Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

In het scenario van een terroristische aanslag in een drukke stad, is die paar uur meer dan voldoende.

Tenzij alle ziekenhuizen overbelast zijn...

Heel eng dit

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Wellicht @vheeswijk

Bestaat er zoiets, een universeel middel tegen zenuwgas?

Atropine ken ik wel.

Volgens mij niet..

Zenuw gas is een verzamelnaam van verschillende chemische samenstellingen.

Alles hangt af, van het type stof, de mate van concentratie van de stof, en de duur van de blootstelling, En voor veel chemische stoffen zijn geen anti-dotes beschikbaar, zelfs niet preventief..

Hooguit zou er preventieve anti-dote kunnen zijn voor biologische stoffen.

• Leuk 1

Deze post delen

Plukte dit uitde lucht;

BREAKING: Radisson Blu hotel in #Brussels #Belgium has been put under lock-down, with no guests allowed to leave, Soldiers inside the hotel.

same hotel as in Mali!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

LIVE: "Grote politieactie aan de gang aan Grote Markt"

http://www.hln.be/hln/nl/32616/Terreurdreiging-in-Belgie/article/detail/2532954/2015/11/22/LIVE-Grote-politieactie-aan-de-gang-aan-Grote-Markt.dhtml

Radisson Blu 'lockdown'

Vlak bij het Radisson Blu hotel in Brussel is een politieactie aan de gang. Een medewerker bevestigt telefonisch aan onze redactie dat de gasten van het Radisson Blu instructies hebben gekregen om het hotel niet te verlaten, voor hun eigen veiligheid.

Deze post delen

Plukte dit uitde lucht;

BREAKING: Radisson Blu hotel in #Brussels #Belgium has been put under lock-down, with no guests allowed to leave, Soldiers inside the hotel.

hhmm, braking nieuws ? Was net op 8uur journaal.

Deze post delen

Voor mij is het erg lang geleden dat ik met deze materie bezig ben geweest. Atropine werk niet tegen neurotoxins en volgens mij wel tegen organofosfaten in combinatie met oximes. Diazepam is ook een onderdeel van 2e lijns hulp in dit soort gevallen.

Voor meer info:http://mpbundels.mindef.nl/35_serie/35_320/hoofdstuk_3_deel_a.htm

Nogmaals ik ben geen expert hierin en de kennis die ik had is erg roestig geworden...:(

Deze had ik ook gevonden. Er is dus NIET 1 middel, hebben ze dan van alles gemaakt? Of weten ze als er een aanval komt waarmee het gedaan zal worden.

Deze post delen

véél updates van hln ; echter hoeveel ze waard zijn moet je zelf maar beslissen.

(eerst bericht wereld insturen, dan kijken ze nadien wel of het klopt.. als iemand klacht instuurt erover)

Deze post delen

HLN gestopt met live berichten!

Beste bezoeker,

Onze website is tijdelijk niet beschikbaar.

Onze excuses voor het ongemak.

http://www.hln.be/hln/nl/32616/Terreurdreiging-in-Belgie/article/detail/2532954/2015/11/22/LIVE-Actie-aan-de-gang-in-Brussel-politie-stelt-veiligheidsperimeter-in-in-Zuidstraat.dhtml?show=react

twitter

Police are asking the public not to report their movements, please support & rt

Deze post delen

Deze had ik ook gevonden. Er is dus NIET 1 middel, hebben ze dan van alles gemaakt? Of weten ze als er een aanval komt waarmee het gedaan zal worden.

Niet waarmee het zal gebeuren maar als je heel snel kan analyseren, speciale teams voor, dan kan je snel reageren op een aanval.

Deze post delen

Politieacties in Brussel.

Politie verzocht geen info te delen via media..dat was te merken op Twitter men begon de hashtag #BrusselLockdown met plaatjes van katten.

Om twaalf uur is er een personferentie.

Politie vraagt om discretie

De politie riep de burgers en de media op om geen gedetailleerde info van de acties te delen. Onze ploegen zijn wel ter plaatse en volgen de zaak op, maar zullen voorlopig geen details geven of gedetailleerde beelden tonen. “De politie vraagt dat om de terroristen niet te laten weten waar de acties precies plaatsvinden. Ook uit veiligheid voor de agenten en de burgers, geven we geen specifieke locaties door”.

Deze post delen

Een hele dikke chapeau voor CrisisCenter Belgium op Twitter, zelden zo'n rustige en heldere communicatie van een overheidsdienst gezien. Kan NL nog wat van leren

Deze post delen

Politieacties in Brussel.

Politie verzocht geen info te delen via media..dat was te merken op Twitter men begon de hashtag #BrusselLockdown met plaatjes van katten.

Om twaalf uur is er een personferentie.

Politie vraagt om discretie

De politie riep de burgers en de media op om geen gedetailleerde info van de acties te delen. Onze ploegen zijn wel ter plaatse en volgen de zaak op, maar zullen voorlopig geen details geven of gedetailleerde beelden tonen. “De politie vraagt dat om de terroristen niet te laten weten waar de acties precies plaatsvinden. Ook uit veiligheid voor de agenten en de burgers, geven we geen specifieke locaties door”.

ergens een linkje naar een live feed?

Deze post delen

Ik schreef geloof ik iets onbehoorlijks want ik kreeg weer een waarschuwing omdat ik een (onfatsoenlijke) manier vond om Is strijders bij ons in de straat te identificeren. Bij deze een correctie. Als we de straat in de gaten houden en willen nagaan en wie er thuishoort en wie niet, dan kijken we helemaal niet naar huidskleur, godsdienst, gesproken taal. Nee, we herkennen IS strijders aan hun kledij (mag dat?). Zitten ze dan ook nog n keer op n kameel dan mogen ze de straat niet binnen. (Niet dat we de kameel willen discrimineren hoor.)

@Raycoupe

Deze post delen

Wellicht @vheeswijk

Bestaat er zoiets, een universeel middel tegen zenuwgas?

Atropine ken ik wel.

Nee, helaas, daar kun je weinig aan doen, de schade toegebracht door zenuwgassen (want er zijn verschillende soorten) is irreversibel. Als profylacticum kunnen sommige carbamaten worden toegepast om verdere schade door zenuwgassen te voorkomen. Deze moet je innemen vóórdat het zenuwgas zijn werk doet. Meer informatie hierover:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Zenuwgas

• Leuk 1

Deze post delen

Gast DRD28

Ik heb zo het idee , at is de ideeën voor aanslagen haalt uit bv films en games. Ze communiceerden ook via de ps4.

Cod modern warfare en the kingdom zijn voorbeelden .

Deze post delen

Bij een grootschalige antiterreuractie in Brussel en andere steden in België zijn zondagavond zestien personen opgepakt. De voortvluchtige terrorist Salah Abdeslam is niet gevonden.

Bij de huiszoekingen zijn geen vuurwapens of explosieven aangetroffen. Dat maakte het Federale Parket in België even na middernacht bekend tijdens een persconferentie.

http://www.nu.nl/buitenland/4170006/zestien-personen-opgepakt-bij-politieacties-belgie.html

Deze post delen

Bij een grootschalige antiterreuractie in Brussel en andere steden in België zijn zondagavond zestien personen opgepakt. De voortvluchtige terrorist Salah Abdeslam is niet gevonden.

Bij de huiszoekingen zijn geen vuurwapens of explosieven aangetroffen. Dat maakte het Federale Parket in België even na middernacht bekend tijdens een persconferentie.

http://www.nu.nl/buitenland/4170006/zestien-personen-opgepakt-bij-politieacties-belgie.html

Ik ben benieuwd of dit wat oplevert. Er zijn geen explosieven of wapens gevonden en ook de voortvluchtige Noord Afrikaan is nog spoorloos.

Deze man blies zit op in Frankrijk: http://www.ad.nl/ad/nl/37401/Aanslagen-Parijs-november-2015/article/detail/4192640/2015/11/22/Franse-politie-deze-man-blies-zich-op-bij-stadion.dhtml

Deze post delen

Ik heb zo het idee , at is de ideeën voor aanslagen haalt uit bv films en games. Ze communiceerden ook via de ps4.

Cod modern warfare en the kingdom zijn voorbeelden .

En dan daarna een apocalypse wereld zoals in Half Life 2.

Deze post delen

Gast ghostwhiper
En dan daarna een apocalypse wereld zoals in Half Life 2.

verbinding met de realiteit kwijt?

Deze post delen

Realiteit is zo subjectief. Mijn realiteit hoeft de jouwe niet te zijn, en de mensen van IS hebben weer een heel andere realiteit.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...