Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Gast tom666

Griekenland zorgt voor de ondergang van Europa?

Recommended Posts

Als je Yanis' uitleg over de hypotheek betalen met de credit card hebt gezien (in het BBC interview, een analogie met de Griekse situatie) dan zou je moeten begrijpen wat ik bedoel.

Op wie nog meer e.e.a. van toepassing is kan ik zo snel niet vertellen.

Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Ik respecteer jouw mening in de hoop dat je mijne eveneens respecteert. Ik heb de wijsheid niet in pacht en jij evenmin.

Mijns inziens gaat het trouwens niet alleen over inhoud maar ook over de vorm. Iets meer ingetogenheid (zonder dat ik bedoel dat ze op de grond moeten gaan liggen) zou ze sieren.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Ik respecteer jouw mening in de hoop dat je mijne eveneens respecteert. Ik heb de wijsheid niet in pacht en jij evenmin.

Mijns inziens gaat het trouwens niet alleen over inhoud maar ook over de vorm. Iets meer ingetogenheid (zonder dat ik bedoel dat ze op de grond moeten gaan liggen) zou ze sieren.

De nood is hoog genoeg, de aanpak onwijs genoeg om de toon iets te wijzigen.

Ik pleit ze hiermee niet vrij maar geef wat context.

De onbegrijpende volhardendheid van de Troika, na de uitleg, geeft verbazing.

Of je het eens bent met de Troika mag je nog beschrijven.

Deze post delen

De nood is hoog genoeg, de aanpak onwijs genoeg om de toon iets te wijzigen.

Ik pleit ze hiermee niet vrij maar geef wat context.

De onbegrijpende volhardendheid van de Troika, na de uitleg, geeft verbazing.

Of je het eens bent met de Troika mag je nog beschrijven.

De Grieken moeten hun houding aan hun situatie aanpassen. Die twee lopen nu niet synchroon. De Grieken gaan er nu met een gestrekt been in en dat schiet de troijka verkeerd en zo hoort het ook. Natuurlijk denkt dezelfde troijka wel mee met Griekenland. Anders hoeft men woensdag niet in overleg te gaan, toch?!

Maar, welk signaal denk je dat je afgeeft wanneer je nu al toegeeft?!

moet je eens voorstellen, met hun huidige houding in ogenschouw genomen, hoe de Grieken hadden gereageerd wanneer zij aan de andere kant van de tafel zaten.

Deze post delen

De Grieken moeten hun houding aan hun situatie aanpassen. Die twee lopen nu niet synchroon. De Grieken gaan er nu met een gestrekt been in en dat schiet de troijka verkeerd en zo hoort het ook. Natuurlijk denkt dezelfde troijka wel mee met Griekenland. Anders hoeft men woensdag niet in overleg te gaan, toch?!

Maar, welk signaal denk je dat je afgeeft wanneer je nu al toegeeft?!

moet je eens voorstellen, met hun huidige houding in ogenschouw genomen, hoe de Grieken hadden gereageerd wanneer zij aan de andere kant van de tafel zaten.

Ik begrijp goed wat je bedoelt. Toch kan ik niet anders dan sympathie opbrengen voor de Grieken in dit geval. Wij weten niet half hoe de Grieken gekapitteld zijn door de Trojka. Ik vond het veelzeggend wat Tsipras zei over de mailtjes met opdrachten vanuit Brussel. Al vaker heb ik dat soort signalen gelezen over de eisen die het IMF kan stellen.

Tsipras stopt met de uitverkoop van zijn land. De Trojka eist dat ze staatsbedrijven zoals havens van de hand doen. Dat is werkelijk belachelijk en doodzonde. Iedereen weet inmiddels dat dat soort maatregelen alleen maar geld kosten, op termijn, vaak al korte termijn.

Maar goed, blazen ze te hoog van de toren? Misschien wel, maar een brutaal mens heeft de halve wereld. Ze spelen open kaart, ze zeggen wat ze zien, horen en denken. En dat is heel verfrissend.

De privileges van de ministers gaan op de schop (na 4 jaar?), de leasebakken van 700.000 euro gaan eruit, één van de drie regeringsvliegtuigen op marktplaats. Dat is regeren, zelf het voorbeeld geven. Há, alle ingehuurde adviseurs eruit en de schoonmakers komen terug in dienst!

Deze post delen

http://www.boerenbusiness.nl/financieel/rentemarkt/artikel/10861991/kans-op-griekenland-uit-deeuro-groter-dan-ooit

Natuurlijk, een Grieks faillissement zou ook nu voor veel financiele schade zorgen. Maar de schade voor de eurozone zou niet meer rampzalig zijn. Het zou wellicht zelfs een zegen kunnen zijn. Vergelijk de eurozone met een mandje appels met één rotte appel erin. Laat die erin staan en het is slechts een kwestie van tijd voordat andere appels bederven. Haal de rotte appel eruit en er is niets aan de hand. Griekenland is als het ware de rotte appel van de eurozone. Vooral dat land zorgt ervoor dat de vraag of de euro levensvatbaar is van tijd tot tijd oplaait. Het is daarom goed voor te stellen dat de eurozone zónder Griekenland een stuk stabieler zou zijn. Immers, de zwakste schakel zou eruit zijn.

Deze post delen

Ik begrijp goed wat je bedoelt. Toch kan ik niet anders dan sympathie opbrengen voor de Grieken in dit geval. Wij weten niet half hoe de Grieken gekapitteld zijn door de Trojka. Ik vond het veelzeggend wat Tsipras zei over de mailtjes met opdrachten vanuit Brussel. Al vaker heb ik dat soort signalen gelezen over de eisen die het IMF kan stellen.

Tsipras stopt met de uitverkoop van zijn land. De Trojka eist dat ze staatsbedrijven zoals havens van de hand doen. Dat is werkelijk belachelijk en doodzonde. Iedereen weet inmiddels dat dat soort maatregelen alleen maar geld kosten, op termijn, vaak al korte termijn.

Maar goed, blazen ze te hoog van de toren? Misschien wel, maar een brutaal mens heeft de halve wereld. Ze spelen open kaart, ze zeggen wat ze zien, horen en denken. En dat is heel verfrissend.

De privileges van de ministers gaan op de schop (na 4 jaar?), de leasebakken van 700.000 euro gaan eruit, één van de drie regeringsvliegtuigen op marktplaats. Dat is regeren, zelf het voorbeeld geven. Há, alle ingehuurde adviseurs eruit en de schoonmakers komen terug in dienst!

Kan me best voorstellen dat je symphatie kunt opbrengen, daar sta je niet alleen in. Bij mij is dat 180 graden contra. Kun hele houding staat mij enorm tegen. Die enorm dure auto's, vliegtuigen en alle andere dure troep had allang weg moeten zijn. Hun "soberheid" is geveinsd.

Wanneer jij mij geld leent om in mijn levensonderhoud te voorzien en ik koop daar vervolgens een maatpak, dure santoni schoenen eronder en ga met het gezin van jouw geld op de wintersport om je vervolgens een grote waffel te geven wanneer je mij niet meer wilt geven dan denk ik dat je geen enkele symphatie voor mij zou kunnen opbrengen. En gelijke heb je.

Nu realiseer ik mij dat dit in het geval van Griekenland natuurlijk genuanceerder ligt. Immers niet iedere Griek heeft geprofiteerd. de elite aldaar die ontspringt de dans en daar moeten ze tegen optreden.

Deze post delen

Kan me best voorstellen dat je symphatie kunt opbrengen, daar sta je niet alleen in. Bij mij is dat 180 graden contra. Kun hele houding staat mij enorm tegen. Die enorm dure auto's, vliegtuigen en alle andere dure troep had allang weg moeten zijn. Hun "soberheid" is geveinsd.

Wanneer jij mij geld leent om in mijn levensonderhoud te voorzien en ik koop daar vervolgens een maatpak, dure santoni schoenen eronder en ga met het gezin van jouw geld op de wintersport om je vervolgens een grote waffel te geven wanneer je mij niet meer wilt geven dan denk ik dat je geen enkele symphatie voor mij zou kunnen opbrengen. En gelijke heb je.

Nu realiseer ik mij dat dit in het geval van Griekenland natuurlijk genuanceerder ligt. Immers niet iedere Griek heeft geprofiteerd. de elite aldaar die ontspringt de dans en daar moeten ze tegen optreden.

ik sta een beetje tussen jou en @Charlie in, aan één kant heb ik wel waardering en sympathie voor ze omdat ze het opnemen voor hun land en de strijd aan gaan met het troika-monster, en wat dat betreft wellicht wel de geschiedenis in gaan als "redders van Europa", aan de andere kant, zijn ze door eigen schuld in de problemen geraakt, de grieken hebben jarenlang op de verkeerde politici gestemd die te veel met andermans geld hebben gestrooid, en nu krijgen ze de rekening gepresenteerd. en die rekening krijgen wij ook een keer want we blijven ook nog steeds stemmen op politici die meer uitgeven dan we hebben.......

Deze post delen

After Greece Warns It May Get Funds From Russia Or China, Europe Said To Propose 6 Month Extension

http://www.zerohedge.com/news/2015-02-10/europe-propose-6-month-extension-after-greece-warns-it-may-get-funds-russia-or-china

What emerged as the biggest point of leverage overnight was the following threat reported hours ago by Reuters, citing

the Greek defense minister Kammenos, who essentially threatened to go to Russia and/or China if Europe decline to cooperate.

Een raak commentaar:

edit: The other bankster dilemma now is how to stop the demand for an end to austerity measures.

Obviously the populace of the PIS members of PIGS are now going to be much incentivized to vote in

anyone running an anti-austerity platform that threatens succession from the euro.

The costs associated with anti-austerity, basically free money for everyone, are obvious, and bring

forward the endgame for the banksters, who should be getting very alarmed right about now.

Deze post delen

ik sta een beetje tussen jou en @Charlie in, aan één kant heb ik wel waardering en sympathie voor ze omdat ze het opnemen voor hun land en de strijd aan gaan met het troika-monster, en wat dat betreft wellicht wel de geschiedenis in gaan als "redders van Europa", aan de andere kant, zijn ze door eigen schuld in de problemen geraakt, de grieken hebben jarenlang op de verkeerde politici gestemd die te veel met andermans geld hebben gestrooid, en nu krijgen ze de rekening gepresenteerd. en die rekening krijgen wij ook een keer want we blijven ook nog steeds stemmen op politici die meer uitgeven dan we hebben.......

Denk dat je hierin helemaal gelijk hebt, 1 ding, zoals ook hier, je kunt stemmen wat je wilt, en er word zoveel beloofd op tijdens verkiezingen, er word toch een andere koers gevaren.

Kijk bij ons, Mark kuttekop met zijn belofte van 1000 euro, zooooooo goedkoop, als dat al als argument bij verkiezingen gebruikt moet worden..........

En het dan niet eens nakomen, wat is het toch een enorme lul.

En van dat soort, zat de regering in Griekenland natuurlijk vol mee.

Dus om nu alle grieken de schuld te geven..................

Deze post delen

Het is de schuld van de banken, fiat geld en de overheid. Die onjuiste beweringen over schuld van de Griekse bevolking is compleet idioot. Of zijn wij ook te lui als Nederlanders omdat wij een giga staatsschuld hebben? Geef Den Haag de kans en in 2020 staan wij er net zo voor als Griekenland nu.

Deze post delen

Het is de schuld van de banken, fiat geld en de overheid. Die onjuiste beweringen over schuld van de Griekse bevolking is compleet idioot. Of zijn wij ook te lui als Nederlanders omdat wij een giga staatsschuld hebben? Geef Den Haag de kans en in 2020 staan wij er net zo voor als Griekenland nu.

heeft niet met "lui" te maken, eerder misschien met "dom", keer op keer stemmen "wij" op partijen die de overheidsuitgaven en de staatsschuld laten toenemen terwijl ze tegelijkertijd de productiviteit de das om doen......geef de kiezer de kans en in 2020 staan we er net zo voor als griekenland nu....... en dan hebben we dat echt aan ons zelf te danken, en niet aan de banken of het soort geld dat we gebruiken......"we" stemmen gewoon verkeerd, en dat doen we keer op keer.....

Deze post delen

Tomorrow Greece Decides: Europe... Or Russia

http://www.zerohedge.com/news/2015-02-10/tomorrow-greece-decides-europe-or-russia

As Greek Kathimerini reported, "Greece's Foreign Minister Nikolaos Kotzias is to visit Moscow on Wednesday to hold talks with his Russian counterpart Sergei Lavrov, Russia's Interfax and TASS news agencies reported on Monday citing a source in the Russian Foreign Ministry."

How Fast Would Contagion Spread If Greece Exits The Eurozone

http://www.zerohedge.com/news/2015-02-10/how-fast-would-contagion-spread-if-greece-exits-eurozone

The process can be very rapid indeed.

Deze post delen

Weer een mooi artikel in de Wereld Morgen.be, over Yaris Varoufakis en het boek dat hij schreef in 2011.

Hij moet nu proberen in de praktijk te brengen, wat hij in 2011 al beweerde.

Over Griekenland zegt hij in het boek:

Griekenland is het enige land dat reeds voor de crisis van 2008 met een schuldenprobleem zat en nooit lid had mogen worden van de eurozone,

omdat het met medeweten van de andere landen van de eurozone zijn financiële cijfers gemanipuleerd had.

Charlie

Deze post delen

Dijsselbloem Says "Very Pessimistic" About A Deal On Monday As Greek Deposit Flight Hits €1 Billion Per Day

The game of words continues, and following reports both yesterday and today that first Germany, and then Greece would compromise,

and in the case of the latter even do "whatever it can" to reach a deal, it is time for Europe's bad cop, Eurogroup President

Jeroen Dijsselbloem, to pour cold water on the party and crush Greek enthusiasm even more when he said moments ago that he was

"very pessimistic" about the chances that a meeting he will chair on Monday of euro zone finance ministers would reach a final debt deal with Greece.

http://www.zerohedge.com/news/2015-02-13/dijsselbloem-says-very-pessimistic-about-deal-monday-greek-deposit-flight-hits-%E2%82%AC1-bi

Deze post delen

The Greek Debt Strategy Is Crazy, But Shrewd

This whole Greek debt “face-off” with the rest of Europe is so comical. First of all, as previously mentioned,

there is NO way that Greece will EVER pay off all of its debt. And its ability to even service [interest payments]

its debt is questionable.

So, really, if you are a creditor to Greece what are you to do? You are definitely going to get “stiffed”.

The question = Can you recover even some of your principal? In this case probably not a lot.

http://www.zerohedge.com/news/2015-02-13/greek-debt-strategy-crazy-shrewd

Eindconclusie van het artikel:

HOW ABSURD HAS ALL OF THIS REALLY BECOME? I SUPPOSE NOT ABSURD ENOUGH…YET.

Deze post delen

In iedergeval zijn in ons gezin alle griekse producten verbannen.

En laten we vooral een naam niet vergeten die ons heeft bedrogen en voorgelogen. Ex minister de Jager.

Deze post delen

En laten we vooral een naam niet vergeten die ons heeft bedrogen en voorgelogen. Ex minister de Jager.

Griekse spullen gaan voordeliger zijn!

Dus daar kun je weer compenseren...

Deze post delen

Lijkt er een beetje op dat de Grieken hun hand overspelen.

Deze post delen

Griekse spullen gaan voordeliger zijn!

Dus daar kun je weer compenseren...

Ik ben een man van principes. Dus al was het gratis het komt er bij ons niet meer in.

Deze post delen

Ik ben een man van principes. Dus al was het gratis het komt er bij ons niet meer in.

Heb je dan ook je bankrekeningen opgezegd? Veel goud gekocht?

Je verdiept in schuldbedragen, BNP cijfers van de afgelopen twee decennia van voornoemd land?

De huidige en vorige regeringen aangeschreven hierover?

Gedemonstreerd in Brussel? Straatsburg? Frankfurt?

Deze post delen

Als iedereen dat zou doen dan zou het nog slechter gaan met de Griekse economie en dan hebben ze nog meer geld nodig van de EU.

Deze post delen

Heb je dan ook je bankrekeningen opgezegd? Veel goud gekocht?

Je verdiept in schuldbedragen, BNP cijfers van de afgelopen twee decennia van voornoemd land?

De huidige en vorige regeringen aangeschreven hierover?

Gedemonstreerd in Brussel? Straatsburg? Frankfurt?

Met welk doel?

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...