Ga naar inhoud
GENEGEERD

M90 slaapzak modellen


Gast

Aanbevolen berichten

Vannacht de M90 getest in huis en ik moet zeggen, ie is heerlijk zacht en warm :)

De rits bovenaan is wel niet zo handig vind ik al een rits aan de zijkant, maar wel begrijpelijk bij een mummie model.

 

Dat je dat redt in huis slapen in de M90. Ik lag half november weg te zweten in dat ding onder mijn tarpje. Dacht dat het wel koud zou worden die nacht, maar dat viel nogal tegen met temperaturen van een graad of 5 boven nul. Nou kan het natuurlijk dat je in een vriescel woont, dan heb ik niks gezegd natuurlijk :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat je dat redt in huis slapen in de M90. Ik lag half november weg te zweten in dat ding onder mijn tarpje. Dacht dat het wel koud zou worden die nacht, maar dat viel nogal tegen met temperaturen van een graad of 5 boven nul. Nou kan het natuurlijk dat je in een vriescel woont, dan heb ik niks gezegd natuurlijk :-)

 

Temperatuur binnen is bijna gelijk aan die van buiten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

M90 in mn hennessy hammock, liggend op thermarest met alu/bubbeltjesfolie eronder en een kleine 'tarp' eronder extra, koppie soep voort tukke en voor hier in NL heerlijk! Als t echt koud wordt extra aankleden en een fleeceliner erin..ouderwetse kruik nog mee? Voor weinig geld prima slaapzak! Oh ja nog een tip; plas in je veldfles en stop die lekker bij je (dop goed vastdraaie! ;) werkt ook prima..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja nog een tip; plas in je veldfles en stop die lekker bij je (dop goed vastdraaie! ;) werkt ook prima..

 

Nou maar hopen dat je met je slaperige kop geen dorst krijgt en klaar wakker bent na die Slok ;);):(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Weet iemand ook hoe je kan herkennen of je een m90 van Luchtmobiel of KL hebt?

Ik neem aan dat de uiterlijke verschillen minimaal zullen zijn.

 

Zo heb ik onlangs een m90 gekocht, met een bijbehorende compressiezak die niet in camo was, maar groen met wit.

Zou het kunnen zijn dat dit een Luchtmobiel is en geen KL?

Voor een aanschaf van een 2e m90 ben ik wel benieuwd naar de verschillen tussen de twee, maar hoor veel verschillende verhalen op het internet die me niet veel duidelijkheid hebben gegeven haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Zijn die M90 slaapzakken ook in dekenmodel? Ik ben op zoek naar een echte warme slaapzak voor een kleine prijs :) Ziet er goed uit die m90, maar ik kan de verschillen niet goed zien. Kan iemand me er wat meer over vertellen?

 

M90 is een goede slaapzak. Weegt verschrikkelijk veel en neemt ook erg veel ruimte in dus niet een beste als je erg veel loopt in de bossen bijv.

 

Maar ga je veel met de auto/camper weg dan is de m90 perfect. Ik slaap er zelfs mee in mn hangmat wat de meesten niet aankunnen omdat je dan de isolatie dichtdrukt maar de m90 houd zich sterk. Dus voor alle SC's neem ik de m90 mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

M90 is een goede slaapzak. Weegt verschrikkelijk veel en neemt ook erg veel ruimte in dus niet een beste als je erg veel loopt in de bossen bijv.

 

Maar ga je veel met de auto/camper weg dan is de m90 perfect. Ik slaap er zelfs mee in mn hangmat wat de meesten niet aankunnen omdat je dan de isolatie dichtdrukt maar de m90 houd zich sterk. Dus voor alle SC's neem ik de m90 mee.

 

Daar wil ik hem natuurlijk ook voor gebruiken :) Een M90 neemt toch minder plek in dan mijn 4 seizoenen dekbed van 240 bij 220 :p Maar ik kan niet slapen in een mummyzak en moet eerlijk toegeven dat ik de verschillende m90s niet uit elkaar kan houden :eek:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar wil ik hem natuurlijk ook voor gebruiken :) Een M90 neemt toch minder plek in dan mijn 4 seizoenen dekbed van 240 bij 220 :p Maar ik kan niet slapen in een mummyzak en moet eerlijk toegeven dat ik de verschillende m90s niet uit elkaar kan houden :eek:

 

Gewoon in de dump op de grond gaan liggen en in gaan liggen. Kun je gelijk een leuk gesprek beginnen;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is misschien wel de beste optie, ja :) Heb je nog tips voor als ik er 1 ga kopen? Waar moet ik dan op letten?

 

Daarvoor kun je beter bij anderen zijn gok ik zo. Zo heel veel verstand heb ik er ook niet van. Ik let altijd op de ritsen of deze nog soepel werken en ze nergens los beginnen te raken. Natuurlijk op andere slijtage plekken over de hele slaapzak zelf. Sommige Dumps leveren ook de gore-tex hoes erbij maar die eigenlijk alleen nodig als je direct op de grond zou slapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar wil ik hem natuurlijk ook voor gebruiken :) Een M90 neemt toch minder plek in dan mijn 4 seizoenen dekbed van 240 bij 220 :p Maar ik kan niet slapen in een mummyzak en moet eerlijk toegeven dat ik de verschillende m90s niet uit elkaar kan houden :eek:

 

Als je dit topic vanaf het begin lees dan staat daar ook in wat de verschillen zijn. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dit topic vanaf het begin lees dan staat daar ook in wat de verschillen zijn. ;)

 

Klopt, maar als ik dan ga zoeken om er 1 te kopen, dan kan ik het niet meer volgen :p Waarschijnlijk omdat ik er gewoon te weinig van weet... Maar ik heb waarschijnlijk al een oplossing gevonden :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je geen M90 kopen.

 

Vandaar mijn aller eerste vraag:

Zijn die M90 slaapzakken ook in dekenmodel? Ik ben op zoek naar een echte warme slaapzak voor een kleine prijs :) Ziet er goed uit die m90, maar ik kan de verschillen niet goed zien. Kan iemand me er wat meer over vertellen?

 

Begrijp ik goed dat je zegt dat m90s er alleen in mummy zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar wil ik hem natuurlijk ook voor gebruiken :) Een M90 neemt toch minder plek in dan mijn 4 seizoenen dekbed van 240 bij 220 :p Maar ik kan niet slapen in een mummyzak en moet eerlijk toegeven dat ik de verschillende m90s niet uit elkaar kan houden :eek:

Ik denk dat een slaapzak van het Tsjechische leger meer aan je wensen voldoet.

Zelf hebben we er 2 op "leeftijd" met houtje-touwtje sluiting hierdoor heb je nooit het probleem dat je rits kapot gaat en deze niet meer kan gebruiken en ze zijn zeer warm waardoor ze juist een beetje te warm voor ons zijn maar wel hele fijne dikke slaapzakken voor in de winter.

 

Wanneer het meer voor de mooie periode's gaat is deze slaapzak (ookTsjechisch) een mooie keuze:

 

http://www.dumpcompany.com/index.php?item=slaapzak-tsjechisch_-warsaw-pact-origineel-3-delig&action=article&aid=611&lang=NL

Tsjechische slaapzak 3 delig Warsaw Pact

3 delig:

buitenhoes

deken

lakenzak

 

Alles uitneembaar dus heb je een losse deken nodig, kun je gewoon de deken eruit halen.

Tevens is het ook mogelijk om de lakenzak los te gebruiken.

Dankzij de waterbestendige buitenzak is het mogelijk om op het veld te slapen.

Lakenzak en deken zijn gewoon wasmachine wasbaar.

 

Gewicht totale pakketje 3400 gram

Pakmaten 70 x30 x 9 cm (opgerold)

Slaapzak: ca. 70 x 200 cm

Deken/lakenzak 140 x 200 cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat een slaapzak van het Tsjechische leger meer aan je wensen voldoet.

Zelf hebben we er 2 op "leeftijd" met houtje-touwtje sluiting hierdoor heb je nooit het probleem dat je rits kapot gaat en deze niet meer kan gebruiken en ze zijn zeer warm waardoor ze juist een beetje te warm voor ons zijn maar wel hele fijne dikke slaapzakken voor in de winter.

 

Die slaapzakken lijken me super, ja :) Jamhard had me al een PBtje gestuurd :o

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat een slaapzak van het Tsjechische leger meer aan je wensen voldoet.

Zelf hebben we er 2 op "leeftijd" met houtje-touwtje sluiting hierdoor heb je nooit het probleem dat je rits kapot gaat en deze niet meer kan gebruiken en ze zijn zeer warm waardoor ze juist een beetje te warm voor ons zijn maar wel hele fijne dikke slaapzakken voor in de winter.

 

Heb je toevallig een linkje van deze slaapzak?

 

(Die heb ik nog niet in de verzameling :o )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je toevallig een linkje van deze slaapzak?

 

(Die heb ik nog niet in de verzameling :o )

http://www.red-alliance.net/forum/index.php?topic=11022.0

Het is een review maar na ruim 20 pagina's google afbeeldingen gezien te hebben zijn dit de enige foto's die dezelfde slaapzak weergeven :o

(die van ons hebben meer een olive kleur)

Daardoor is het ook even een behoorlijk zoektocht om ze te vinden en kregen wij het bijzondere aanbod van een man die er 2 had bewaard totdat hij vond dat hij de juiste kopers voor de slaapzak gevonden had. :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.red-alliance.net/forum/index.php?topic=11022.0

Het is een review maar na ruim 20 pagina's google afbeeldingen gezien te hebben zijn dit de enige foto's die dezelfde slaapzak weergeven :o

(die van ons hebben meer een olive kleur)

Daardoor is het ook even een behoorlijk zoektocht om ze te vinden en kregen wij het bijzondere aanbod van een man die er 2 had bewaard totdat hij vond dat hij de juiste kopers voor de slaapzak gevonden had. :o

 

Bedankt, volgens mij dezelfde als: http://www.max-fuchs.de/cgi-bin/iboshop.cgi?showd1230,,631225

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...