Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Beste Preppers,

Heeft hier iemand ervaring met de onverzekerde verzending van Amstelmunt.nl?

Omdat ik nooit grote bestellingen aan edelmetaal koop, en zal gaan kopen, vroeg ik me af of het wel te vertrouwen is.

Niet dat het bedrijf het pakketje gewoon niet stuurt, en dan zegt dat het onderschept is o.i.d.

Iemand ervaringen?

Sam

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Peerke
Beste Preppers,

Omdat ik nooit grote bestellingen aan edelmetaal koop, en zal gaan kopen, vroeg ik me af of het wel te vertrouwen is.

Niet dat het bedrijf het pakketje gewoon niet stuurt, en dan zegt dat het onderschept is o.i.d.

Iemand ervaringen?

Sam

Ik heb geen ervaringen ermee, maar onverzekerd lijkt me niet handig. Dan zou ik iets meer betalen voor iets wat wel verzekerd is.

Deze post delen

Ik heb geen ervaringen ermee, maar onverzekerd lijkt me niet handig. Dan zou ik iets meer betalen voor iets wat wel verzekerd is.

Ben ik ook een grotere fan van, maar ik was eigenlijk van plan om een muntje te kopen, en om dan 9€ extra te betalen voor verzending is al snel 40-50% meer betalen.

Deze post delen

Zou het gewoon niet extra betalen en als het niet goed gaat ze helemaal afzeiken hier en dan zullen ze ongetwijfeld wel goed doen :-)

Deze post delen

Ben ik ook een grotere fan van' date=' maar ik was eigenlijk van plan om een muntje te kopen, en om dan 9€ extra te betalen voor verzending is al snel 40-50% meer betalen.[/quote']

In het verleden heb ik zaken gedaan met Amsterdamgold.nl. Prima zaak, alles goed geregeld. Nu doe ik i.v.m.de kosten bestellen bij Hollandgold.nl. Ik heb besteld en contact gehad omdat niet alles in voorraad is. Ze hebbende hoogste klanttevredenheid en 98% van de klanten beveelt hun verder aan.

Nu koop ik goud (geen zilver) en daar zijn zij erg goedkoop in. Alleen in het buitenland zou ik goedkoper kunnen kopen. Even vergeleken 500 gram goud bij hun, dan betaal je al snel 250€ minder dan bij Amstelmunt. Ik zou dus eerst goed vergelijken en liever een euro meer maar een vertrouwd adres, dan 1x gezeik achteraf.

https://www.thesilvermountain.nl/nl/ zitten zelf ook hier op het preppers forum en daar hoor je ook goede berichten over.

Beter vergelijken en dan kiezen voor een vaste leverancier.

Deze post delen

Hoi,

Heb net 101munten.nl weer even gecontacteerd, waar ik de vorige keer ook mijn munten bij had besteld.

Hij heeft voor me geregeld dat ik onverzekerd éen mapletje 2015 kon kopen voor 20€, 5€ minder dan bij amstelgold.nl

Is nu al de tweede keer dat ik een topservice van dit bedrijf heb gekregen.

Wellicht een tip voor andere preppers!

Sam

Deze post delen

Hoi,

Heb net 101munten.nl weer even gecontacteerd, waar ik de vorige keer ook mijn munten bij had besteld.

Hij heeft voor me geregeld dat ik onverzekerd éen mapletje 2015 kon kopen voor 20€, 5€ minder dan bij amstelgold.nl

Is nu al de tweede keer dat ik een topservice van dit bedrijf heb gekregen.

Wellicht een tip voor andere preppers!

Sam

Precies, blijf gewoon bij je vertrouwde toko. Niet alleen voor het geld, want de volgende keer bestel je daar ook gewoon als het een par dubbeltjes duurder is.

Deze post delen

Beste Preppers,

Iemand ervaringen?

Sam

Als verkopende partij dien jij er wettelijk gezien voor te zorgen dat de kopende partij zijn bestelde spullen krijg. Dus eigenlijk neemt het bedrijf een risico en niet jij. Wanneer de munten niet bij je zijn aangekomen is dat HUN probleem en niet de jouwe. Daarom doen sommige bedrijven ook alleen verzekerde verzending om dit risico te mijden.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Deze post delen

Als verkopende partij dien jij er wettelijk gezien voor te zorgen dat de kopende partij zijn bestelde spullen krijg. Dus eigenlijk neemt het bedrijf een risico en niet jij. Wanneer de munten niet bij je zijn aangekomen is dat HUN probleem en niet de jouwe. Daarom doen sommige bedrijven ook alleen verzekerde verzending om dit risico te mijden.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Dus stel dat ik mijn pakketje van 101munten niet krijg, dan zou ik eigenlijk recht hebben op mijn geld?

Sam

Deze post delen

@Sam's EDC: Als je slechts af en toe een losse munt wilt kopen, zou ik eens bij een lokale muntenhandel gaan kijken, Dat scheelt de verzendkosten. Ze hebben misschien niet de nieuwste maples, maar misschien ook wel, maar zilveren 50 gulden stukken (bijvoorbeeld) zijn ook mooi. Die kosten circa 13 euro. Zilveren tientjes, guldens en knaken gaan ook weg voor ongeveer spotprijs, evenals Duitse 5 DM stukken en dergelijke.

50gulden.jpg.d4e99aba166a4b970a6d9326d8d7758a.jpg

Of een mooie munt uit Botswana:

1986botswana2pulaworldwildlifefund25thanniversaryrev400.jpg.8fe6e29c029966fa15a02fdd4752d7d1.jpg

Deze post delen

Dus stel dat ik mijn pakketje van 101munten niet krijg, dan zou ik eigenlijk recht hebben op mijn geld?

Sam

Ja, of een vervangend product. De verkoper draagt de verantwoording van de verzending. Dit geldt echter voor alleen voor B2C verkopen (Business to Consumer). Wanneer jij dus iets via Marktplaats koopt en het komt niet aan is het een ingewikkelder verhaal.

Link: Burgerlijk Wetboek

http://wetten.overheid.nl/BWBR0005290/Boek7/Titel1/Afdeling2/Artikel11/geldigheidsdatum_08-01-2015

Deze post delen

Wat traag? krijg het gevoeld dat ik ergens iets aan moet slingeren. Wacht al minimaal 2 minuten voor de pagina volledig geladen is

• Leuk 1

Deze post delen

Wat traag? krijg het gevoeld dat ik ergens iets aan moet slingeren. Wacht al minimaal 2 minuten voor de pagina volledig geladen is

Is al dagen op rij. Ik ben afgehaakt.

[ATTACH=CONFIG]19743[/ATTACH]

Deze post delen

Maakt niet uit dat die site traag is. Die M16 holle bout is vrij uniek, maar erg duur. De rest, blikjes, spuitbusje ballistol, klok en boek kun je zelf wel fabriceren, scheelt je weer 25 euro per stuk en de verzendkosten.

Deze post delen

Maakt niet uit dat die site traag is. Die M16 holle bout is vrij uniek, maar erg duur. De rest, blikjes, spuitbusje ballistol, klok en boek kun je zelf wel fabriceren, scheelt je weer 25 euro per stuk en de verzendkosten.

In principe kun je die bout ook zelf maken als je beschikt over een goeie kolom boormachine en een draadtap setje ;-)

Lijkt mij een leuk projectje voor komende wintermaanden......

Deze post delen

In principe kun je die bout ook zelf maken als je beschikt over een goeie kolom boormachine en een draadtap setje ;-)

Lijkt mij een leuk projectje voor komende wintermaanden......

Inderdaad, moet je wel de spullen hebben en een beetje handig zijn.

Een blikje of spuitbusje omtoveren tot geheime opbergplek is al genoeg uitgelegd op youtube: https://www.youtube.com/results?search_query=secret+stash+can

Heel simpel is natuurlijk een leeg blik verf en andere lege hersluitbare verpakkingen. Met een beetje inventiviteit zie je al snel in je huis de mogelijkheden. Onderin de pot van je kamerplant is een optie. Vol pak toiletpapier voorzichtig open maken en opnieuw dichtplakken, de lege hulzen geven meteen heel wat opbergruimte en als het goed is hebben preppers daarvan nogal wat in huis.

Deze post delen

Compleet offtopic maar aangezien de bout toch voorbij kwam.

Mensen die wel een aan geocaching hebben gedaan weten dat de caches vaak op inventieve manieren verstopt moeten worden. Inmiddels zijn hiervoor veel kant en klare oplossing te koop die natuurlijk ook voor andere doeleinden gebruikt kunnen worden. Kijk maar eens op onderstaande site waar ook de bouten terug te vinden zijn:

http://www.geocachingunited.nl/ajaxlayerednavigation/layered/view/#cat=113

Ze hebben ook mooie nep bakstenen waar ik wel potentie in zie.

gcu-brick-container-with-small-container-in-it_450x360.jpg

En onderstaande winkel heeft nog veel leukere verstopplekken.

http://www.geocachingshop.nl/nl/975-speciale-containers#

Deze post delen

Inderdaad, moet je wel de spullen hebben en een beetje handig zijn.

Een blikje of spuitbusje omtoveren tot geheime opbergplek is al genoeg uitgelegd op youtube: https://www.youtube.com/results?search_query=secret+stash+can

Heel simpel is natuurlijk een leeg blik verf en andere lege hersluitbare verpakkingen. Met een beetje inventiviteit zie je al snel in je huis de mogelijkheden. Onderin de pot van je kamerplant is een optie. Vol pak toiletpapier voorzichtig open maken en opnieuw dichtplakken, de lege hulzen geven meteen heel wat opbergruimte en als het goed is hebben preppers daarvan nogal wat in huis.

Wel jammer voor @Dr. Prepper Met zijn core less plee papier vervalt die optie.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...