• 4 weeks later...

Ik ben een big fan van anonymous. Zoals ik hier al las: het is geweldloos en komt pas in actie nadat de officiële gang van zaken gefaald heeft, waardoor ze geen eigen rechters worden.

@Jorisb misschien is het wel de bedoeling van anonymous om de officiële bureaus in twijfel te laten trekken door informatie vrij te geven waar die bureaus ook wel over moeten beschikken? Voor zover ik weet zijn ze ook fel tegen het feit dat overheden en andere instanties zoveel informatie achterhouden.

Link naar reactie

• 1 month later...

En ook Israël krijgt te maken met de anonieme muis.

Anonymous has threatened Israel with “the electronic holocaust” which, the group vowed, would “erase it from cyberspace” on April 7 for “crimes” in Palestine. Anonymous planned yet another cyberattack for just over a week before Holocaust Remembrance Day.

http://rt.com/news/245377-anonymous-hackers-israel-holocaust/

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...