Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en je opgegeven geboortedatum en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Tom

IS bombardeert dorpen in Irak met blikken vol levende giftige schorpioenen

Recommended Posts

Zag een artikel over aanvallen met giftige schorpioenen en dan rijst gelijk bij mij de vraag op wat kun je hier tegen doen als prepper, je Stad of BOL zal in een (militaire) crisis maar aangevallen worden door dergelijke schorpioenen-bommen.

Met een machete rondhakken lijkt me niet effectief, maar wat zal een goede bestrijding zijn van de giftige beesten.

Ik hoor graag uw reactie want je wilt dan niet "met lege handen staan" want we zijn niet voor niets op alles voorbereid.

Uit het artikel;

ISIS bombardeert complete dorpen in Irak met blikken vol levende giftige en dodelijke schorpioenen. Volgens een Britse militaire expert heeft ISIS een manier gevonden om de schorpioenen levend en wel op dorpen af te schieten. “It’s madness,” aldus de expert tegen Mirror. De duizenden schorpioenen zijn vooral bedoeld om angst te zaaien:

“They promote the fact that they are doing it and it creates panic. Scorpions are robust – even if they are launched a couple of miles, when the canister breaks thousands are flung out and start crawling all around. Some scorpions are very poisonous but the main thing is creating fear.”

Overigens is dit niet de eerste keer dat schorpioenenbommen zijn gebruikt in de wereldgeschiedenis:

The weapon harks back to the scorpions stuffed into pots and launched by Iraqis thousands of years ago – in 198 AD. They were defending themselves against the Roman invasion.

Het belangrijkste met deze tactiek is het creëren van angst en paniek.

Dus wie weet hoe je dit kunt bestrijden, mocht het ons overkomen (natuurlijk kunnen ze in Irak er hopelijk dan ook iets tegen doen).

http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/12/isis-gooit-bommen-met-giftige-schorpioenen/

http://www.mirror.co.uk/news/world-news/isis-launch-scorpion-bombs-spread-4817241

Gelukkig zijn de meeste soorten niet dodelijk, maar wel heel pijnlijk.

Wat in dit geval wel handig is om te hebben is een UV lamp, daarmee kun je veel soorten in het donker mee vinden.

Een zaklamp met UV leds werkt prima, ik heb er tenminste zat mee gevangen.

Dit voelt aan als de middeleeuwse tactiek van dode karkassen van zieke koeien door middel van catapults of trebuchets over de muur te slingeren om zo ziektes te verspreiden. Of afgehakte hoofden om angst te zaaien.

Gekken zijn het...

Ik zie weinig betrouwbare bronnen.

Als dit echt zo zou zijn zouden er tientallen filmpjes van online moeten staan...

Greener

• Leuk 1

Ik zie weinig betrouwbare bronnen.

Als dit echt zo zou zijn zouden er tientallen filmpjes van online moeten staan...

Greener

Hamish de Bretton-Gordon is de broer van Perdiep Ramesar, dus dat zit wel goed

Zijn neef heet Diederik Stapel

Je ziet het al voor je, die gasten op zoek naar schorpioenen, ze vervolgens vangen, transporteren, voederen, en hierna in buisjes stoppen om ze via een katapult af te schieten.

Zucht.

Ik begin me soms echt te schamen dat ik hier rondspookt.

Kom op, denk nou eens na!

1 bron die vervolgens door 10 idioten wordt gedupliceerd maakt een artikel nog niet een feit.

• Leuk 2

Zag een artikel over aanvallen met giftige schorpioenen en dan rijst gelijk bij mij de vraag op wat kun je hier tegen doen als prepper,

Wat je er tegen kan doen? In Nederland/Belgie wonen, hier komen geen schorpioenen voor.

Waarom deze post? Zoals hierboven al getypt, het is maar de vraag of het waar is. En je moet al wonen ergens waar giftige schorpioenen wonen om hier over na te hoeven denken.

Ik heb een idee, "hoe prep ik tegen een aanval van een blik vol (bijna)giftige adders"! Die komen hier tenminste nog voor.

Zowiezo is het al discutabel ..... schorpioenen zijn best stevige beestjes, maar als je er mee gaat gooien of ze zelfs gaat afschieten zijn er maar weinig tot nul die dat overleven.

Het afschieten en vliegen zal nog wel gaan ...... maar ik denk dat het neerkomen ze de das omdoet.

Fair enough... nu ik het teruglees kom ik terug op mijn opmerking.

Hoewel... dit verzinnen vind ik al ziekelijk in de kop laat staan of het dan al wordt uitgevoerd of niet. En wat @Järv zegt..

@martin waar zie jij familiebanden met de door jou genoemde Perdiep Ramesar en Diederik Stapel met

Kolonel Hamish de Bretton-Gordon, a former commanding officer at the UK's Joint Chemical Biological Radiological Nuclear Regiment

Die zijn er natuurlijk niet dus ik begrijp niet waarom jij een familielink probeert te suggereren met enkele Nederlandse halve-zolen en een gerenommeerd kolonel die een van de beste experts is van de NATO en het Engelse leger, lees maar effe mee;

Previously Commanding Officer of the UK CBRN Regiment and NATO's Rapid Reaction CBRN Battalion, Hamish is one of the most operationally experienced CBRN practitioners in the World and is regarded as one of the leading experts in Chemical and Biological Counter Terrorism and warfare. His operational deployments have included 1st Gulf War, Cyprus, Bosnia, Kosovo, Iraq and Afghanistan and was appointed OBE in 2005 for exceptional performance. Hamish advises UK Government at the very highest level on CBRN, and frequently appears on the BBC, Sky News, AJE and CBS News as their expert commentator on Syria chemical weapons and all things CBRN.

http://www.militaryspeakers.co.uk/speakers/hamish-de-bretton-gordon-obe.aspx

Hamish is a visiting lecturer in Disaster Management at Bournemouth University.

Maar gelukkig zijn er ook weer 7 members die jou bijdrage found this post helpful. dus je staat niet alleen met je visie en iedereen mag een eigen visie weergeven over dit topic, gelukkig maar;)

@martin waar zie jij familiebanden met de door jou genoemde Perdiep Ramesar en Diederik Stapel met

Kolonel Hamish de Bretton-Gordon, a former commanding officer at the UK's Joint Chemical Biological Radiological Nuclear Regiment

Die zijn er natuurlijk niet dus ik begrijp niet waarom jij een familielink probeert te suggereren met enkele Nederlandse halve-zolen en een gerenommeerd kolonel die een van de beste experts is van de NATO en het Engelse leger, lees maar effe mee;

Previously Commanding Officer of the UK CBRN Regiment and NATO's Rapid Reaction CBRN Battalion, Hamish is one of the most operationally experienced CBRN practitioners in the World and is regarded as one of the leading experts in Chemical and Biological Counter Terrorism and warfare. His operational deployments have included 1st Gulf War, Cyprus, Bosnia, Kosovo, Iraq and Afghanistan and was appointed OBE in 2005 for exceptional performance. Hamish advises UK Government at the very highest level on CBRN, and frequently appears on the BBC, Sky News, AJE and CBS News as their expert commentator on Syria chemical weapons and all things CBRN.

http://www.militaryspeakers.co.uk/speakers/hamish-de-bretton-gordon-obe.aspx

Hamish is a visiting lecturer in Disaster Management at Bournemouth University.

Maar gelukkig zijn er ook weer 7 members die jou bijdrage found this post helpful. dus je staat niet alleen met je visie en iedereen mag een eigen visie weergeven over dit topic, gelukkig maar;)

Het is dat je er zelf weer over begin.

De link was bedoeld om aan te geven dat een onderzoek niet per definitie juist moet zijn.

En dat opleiding/status niet betekend dat het hierdoor gelijk maar een feit moet zijn.

Diederik Stapel is geen idioot, maar is toch in de verleiding gekomen om diverse onderzoeken naar zijn hand te zetten, vermoedelijk doordat hij bepaalde uitkomsten prefereerde boven het onderzoek op zich.

Van het een kwam het ander, en de rest van het verhaal kennen we.

Kolonel Hamisch de Bretton-Gordon is ook geen idioot, maar ook hij wil een statement maken door bepaalde zaken iets anders te formuleren dan de werkelijkheid.

Wat ook kan is dat bepaalde reporters de zaken anders willen formuleren dan hetgeen hij letterlijk heeft verteld.

Lees jij ook even mee in zijn artikel van 26 december?

En wat lees jij nu?

Ik vind het een goede zaak dat we de MSM (mainstream media) zeer kritisch volgen.

Maar vind je het dan ok dat ik de alternatieve media ook aan dit criteria onderwerp?

Wat vind jij hiervan?

Ik hoor het graag.

@martin

Ik lees nog steeds niet of ze nu familie van elkaar zijn zoals opgemerkt door u op 25 december

Maar geeft ook niet er staat in de link feitelijk niets iets anders in dan in de openingspost.

“They promote the fact that they are doing it and it creates panic. Scorpions are robust – even if they are launched a couple of miles, when the canister breaks thousands are flung out and start crawling all around. Some scorpions are very poisonous but the main thing is creating fear.”

De openingsvraag is namelijk;

Zag een artikel over aanvallen met giftige schorpioenen en dan rijst gelijk bij mij de vraag op wat kun je hier tegen doen als prepper, je Stad of BOL zal in een (militaire) crisis maar aangevallen worden door dergelijke schorpioenen-bommen.

Ik zie dat Kolonel Hamish de Bretton-Gordon het ook niet ontkend, maar zoals gezegd ik haalde het aan om een "prepper oplossing" te zoeken en tot nog toe is die er nog niet, tenminste niet hier vermeld.

En het kritisch volgen van de media is voor een prepper meer een natuurlijke eigenschap en de goede en juiste items er uit halen, dacht dat je dat wel wist.

Het is niet duidelijk of ze er nu echt gedropt zijn, maar wat kunnen we tegen schorpioenen doen. Welke voorbereiding is er te bedenken.

Zijn er eenvoudige middelen tegen overige ongedierte in te zetten. Het zijn nu schorpioenen, maar de inzet of uitbraak van andere vraatzuchtige of irriterende dieren kunnen een hoop ellende veroorzaken. Ratten, muizen, muggen, ovenvisjes, zilvervisjes, papiervisjes, vlooien, luizen, bedwantsen, motten, wespen, vliegen, kevers, mieren, spinnen, kakkerlakken, rupsen ect.

Gelukkig zijn er al heel wat berichten over de andere diertjes.

Muggenval

Ratten

insectenplaag

muizen1

muisen2

Naaktslakken

Scorpioenen

wikipedia over scorpioenen

Ondanks de giftigheid, die veel dieren afschrikt, hebben schorpioenen vele vijanden. Omdat de schorpioen lange tijd zonder voedsel moet overleven, worden proteïnerijke voedingsstoffen opgeslagen in het lichaam, wat een schorpioen tot een voedzame maaltijd maakt.

De belangrijkste vijand van schorpioenen zijn wellicht de eigen soortgenoten of grotere schorpioenen die behoren tot andere soorten. Aangezien schorpioenen het gevecht aangaan met alles wat even groot of kleiner is leiden ze -uitgezonderd de voortplantingstijd- een eenzaam bestaan. Met de tastharen, die zowel bodem- als geluidstrillingen kunnen waarnemen, merkt het dier ook zijn vijanden op. De belangrijkste zijn spinnen, vogels, slangen, bavianen, andere rovende zoogdieren en hagedissen.

..

En het kritisch volgen van de media is voor een prepper meer een natuurlijke eigenschap en de goede en juiste items er uit halen, dacht dat je dat wel wist.

Uiteraard zijn deze mensen familie van elkaar, je moet alleen een generatie of 120 terug, maar vroeg of laat zal er een bloedlijn te maken zijn.

(was het echt niet duidelijk dat ik hier een link probeerde te maken met berichtgeving die vanuit 1 individu naar buiten is gebracht?)

Heeft het zin om na te denken over een scenario wat (zeer waarschijnlijk) onzin is?

Is het niet vreemd dat er in het artikel van hem de volgende referentie staat:

The Daily Mirror reported on “scorpion” bombs already apparently used against Northern Iraqi villages to effectively terrorize civilians.

Terwijl er in het artikel dat hij dus ZELF als referentie geeft een referentie wordt gemaakt naar zijn eigen artikel?

Hamish de Bretton-Gordon, ex-head of chemical and biological weapons for the Army and Nato, said: “It’s madness. IS have improvised devices to launch them.

Of ben ik nu de enige die zo gek is om de links die hier worden gepost door te lezen, en er kritisch naar te kijken?

En nog even los van de inhoud, is het niet opvallend dat dit soort berichtgeving zo beperkt is terug te vinden?

De enige gemeenschappelijke deler is de naam van die persoon.

Als er een schip in brand staat dan zie je uit een kleine 100 verschillende bronnen berichten verschijnen in een tijdsbestek van 24 uur

(het zijn er overigens 890 inclusief 12 beeldfragmenten, morgen zullen het er ruim meer dan 1000 zijn)

Als we op zoek gaan naar het door jouw geposte artikel dan kom ik niet verder dan 6 links die allemaal aan elkaar zijn gelinkt.

Voornamelijk Nederlandse en Engelse bron.

Maar ik geef niet op, ik ga het woord vertalen naar het Spaans, en ik kom uit op escorpión

Er moet toch minimaal 1 artikel terug te vinden zijn in de 2e meest gesproken taal in de wereld?

Dus begin ik toch echt de indruk te krijgen dat we hier te maken hebben met een artikel wat valt onder de categorie stierenpoep.

Als ik het goed begrijp gaat het niet zozeer om de betrouwbaarheid van het artikel, maar om de vraag hoe je jezelf hiertegen kan wapenen?

Die discussie laat ik dan heel graag aan mij voorbij gaan, want dan kunnen we nog wel even door gaan met fictieve scenario's opnoemen.

Wat je er tegen kan doen? Goede schoenen aantrekken en opletten dat er niet zo'n beestje in is gekropen. En iets van een gracht aanleggen lijkt me ook wel afdoende. Lijken me juist geen goede zwemmers als je ze ziet en weet in welk habitat ze voorkomen.

Lijken me juist geen goede zwemmers als je ze ziet en weet in welk habitat ze voorkomen.

En ook al kunnen ze de oversteek maken op de rug van een kikker, dan nog komen ze maar tot halverwege .....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...