Ga naar inhoud
GENEGEERD

Blijft bij vacumeren water ook 4x zo lang goed?


Horder

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@Novitamya puur h2o is giftig,

Er missen cruciale mineralen en zouten.

 

Ik vind dat indien je een bijdrage wil leveren aan een onderwerp, je het minimaal moet onderbouwen.

 

Je 2e regel is juist, de eerste niet.

 

De mythe is gebaseerd op de theoretische eigenschap dat de osmotische waarde in de cel groter is dan buiten de cel

Dus stel een (dierlijke) cel komt in aanraking met zuiver water dan zal deze cel "ontploffen"

 

De conclusie die je zou kunnen maken is dat puur H2O dodelijk is. (is overigens weer compleet iets anders dan giftig, maar dat terzijde)

 

Maar dat is onjuist want voordat dit water deze schade zou aanbrengen is het water al via speeksel/slokdarm/maagsappen dermate veranderd van samenstelling dat deze theoretische eigenschap niet meer van toepassing is.

 

Op langere termijn kunnen er mineraal deficiënties ontstaan. Maar nu wordt het wel heel erg theoretisch want mineralen zitten echt niet alleen in water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu vind ik het jammer dat de opener van dit draadje nog niet heeft gereageerd . We zijn nu al drie bladzijden ver en we weten nog steeds niet waarom hij water vacuüm wil verpakken .

 

zodat het zo weinig mogelijk plaats opneemt? :p

 

vacuum verpakken van water is simpel.

neem een zakje, vul het met water, sluit het zakje af terwijl het overloopt, of sluit het onder water af.

gaat ook prima met flessen of andere containers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zodat het zo weinig mogelijk plaats opneemt? :p

 

vacuum verpakken van water is simpel.

neem een zakje, vul het met water, sluit het zakje af terwijl het overloopt, of sluit het onder water af.

gaat ook prima met flessen of andere containers.

 

Vacuüm is wat anders dan luchtvrij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat indien je een bijdrage wil leveren aan een onderwerp, je het minimaal moet onderbouwen.

 

Je 2e regel is juist, de eerste niet.

 

De mythe is gebaseerd op de theoretische eigenschap dat de osmotische waarde in de cel groter is dan buiten de cel

Dus stel een (dierlijke) cel komt in aanraking met zuiver water dan zal deze cel "ontploffen"

 

De conclusie die je zou kunnen maken is dat puur H2O dodelijk is. (is overigens weer compleet iets anders dan giftig, maar dat terzijde)

 

Maar dat is onjuist want voordat dit water deze schade zou aanbrengen is het water al via speeksel/slokdarm/maagsappen dermate veranderd van samenstelling dat deze theoretische eigenschap niet meer van toepassing is.

 

Op langere termijn kunnen er mineraal deficiënties ontstaan. Maar nu wordt het wel heel erg theoretisch want mineralen zitten echt niet alleen in water.

 

#Dathebiknetgeleerdmetbiologie

 

Blijft interessant hoe je dat soort dingen toch weer eens ziet in het dagelijks leven :)

 

Interessant onderwerpje @TS ben benieuwd waarom je het überhaupt wil verpakken, aangezien een waterfilter makkelijker mee te nemen is. Mocht je toch willen preppen voor de waterloosheid in nederland, koop dan die Lifeboat water sack, is wel makkelijker denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook even gegoogld. En het komt erop neer als je zouten en mineralen op een andere manier ook binnen krijgt dat er gewoon niks aan de hand is.

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gedemineraliseerd_water

 

Vind dat dus echt wat anders dan giftig. Ongezond zonder andere en de juiste extra's is dan een betere omschrijving

 

Aan boord van grote vissers schepen staat aan boord vaak een zoutwaterzuiveringsmachine deze slingert dmv zeer hoge druk al het zout en ook alle mineralen etc eruit, ik heb een van die dingen 2 keer werkend gezien , de pomp die het werk doet ziet er uit als een plunjerpomp van een 400v hoge drukreiniger, het totale ding is groot als een flinke frisdrankautomaat en is custommade

 

De waarschuwing die het personeel krijgt voor gebruik is : niet alleen maar dat water drinken anders vallen je tanden eruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan boord van grote vissers schepen staat aan boord vaak een zoutwaterzuiveringsmachine deze slingert dmv zeer hoge druk al het zout en ook alle mineralen etc eruit, ik heb een van die dingen 2 keer werkend gezien , de pomp die het werk doet ziet er uit als een plunjerpomp van een 400v hoge drukreiniger, het totale ding is groot als een flinke frisdrankautomaat en is custommade

 

De waarschuwing die het personeel krijgt voor gebruik is : niet alleen maar dat water drinken anders vallen je tanden eruit.

 

even een foto erbij voor de techies onder onswatermaker.JPG.355171f7b0b413e971ae750b2cd8d41a.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel interessant filmpje, van dat koken wist ik al. Als je op grotere hoogte eten gaat bereiden, worden sommige dingen niet gaar, of duurt langer.

Verlaging van de druk geeft ook een verlaging van het kookpunt. Maar dat het zou gaan bevriezen heb ik nooit bij stilgestaan. Maar het is logisch.

 

Thnx voor het filmpje

Link naar reactie
Delen op andere sites

even een foto erbij voor de techies onder onswatermaker.JPG.355171f7b0b413e971ae750b2cd8d41a.jpg

 

Reverse osmosis systeem, word vaak gebruikt voor desalinatie.

Kinetico maakt er vrij goede compacte RO systemen (en redelijk betaalbaar naar mijn ervaring, bijna goedkoop genoeg dat jan de loodgieter er zelf 1 staan kan hebben... - in tegenstelling tot de meeste andere RO systemen waar ik ervaring mee heb die beginnen vanaf 25k+)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik begon met lezen in dit draadje stond ik te popelen om andwoorden te geven, maar goed dat ik verder lees want een heleboel andwoorden zijn al (juist) gegeven.

 

Zoals @martin vertelde, in "demineralized" water, of kort demi-water, zitten zo goed als geen vervuilingen waardoor de osmitische waarde laag is. Als dit gedronken word dan worden zouten en mineralen aan ons lichaam ontrekt. De cellen in ons lichaam nemen ook water op om de osmitische waarde binnen en buiten de cel gelijk te maken.

 

Water "kookt" inderdaad in een vacuum. Dit heb ik in het lab al meerdere malen mogen aanschouwen. @tom666 bedankt voor het filmpje.

 

Maar om terug te komen op het onderwerp; stel dat water vacuum verpakt word, is het dan langer houdbaar? Hier weten we nog geen antwoord op en ik moet toegeven dat ik best nieuwsgierig ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

..

Maar om terug te komen op het onderwerp; stel dat water vacuum verpakt word, is het dan langer houdbaar? Hier weten we nog geen antwoord op en ik moet toegeven dat ik best nieuwsgierig ben.

 

De "grap" is dat je water niet kan vacumeren.

En ik denk dat @Horder dit maar al te goed wist toen hij deze vraag stelde.

Dat we nu op pagina 5 zitten van een trolbericht is best wel sneu.

 

Resumerend:

 

Zoals reeds door @Loreen is gemeld:

Vacuüm is wat anders dan luchtvrij.

 

Water vacumeren is onzin.

Water zelf bederft niet, het zijn de mogelijke (natuurlijke) toevoegingen die kunnen bederven onder de invloed van zuurstof en licht (fotosynthese)

Water diep onder de grond bederft dus niet. (bederven is iets anders als vervuiling)

 

Laten we @Horder feliciteren met zijn post.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De "grap" is dat je water niet kan vacumeren.

En ik denk dat @Horder dit maar al te goed wist toen hij deze vraag stelde.

Dat we nu op pagina 5 zitten van een trolbericht is best wel sneu.

 

Resumerend:

 

Zoals reeds door @Loreen is gemeld:

 

 

Water vacumeren is onzin.

Water zelf bederft niet, het zijn de mogelijke (natuurlijke) toevoegingen die kunnen bederven onder de invloed van zuurstof en licht (fotosynthese)

Water diep onder de grond bederft dus niet. (bederven is iets anders als vervuiling)

 

Laten we @Horder feliciteren met zijn post.

 

Pfoeh ik ben zo blij dat je dat zegt, begon al serieus te twijfelen aan mezelf aangezien er doodleuk verder werd gesproken over (zo veel mogelijk) luchtvrij verpakken...

@Verbal Kint , slotje is censuur!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar om terug te komen op het onderwerp; stel dat water vacuum verpakt word, is het dan langer houdbaar? Hier weten we nog geen antwoord op en ik moet toegeven dat ik best nieuwsgierig ben.

 

gezien het bevriest, en de AW-waarde dus sterk daalt,.. ja :-) het blijft langer houdbaar gezien bacterien zich niet langer vermenigvuldigen.

 

troldraadje of niet, ik vind het een interessante discussie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...