Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Adventure food - Goulash


AWOL

Aanbevolen berichten

Ik had vandaag geen zin om te koken en besloot een al wat oudere gevriesdroogde maaltijd uit mijn voorraad te halen.

Het merk adventure food is onder andere te krijgen bij Bever Zwerfsport en is wat goedkoper dan bijvoorbeeld Mountainhouse.

Deze maaltijd, de goulash, heb ik denk ik in 2009 gekocht (oude verpakking) en had een "best voor:" datum van 12-09-2013.

 

20141227_001.jpg.3a9a8adeb32dfc79a9829946fb9988dc.jpg

 

Wat voor sommigen een nadeel kan zijn is dat de ingrediënten wel in het NL worden genoemd maar niet de bereidingswijze, die staan er alleen in DE en FR op.

Nu is DE ook niet zo moeilijk te begrijpen dus daar kom je wel uit en met de nieuwe verpakkingen is dit nu wellicht anders.

Inhoud van het zakje in een pan:

 

20141227_004.jpg.d822fe318d8550118079cda4527202ba.jpg

 

De inhoud van het zakje is goed voor 2 porties, ik heb 700 ML water toegevoegd, het al roerend aan de kook gebracht en vervolgens 10 minuten afgedekt laten "indikken".

In de kom zag het er zo uit:

 

20141227_007.jpg.fc109fecea409cbfce604e6b984e0f15.jpg

 

Weinig te zien van het vlees maar gelukkig kon je dit wel proeven. De geur was okay, de textuur een beetje als erwtensoep en de smaak zou ik grotendeels ook zo omschrijven: eerder erwtensoep dan goulash.

Dat neemt echter niet weg dat ik het goed te eten vond. Geen gastronomische belevenis uiteraard maar prima te eten. Voor 2 personen lijkt het mij iets te weinig, zeker na een dag vol activiteiten. In het zakje zitten net geen 1000 kcal.

Ik denk dat ik nog eens bij Bever Zwerfsport langs ga om te kijken wat ze nu in het assortiment hebben van dit merk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Die gevriesdroogde maaltijden zijn altijd rond de 400-500KCal PP @AWOL , ze gaan er van uit dat je meerdere maaltijden per dag eet of het aanvult met repen etc.

 

Dat gezegd hebbende kom je ook bij een zware expeditie een heel eind met 3 tweepersoons maaltijden, 2 noodle soepjes en 2 snickers per dag.

 

Ja klopt, ik had dat genuanceerder neer moeten zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...