Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mijn Franse-Joodse kijk


Mrsjones

Aanbevolen berichten

Nu is er nog een gijzeling in frankrijk. De Joodse stores en schoolen moeten dicht. De franse rabbinate is gevraag door binnenlandse zaak geen diensten te houden deze Shabbat .

12 journalist zijn neer geschoten,grof gasten ,die even goed tegen de paus,Hollande ,Mohamed en orthodox joden aan zeikt.denk maar aan 12 theo maas en hans teuven.

Europa is net als Alice in wonderland in een andere werkelijkheid gevallen en er is geen weg terug.

De aanslag in London, Madrid en nu parijs zijn een oorlog verklaaring. Wij hoeven niet te wachten op een orlog verklaaring. Wij zijn nu de facto at war.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Helemaal waar.

Maar men zal alleen onze vrijheden, rechten en privacy inperken en niets doen aan immigratie, inburgering, etc.

Ook het buitenlandbeleid gaat niet op de schop.

Dus: no change.

 

Je hebt het over inperkingen, en het blangrijkste waar volgens jou wat aan gedaan moet worden is immigratie & inburgering? DAT zijn de belangrijkste punten??

 

Je luistert teveel naar verkeerde signalen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je luistert teveel naar verkeerde signalen.

Alsof inperkingen van mijn rechten, vrijheden en privacy iets concreets opleveren m.b.t. terrorismebestrijding. (Opstelten in 1..2...3....)

Een ander buitenlandbeleid en een minder 'open' immigratie, meer zorg en betrokkenheid bij immigranten opdat ze zich thuis(!) zouden voelen, beetje inburgering dus, had een ander resultaat kunnen opleveren dan de samenleving (kuch, ...) die er nu is.

Dat is niet alleen in NL maar ook in F bijvoorbeeld het geval.

Maar dat had dus een decennium of twee, drie geleden ingezet moeten gaan worden om nu dit soort gevallen te voorkomen.

Maar dit kalf leidt niet tot het dempen van de put.

 

(mod)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alsof inperkingen van mijn rechten, vrijheden en privacy iets concreets opleveren m.b.t. terrorismebestrijding. (Opstelten in 1..2...3....)

Een ander buitenlandbeleid en een minder 'open' immigratie, meer zorg en betrokkenheid bij immigranten opdat ze zich thuis(!) zouden voelen, beetje inburgering dus, had een ander resultaat kunnen opleveren dan de samenleving (kuch, ...) die er nu is.

Dat is niet alleen in NL maar ook in F bijvoorbeeld het geval.

Maar dat had dus een decennium of twee, drie geleden ingezet moeten gaan worden om nu dit soort gevallen te voorkomen.

Maar dit kalf leidt niet tot het dempen van de put.

 

(mod)

 

 

het merendeel van die "extremisten" waren perfect ingeburgerde jonge mensen, meestal zelfs "hier" (vervang door het land waar de aanslag gebeurd) geboren, velen onder hen werkten, sommige hebben een gezin.. en dan plots extremiseren ze..

 

hoeveel syrie-strijders zijn er dat helemaal NIETS met dat land te maken hebben?

 

gaat immigratiecontrole dat oplossen? Nee. immigratie is het probleem niet. plotse extremisering wel.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

gaat immigratiecontrole dat oplossen? Nee. immigratie is het probleem niet. plotse extremisering wel.

 

Goed punt, en emigratie (of uitreis) controle is ook geen oplossing. Ik denk niet dat "extremisering" plots verloopt, daar is een langer traject aan vooraf gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alsof inperkingen van mijn rechten, vrijheden en privacy iets concreets opleveren m.b.t. terrorismebestrijding. (Opstelten in 1..2...3....)

Een ander buitenlandbeleid en een minder 'open' immigratie, meer zorg en betrokkenheid bij immigranten opdat ze zich thuis(!) zouden voelen, beetje inburgering dus, had een ander resultaat kunnen opleveren dan de samenleving (kuch, ...) die er nu is.

Dat is niet alleen in NL maar ook in F bijvoorbeeld het geval.

Maar dat had dus een decennium of twee, drie geleden ingezet moeten gaan worden om nu dit soort gevallen te voorkomen.

Maar dit kalf leidt niet tot het dempen van de put.

 

(mod)

 

 

Hear Hear !!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit was volgens ''kenners '' de trigger...

Aangestuurd door een leider...

Slapende cellen worden wakker gemaakt...

Maar dit gaat niet over IS of over Al Qaida ...dit gaat verder terug in het verleden...

De groeperingen zijn nog hetzelfde , de namen zijn anders...

We waren verwittigd en ze hadden gelijk....

Ik vrees dat Europa nog op zijn grondvesten zal daveren ...ik hoop dat ik ongelijk heb.

 

Dit is voor die gasten extreem efficiënte oorlogsvoering ulta low cost...

Zie wat 3 personen kunnen aanrichten in een beschaving....met een AK 47 en geweld...

Wat als het er 20 zouden zijn of 50.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

[.....]

[.....]

De aanslag in London, Madrid en nu parijs zijn een oorlog verklaaring. Wij hoeven niet te wachten op een orlog verklaaring. Wij zijn nu de facto at war.

 

Jazeker, dit is een oorlogsverklaring. En de situatie is niet meer terug te draaien. De (linkse) politiek met haar media-apparaat wil hier gewoon niet aan. Na zorgvuldige analyse zal dan blijken dat Putin en/of Wilders hierachter zaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alsof inperkingen van mijn rechten, vrijheden en privacy iets concreets opleveren m.b.t. terrorismebestrijding. (Opstelten in 1..2...3....)

Een ander buitenlandbeleid en een minder 'open' immigratie, meer zorg en betrokkenheid bij immigranten opdat ze zich thuis(!) zouden voelen, beetje inburgering dus, had een ander resultaat kunnen opleveren dan de samenleving (kuch, ...) die er nu is.

Dat is niet alleen in NL maar ook in F bijvoorbeeld het geval.

Maar dat had dus een decennium of twee, drie geleden ingezet moeten gaan worden om nu dit soort gevallen te voorkomen.

Maar dit kalf leidt niet tot het dempen van de put.

 

(mod)

 

Iedereen die er 20-30 jaar geleden zelfs maar aandacht aan had besteed werd verketterd tot op het bot. Men stak toen liever de kop in het zand. En daar mogen wij nu mee leven. Sommigen steken nog steeds hun kop in het zand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach het is geen verrassing.

 

Tot nu toe heeft heel het westen geen klagen gehad, in het midden-Oosten gebeurt dit dagelijks, maar dat komt hier niet eens in de krant.

Blijkbaar is iedereen vergeten dat we al 10jaar in staat van oorlog zijn, dus een oorlogsverklaring komt een meetje laat.

En burgerslachtoffers horen daar bij.

 

Mijn vader werkte in de jaren 70 al in diverse moslimlanden en toen was er die haat ook al.

Alleen door de bemoeizucht van het Westen in het Midden-Oosten is die haat nog veel erger geworden.

 

Wij hebben daar niets te zoeken, en de moslims hier niets:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het als een koe die je eerst dood laat gaan en vervolgens probeert te melken. Het is te laat, in het verleden zijn verkeerde keuzes gemaakt, niks meer aan te doen. Helaas. Zit al te kijken wat immigratie naar een ander werelddeel (muv midden oosten natuurlijk) kost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het als een koe die je eerst dood laat gaan en vervolgens probeert te melken. Het is te laat, in het verleden zijn verkeerde keuzes gemaakt, niks meer aan te doen. Helaas. Zit al te kijken wat immigratie naar een ander werelddeel (muv midden oosten natuurlijk) kost.

 

als het kalf verdronken is dempt men de put . . .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu is er nog een gijzeling in frankrijk. De Joodse stores en schoolen moeten dicht. De franse rabbinate is gevraag door binnenlandse zaak geen diensten te houden deze Shabbat .

12 journalist zijn neer geschoten,grof gasten ,die even goed tegen de paus,Hollande ,Mohamed en orthodox joden aan zeikt.denk maar aan 12 theo maas en hans teuven.

Europa is net als Alice in wonderland in een andere werkelijkheid gevallen en er is geen weg terug.

De aanslag in London, Madrid en nu parijs zijn een oorlog verklaaring. Wij hoeven niet te wachten op een orlog verklaaring. Wij zijn nu de facto at war.

 

de europese handelswijze kennende zullen we eerst nog moeten wachten tot ook Nederland de pineut is en Duitsland en Zwitserland enzo, en dan gaan ze er ( misschien ) serieus over nadenken

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hoort veel dat het in minder dan een jaar is gebeurd, soms zelfs maar maanden.

ik noem dat plots.

 

Waarschijnlijk omdat men het traject waarin iemand, daaraan voorafgaand, gelovig wordt niet meerekent. En om gelovig te worden moet je eerst irrationeel worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik val er een beetje in het midden in.

maar de laatste tijd (sinds de aanslag in Parijs) denk ik steeds over de zelfde dingen na.

dat zijn:

defensie is er toch om onze vrijheid te beschermen (ik zie daar onder ook vrijheid van meningsuiting.

maar ook om de burgers hun veiligheid te beschermen. (ik vind het niet veilig om in de metro of op het winkel centrum te lopen met de kans dat iemand allah achbar gaat roepen).

 

en ook ben ik van mening dat het helemaal geen zin heeft om Jihadisten op te pakken.

omdat er komen dan toch wel weer nieuwe mensen die toch wel weer het zelfde doen.

(hier bij wil ik dan niet zeggen dat je ze vrij moet laten rond lopen).

maar je moet het toch bij de kern stoppen.

 

en dan niet zeggen dat we dit "diplomatiek kunnen oplossen"

want ik ben van mening dat je niet met mensen kan onderhandelen die andere mensen onthoofden voor de camera.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik val er een beetje in het midden in.

maar de laatste tijd (sinds de aanslag in Parijs) denk ik steeds over de zelfde dingen na.

dat zijn:

defensie is er toch om onze vrijheid te beschermen (ik zie daar onder ook vrijheid van meningsuiting.

maar ook om de burgers hun veiligheid te beschermen. (ik vind het niet veilig om in de metro of op het winkel centrum te lopen met de kans dat iemand allah achbar gaat roepen).

 

Zo zie ik het ook. Je gaat steeds minder fijn over straat omdat de kans dat er een gek met een geweer of iets dergelijks opduikt steeds groter wordt. Als je jezelf dan niet kan/mag beschermen dan geeft dan een beangstigend gevoel. Het zou ook niet goed zijn als iedereen maar bewapend over straat zou lopen want krijg je wellicht nog meer angst van. Maar tegen dit soort voorvallen kunnen ze in mijn ogen op korte termijn gewoon niets of te weinig doen. Ze hadden eerder hardere maatregelen moeten nemen en die maatregelen moeten er nu ook eens gaan komen.

Het is nu dus maar gewoon hopen dat je op de juiste momenten op een goede plaats bevind.

Zag de laatste dagen ook weer iemand in het nieuws zeggen dat we in dit land zwarte piet niet binnen laten maar als een jihadist naar Syrië wil dan mag hij niet weg. Nou in deze geef ik hem direct gelijk en laat die gasten gaan als je niets hebt om ze op te pakken en met name ZORG DAT ZE NIET MEER TERUG KOMEN!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zie ik het ook. Je gaat steeds minder fijn over straat omdat de kans dat er een gek met een geweer of iets dergelijks opduikt steeds groter wordt. Als je jezelf dan niet kan/mag beschermen dan geeft dan een beangstigend gevoel. Het zou ook niet goed zijn als iedereen maar bewapend over straat zou lopen want krijg je wellicht nog meer angst van. Maar tegen dit soort voorvallen kunnen ze in mijn ogen op korte termijn gewoon niets of te weinig doen. Ze hadden eerder hardere maatregelen moeten nemen en die maatregelen moeten er nu ook eens gaan komen.

Het is nu dus maar gewoon hopen dat je op de juiste momenten op een goede plaats bevind.

Zag de laatste dagen ook weer iemand in het nieuws zeggen dat we in dit land zwarte piet niet binnen laten maar als een jihadist naar Syrië wil dan mag hij niet weg. Nou in deze geef ik hem direct gelijk en laat die gasten gaan als je niets hebt om ze op te pakken en met name ZORG DAT ZE NIET MEER TERUG KOMEN!!

 

precies maar het i niet een echte preppers gedachten van 'laten we maar hopen dat we op het goede moment op de goede plaats zijn'.

 

en als ze naar Syrie willen mogen ze van mij ook gaan en niet meer terug komen maar de meeste jihadisten weten dat het erg makkelijk is om bijv vanaf Duitsland in Nederland te komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

en ook ben ik van mening dat het helemaal geen zin heeft om Jihadisten op te pakken.

omdat er komen dan toch wel weer nieuwe mensen die toch wel weer het zelfde doen.

(hier bij wil ik dan niet zeggen dat je ze vrij moet laten rond lopen).

maar je moet het toch bij de kern stoppen.

 

en dan niet zeggen dat we dit "diplomatiek kunnen oplossen"

want ik ben van mening dat je niet met mensen kan onderhandelen die andere mensen onthoofden voor de camera.

 

Mensen opsluiten voordat ze iets verkeerd gedaan hebben moeten we nooit willen, dat gezegd hebbende zijn er m.i. wel mogelijkheden zodra "Jihadisme" als een psychische stoornis beschouwd wordt. De rechter kan nu al bepalen dat mensen, die door een stoornis een gevaar voor zichzelf en/of omgeving zijn, gedwongen opgenomen worden. Ik denk dat je mbv een paar maanden goede therapie kunt leren om rationeel te denken en allerlei bijgeloof (religie, spoken, statisme etc) kunt kwijtraken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen opsluiten voordat ze iets verkeerd gedaan hebben moeten we nooit willen, dat gezegd hebbende zijn er m.i. wel mogelijkheden zodra "Jihadisme" als een psychische stoornis beschouwd wordt. De rechter kan nu al bepalen dat mensen, die door een stoornis een gevaar voor zichzelf en/of omgeving zijn, gedwongen opgenomen worden. Ik denk dat je mbv een paar maanden goede therapie kunt leren om rationeel te denken en allerlei bijgeloof (religie, spoken, statisme etc) kunt kwijtraken.

 

ja maar wat ik probeerde te zeggen dat je er niks mee opschiet

want, er komen toch wel weer nieuwe aanslagen.

ook als mensen nu de kantoren van journalisten beter gaan beveiligen komt er wel een aanslag op een winkelcentrum of iets dergelijks.

want je kan het niet stoppen door mensen alleen maar op te pakken.

je moet het al stoppen voor dat ze het plan hebben om iets te doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk omdat men het traject waarin iemand, daaraan voorafgaand, gelovig wordt niet meerekent. En om gelovig te worden moet je eerst irrationeel worden.

 

Inderdaad. Ik citeer mezelf maar even uit een andere post. Pedofilie valt ook niet te verbieden. Maar normale mensen vinden pedofilie weerzinwekkend en veroordelen dat gedrag.

In mijn optiek is het geloof in bovennatuurlijke krachten en praten met iemand die niet bestaat volkomen idioot en leidt het tot uitwassen.

 

Pedofilie kunnen we niet uitroeien wel veroordelen en bestrijden. Ik denk dat we maar eens een begin moeten maken met het verbieden van religie. Of: we kiezen ervoor dat mensen dat wel mogen maar niemand mogen kwetsen. Net zoals dat je gerust de mening mag hebben dat homofilie verwerpelijk is. Of dat joden verboden moeten worden. Dat is namelijk een mening en daar gaat niemand dood aan. Mag ik vinden dat geloof slecht is? Jazeker. Mag ik vinden dat negers inferieur zijn aan blanken? Ja dat mag ik.

 

Dat ik omwille van mijn mening iemand kwaad berokken, dat mag niet. Ik mag niet een ander pijn doen. Doe ik iemand pijn door een mening te hebben, bijvoorbeeld de mening dat seksuele betrekkingen tussen paarden en mensen geaccepteerd dient te worden? Of dat mijn geloof in het grote vliegende spaghetti monster het enige juiste geloof is? En dat het gezamenlijk drinken van het bloed van Christus en het eten van zijn lichaam die voor u gebroken werd (enzovoort enzovoort) volkomen idioot is? Ja die mening mag ik hebben. Toch zijn er mensen die menen dat zulk soort meningen niet mogen. Ik kwets er christenen mee. Negers zijn niet inferieur. Moslims zijn niet idioot. Joden ook niet. Of wel soms? Mag ik pedofilie verderfelijk vinden? Of mag ik elke mening hebben? Wie bepaalt de grenzen van het normale?

 

Kennelijk mag je niet zomaar alles vinden. Wat de een normaal vindt, vindt een ander kwetsend of abnormaal of afwijkend of dusdanig vervelend dat het een moordaanslag rechtvaardigd.

 

Als mijn geloof mij opdraagt om de pinken van mijn zoons af te hakken ende grote tenen van mijn dochters, dan kan ik rekenen op justitiële vervolging als ik dat ten uitvoer breng. Besnijdenis bij jongetjes is normaal want het staat in een oud boek. Dus is dat normaal. Althans, voor sommigen. Er zijn nog veel oudere culturen waarbij het normaal was om bij levende kinderen het hart uit te snijden en terwijl het nog klopt, op te eten. Dat is ronduit ziek. Althans, volgens mij. Volgens oude geschriften echter normaal. In het oude Egypte werden de vrouwen gedood en begraven als hun man overleed. Idioot natuurlijk.

 

Ik hoop dat we over enkele generaties in gaan zien dat de huidige grote (en kleine) religies net zo idioot zijn als pedofilie, seks met paarden, fascistische ideeën over negers en de superioriteit van het blanke ras en het opeten van het kloppende hart van een vers gedood kind.

 

Ik geloof niet in God en de Duivel. Ik geloof wel in goed en kwaad. Of normaal en abnormaal. En bepaalde denkwijzen zijn nou eenmaal abnormaal en leiden tot afwijkend gedrag waardoor mensen pijn worden gedaan. Yoda zei het heel mooi:

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” The Phantom Menace

 

En deze, die heel toepasselijk is voor wat mensen geleerd hebben (lees: geïndoctrineerd ) bij hun bijbel club of koran gezelschap: "No! No different. Only different in your mind. You must unlearn what you have learned." - Yoda

 

Het is zo ontzettend jammer dat geloof ook precies zegt wat het is, namelijk GELOOF, en dat het derhalve impliceert dat er geen ruimte is voor acceptatie, luisteren, dialoog, openheid, zelfonderzoek, onderzoek naar kernwaarden en wat nou wel en niet goed of slecht is. Alles wordt door gelovigen gemakkelijk langs de lat gelegd van een oud boek of een uitspraak van een profeet of andere heilige of het wordt voorgelegd aan een priester of mufti of dominee of rabbijn. Want die zullen het wel weten. Met alle gevolgen van dien, die we dagelijks in de krant kunnen lezen.

 

Nu zullen weer een aantal mensen beweren dat het allemaal niet zo is, dat religie echt wel goed is. Tegen die mensen zeg ik: lees mijn onderschrift.

 

Keyser Yoda zou zeggen: Religie tordeert perceptie. Perceptie nodig voor normaal. Normaal nodig om mens te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...