Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 1.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Oké. Ik ga effe mee in jouw redenering. Elke religie mag. Of dat nou voorhuid afhak religie is of drinken van bloed van je gekruisigde vriend. Of dat je de mening hebt dat homoseksualiteit verwerpelijk is. Of dat seksmet kinderen moet kunnen.

Zolang je niemand kwaad doet dan mag het. Je mag dus wel fantaseren over seks met kinderen of over drie wijzen die bij de zoon van God kerst komen vieren. Maar seks met kinderen uitvoeren mag niet. En ook niet de instructies volgen van je oude boek om anders gelovigen de schedel in te rammen. Aha. Helder.

De kern van mijn betoog heb je echter gemist. Dat zit hem in het staartje. Komt ie nog eens:

Het is zo ontzettend jammer dat geloof ook precies zegt wat het is, namelijk GELOOF, en dat het derhalve impliceert dat er geen ruimte is voor acceptatie, luisteren, dialoog, openheid, zelfonderzoek, onderzoek naar kernwaarden en wat nou wel en niet goed of slecht is. Alles wordt door gelovigen gemakkelijk langs de lat gelegd van een oud boek of een uitspraak van een profeet of andere heilige of het wordt voorgelegd aan een priester of mufti of dominee of rabbijn. Met alle gevolgen van dien, die we dagelijks in de krant kunnen lezen.

Religie tordeert perceptie. Perceptie nodig voor normaal. Normaal nodig om mens te zijn.

Geloven in een bepaalde vorm, met een grote groep, in een belachelijk idee, zal leiden tot het ten uitvoer brengen van die belachelijke ideeën. Het geloof rechtvaardigt dat namelijk. De toetssteen der realiteit is namelijk vervangen door een oud boek, waarin een mening staat geschreven. Mein Kampf is wel verboden. De bijbel niet. De koran niet. Die laatste twee boeken hebben meer slachtoffers veroorzaakt dan het eerste boek. Veel meer zelfs. Dus kennelijk kan een geloof in een boek wel verboden worden, behalve als het een religie is.

Religie is een uit de kluiten gewassen cultus. Niets meer en niets minder. Massa hysterie.

Maar we zouden niet over religie praten. Dat doen we dus toch. Want wepraten eigenlijk niet over religie. We praten over omvangrijke groepen misleide personen. Die samen iets denken te weten. Die Samen iets geloven. Hoe mal ook. Maar omdat ze met heel veel zijn, is het normaal.

En dat, dat is geloof. En dat is DUS nooit correct (Let op de hoofdletters). Er zijn bijvoorbeeld ook miljoenen mensen die een geloof hebben in seks met kinderen. Om maar een voorbeeld te noemen.

Het geloof is niet het begin doch het einde van alle weten - Goethe

Kijk, ik ben het op dit punt echt wel met je eens. Alleen het verbieden van religie vindt ik veel te ver gaan.

Ik ben niet voor niets uit de kerk gestapt om het zo maar te noemen. Ik deed dat toen ik leerde zelf na te denken. Iets wat het geloof je eigenlijk onmogelijk wil maken. Maar dat neemt niet weg dat ik vindt dat een ieder zelf moet mogen bepalen of en welk geloof ze wensen aan te hangen.

Ga je op basis van je geloof wetten overtreden, dan heb je gewoon een groot probleem. Om even terug te komen op je vergelijking met pedofilie.... Ook pedo's mogen wat mij betreft best geloven in sex met kinderen, zoalang ze de daad niet bij het woord voegen, prima.

Maar datzelfde geld eigenlijk voor heel veel zaken die wettelijk verboden zijn.

Neem het verbod op wapen bezit (zonder verlof). Er zijn velen die het onzin vinden (ik ook), dat mag. Maar ga je vervolgens over tot aanschaf van een illegaal wapen, dan ben je strafbaar en kun je veroordeeld worden.

EDIT: shit. praat ik in 1 bericht over religie én wapens..... dat word een weekje bankzitten hahahaha

• Leuk 1
..Gelukkig zijn de meeste gelovigen normale mensen. Het zijn de extremisten die problemen veroorzaken. Dat kun en mag je niet afwentelen op alle gelovigen.

Ik denk dat we daar van mening over verschillen.

Als het om extremisme zou gaan dan praat je dus over 10 tot 100 mensen op 1 miljoen.

Als iemand morgen een willekeurige moskee binnenstapt met de vraag wat men vind van de situatie in Frankrijk, denk je dan echt dat de MEERDERHEID dit veroordeel?

En geef nou gewoon EERLIJK antwoord. niet wat je graag zou willen dat ze zeggen, maar wat je eigenlijk al weet, maar wat je niet kan/wil geloven omdat het haaks staat met de keurige fundering van beschaving zoals jij die heb meegekregen.

En denk nou niet dat ik gelijk wil hebben, want dat wil ik niet, maar laten we nou wel het probleem benoemen.

Gast foxy wolf

Ik snap ook niet waarom iedereen het maar heeft over de islam als religie. Ik heb nooit op Wilders gestemd, dat is nog steeds een brug te ver, maar waar hij zegt dat de islam geen religie is maar een ideologie ben ik het met hem eens.

In geval van een religie wordt één of worden meerdere goden vereerd. In geval van de islam is dat toch echt overwegend een persoon. Zie ook de onderliggende aanslag in Parijs. En wanneer je beseft dat in alle moslimlanden de staat zich met de uitvoering van de islam bemoeit, en zelfs wetgeving erop baseert, kun je moeilijk volhouden dat het geen ideologie is. Sterker nog, het is een fascistische ideologie.

Ik ben ook getint en mijn vrouw zelfs behoorlijk getint. Onze kinderen hebben ook een tintje, toch zijn wij hardwerkende en vreedzame burgers mijn vriend...

En hierin geef je zelf aan waar jullie het verschil maken.

Modbreak:

De forumregels staan geen discussie over religie toe. Daarnaast hebben we omgangsnormen en tonen we respect voor elkaar.

Ik verzoek allle deelnemende forumleden dit in het achterhoofd te houden, zeker de nieuwe forumleden die misschien nog niet weten wat de forumregels zijn.

Ik denk dat we daar van mening over verschillen.

Als het om extremisme zou gaan dan praat je dus over 10 tot 100 mensen op 1 miljoen.

Als iemand morgen een willekeurige moskee binnenstapt met de vraag wat men vind van de situatie in Frankrijk, denk je dan echt dat de MEERDERHEID dit veroordeel?

En geef nou gewoon EERLIJK antwoord. niet wat je graag zou willen dat ze zeggen, maar wat je eigenlijk al weet, maar wat je niet kan/wil geloven omdat het haaks staat met de keurige fundering van beschaving zoals jij die heb meegekregen.

En denk nou niet dat ik gelijk wil hebben, want dat wil ik niet, maar laten we nou wel het probleem benoemen.

Ja dat denk ik inderdaad. Sterker nog, ik weet het zeker. (dat de meerderheid het veroordeeld)

Maar een groot aantal zal zoiets hebben, van wat moet jij nou.... Niet zo gek als je uitgekost wordt door een groot deel van de bevolking simpel en alleen vanwege het feit omdat je een moslim bent en omdat toevallig een aantal moslims crimineel/extremist zijn en politieke haatzaaiers te pas en te onpas iedere moslim uitmaken voor achterlijk. Waarbij de geblondeerde allochtoon ook nog eens heel veel kiezers achter zich weet te krijgen.

Oorzaak en gevolg........

Modbreak:

De forumregels staan geen discussie over religie toe. Daarnaast hebben we omgangsnormen en tonen we respect voor elkaar.

Ik verzoek allle deelnemende forumleden dit in het achterhoofd te houden, zeker de nieuwe forumleden die misschien nog niet weten wat de forumregels zijn.

Want stel je voor dat iemand zich op zijn teentjes getrapt voelt.... Dalijk stapt er ook zon gek bij de @Admins binnen omdat iets of iemand zich te kakken gezet voelt.

Dit hele incident en de huidige conflicten over zon beetje de gehele wereld zijn gebaseerd op religie. Discussies hierover de mond snoeren staat in mijn ogen dan ook gelijk aan het 'Ich habe es nicht gewusst' van onze oosterburen in de jaren vlak na de krieg. Los van het gebruik van correcte omgangsvormen en juiste wijze van discussieren en debateren zou hier wel de ruimte voor moeten zijn. Dit dient dan wel weer strict gemonitord te worden door de mods.

En diezelfde mensen staan toe te juichen dat een door hun geronselde Jihadist met een afgesneden kop van een westerling en met een 11 jarige Yezidi seksslavin als ne#kertje op youtube staan.:mad:

Als we die rotzooi nu eerst eens terugsturen naar waar ze vandaan zijn gekomen, dan wordt NL weer een gezellig multiculti en tolerant landje.:rolleyes:

die "rotzooi" is vaak al geboren in NL :(

Ik snap ook niet waarom iedereen het maar heeft over de islam als religie. Ik heb nooit op Wilders gestemd, dat is nog steeds een brug te ver, maar waar hij zegt dat de islam geen religie is maar een ideologie ben ik het met hem eens.

In geval van een religie wordt één of worden meerdere goden vereerd. In geval van de islam is dat toch echt overwegend een persoon. Zie ook de onderliggende aanslag in Parijs. En wanneer je beseft dat in alle moslimlanden de staat zich met de uitvoering van de islam bemoeit, en zelfs wetgeving erop baseert, kun je moeilijk volhouden dat het geen ideologie is. Sterker nog, het is een fascistische ideologie.

Het "grappige" is dat het hierbij, net zoals bij het christendom, meer om de religie als institutie gaat en niet om religie als geloof dat mensen aanhangen. Voor moslims is het namelijk verboden om personen dan wel symbolen/figuren te aanbidden, hun hele religie is er op gestoeld dat zij niets of niemand anders dan hun god mogen aanbidden. Dus in essentie is de Islam wel degelijk een godsdienst. Over wat er in de Koran staat, zoals hier al eerder genoemd werd kan ook hier het Oude Testament erbij gehaald worden. Het NT is namelijk geen vervanging van, maar een aanvulling op het OT. Een van de pareltjes uit het OT vind ik zelf toch wel het stuk waar beschreven wordt dat als een vrouw binnen de stadsmuren verkracht wordt, maar niemand haar heeft horen schreeuwen, zij gestenigd zal worden (met de dood als gevolg). Buiten de stadsmuren is dat natuurlijk anders, dan zal zij slechts verbannen worden. Dat in zowel de bijbel als de koran dingen omschreven worden die in de huidige tijdsgeest als barbaars gezien worden lijkt mij persoonlijk dan ook meer over de tijdsgeest zeggen dan over religie an sich.

En hierbij bediscussieer ik dus niet religie, maar het feit dat dingen die als normaal gezien worden nogal aan tijd onderhevig zijn ;)

Goed en kwaad, normen en waarden, het is allemaal slechts een kwestie van consensus. Een consensus die leidt tot oordelen en veroordelen (wij zijn goed en zij zijn fout)

Jammer dat leven en laten leven, met respect voor jezelf en je omgeving nog niet tot de algemene consensus behoort.

Ik snap de forumregels heel erg goed maar we kunnen niet buiten het feit van de beelden daarnet op het nieuws...

De daders riepen effectief Allah Akbar....

Het zijn extremisten...Het is krapuul. Simpel. Het is geen oplossing.

Daarintegen staat ook wel dat de westerse wereld zich bemoeid in hun landen...Zij doen het op kleine schaal hier...een paar afknallen hier en daar maar de westerse alliantie doet het op grote schaal daar ..

Daar kunnen we ook niet van uit...We sturen telegeleide drones met bommen op hen af..we sturen soldaten om met hen te vechten , tanks vliegtuigen enz enz..

Het is oorlog...Dit is de 3e wereldoorlog want praktisch elk land is in oorlog met elkaar of met andere landen ...overal ter wereld wordt er gevochten nu..

Pas op ik keur dit ten stelligste af maar ik kan me voorstellen als een vreemde troepenmacht hier in mijn straat mn vrouw en kinderen afslacht ik ook wraak zou willen nemen...

Zou dit niet zo zijn dan zouden we dit misschien niet meemaken...

Het is niet zo zwart wit als we zouden willen vrees ik.

Een oplossing is nu direct niet bij de hand...

Wereldwijd dialoog zal nodig zijn maar dan komt politiek er tussen...en dan ...en dan...Het is een heel erg moeilijke kwestie.

Ik begrijp hier de ophef niet.

Pardon? het gaat om een terroristische aanslag gepleegd door (zover we nu weten) extremistische moslims waarbij 12 mensen om het leven zijn gekomen en jij begrijpt de ophef niet?

Of begrijp ik nu niet wat je bedoelde met je opmerking?

Ik hoop eerlijk gezegd op het laatste ;-)

Want stel je voor dat iemand zich op zijn teentjes getrapt voelt.... Dalijk stapt er ook zon gek bij de @Admins binnen omdat iets of iemand zich te kakken gezet voelt.

Dit hele incident en de huidige conflicten over zon beetje de gehele wereld zijn gebaseerd op religie. Discussies hierover de mond snoeren staat in mijn ogen dan ook gelijk aan het 'Ich habe es nicht gewusst' van onze oosterburen in de jaren vlak na de krieg. Los van het gebruik van correcte omgangsvormen en juiste wijze van discussieren en debateren zou hier wel de ruimte voor moeten zijn. Dit dient dan wel weer strict gemonitord te worden door de mods.

Dat vind ik ook een juiste stelling...Over dit feit MOET open en met elk zijn mening kunnen gepraat worden zonder regels....We worden al genoeg de mond en daad gesnoerd door regeringen en wetten...

Zelfs op youtube zijn de censuren al bezig...grmmmpf

En met deze aanslagen krijgt -zoals ik al eerder voorspelde- het islamterrorisme voet aan de grond in Europa. We hadden eerder al een aanslag in België. Het is een kwestie van tijd voor er nog aanslagen volgen. De bedoeling is bij het publiek terreur te zaaien, een techniek die overal in het Midden-Oosten wordt gebruikt. Vanaf nu verwacht ik dat de situatie alleen maar zal verergeren. De volgende stap is een aanslag op een school, ziekenhuis, kazerne, politiekantoor, winkelcentrum, ... . Het is meer dan ooit zaak om plaatsen waar veel publiek komt te mijden.

"En wie spint hier garen bij" is dan de vraag die ik me stel... Want het eindresultaat is minder vrijheid en meer controle door de staat / overheid.

Dat was ook het plan achter de Bende van Nijvel, het land destabiliseren zodat het volk om meer politie en dergelijk zou vragen.

Gast foxy wolf
Het "grappige" is dat het hierbij, net zoals bij het christendom, meer om de religie als institutie gaat en niet om religie als geloof dat mensen aanhangen. Voor moslims is het namelijk verboden om personen dan wel symbolen/figuren te aanbidden, hun hele religie is er op gestoeld dat zij niets of niemand anders dan hun god mogen aanbidden. Dus in essentie is de Islam wel degelijk een godsdienst. Over wat er in de Koran staat, zoals hier al eerder genoemd werd kan ook hier het Oude Testament erbij gehaald worden. Het NT is namelijk geen vervanging van, maar een aanvulling op het OT. Een van de pareltjes uit het OT vind ik zelf toch wel het stuk waar beschreven wordt dat als een vrouw binnen de stadsmuren verkracht wordt, maar niemand haar heeft horen schreeuwen, zij gestenigd zal worden (met de dood als gevolg). Buiten de stadsmuren is dat natuurlijk anders, dan zal zij slechts verbannen worden. Dat in zowel de bijbel als de koran dingen omschreven worden die in de huidige tijdsgeest als barbaars gezien worden lijkt mij persoonlijk dan ook meer over de tijdsgeest zeggen dan over religie an sich.

En hierbij bediscussieer ik dus niet religie, maar het feit dat dingen die als normaal gezien worden nogal aan tijd onderhevig zijn ;)

Goed en kwaad, normen en waarden, het is allemaal slechts een kwestie van consensus. Een consensus die leidt tot oordelen en veroordelen (wij zijn goed en zij zijn fout)

Jammer dat leven en laten leven, met respect voor jezelf en je omgeving nog niet tot de algemene consensus behoort.

Ach, als jij de islam als een religie wil blijven zien, geniet ervan zou ik zeggen.

Het enige "grappige" is in dit verband dat je feiten verdraait en het christendom op één hoop gooit met het christendom. Ik ben islamiet noch christen, maar laat ik het zo zeggen, ik heb toch meer met christenen dan met moslims. Ik sla christenen ook hoger aan. Ze zijn beschaafder en liefdevoller. Nog een verschil is heel duidelijk, namelijk dat je met een moslim geen behoorlijke discussie kunt voeren. Roep in een kerk dat Jezus een kl**tzak is, er zal je geen haar gekrenkt worden.

En dan toch weer het OT er bij slepen. Met alle respect, hoe simpel kun je zijn? Het OT is oud in de zin van niet meer toepasbaar. Een andere uitleg is er niet.

En tsja, die laatste alinea. Ga dat maar eens aan moslims uitleggen. Je kunt nog beter de stelling van Pythagoras aan een kikker uitleggen.

Modbreak:

We hebben het ook niet over religie. Het blijkt, na analyse mijnerzijds, te gaan om een aantal groepen mensen die allerlei oude geschriften verkeerd interpreteren. :cool:

• Leuk 1
Ach, als jij de islam als een religie wil blijven zien, geniet ervan zou ik zeggen.

De islam is een monotheïstische godsdienst en een van de drie grote(re) zogenoemde Abrahamitische religies. Het Arabische woord islam betekent letterlijk overgave (aan God)

Duidelijk lijkt mij!

Dat jij het anders wilt zien, prima. Maar dat is slechts jou mening en geen feit.

wat denk jij dat onze overheid hiertegen zou moeten doen dan?

Zijn een stel losgeslagen godsdienst waanzinnigen die onder de radar blijven van de inlichtingendiensten/politie

In mijn ogen: het land uitzetten en de grens controles weer instellen. Ze kunnen hoog en laag schreeuwen dat ze een geloof van vrede hebben, maar laten ze mij dan eens vertellen waarom die Mega Moskee die ze willen bouwen een schuilkelder/bunker eronder moet hebben. Gegarandeerd dat als er iets gebeurd dat ik als ongelovige er niet in kom. In Zweden steken ze een Moskee in brand, en opeens moet er hier in Nederland camera toezicht, bewaking en burgerwachten komen? En dat alleen omdat er een paar mensen op facebook hebben gezegd: dat mogen ze hier ook wel doen.

Nou sorry hoor maar daar trap ik toch echt niet meer in. Hoe gaat het gezegde: Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten? Kijk ik geloof niet in een god of wat dan ook, ik geloof in mijzelf en dat is wat telt. Wat mij betreft is het idee van een God en dingen als kerken , Tempels en Moskeen verouderd. Het hoort niet meer in deze tijd. Wil je tradities hooghouden, oke moeten ze zelf weten maar laat het ze dan doen in hun eigen huis en niet een ander er mee lastig vallen.

Nee, wat mij betreft grenzen dicht en iedereen die zich niet wil aanpassen aan de oerhollandse normen en waarden mogen wat mij betreft opdonderen. Is Nederland zo erg dan? Zijn wij rascistisch omdat we een Zwarte piet hebben, nou pech voor jou jij bent hier te gast. Je past je aan of je flikkert maar op.

mijn excuses, als ik de forumregels een beetje buig, maar ik ben al dat geouwehoer wel zat nu. Ik ben het zat dat ze allemaal voorkeursbehandelingen krijgen en dat de mensen die dit land opgebouwd hebben gewoon de dupe worden.

• Leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...