Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat is het beste: de rupsdumper of de gemotoriseerde kruiwagen?


hayauchi

Aanbevolen berichten

Waar kies jij voor? Voor de rupsdumper LUMAG MD300 of de gemotoriseerde kruiwagen?

De prijs van de rupsdumper (1800 euro) is bijna de helft van de kruiwagen (3400 euro). En de rupsdumper is Duitse kwaliteit.

 

Op mijn BUG OUT LOCATIE heb ik honderden zoniet duizenden rotsblokken en keien moeten verplaatsen. Dat deed ik indertijd met de auto en aanhanger. En dat waren hoogteverschillen!

Als ik naar de motor van de LUMAG kijk denk ik: die zou je ook nog wel elders, b.v. als generator, kunnen inzetten indien noodzakelijk. En iemand heeft mij gewezen op de rups als beste keuze voor gewondentransport.

 

houtsteunen.jpg.0c7107badc8445c5c4c736530de43a8a.jpg

http://www.matom.nl/Lumag-Mini-Rupsdumper-MD300?gclid=CPyYhcPaicMCFcoBwwodHjgAtw

 

 

 

 

minidumper de gemotoriseerde kruiwagen voor preppers op locatie

 

MOTOR KRUIWAGEN :

De handige transporthulp voor plantsoen en tuin. Steeds is men op zoek om het werk te vergemakkelijken. De Muck Truck motorkruiwagen is hier een treffend voorbeeld van. Waar het rijden met een volle kruiwagen vaak een zwaar werk is, zeker op onverhard terrein, is de motorkruiwagen een goed alternatief. Met aangedreven wielen, 4 x vooruit en 1 x achteruit versnelling en kiepbare bak wordt dit werk aanmerkelijk lichter gemaakt. Door de vier wielen is de Muck Truck bijzonder stabiel en rijdt ook gemakkelijk de auto of aanhanger op.

 

 

Muck-Truck Max dumper

 

Muck-Truck MAX met 5.5 PK GXV Honda benzinemotor

Tractor profielbanden, laadvermogen: 365 Kg, bakinhoud 195 Liter

gewicht: 136 Kg., 3 versnellingen vooruit / 1 achteruit

met Powerdrive 4WD Rijsysteem

 

Brandstof : euro 95 / 98

Motor : Honda 5,5 pk

Kiep bak inhoud : 170 liter of 250 kg

Gewicht machine : 95 kg

versnellingen vooruit : 4

versnellingen achteruit : 1

Breedte machine : 72 cm

Lengte machine : 155 cm

Hoogte machine : 85 cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

 

Op mijn BUG OUT LOCATIE heb ik honderden zoniet duizenden rotsblokken en keien moeten verplaatsen. Dat deed ik indertijd met de auto en aanhanger. En dat waren hoogteverschillen!

Als ik naar de motor van de LUMAG kijk denk ik: die zou je ook nog wel elders, b.v. als generator, kunnen inzetten indien noodzakelijk.

 

Als je de rupsdumper niet dagelijks\wekelijks gebruikt, dan zou ik er geen kopen. Als in Spanje stenen moet verplaatsen of ophalen, dan doe ik dat in een dubbelas aanhanger en een 4x4 auto die hem trekt. Veel apparaten zijn specifiek voor 1 klus en dan zou je als prepper 100 verschillende apparaten nodig hebben. Gebruik dan beter iets universeels waarmee je meerdere klussen kunt doen.

 

Een landbouw quad met klein aanhangertje zou ook heel goed kunnen zijn voor lichte hoveniers\bouw klussen. Dan kun je ook erop rijden als BOV en er zijn nog vele andere toepassingen die je met een quad kunt doen. Voor dezelfde prijs als een dumper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal eerder een 2e hands Suzuki jeepje met aanhanger kopen, is goed te repareren in elke dorpsgarage en je hebt gelijk een BOV.

De rupsdumper is denk ik niet zo bekend bij de monteurs en de onderdelen kan ook een probleem worden.

 

Geef mijn maar een Jeepje eventueel ook nog met airco

 

http://www.gaspedaal.nl/Suzuki/?pmin=600&pmax=6000&crs=Terreinwagen&srt=pr&uz=1

 

 

En mocht je geen rijbewiijs hebben dan kun je het voertuig ombouwen naar een

Voertuig ombouwen (keuren) naar 'land- of bosbouwvoertuig' MMBS T5

http://preppers.nl/forum/threads/11082-Voertuig-ombouwen-(keuren)-naar-land-of-bosbouwvoertuig-MMBS-T5

Link naar reactie
Delen op andere sites

In plaats van een rups dumper of kruiwagen zou ik voor de quad en aanhanger gaan. Ben je veel flexibeler en sneller op de langere afstanden :rolleyes:

 

[ATTACH=CONFIG]15791[/ATTACH]

Als je met zulke volumes hout uit het bos moet halen, wordt het heel duur hout aan tijd en brandstof.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals eerder gezegd werk ik dagelijks aan zulke machines...

Een rupsdumper is heel erg goed gerief ..hou er wel rekening mee dat kosten bij herstelling aan een rupsdumper vele malen hoger liggen dan aan een kruiwagen met motor...

De rupsen slijten ,afhankelijk wat je er mee doet...snel of niet zo snel ...maar zijn heel duur...

Interne mekaniek is niet zo simpel en duur....

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.marktplaats.nl/a/zakelijke-goederen/agrarisch-tractoren/m887692323-internationals-423-en-553.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

 

ik denk dat je met 3400 heel ver komt om een tractor te kopen is dan wel een ouwtje maar die dingen zijn soms onverwoestbaar.

hang je op de hef een soort bak waar alles indoet.

 

zoiets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

Een trekkertje met voorlader en de nodige accessoires kost de wereld niet.

Gewoon een kleine 10-40 pk benzine uit de jaren 60-80 kun je jaren plezier van hebben en simpele techniek.

Is ook multi functioneel Door de diverse mogelijkheden.

gaten graven, ploegen, zware dingen optillen etc etc.

Let er wel op dat je een 3 punts standaard ophanging aan de achterkant hebt anders kun je moeilijk aan een passende ploeg/zaaimachine etc komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een trekkertje met voorlader en de nodige accessoires kost de wereld niet.

Gewoon een kleine 10-40 pk benzine uit de jaren 60-80 kun je jaren plezier van hebben en simpele techniek.

Is ook multi functioneel Door de diverse mogelijkheden.

gaten graven, ploegen, zware dingen optillen etc etc.

Let er wel op dat je een 3 punts standaard ophanging aan de achterkant hebt anders kun je moeilijk aan een passende ploeg/zaaimachine etc komen.

 

Ik zou voor vanaf de 40 pk gaan en dan liefst met een snelwisselaar zodat je diverse gereedschappen kunt koppelen. Kubota's zijn erg gewild.

 

zoiets: http://www.marktplaats.nl/a/zakelijke-goederen/agrarisch-tractoren/m887564397-leyland-245-met-voorlader-stuurbekrachtiging.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...