Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Log in om dit te volgen  
Icewind

JSF kan niet schieten tot 2019

Recommended Posts

Ongelofelijk. Iedereen hier lult maar naar dat hij of zij informatie heeft verkregen. Dat snap ik allemaal best maar het maakt het voeren van een inhoudelijke discussie er niet makkelijker op.

First. Wat @foxy wolf zegt klopt. De JSF is uitgebreid getest, en meermaals al beste uit alle vergelijkende warenonderzoeken naar voren gekomen.

Verder. De F22 is geen optie, omdat Amerika die niet verkoopt. De F22 Raptor is uitsluitend voor de USA. Dat is dus de reden waarom Nederland, of enig ander land, dat toestel niet heeft.

Opnieuw verder. De stealth techniek is nog lang niet achterhaald. Sterker nog, die techniek staat nog maar in de kinderschoenen. Dat is dan ook de reden waarom Lockheed Martin, Northrop Grumman en de overige betrokken ontwikkelaars het volste vertrouwen hebben in de "mileage' van de JSF. De JSF is een 5e generatie jager/bomber die zich kan meten met de besten, for years to come. Niemand hoeft dol te zijn op het Amerikaans militair-industriele comples (om veel redenen een voortdurende bron van ergernis op dit forum) om over deze info te beschikken.

Dan. De F16 is een jager uit de jaren 80 van de vorige eeuw. Iedereen die weleens heeft rondgelopen op Nederlandse luchtmachtbases weet dit. Sommige toestellen zijn er zo slecht aan toe, dat van de ongeveer 65 stuks, NL slechts 4 (!) toestellen permanent ter beschikking heeft voor bewaking van het luchtruim etc. Sommige toestellen worden compleet gecannibaliseerd, d.w.z. gebruik voor de onderdelen om andere toestellen in de lucht te houden. Makeshift-reparaties met industriele nietjes en ducttape zijn niet zeldzaam. (!!!!!)

Tot slot: Ik ben op de hoogte van de wisselende opvattingen op dit forum over de taak van de overheid en eventueel buitenlands beleid op dit forum. In mijn optiek heeft elk zichzelf respecterend land een luchtmacht nodig die, if need be, op kan treden tegen bedreigingen. Soms gaat dat om het de t^$ bombarderen van IS-strongholds, in andere gevallen om het onderscheppen van Russische bommenwerpers die met de regelmaat van de klok onaangekondigd onze kustlijn komen "inspecteren". Dat te ontkennen, is te ontkennen dat NL een uniek land is met eigen belangen.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast tom666
Binnenland had ik gelezen (al voordat ik reageerde) en...... in binnenland kunnen we alles posten dus is de koffiecorner overbodig?

Natuurlijk is preppen meer dan eten en drinken. (al draait het imo, naast warmte en onderdak hier uiteindelijk primair om)

De politiek volgen kan inderdaad verstandig zijn om "iets"aan te zien komen maar dan wel op specifieke zaken die direct invloed hebben op onze leefomstandigheden nu of in de toekomst, bv op het gebied van dijken of verordeningen op het gebied van voedselverstrekking, aanpassingen rampenplannen etc.

Maar vertel mij (geef mij het inzicht) wat ik met deze informatie betreffende dit vliegtuig kan, buiten het gegeven dat het verspilling is van belasting gelden.

Want nogmaals als we alle vermeende verspillingen hier gaan bespreken dan hebben we het over een politiek forum.

M.a.w. wat kan ik functioneel veranderen tav mijn of een ander zijn/haar prepgedrag of prepinzicht met het genoemde bericht.

Ik ben benieuwd welk voortschrijdend inzicht dit bericht jou heeft gegeven, wat ik echt met de beste wil van de wereld niet zie, en hoe dit jou prepgedrag beïnvloed.

Je snapt het nog niet...

Het gaat niet over wat je hier met kunt doen om je prepper bestaan ''groter '' of beter te maken.

Het gaat er over dat we als prepper ook over alles kunnen praten hier op het forum.

Dezelfde discussie wordt in België op defensie ook gevoerd...

Ook hier willen ze dezelfde toestellen aanschaffen....maar ze zijn pokkeduur in aankoop en ook in onderhoud.

Nederland en België zijn nu in onderhandeling om samen het luchtruim veilig te stellen.

Is zeker een post hier op het forum dat het waard is om te plaatsen.

Deze post delen

Je snapt het nog niet...

Het gaat niet over wat je hier met kunt doen om je prepper bestaan ''groter '' of beter te maken.

Het gaat er over dat we als prepper ook over alles kunnen praten hier op het forum.

Dezelfde discussie wordt in België op defensie ook gevoerd...

Ook hier willen ze dezelfde toestellen aanschaffen....maar ze zijn pokkeduur in aankoop en ook in onderhoud.

Nederland en België zijn nu in onderhandeling om samen het luchtruim veilig te stellen.

Is zeker een post hier op het forum dat het waard is om te plaatsen.

Ok dank je... nu snap ik het.... dit forum is een algemene babbelbox voor preppers. Vanuit dat oogpunt kan ik de posts plaatsen. Ik heb soms even nodig om het te snappen.

Deze post delen

Gast tom666

Het forum is idd een babbelbox waar preepers hun ding komen uitleggen of laten zien wat ze hebben gemaakt of gedaan.

Er worden afspraken tot ontmoetingen gemaakt enz enz...

Elk item komt terecht in de desbetreffende plaats op het forum en daar wordt dan verder discussie over gevoerd.

Het zou toch saai zijn om enkel en alleen te praten over wat er in de prepkast zit en hoeveel brandstof je in reserve hebt staan...?

Dat is nu juist het mooie aan het forum....hier is bijna alles bespreekbaar (zolang het binnen de forumregels blijft) en dat maakt het.

Zo vind ik het plezant om hier degelijke gesprekken te voeren over politiek , belastingen , Europa maar ook over messen , vuur , hout , voeding ..dus heel uitlopende zaken.

Over alles en veel willen en kunnen spreken is onze vrijheid...en het dan nog doen ook is de kers op de taart..

Deze post delen

Gast foxy wolf
Ongelofelijk. Iedereen hier lult maar naar dat hij of zij informatie heeft verkregen. Dat snap ik allemaal best maar het maakt het voeren van een inhoudelijke discussie er niet makkelijker op.

First. Wat @foxy wolf zegt klopt. De JSF is uitgebreid getest, en meermaals al beste uit alle vergelijkende warenonderzoeken naar voren gekomen.

Verder. De F22 is geen optie, omdat Amerika die niet verkoopt. De F22 Raptor is uitsluitend voor de USA. Dat is dus de reden waarom Nederland, of enig ander land, dat toestel niet heeft.

Opnieuw verder. De stealth techniek is nog lang niet achterhaald. Sterker nog, die techniek staat nog maar in de kinderschoenen. Dat is dan ook de reden waarom Lockheed Martin, Northrop Grumman en de overige betrokken ontwikkelaars het volste vertrouwen hebben in de "mileage' van de JSF. De JSF is een 5e generatie jager/bomber die zich kan meten met de besten, for years to come. Niemand hoeft dol te zijn op het Amerikaans militair-industriele comples (om veel redenen een voortdurende bron van ergernis op dit forum) om over deze info te beschikken.

Dan. De F16 is een jager uit de jaren 80 van de vorige eeuw. Iedereen die weleens heeft rondgelopen op Nederlandse luchtmachtbases weet dit. Sommige toestellen zijn er zo slecht aan toe, dat van de ongeveer 65 stuks, NL slechts 4 (!) toestellen permanent ter beschikking heeft voor bewaking van het luchtruim etc. Sommige toestellen worden compleet gecannibaliseerd, d.w.z. gebruik voor de onderdelen om andere toestellen in de lucht te houden. Makeshift-reparaties met industriele nietjes en ducttape zijn niet zeldzaam. (!!!!!)

Tot slot: Ik ben op de hoogte van de wisselende opvattingen op dit forum over de taak van de overheid en eventueel buitenlands beleid op dit forum. In mijn optiek heeft elk zichzelf respecterend land een luchtmacht nodig die, if need be, op kan treden tegen bedreigingen. Soms gaat dat om het de t^$ bombarderen van IS-strongholds, in andere gevallen om het onderscheppen van Russische bommenwerpers die met de regelmaat van de klok onaangekondigd onze kustlijn komen "inspecteren". Dat te ontkennen, is te ontkennen dat NL een uniek land is met eigen belangen.

Geen letter aan toe te voegen.

Deze post delen

Gast tom666

Volledig juist...

Maar we mogen niet vergeten wat dit vliegerke kost.

Qua aankoop en onderhoud is het pokkeduur. Zijn landen als Nederland en België daar tegen opgewassen ?

Ik denk het niet...als België dit toestel(len) koopt gaat bijna het volledige defensiebudget naar deze toestellen.

Er is geen ruimte meer om andere zaken te doen alsook geen geld meer om deel te nemen aan buitenlandse missies .

Het plan waar men nu over spreekt om tot een gezamenlijk akkoord te komen tussen België en Nederland lijkt mij de meest haalbare kaart om deze kost te delen en de luchtruimen boven de 2 landen veilig te stellen.

Het hoeft niet de Amerikaanse vlieger te zijn...er bestaan nog heel erg goede jagers die in bv Frankrijk worden gemaakt.

Ik hoop dat deze aankopen niet een 2e Fyra worden want dan staan we zeker voor aap...

Deze post delen

tja...elk land is uniek....zo lust ik er nog wel een paar.....

en welk belang hebben we bij het bombarderen van isis? en welk belang bij het "onderscheppen" van vliegtuigen in het internationale luchtruim?

Deze post delen

@nu even niet

Ik had het over het onderscheppen van onaangekondigde Russische toestellen in ONS luchtruim. Daar is uiteraard alle noodzaak toe. Verder is er zo iets als, of je dat nu leuk vindt of niet, NAVO-afspraken en internationale verplichtingen. Stel je voor dat NL zich daar helemaal niets meer van aantrekt? Wat denk je dat dat voor gevolgen zal hebben?

En als je niet snapt dat het in ons - en ieders - belang is om IS helemaal de ^@%#^@%#^@%#^& te bombarderen, zijn we uitgepraat.

Deze post delen

@nu even niet

Ik had het over het onderscheppen van onaangekondigde Russische toestellen in ONS luchtruim. Daar is uiteraard alle noodzaak toe. Verder is er zo iets als, of je dat nu leuk vindt of niet, NAVO-afspraken en internationale verplichtingen. Stel je voor dat NL zich daar helemaal niets meer van aantrekt? Wat denk je dat dat voor gevolgen zal hebben?

En als je niet snapt dat het in ons - en ieders - belang is om IS helemaal de ^@%#^@%#^@%#^& te bombarderen, zijn we uitgepraat.

sorry, ik wist niet dat ze ONS luchtruim waren binnengedrongen. Daar heb je gelijk in, dat mag natuurlijk niet!

geen idee wat voor gevolgen dat zal hebben.

ok, uitgepraat over isis, blijf ik daaromtrent dus in het duister tasten...

Deze post delen

Gast foxy wolf
nou, dan ben jij lekker snel klaar met preppen...

Zelden zoveel lölcook gelezen in een kort zinnetje.

Dat wekt an sich weinig verbazing want afkomstig van iemand die niet weet wat IS is of waar het voor staat.

Deze post delen

En al zou die kunnen schieten..

Military expert Pierre Sprey, the founder and designer of the F-16 & A-10 Warthog airplanes, Explains why the f-35 will not cut it on the modern battlefield.

Deze post delen

Gast ghostwhiper

Alsof de f16 binnen een jaar van papier naar vliegend product is gegaan.

Sterker nog de jsf word al sneller ontwikkeld dan de f16.

De ontwikkeling van de F-16 begon in 1965 als een project genaamd Advanced Day Fighter (ADF)

Eerste vlucht 2 januari 1974[

De F-16 Fighting Falcon is een eenmotorige multifunctionele straaljager die sinds 1979 veel gebruikt wordt. In onder andere

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/F-16_Fighting_Falcon

Daarnaast is de jsf een Fighter bomber ofwel het is geen jager en geen bommenwerper maar een compromis.

De f16 is meer jager dan de jsf ooit zou worden.

Deze post delen

De JSF gaat heus wel een keer vliegen, maar het gaat mij meer om de manier waarop.

1. Er is geen eerlijke afweging geweest om tot de keuze van de JSF te komen.

2. We zijn erin gerommeld door de politiek.

3. Er is keihard gelogen over de kosten\prijs (dubbel zo duur als tijdens de keuze).

4. Problemen werden niet gecommuniceerd, vertraging op vertraging op vertraging.

De vraag is of we nu we dit allemaal weten nog de keuze voor de JSF zouden hebben gemaakt voor een toestel wat ik niet zo willen classificeren als 5e generatie (hooguit 4,5) oorlogstuig.:mad:

Deze post delen

De JSF gaat heus wel een keer vliegen, maar het gaat mij meer om de manier waarop.

1. Er is geen eerlijke afweging geweest om tot de keuze van de JSF te komen.

2. We zijn erin gerommeld door de politiek.

3. Er is keihard gelogen over de kosten\prijs (dubbel zo duur als tijdens de keuze).

4. Problemen werden niet gecommuniceerd, vertraging op vertraging op vertraging.

De vraag is of we nu we dit allemaal weten nog de keuze voor de JSF zouden hebben gemaakt voor een toestel wat ik niet zo willen classificeren als 5e generatie (hooguit 4,5) oorlogstuig.:mad:

Deze post delen

Gast ghostwhiper

De opzet van de jsf is prima en het gaat gewoon even duren voordat het ding werkt.

Het is al heel wat dat de eerste prototypes al vliegen maar er gaat gewoon een hele tijd overheen voordat het ding echt gevechtsklaar is.

je moet ook niet vergeten dat het een VTOL (vertical take off aand landing is en naast de harrier jump jet is er geen enkel toestel met jet aandrijving die dat kan en dat komt ook met bepaalde gewicht restricties.

Het boordkanon gebruiken ze eigenlijk in close air to air combat met andere vliegtuigen en is meer een last resort dan Veel gebruikt.

Deze post delen

Gast ghostwhiper
Beter nog ontwerpen we gewoon zelf een nieuwe versie straaljagers.

Nee dank je, kost miljarden en dat komt helemaal niet van de grond voor het jaar 2100

Loop je met een beetje mazzel nog de pech dat wapens niet uitwisselbaar zijn met andere NAVO landen vanwege patenten en mocht Rusland ofzo echt dwars gaat liggen heb je een probleem.

Is de jsf superieur als jager? Nee, is een jsf superieur als bommenwerper? nou het komt in de buurt.

Is het belangrijk om het rustig aan goed te ontwikkelen ja.

Anders krijg je inderdaad fyra's

Deze post delen

Gast ghostwhiper

De pdf geeft een virus waarschuwing bij mij.

Maar over dat artikel kan ik een paar dingen zeggen.

Fly by wire icm geïntegreerde remote control was de opzet van het systeem wat betekend dat je een jsf in kan zetten als drone.

Over testvluchten die zo lang duren voor dat kan klopt geen ruk van, kheb al meermaals een jsf prototype zien over vliegen samen met vriendje f16 :confused:

Deze post delen

Ikzelf vind de JSF waardeloos.

We kunnen beter kiezen voor een Eurofighter Typhoon of een Russische straaljager zoals de PAKFA.

Maar de F-16 wordt wel echt te oud ,maar wel beter dan zijn opvolger de JSF.

Als de F22 Raptor mogelijk was is dit de ultieme straaljager vanwege de huidige banden met Rusland wat eigenlijk niet nodig is.

Deze post delen

Gast ghostwhiper

@Maritimesurvival waarom dan?

Zijn allemaal oldtimers aan het worden.

Op papier is de jsf toch wel de betere optie helemaal aangezien Nederland vooral bombardementen uitvoert en eigenlijk geen dogfights.

Deze post delen

@Maritimesurvival waarom dan?

Zijn allemaal oldtimers aan het worden.

Op papier is de jsf toch wel de betere optie helemaal aangezien Nederland vooral bombardementen uitvoert en eigenlijk geen dogfights.

Alsof de vijand bombardementen zomaar zal toestaan.

De vijandelijke luchtmacht moet eerst uitgeschakeld worden wil de jsf kans hebben.

Het ding is zwaar met relatief kleine vleugels, vliegt niet snel, wendt en keert niet snel, klimt niet snel.

Hete motor, duur, groot, niet klaar, etc.

Dus waarom is het een goed opvolger van de F16? De F16 is een toaal andere klasse qua vliegtuig.

En wat is er nou echt veranderd dat we zo'n grote dure bak nodig zouden hebben?

'Missies'? Primair horen we het te hebben over zelfverdediging, niet over 'leuk meedoen met de NAVO' om er bij te horen.

Deze post delen

Gast ghostwhiper

@jobs je weet toch dat we alleen vijanden aanvallen die niet terug schieten?

De reden heb ik een stukje terug al genoemd het is een compromis, wat heb je liever een 30 jsf 's of 30 fighters en 30 bombers?

Het ding is nog niet uit ontwikkelt.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...