Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ze komen er weer aan...


Gast tom666

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Er zijn nog wel andere mogelijkheden. Je moet natuurlijk wel even de voorschriften lezen. Als je afsluiting hoog genoeg is kan je aan de achterzijde een soort prikkeldraadversperring maken. Of gewoon de prikkeldraad achteruit laten wijken. Zelf ben ik er geen voorstander van, ik wil niet in een gevangenis leven.

[ATTACH=CONFIG]15401[/ATTACH]

 

De prikkeldraad zou niet erg zijn..ik zou er niks van zien..

Mijn tuinhuis en houtopslag staat er voor...langs achter kan er niemand hier weg want er mag van de gemeente geen poortje worden gemaakt..(geeft niks want das weer een toegang...).

Er zijn nu bijna dagelijks controles hier langs de baan...op de piepkleine weggetjes hier staat politie tegen te houden om inbrekers eventueel te vatten...patrouilles rijden dagelijks door de straat. Deze gaan van uniformen tot burgerkledij..

Waarom het hier zo een expansie is weet ik niet en heb ik ook nog nergens niet gehoord...

Het houdt een mens wel bezig..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht heeft het te maken met beveiligingsniveau's en toegankelijkheid. Er zijn een paar dingen die je kan doen om je woning minder aantrekkelijk te maken.

 

- Vermijd uiterlijke tekenen van welstand. De auto voor onze deur is en 7 jaar oude Renault. Zonder opties.

- Zorg voor voldoende verlichting, eventueel met bewegingsmelder.

- Plaats camera's gericht op je woning.

- Laat je gras iets langer groeien als je een voortuintje hebt, het ziet er iets minder verzorgd uit. Niet te lang anders geeft het de indruk dat je niet thuis bent.

- Vermijd uitpuilende brievenbussen.

- Zelf plaatste ik een klein zelfklevertje op de voordeur dat iedereen ziet als ie aanbelt. Er staat alleen maar op 'Alarm protected' met het onderstaande symbooltje er achter aan. Stelt niet veel voor maar onze woning is de enige in de straat waar nog niet werd ingebroken de laatste 15 jaar. Daar is dus wel een reden voor.

[ATTACH=CONFIG]15403[/ATTACH]

- Bemoeilijk de toegang. Mijn terrein is afgesloten met poorten en hekwerk aan de zijkanten van de woning. Rond de poorten hangt een duidelijk zichtbaar stevige (geplastificeerde) ketting met hangslot. Dit bovenop het gewone sluitwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was hier gisteren avond nogal een vlaming onderonsje heb weer wat gemist .

Bij mij is het simpel . Inbreker binnen? Beerput openlegen en buiten gooien .

Beerput dicht leggen .

 

Dan is je voet al veel verbeterd als ik het zo hoor.:-)

Maar serieus. Er is toch niemand die een moord wil plegen. Als het zo ver zou komen dat er en inbreker binnen staat, dan is dat een heel ander probleem dan hier op het net.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is je voet al veel verbeterd als ik het zo hoor.:-)

Maar serieus. Er is toch niemand die een moord wil plegen. Als het zo ver zou komen dat er en inbreker binnen staat, dan is dat een heel ander probleem dan hier op het net.

 

Dit was de uitspraak van mijn vader zaliger .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is je voet al veel verbeterd als ik het zo hoor.:-)

Maar serieus. Er is toch niemand die een moord wil plegen. Als het zo ver zou komen dat er en inbreker binnen staat, dan is dat een heel ander probleem dan hier op het net.

Is eerder een Vlarem overtreding, maw het verwerken van afval zonder de nodige vergunningen.
  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessante ontwikkeling. Zeker als mensen dit gaan doortrekken op niet winkeliers.

 

Belgische winkeliers mogen inbrekers uit zelfverdediging onder vuur nemen, ook als ze alleen een wapenvergunning hebben voor sportief of recreatief gebruik.

Dat blijkt uit een uitspraak van de Raad van State, berichtte De Tijd woensdag.

 

De Raad deed uitspraak in een zaak die was aangespannen door een opticien die in 2011 een inbreker neerschoot in zijn zaak.

 

De autoriteiten besloten daarop zijn wapenvergunningen voor een jaar te schorsen, omdat de ondernemer zijn revolver niet geladen onder zijn bed had mogen leggen. Daar had hij niet de juiste vergunning voor.

 

De man liet het er niet bij zitten en vocht het besluit aan. De Raad stelde daarop dat de man zijn wapen niet geladen had mogen bewaren, maar gaf hem toch gelijk: ''De omstandigheid dat zijn wapen niet vergund was voor persoonlijke verdediging, doet geen afbreuk aan het feit dat hij dit wapen, zoals elk ander dienstig voorwerp, mocht aanwenden om zich te verweren tegen een aantasting van zijn integriteit.''

 

http://www.nu.nl/buitenland/3960870/opticien-belgie-mocht-inbreker-neerschieten.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessante ontwikkeling. Zeker als mensen dit gaan doortrekken op niet winkeliers.

 

Belgische winkeliers mogen inbrekers uit zelfverdediging onder vuur nemen, ook als ze alleen een wapenvergunning hebben voor sportief of recreatief gebruik.

Dat blijkt uit een uitspraak van de Raad van State, berichtte De Tijd woensdag.

 

De Raad deed uitspraak in een zaak die was aangespannen door een opticien die in 2011 een inbreker neerschoot in zijn zaak.

 

De autoriteiten besloten daarop zijn wapenvergunningen voor een jaar te schorsen, omdat de ondernemer zijn revolver niet geladen onder zijn bed had mogen leggen. Daar had hij niet de juiste vergunning voor.

 

De man liet het er niet bij zitten en vocht het besluit aan. De Raad stelde daarop dat de man zijn wapen niet geladen had mogen bewaren, maar gaf hem toch gelijk: ''De omstandigheid dat zijn wapen niet vergund was voor persoonlijke verdediging, doet geen afbreuk aan het feit dat hij dit wapen, zoals elk ander dienstig voorwerp, mocht aanwenden om zich te verweren tegen een aantasting van zijn integriteit.''

 

http://www.nu.nl/buitenland/3960870/opticien-belgie-mocht-inbreker-neerschieten.html

 

vind ik een goede uitspraak... anders moet je ook een vergunning beginnen aanvragen om het keukenmes dat je toevalig dicht bij had te mogen gebruiken bij zelfverdediging, of de stoelpoot dat je net afgebroken had.

 

respect voor die rechters :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

vind ik een goede uitspraak... anders moet je ook een vergunning beginnen aanvragen om het keukenmes dat je toevalig dicht bij had te mogen gebruiken bij zelfverdediging, of de stoelpoot dat je net afgebroken had.

 

respect voor die rechters :-)

 

feit is dat ze in alleen engeland nog mieteriger zijn met zelfverdediging dan nl, de rest van europa is een stuk beter geregeld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...