Ga naar inhoud
GENEGEERD

Pathfinder Haversack


MyronPrps

Aanbevolen berichten

Hallo Iedereen:)

 

zoals enkele van jullie weten was het op 5 januari 2015 mijn verjaardag (voorgaande jaren toevallig ook op 5jan) dus kreeg ik een paar cadeautjes.

 

misschien is het jullie ook wel opgevallen dat ik ook wel een klein beetje een Dave-o-Fiel ben (dikke van dalen kijkt er nog naar) oftewel ben erg fan van Dave Canterbury die ondanks zijn stoere act in Dual Survival toch wel een hele dikke softie is op zn eigen Youtube kanaal ( http://www.youtube.com/wildernessoutfitters )

 

In zijn filmpjes draagt hij vaak een haversack, dit is een kleine tas gemaakt van oilcloth waar een paar kleine dingetjes inzitten zodat je je een hele dag kunt redden (of een paar nachtjes als je een goede shelter al hebt). Na lang gedacht te hebben toch maar besloten deze op mijn "verlanglijstje" te zetten en 5 januari was het dus zo ver:)

 

De haversack is 36cm/14inches lang en heeft een groot vak en nog een vak binnenin de flap over de bovenkant. Vooral nu mijn shelter toch wel grotendeels klaar is bij mijn perceel heb ik niet zoveel dingetjes nodig om daar te vertoeven en dus komt de haversack erg goed uit.

 

inhoud van mijn haversack op dit moment:

 

Handschoenen (in vak van de flap)

Kol (in vak van de flap)

Reep chocolade (in vak van de flap)

 

Saami naaiset

Vuurset met vuurslag en charcloth

Notitieboekje met erbij nog een chartin en wat aanmaak spul.

Mes met slijpsteen

Ferro rod in lederenhouder

Pocketzaag Silky

Bankline + El Cheapo Touw

 

 

Vaak heb ik dan nog een bijl over mijn schouder en als ik mij erg culinair voel prop ik de billycan erin.

 

omdat je maar een kleine tas hebt, doe je er ook minder in en dus leer je ook omgaan met minder. Een voordeel aan dit kleine formaat is ook dat je hem makkelijk eventjes meeneemt, wat ik nu vaak doe is hem snel even omslingeren als ik eventjes weg moet met de fiets of in de auto past die zelfs achter mijn onderbenen tegen de stoel aan dus zal ik hem snel kunnen pakken als er wat zou gebeuren (auto ongeluk in the middle of nowhere zonder bereik)

 

het enige wat nog zou ontbreken is iets voor onderdak maar een kleine poncho erin van de PREPSHOP lost dit alweer op.

 

Ik vind het echt een bjizonder simpel maar heerlijk tasje vooral wanneer je nog wat ruimte overhebt kun je er rustig mee door het bos wandelen en nog dingen verzamelen en die droog bewaren in je tas zonder dat je deze af hoeft te doen. vaak draag ik de haversack ook in combinatie met een oude veldfles zodat ik beide over een schouder kan slingeren.

 

Hier wat foto's:

 

attachment.php?attachmentid=15748&stc=1attachment.php?attachmentid=15749&stc=1attachment.php?attachmentid=15750&stc=1

 

En is deze ferro rod niet prachtig (15,5cm lang en 1cm breed)attachment.php?attachmentid=15751&stc=1

 

Ik ben er erg blij mee en kan hem zeker aanraden, ondanks alle takjes en doorns die er al langs zijn gegaan houd hij zich prachtig en stoot hij perfect water af.

 

met vriendelijke groet,

 

MP

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

leuk dat je hem eindelijk hebt en dat hij ook handig blijkt te zijn. ben na gisteren ook weer aan het denken gezet omdat het in het revalidatiecentrum weer flink tegen viel en ik waarschijnlijk weer extra behandelingen ga krijgen en het langer gaat duren. zit ik er nu dus ook aan te denken om iets heel lichts erbij te nemen waarbij ik me ook makkelijker kan verplaatsen op het moment dat ik nog met krukken moet lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie tas . Ook mooie inhoud . Ik heb ook zo dikwijls een klein tasje bij mij . Had ik jou dat niet getoond?

 

Het kleine BOBje kan ik mij nog goed herinneren geert:) een van mijn betere SC herinneringen.

@Rataplan er is niet veel denkwerk in het touw gegaan haha maar inderdaad als je niet wilt opvallen is een zachtere kleur handiger. (heb normaal of zwart of van dat woodland paracord.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...