Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Rotterdamse bus ingesneeuwd in de alpen tijdens reis naar wintersportvakantie.

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Misschien een goed leermomentje voor busmaatschappijen die wintersporters vervoert ?

Schijnbaar zijn er nog steeds weinig mensen die genoeg rekening houden met de grilligheid van het weer, dom, dom, dom.

Een goed leermoment, zowel de hoogopgeleiden als de busmaatschappij hebben nog nooit van een EDC (bag)gehoord en al helemaal niet bij zich.

Waterfilter en flesje drinken en wat eetbaars zijn wel nodig in de EDC bag

Wel begrijpelijk immers de overheid en hulpdiensten "moeten" ons helpen en redden. Zo denkt immers het grootste gedeelte van de bevolking in de EU.

En dat is ook wel zo, althans zo gedraagt een ieder zich ook de overheid.

Wat lees ik nu?

Stokbroden

De lokale bevolking van een nabijgelegen gehucht heeft de groep een lading stokbroden gegeven en flessen water.

Dat is dus meer uit hulpvaardigheid, in ene andere krant klaagt Lisa erover dat dit te weinig is. (10 stokbroden)

Dus wat leren ze hier nu van? Helemaal niets:cool:

Liza heeft dus contact met de buitenwereld en zegt o.a.

Volgens Liza is er weinig tot geen eten en geen drinken en wordt er weinig gedaan om de mensen van die plaats weg te krijgen. ,,We hebben met de hele bus tien stokbroden gekregen en wat sap en water en dat was het.'' De groep begint zich zorgen te maken. ,,We kunnen hier niet weg. Als we gaan lopen worden we tegengehouden.''

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3818958/2014/12/28/Slecht-weer-leidt-tot-problemen-in-Alpenlanden.dhtml

Het blijkt dat de groep studenten geneeskunde studeert en zijn van het Erasmus MC in Rotterdam, waaronder Liza

En waar lees ik nu weer dat het 10 stokbroden zijn?

Volgens Liza is er weinig tot geen eten en geen drinken en wordt er weinig gedaan om de mensen van die plaats weg te krijgen. ,,We hebben met de hele bus 10 stokbroden gekregen en wat sap en water en dat was het.’’ De groep begint zich zorgen te maken.

http://www.destentor.nl/algemeen/binnenland/groep-studenten-brengt-nacht-door-in-bus-1.4690530

Erg veel info komt er vrij;

[video=youtube;xyaj-VJqP0U]

http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuws/article/detail/2164945/2014/12/28/Sneeuwellende-in-Frankrijk-nog-niet-voorbij.dhtml

"De groep heeft nauwelijks eten en drinken meer en de verwarming in de bus is uitgevallen"

Dat is dan een faal van de organisator.

Daar minstens mag je enige expertise veronderstellen.

Dus of de hulp bijzonder goed regelen of een koffer met eten en wat kleine apparatuur meenemen.

Ik geef het je te doen om voor 170 man voor meerdere dagen voedsel en water en alternatieve verwarming (met brandstof) (en dekens?) mee te nemen in zo'n bus en dan ook nog ruimte te houden voor de bagage.

De prijzen zouden aardig stijgen en de kans dat je de voorraden nodig hebt is relatief klein.

170 man in een bus?!

En dan nog: als er geen plek is voor noodspullen dan is het onverantwoord, afhankelijk van de kans om ingesneeuwd te raken en de potentiele impact daarvan.

lol, sorry ik refereerde er aan dat volgens het artikel er 170 jongeren gestrand zijn. Per bus zullen het er circa 50 zijn, maar dan nog gaat het wellicht wat ver om te eisen dat er te allen tijde noodvoorraden in een touring bus liggen.

Wel kan ik mij voortellen dat een reis organisatie bij dergelijke trips een advies geeft om zelf extra zaken mee te nemen zoals water en snack-achtige items.

Waarom een steen gooien naar de bus maatschappij ? Moest iedere reiziger zelf voor zijn noodpakket zorgen was er geen vuiltje aan de lucht .

Dat is zelf overal aan denken inderdaad.

Maar wat als je een blonde wintersporter bent en de expertise bij de vervoerder legt?

Juist het vervoer faalt en daardoor onstaan er problemen.

Hoe verwijtbaar is dat falen? (winter, geen y bij y aangedreven voertuig, etc)

Hoe worden daarna de problemen opgevangen? Niet door de vervoerder zo proef ik.

sorry als ik misschien iets doms zeg... maar ze zijn ingesneeuwd....

hoe groot kan het drinkwater probleem zijn? Ze zitten erin vast:confused:

Ik heb gister een nachtdienst gedraait in de buurt van Rotterdam en wist van te voren dat het zou gaan sneeuwen, dus heb ik bij voorbaat paracord, pio-scheppie, 2 blikkies eten+ 2 cola-flessen water, meerdere grote waxinelichten, Canteen-blik, 2 plankjes (50cm) en een extra set droge kleren waaronder m'n snowboard-broek in m'n achterbak gegooit.

Het water was uiteindelijk bevroren maar dat is dan natuurlijk ook niet meer als logisch.

Behalve een lekker warm blikkie Hachee ergens halverwege m'n dienst heb ik niks nodig gehad dus dat scheelde weer, maar toch altijd beter om het bij je te hebben. Just In Case...

En dan heb ik het over een ritje van 20 minuten. Deze studentjes zitten een uurtje of 12(?) in de bus, als het vlekkeloos zou verlopen.

sorry, maar ze zijn oud en wijs genoeg om na te denken. Lijkt mij....

• Leuk 1

Ja genoeg aan toe te voegen binnenkort. Ik zit in een sneeuw "overgoten" Schweiz.....:D. Ook hier door de sneeuw de afgelopen dagen genoeg gezien en haast mis zien gaan...... Het blijft bijzonder te zien dat velen niet zo best/snel kunnen schakelen als het weer in 12u omslaat van droog weer naar sneeuw/winters weer met temps op de dag van -12C en een snijdende wind in de bergen...:D

De verhalen van; ik overleef wel in de sneeuw......yeah right...

Later meer......

wat een geroeptoeter weer, ik kom toevallig net een uur geleden terug uit de regio garmis partenkirchen,

dit kan ik normaal gesproken in 2 dagen prima heen en weer doen, nu heb ik er alleen aan vastgelegde rijuren (dus ex tijd dat ik stil heb gestaan)

er een uur of 8 langer over gedaan dan normaal, dit is dus gewoon een dag

waar ik normaal overhoud voor een volgende rit heb ik alleen deze rit 3x 1,5l cola en 4x 0.33cl red bull op

1x warme maaltijd,

1x broodje bockworst,

1x toetje,

3x snee brood met kaas en kruidenboter

1x netje babybell

2x partjes la vace ciri (of hoe heet die kaas)

2x bakje cheese dippers

en dan nog 1,5 pak sjag haha

moet ik wel eerlijk zeggen dat ik op de terugweg met thuis in zicht eten over heb geslagen om thuis te komen (en te eten)

dit is dus al een goede boodschappentas vol voor 1 pers die een goede slaapzak (nomad comfort xl comforttemp 0 gr uiterste temp -7) en een standkachel heeft

dan kies ik zelf mn eten (doe zelf boodschappen) en geen raar dieet

lang houdbaar noodvoeder inslaan klinkt leuk

maar dan moet je met allerlei allergieen rekening houden melk/lactose/gluten en weet ik niet wat

voor 50 personen drinken is al 150l, dat is een beste tank vol

al is 3l per persoon al aan de lage kant (geen handen wassen dus)

anders kom je op 250l als je 5l rekent

PER DAG dus voor 2 dagen heb je al 500l nodig

eten voor 2 dagen pp is ongeveer 30x30x30cm (althans mijn nood pakket)

dan zit je voor 50 man al snel op een 2kuub pd aan eten

als ik even het topmodel volvo van vandaag neem zal niet veel afwijken van andere producenten

http://www.volvobuses.com/bus/global/en-gb/products_services/coaches/Volvo%209900/Pages/specifications.aspx

is deze alleen in 4x2 of 6x2 te vinden dus niks meer aangedreven assen

maximale bagage inhoud is bij de 57 pers uitvoering 12kuub

haal daar de 4kuub eten voor 2 dagen en 0,5kuub water vanaf en je houd nog maar 7,5kuub bagegeruimte over

dat is voor 57 personen heel erg weinig

en hulp geregeld hebben?

hoe wil je dat de hulp komt? met een heli waarschijnlijk want de hele snelweg zit potdicht

dus "even" een mobiele gaarkeuken en een set dixies laten komen is er niet bij

Zo zie je maar weer een shtf zit in een klein hoekje.

Als lees ik dat ze eten en drinken van de Fransen hebben gehad, dus echt een shtf zal het niet geweest zijn.

Vooral vervelend, dat wel natuurlijk. Maar zo zie je wel dat men tegenwoordig alle luxe voor lief neemt.

wat een geroeptoeter weer, ik kom toevallig net een uur geleden terug uit de regio garmis partenkirchen,

dit kan ik normaal gesproken in 2 dagen prima heen en weer doen, nu heb ik er alleen aan vastgelegde rijuren (dus ex tijd dat ik stil heb gestaan)

er een uur of 8 langer over gedaan dan normaal, dit is dus gewoon een dag

waar ik normaal overhoud voor een volgende rit heb ik alleen deze rit 3x 1,5l cola en 4x 0.33cl red bull op

1x warme maaltijd,

1x broodje bockworst,

1x toetje,

3x snee brood met kaas en kruidenboter

1x netje babybell

2x partjes la vace ciri (of hoe heet die kaas)

2x bakje cheese dippers

en dan nog 1,5 pak sjag haha

moet ik wel eerlijk zeggen dat ik op de terugweg met thuis in zicht eten over heb geslagen om thuis te komen (en te eten)

dit is dus al een goede boodschappentas vol voor 1 pers die een goede slaapzak (nomad comfort xl comforttemp 0 gr uiterste temp -7) en een standkachel heeft

dan kies ik zelf mn eten (doe zelf boodschappen) en geen raar dieet

lang houdbaar noodvoeder inslaan klinkt leuk

maar dan moet je met allerlei allergieen rekening houden melk/lactose/gluten en weet ik niet wat

voor 50 personen drinken is al 150l, dat is een beste tank vol

al is 3l per persoon al aan de lage kant (geen handen wassen dus)

anders kom je op 250l als je 5l rekent

PER DAG dus voor 2 dagen heb je al 500l nodig

eten voor 2 dagen pp is ongeveer 30x30x30cm (althans mijn nood pakket)

dan zit je voor 50 man al snel op een 2kuub pd aan eten

als ik even het topmodel volvo van vandaag neem zal niet veel afwijken van andere producenten

http://www.volvobuses.com/bus/global/en-gb/products_services/coaches/Volvo%209900/Pages/specifications.aspx

is deze alleen in 4x2 of 6x2 te vinden dus niks meer aangedreven assen

maximale bagage inhoud is bij de 57 pers uitvoering 12kuub

haal daar de 4kuub eten voor 2 dagen en 0,5kuub water vanaf en je houd nog maar 7,5kuub bagegeruimte over

dat is voor 57 personen heel erg weinig

en hulp geregeld hebben?

hoe wil je dat de hulp komt? met een heli waarschijnlijk want de hele snelweg zit potdicht

dus "even" een mobiele gaarkeuken en een set dixies laten komen is er niet bij

En dan hebben we het nog geen eens over de extra brandstofkosten , de HACCP registratie en tijd voor het verversen van 500 liter water elke week.

Wim heeft een visioen : zo meteen op SBS7: survive de bus.

20 mensen opgesloten in een bus, wie red zich, wie niet ? Wie vind de verborgen reep chocolade ?

Maar nu even wakker: en al die mensen die niet in die bus zitten en ook verder willen ?

Waarom denkt niemand aan die mensen ?

Wim heeft een visioen : zo meteen op SBS7: survive de bus.

20 mensen opgesloten in een bus, wie red zich, wie niet ? Wie vind de verborgen reep chocolade ?

Maar nu even wakker: en al die mensen die niet in die bus zitten en ook verder willen ?

Waarom denkt niemand aan die mensen ?

Verborgen reep chocola tussen de convectorverwarming, in ieder geva

L genoeg kauwgum te vinden:p

De mensen in de bus zijn overgeleverd aan de mercy van de buschauffeur, de rest van de automobilisten neemt zelf het besluit om de weg op te gaan.

Ik heb hier persoonlijk ook over nagedacht en geleerd. Ik ga dus niet eerder de bergen voordat ik de verkeerssituatie heb gecheckt op google maps.

Weg niet vrij ik wacht bij een hotel of grote stad.

na aanleiding van dit topic besloten om maar een paar nooddekens bij te halen.

action , appels, kruidvat , apotheek,blokker. geen succes voor de grap ook de AH, EMTE sportwinkel, de greef geprobeerd , melige bui het zelfs bij de bekkers geprobeerd

conclusie het winkelcentrum waar ik normaal alles kan vinden , waar ze vanuit andere delen van mijn stad naar verwijzen als je iets speciaals zoekt schiet eindelijk ergens op te kort

Ik ben gewoon verbaasd ( toen ik dit bij de dierenwinkel vertelde besloot het meisje het eens aan haar baas te vertellen. wegens concurentie regels mogen ze bepaalde zaken niet verkopen , maar gezien ze dit nergens hebben kunnen ze het bij hun assortiment opnemen eens zien of de baas het ook gaat doen )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...