Ga naar inhoud
GENEGEERD

Preppers artikel in Scheldestromen magazine


Rataplan

Aanbevolen berichten

Oke, oke, oke, ben ik toch te laat met plaatsen, wilde het vanavond doen :o

 

Ja, dit waren @Wafels en ik.

We hebben ons verhaal verteld, op de meest begrijpelijke manier voor niet preppers, omdat we dat belangrijk vinden.

Omdat we meer mensen willen wakker schudden.

Denk dat wij (mag ik vast zeggen van Wafels) het aardig gebracht hebben, om op deze manier het op een duidelijke, rustige manier uit te leggen.

De groep mensen, die er al eventueel voor open zouden staan, kunnen dan beginnen met de eerste prepbeginselen.

En ja natuurlijk, gekochte flessen water, is misschien wel duurder, maar in onze verwende maatschappij gaat een niet-prepper echt niet beginnen met lege flessen vullen met kraanwater @Vladimir

Begrijp je geste in deze volkomen, maar denkend vanuit de psyche van een niet-prepper, zijn gekochte flessen water toch een beter voorstel.

Nu ja, hoop dat jullie het wat vinden. Wij vinden het in ieder geval een goede boodschap en beweegt het mensen misschien tot de eerste stappen naar zelfverantwoordelijkheid.

 

Groetjes AD

En @Wafels, super gedaan. Alleen zo kan de boodschap langzaam binnen komen bij de massa!

 

En de flessen water mensen hier, euh ja lege flessen vullen is goedkoper maar is dat het punt... preppen kan op duizend manieren, elke is beter dan niet!

 

 

Ik ben er blij met @Wafels en @Amazing Dree dat ze hun nek uitsteken om mensen een alternatief te bieden voor het massale struisvogel gedrag van vandaag de dag

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Mooi verhaal @Wafels en @Amazing Dree, geen sensatieverhaal maar heel praktisch en gericht op mensen voor wie dit waarschijnlijk allemaal nieuw is.

 

Grappig dat er meteen een discussie ontstaat over het nut van water in flessen, dat zegt meer over het forum dan over het onderwerp. Voor niet-preppers die gemotiveerd moeten worden om een voorraadje in te slaan voor noodgevallen is het natuurlijk erg handig om wat flessen water in de gangkast op te stapelen.

 

Niet per sé het nut. Water is essentieel punt uit. Maar ik vroeg mij af of de verhouding flessen water zelf vullen met kraanwater niet goedkoper en sneller was dan naar de supermarkt gaan.

@Nomad_404, hahaha ja dat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK vind het wel grappig dat een plaatje waar wat PET flessen in en winkel op staat , dat dit zo'n hevige reactie teweeg brengt op het forum :confused:;)

Het ging ons erom wat @Simurgh aangeeft het bereiken (met een eenvoudige boodschap) van mensen die aan struisvogel politiek doen of er eigenlijk

nog nooit bij stil gestaan hebben dat er uberhaubt iets ernstig zou kunnen gebeuren waarbij ze een poosje voor zichzelf zouden moeten zorgen

En Drinkwater speelt daarbij een erg grote rol . Het leek ons logischer om mensen die nog nooit over dit soort dingen hebben nagedacht beter maar naar een winkel

te sturen en een aantal pakken waterflessen te kopen , want natuurlijk kun je van alles doen op dit gebied @vheeswijk heeft volop over het onderwerp

water op slaan en wat daar bij komt geschreven maar om daar een niet prepper mee lastig te vallen leek me niet slim en ik denk dat @Amazing Dree er ook zo overdenkt

 

Hoe dan ook ik hoop dat dit kleine artikel toch sommige mensen bereikt (wakker schud) , dat ze eens verder nadenken en dat ze dit forum dan bezoeken :rolleyes:

gr will

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie open en vriendelijke introductie van preppen aan niet preppers. Ik denk dat de boodschap die jullie willen overdragen heel duidelijk overkomt.

Goed gedaan!

en ik denk dat flessen water een goed begin zijn voor elke niet prepper. Een sixpack meenemen bij het boodschappen doen is makkelijker en voor de meeste niet preppers voelt het "veiliger" aan. Minder ver buiten hun comfortzone dan flessen desinfecteren en zelf vullen.

En als elke burger een sixpack waterflessen zou hebben en wat voorraad ontaard een shtf misschien niet binnen een paar uur in een mega rel. Zoals je in de VS zag afgelopen jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gezever over hoe water en welk water, jongens, dat is muggezifterij.

Het gaat erom dat ZE WATER IN HUIS HEBBEN. Het artikel bestaat uit meer dan dat water.

 

Wij vinden dat door de De Zeeuwse Stromen het artikel heel goed gebracht is !

 

En wanneer SHTF dan kom je in ieder geval niet ver met zeveren, lijkt mij.

Kan mij echt geen reet schelen hoe iemand aan dat vloeibare goud is gekomen (want dat is het, wanneer SHTF) als ze het maar hebben.

 

Denk dat die Yezidi's op de Sinjangberg deze zomer zich daar ook niet druk over maakten, terwijl ze letterlijk omkwamen van de dorst.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben hier ook wel wat waterflessen staan hoor. Vind ik helemaal niet stom. Af en toe hebben we het ook nodig. Dus het rouleert wel.

 

Helemaal mee...ikzelf heb 300 liter water in flessen staan..neen niet gevuld aan de kraan want is hier niet lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gezever over hoe water en welk water, jongens, dat is muggezifterij.

Het gaat erom dat ZE WATER IN HUIS HEBBEN. Het artikel bestaat uit meer dan dat water.

 

Wij vinden dat door de De Zeeuwse Stromen het artikel heel goed gebracht is !

 

En wanneer SHTF dan kom je in ieder geval niet ver met zeveren, lijkt mij.

Kan mij echt geen reet schelen hoe iemand aan dat vloeibare goud is gekomen (want dat is het, wanneer SHTF) als ze het maar hebben.

 

Denk dat die Yezidi's op de Sinjangberg deze zomer zich daar ook niet druk over maakten, terwijl ze letterlijk omkwamen van de dorst.

 

Bamm, zo mag ik het horen. Water = gewoon first prio! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koken op kattenkorrels. Wat een geweldig idee. Daar zie ik de signatuur van @Wafels in. Dat ga ik ook proberen in een zelfgemaakt houtvergassingsoventje. Hiermee komen we op twee toepassingen van kattenbak korrels: De Zeoliet-korrels voor de filtratie van water en de houten korrels voor verwarmingsdoeleinden. ;)

 

Ik weet er nog een paar: je kan ze zelf gebruiken als nood toilet, of gebruiken om vloeistoffen op te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo @Wafels en @Amazing Dree,

 

Mooi en duidelijk stuk.

Nu worden preppers eens niet belachelijk gemaakt.

 

nee, maar gaat men hier op het forum kijken zie je meteen het gezeik over flessen water..*facepalm*

Serieus mensen??serieus??

Het gaat erom dat men water in huis heeft!

En dan gaat men zelf nadenken en wie weet een paar mede preppers erbij...

Ik vindt het een mooi artikel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gezever over hoe water en welk water, jongens, dat is muggezifterij.

Het gaat erom dat ZE WATER IN HUIS HEBBEN. Het artikel bestaat uit meer dan dat water.

 

Wij vinden dat door de De Zeeuwse Stromen het artikel heel goed gebracht is !

 

En wanneer SHTF dan kom je in ieder geval niet ver met zeveren, lijkt mij.

Kan mij echt geen reet schelen hoe iemand aan dat vloeibare goud is gekomen (want dat is het, wanneer SHTF) als ze het maar hebben.

 

Denk dat die Yezidi's op de Sinjangberg deze zomer zich daar ook niet druk over maakten, terwijl ze letterlijk omkwamen van de dorst.

 

Kuddoos waardig ( maar mag je er voorlopig geen meer geven) voor jou en @Wafels.

Zowel.voor het artikel alsmede jullie antwoorden hier op het forum.

Klasse!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...