Ga naar inhoud
GENEGEERD

Welke voorraad bakken?


Rataplan

Aanbevolen berichten

Nu heb ik enige tijd geleden nieuwe voorraad bakken gekocht van het merk curver.

Bij mijn weten waren dat dus altijd van die onverwoestbare bakken, die goed tegen een stootje konden.

uit mn hoofd gezegd heb er met korting zo'n € 12,50 per stuk voor betaald, vond ik wel een redelijke prijs.

Vol kan ik ze nog net dragen, het is hoogstens nodig om ze de trap af te dragen en ze in mn bus te kunnen laden mocht dit nodig zijn.

Ze zijn goed stapelbaar en ten opzichte van ronde emmers heb je minder ruimte verlies, dus daarom ging mijn keuze uit naar deze bakken.

Bij nader inzien, heb ik liever niet doorzichtige bakken, want tijdens overladen naar de bus ziet iedereen wat je bij je hebt, dat wil je ook weer niet natuurlijk, maar goed...

Ik gebruik deze bak ook wel eens als badje voor onder de douche als mn zoontje er is, laatst pakte ik dus die bak van de kamer, maar liet hem uit mijn handen vallen op de houten vloer, wat denk je, groot gat erin, dat had ik dus niet verwacht bij bakken van curver, maar kan denk ik wel concluderen dat het dus ook maar weer gewoon de naam is waar je voor betaald en niet meer de kwaliteit waar ze vroeger mee begonnen waren of heb ik gewoon pech en is dit een slechte serie bakken?

 

Ik heb gezocht naar soorten bakken op het forum, maar kon niet echt iets vinden speciaal hier op gericht, mocht het er wel al zijn, laat gerust weten dan kan dit draadje gestopt worden en kijk ik daar naar de verschillende mogelijkheden.

 

Ik ben dus benieuwd welke bakken jullie gebruiken, hoe jullie ervaring is met de stootbestendigheid ervan en uiteraard de prijs/kwaliteit verhouding.

Welke kunnen jullie mij aanraden, die voldoet aan mijn eisen?

 

20141225_150335.jpg.e4f8579b2d68ad1c1d7f0a700b67b11d.jpg20141225_150301.jpg.d6b5e889f1415256e35c5bf6847a9d93.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Je hebt ook vierkante emmers. Over emmers zijn een aantal topics geweest, voor dingen als rijst/pasta/bonen heb je foodgrade nodig of je moet het voedsel eerst (her)verpakken in mylar + zuurstofabsorbeerder (of rouleren natuurlijk).

 

Ik heb een paar Araven "voedseldozen", dergelijk horeca materiaal lijkt lang mee te gaan en stevig te zijn. Viel me net op dat erop staat dat het temperatuur bereik -40 tot +95 graden is, bij dergelijke temperaturen breken (of smelten) de meeste consumenten bewaardozen volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de IRIS power opbergboxen. Stevig, stapelbaar en vergrendelbaar. Bovendien (ook) verkrijgbaar in t zwart, dus inhoud is niet zichtbaar tijdens in-uitladen. Verschillende maten, waarbij de 50L rond de €10 te vinden is.

 

PS. Heb ook (zwarte) bakken van Ikea geprobeerd, maar die deksels liggen er los op. Niet echt handig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik metserskuipen.. helemaal onverwoestbaar, en te vinden in veel afmetingen, van 90L tot 30L afhankelijk van waar je zoekt.

nadeel? Je moet zelf je deksel maken, en ze zijn niet doorzichtig.

 

kosten ook niet meer dan €12 of minder als je de juiste winkel vind...

 

 

andere goede boxen zijn die van auer, die krijg ik ook niet stuk.

http://www.auer-packaging.be

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk eens bij krattenboer.nl..

 

http://www.krattenboer.nl/ProduktLijst.php?Cat=1&Type=002,

 

Als je kratten wilt waar je regelmatig mee moet verplaatsen. (Zeer goede engelskratten kloon met betere deksels. Ook geschikt voor buitenwerk.

 

Voor erg kwetsbare spullen kan je kijken naar koffers van explorer ( http://www.explorercases.nl/N_frame.html?http://www.explorercases.nl/

of aluminium transport kisten zarges, maar dat zijn dure kisten. http://www.zarges.com/nl/

 

RUB boxxen voor zijn transparante voor kwetsbare spullen, die je extra wilt beschermen tegen ongewenste huisdieren, (voedsel), http://www.reallyusefulproducts.co.uk/uk/html/onlineshop/fullrange_rub.php

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze ook van de Ikea,maar die zwarte zijn van binnen niet vierkant wat lastig inpakken is.

Ik heb ze wel en ze kunnen wat hebben maar niet meer dan van de Action of de dure curver.

Ik vind de kwaliteit ook al tegenvallen van Curver.

Maar In Amerika zie ik altijd van die hele mooie grote opbergbakken,weet iemand of ze misschien ook ergen sop internet of gewoon in de winkel te koop zijn??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb laatst kerstballenbakken bij de Action gehaald voor €3,99 (zo even uit 't hoofd).

Het zijn eigenlijk gewone bakken zoals in jouw plaatje, alleen zitten er kartonnetjes bij om een raster te maken zodat je er ballen in kunt doen.

 

Die kartonnetjes gebruik ik dus gewoon niet en dan heb je een gewone plastic kist met deksel.

Het is Action-kwaliteit, dus je moet er niet mee voetballen, maar als je ze goed behandeld lijken ze me niet verkeerd (voor dat geld).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen bedankt voor jullie tips tot nu toe.

mijn keus is gevallen voor deze opslagboxen, ik ge er van allebei de soorten 1 bestellen en dan eens wat testen op loslaten.

De box die er dan als beste uit de test komt wil ik dan in groter aantal bestellen.

Mochten er meer mensen interesse hebben in deze opslagboxen dan kunnen we misschien gezamelijk een bestelling doen, dan krijg je nog best wat korting.

de blauwe liggen rond de 15 euro excl btw en verzendkosten en de grijze zo rond de 19 excl.

Verzendkosten heb ik nog niet uitgezocht hoeveel dit is, misschien is ophalen interessanter als dat mogelijk is.

De boxen zijn overigens in redelijk wat kleuren te bestellen bijv zwart of mosgroen. @fragalot bedankt voor de link, het is precies wat ik zoek:) ze zijn iets duurder dan de bakken die ik nu heb, maar deze zien eruit of ze een levenlang mee gaan.euroboxen-met-scharnierdeksel-AUER-4.jpeg.c62335507d8ea0550f791910c99993f7.jpegopslagbakken-met-deksel-AUER-82.jpeg.7f2c9f9375b3b2ba3d49818c85f0ec18.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rataplan ,

 

de grijze bakken die je hier hebt afgebeeld hebben geen goede draaggreep/rand, ze zijn ook verkrijgbaar in een versie met handgreep, nadeel is dat deze, net als bij een verhuisdoos, door de wand zit en je dus tegen de inhoud aan zit (als er ruimte is)

 

persoonlijk zou ik dat een groot nadeel vinden, zeker als je je collectie aambeelden er in hebt en naar je bus sleept ;-) Heb er zelf een aantal van bij het grofvuil weggehaald (met een barst in de hoek) en gebruik ze om mijn slaapzakken luchtig in te bewaren.

 

de blauwe bakken hebben wel een goede draaggreep en zouden daardoor bij mij de voorkeur hebben als ik uit deze twee zou moeten kiezen. deze zijn ook vaak gemakkelijk te verzegelen met een tiewrap.

ook een voordeel boven de grijze is dat deze bakken nestbaar zijn (passen dus in elkaar)

 

GreetZ,

Pjotr78

Link naar reactie
Delen op andere sites

de grijze bestaan ook mét externe handgrepen.. maar die kosten net iets meer dan de afgebeelde.

als je zware dingen hebt en geen open handvat wilt zijn die wel een goed alternatief.

 

ze zijn ook stapelbaar met verschillende maten door elkaar, 2 "kleine" passen op 1 "grote", zolang de breedte van de grote hetzelfde is als de lengte van de kleine.

 

ik gebruikte ze vroeger om technisch evenement materiaal mee te verslepen en kon het bestelbusje tot de rand toe volstapelen.. maar dan écht vol, je kreeg er geen verlengkabel meer bij :)

af en toe viel er ook wel 1 uit omdat ik soms "geholpen" werd door nogal lompe vrijwilligers, en dat overleefden de auer boxen prima.

 

af en toe ook ondersteboven gebruikt als trapje, ging ook prima :)

 

Ik gebruikte vooral de open bakken met open handvat, met de gesloten heb ik geen ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die met die open handgrepen heb ik gezien, maar ik heb liever een dichte box, ben ook benieuwd namelijk hoe ze zich houden als ik ze begraaf, althans de inhoud dan.

Of de boel droog blijft binnen, vermoed dat die waterdichte tonnentjes beter zijn.

Kwa maat wil ik kleiner dan dat ik nu heb, ze waren nog niet volledig compleet en nog maar net te tillen voor mij.

Ook de verhoudingen van de inhoud wil ik veranderen, ben eerlijk gezegd niet zo van die grootverpakkingen, behalve voor thuis dan, maar niet om mee te gaan sjouwen.

Ik wil het bij 1 maat houden, denk de middelste box op de foto, deze dan inrichten voor zeg min 3 dagen p.p.

water neemt veel plaats in, maar ben je ook weer vrij snel kwijt, de rest zal het filter dan moeten verzorgen.

Bovendien scheelt het volume van de box ook weer het nodige graafwerk mocht dit wat haastig moeten gebeuren om wat voor reden dan ook,

De blauwe boxen hebben inderdaad goede rand om op te tillen en ook het in elkaar kunnen stapelen heeft voordelen, ben alleen nog niet echt onder de indruk van het dubbele deksel, of dit wel goed afsluit, maar we zullen het gaan bekijken als ik ze binnen heb hoe ze be(vallen):D

 

Mijn oude bakken van curver kan ik inderdaad gebruiken lichte spullen zoals slaapzakken, kleren etc, maar voor zware dingen zoals voedsel blikken en potten zie ik er geen gat meer in:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die met die open handgrepen heb ik gezien, maar ik heb liever een dichte box, ben ook benieuwd namelijk hoe ze zich houden als ik ze begraaf, althans de inhoud dan.

Of de boel droog blijft binnen, vermoed dat die waterdichte tonnentjes beter zijn.[/b]Kwa maat wil ik kleiner dan dat ik nu heb, ze waren nog niet volledig compleet en nog maar net te tillen voor mij.

Ook de verhoudingen van de inhoud wil ik veranderen, ben eerlijk gezegd niet zo van die grootverpakkingen, behalve voor thuis dan, maar niet om mee te gaan sjouwen.

Ik wil het bij 1 maat houden, denk de middelste box op de foto, deze dan inrichten voor zeg min 3 dagen p.p.

water neemt veel plaats in, maar ben je ook weer vrij snel kwijt, de rest zal het filter dan moeten verzorgen.

Bovendien scheelt het volume van de box ook weer het nodige graafwerk mocht dit wat haastig moeten gebeuren om wat voor reden dan ook,

De blauwe boxen hebben inderdaad goede rand om op te tillen en ook het in elkaar kunnen stapelen heeft voordelen, ben alleen nog niet echt onder de indruk van het dubbele deksel, of dit wel goed afsluit, maar we zullen het gaan bekijken als ik ze binnen heb hoe ze be(vallen):DMijn oude bakken van curver kan ik inderdaad gebruiken lichte spullen zoals slaapzakken, kleren etc, maar voor zware dingen zoals voedsel blikken en potten zie ik er geen gat meer in:p

 

allebei heel simpel te beantwoorden, deze (blauwe) boxen zijn niet waterdicht, en daar ook niet voor bedoeld. ze zijn echter prima om materiaal /voorraad in te bewaren op een verder droge plek. Wil je echt een goed afsluitende deksel, dan inderdaad de zogenaamde waterkluisjes/kanotonnen. Deze zijn overigens met een beetje zoekwerk ook in vierkante modellen te vinden (soms met verzonken opening)waardoor ze veel effectiever weggestapeld kunnen worden. EDIT: deze bijvoorbeeld: http://www.qvist.nl/wild-europe/expedition/transporttonnen.html?p=1

voordeel is dat alles ook echt goed verpakt zit, nadeel is dat je als ze leeg zijn je met een groot volume blijft zitten. dat is dan weer het voordeel van de blauwe bakken.

 

GreetZ,

Pjotr78

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pjotr78 thanks, misschien kan ik ook beter niet opnieuw het wiel proberen uit te vinden.

Die blauwe hebben gewoonweg het beste voordeel, goede handvaten, stevig, licht, sterk en in elkaar te stapelen, goed voor thuis en in mijn bus.

Dus daar voor gebruiken dan ook en voor evt. voorraadboxen die begraven dienen te worden gewoon die kanotonnetjes gebruiken, wel duurder, maar ach als ze net het verschil van groot belang kunnen maken in je leven, dan denk je niet meer, tja toch stom van me om wat meer uit te hebben gegeven destijds, als je stikt van de dorst en de honger en je hebt net een gruwelijke vreugdedans gedaan na het aanschouwen van je opgegraven tonnetje met levensverlengende middelen.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pjotr78 thanks, misschien kan ik ook beter niet opnieuw het wiel proberen uit te vinden.

Die blauwe hebben gewoonweg het beste voordeel, goede handvaten, stevig, licht, sterk en in elkaar te stapelen, goed voor thuis en in mijn bus.

Dus daar voor gebruiken dan ook en voor evt. voorraadboxen die begraven dienen te worden gewoon die kanotonnetjes gebruiken, wel duurder, maar ach als ze net het verschil van groot belang kunnen maken in je leven, dan denk je niet meer, tja toch stom van me om wat meer uit te hebben gegeven destijds, als je stikt van de dorst en de honger en je hebt net een gruwelijke vreugdedans gedaan na het aanschouwen van je opgegraven tonnetje met levensverlengende middelen.:)

 

waarom niet gewoon de emmers met deksel van auer?

spotgoedkoop, en redelijk sterk, sluiten ook prima waterdicht af...

ik gebruik de 30L versie vaak op het werk, en heb deze zelfs al gevuld verscheept naar amerika, is daar mooi intact, en zonder morsen toegekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom niet gewoon de emmers met deksel van auer?

spotgoedkoop, en redelijk sterk, sluiten ook prima waterdicht af...

ik gebruik de 30L versie vaak op het werk, en heb deze zelfs al gevuld verscheept naar amerika, is daar mooi intact, en zonder morsen toegekomen.

 

Ik heb ze gezien op de site, maar eerlijk gezegd niet verder naar gekeken, de focus lag op die bakken, die andere tonnetjes kende ik al goed van mijn kajaktochten, daar komt echt geen water in, maar kosten dan ook wel wat.

Maar als jou ervaringen goed zijn met deze emmers en ze zijn veel goedkoper, dan is het het overwegen zeker waard.

heb je er zelfs al eens begraven om te kijken of zo'n emmer je voorraad goed beschermd, ook nog na langere tijd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...