Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Ik zie even niet de logica van een bericht van 18 september met de aanvallen in Frankrijk(waar dit topic over gaat)?

Zelfs uit 2009 dus ruim 6jaar geleden.

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
100 pagina's is 1 ding, de laatste aantal een ander (je hebt interesse in het onderwerp toch?)

En je moet natuurlijk helemaal niets, ik geef je slechts een advies over hoe je wellicht aan antwoorden komt op je vragen.

Maar goed, dit gaat nu erg off-topic, het is je duidelijk of niet :)

Ik snap precies wat je bedoelt! Maar het is voor mij lastig om alles terug lezen, heb vrij veel moeite met lezen... en steeds die melding van wat ik dit bericht typ wordt ik helemaal gek van..

Deze post delen

Hier ben ik het voor een heel groot deel mee eens.

Normen en waarden zijn geen vaststaande wetten, normen en waarden zijn geen uiting van goedheid, normen en waarden zijn een weergave van beslissingen die men op een bepaald moment collectief neemt. Als er iets is dat de geschiedenis laat zien over normen en waarden, is het wel dat ze fluctuatief zijn. Een handeling die 100 jaar geleden volstrekt normaal was, kan nu barbaars en strafbaar zijn. Niet omdat die handeling an sich veranderd is, maar omdat wij er voor gekozen hebben om die handeling nu af te keuren. Iets dat 100 jaar geleden strafbaar was, kan nu volstrekt normaal zijn. Omdat wij daar voor gekozen hebben, en morgen kiezen we weer ergens anders voor. Niet omdat wat we vandaag geloven juist is, maar omdat we vandaag geloven in de juistheid van iets.

Dat wij daar met zijn allen voor kiezen is prima, maar het wordt de hoogste tijd om het idee dat onze keuzes per definitie superieur zijn aan die van anderen los te laten. Laat anderen lekker hun eigen keuzes maken, op basis van hun eigen motieven. Je kan niet een heel land de tering in bombarderen, en vervolgens vertellen dat ze goed moeten vinden wat wij goed vinden omdat wij nou eenmaal goed zijn en daarom ook bepalen wat goed voor een ander is.

In mijn ogen zit de oplossing dan ook niet in het sluiten van de grenzen, maar in het respecteren van de ander als ander (ik kan prima een pompoen kopen van een moslim, zonder dat ik daarvoor ook moslim moet worden, en zonder dat de moslim daarvoor atheïst hoeft te worden). En ja, nu is het daar waarschijnlijk "een beetje laat" voor. Na decennia lang in de niet-westerse wereld te hebben laten zien hoe "goed" wij zijn, en we complete landen, geloven en culturen hebben laten weten dat ze achterlijk en infantiel zijn omdat ze niet net zo goed zijn als wij, zijn er inderdaad groeperingen ontstaan die ons niet zo heel erg goed vinden. En die nou als reactie daar op de rollen een keer om willen draaien: die ons willen laten zien hoe "goed" zij juist weer zijn. Dus dan is het idee van alle grenzen open en de ander als ander zien misschien een beetje naïef. Het jammere is alleen dat je pas echt je kop in het zand steekt, als je denkt dit probleem op te kunnen lossen door grenzen te sluiten en de ontstane haat weg te bombarderen. Gebouwen kan je plat bombarderen, infrastructuur kan je slopen, complete steden kan je van de kaart vegen. Maar haat roei je niet uit met bommen, dat voedt je er alleen maar mee.

Met iedere bom die bij iemand in de tuin valt, staat er iemand bij die zegt: "zie je wel". Met iedere westerling die roept dat de Islam achterlijk is en uitgeroeid moet worden, staat er iemand bij die zegt "zie je wel". Bij iedere westerling die roept dat alle moslims hetzelfde zijn en allemaal het land uit moeten staat er iemand bij die zegt “zie je wel”.

Ik denk dat het hoog tijd wordt dat we inzien dat dit probleem niet zomaar ontstaan is door het schrijven van de Koran, maar dat dit probleem gecreëerd is. Bij die creatie hebben heel veel factoren een rol gespeeld, structureel de ogen sluiten voor de eigen rol in die creatie helpt niet bij het zoeken naar een oplossing. De ogen sluiten voor de haat die wel degelijk leeft onder IS-aanhangers en -sympathisanten ook niet. De ogen sluiten voor de achterliggende belangen bij een oorlog, of verdere op de spits-drijving van polarisatie ook niet.

Denk ik.

Ik heb je verhaal een stuk of 10 keer moeten doorlezen voordat ik (hopelijk) 5 % van je intentie kon begrijpen, maar meer dan 5% is het niet geworden ben ik bang.

Soms vraag ik me af wat is schadelijker is.

Is het de gehersenspoelde extremist, of het individu die maar niet instaat is zijn eigen visie (naar mijn idee) te kunnen bijstellen naar de huidige realiteit waarin we leven.

Je stuk over normen en waarden zijn prima verwoord en onderbouwd. Hier is geen speld tussen te krijgen.

Maar vervolgens loop ik compleet vast en begint mijn bloed te koken (terwijl ik me niet kan voorstellen dat dit je opzet is, dus ik zal het vermoedelijk verkeerd opvatten)

Laat ik mezelf eens kwetsbaar opstellen en er wat uitlichten

maar het wordt de hoogste tijd om het idee dat onze keuzes per definitie superieur zijn aan die van anderen los te laten. Laat anderen lekker hun eigen keuzes maken, op basis van hun eigen motieven

Ok, ik denk dat ik het snap, maar nu komt de realiteit om de hoek kijken, en nu blijkt dat er een bepaalde groep mensen andere mensen op de meest afschuwelijke manier afslachten.

Ik ga je de directe links naar de plaatjes en filmpjes besparen, en laten we er 1 heel klein stukje uitlichten, namelijk de moord op de Yezidi.

Deze mensen (een compleet volk) is vermoord omdat ze een ander geloof hadden, en de vrouwen zijn gebruikt als seksslaaf, tenzij ze te oud waren.

Die hebben ze ook maar afgeslacht en recentelijk is (een gedeelte) teruggevonden in een massagraf

Nu was dit helemaal geen verrassing, want RUIM 1 jaar geleden kon iedereen dit lezen:

Ee diverse filmpjes met o.a. deze omschrijving mag iedereen zelf opzoeken, ik hoef het niet te zien, ik geloof het zo wel.

ISIS heeft zelf foto's verspreid waarop te zien is hoe mannen die in Sinjar zijn achtergebleven door het hoofd zijn geschoten. Vrouwen zouden als seksslaven worden gebruikt.

Ik ga voor het gemak de diverse andere misdaden overslaan, dus ik ga het niet hebben over het executeren van kinderen, het vermoorden van homo’s, het verbranden van gevangenen, De krijgsgevangen genomen Jordaanse F-16 piloot, het platrijden gevangen met een tank, want dat is maar de MSM , het zou wel eens propaganda kunnen zijn.

En dan kom jij met “het respecteren van de ander als ander “

Vind je het erg dat ik even moet overgeven?

Ik hoop niet dat we over 100 jaar het normaal vinden dat dit soort zaken gebeuren. En wanneer vind je het dan wel geoorloofd om in te grijpen?

Ik heb het niet over de mogelijke andere belangen zoals olie/wapenhandel, maar puur over de volkerenmoord die IS nu aan het plegen is.

Gewoon maar laten gebeuren? Of ingrijpen?

Ingrijpen betekend dat wij ons superieur voelen aan hun, en dat wij inderdaad gaan bepalen wat goed is voor een ander. Het staat haaks op hetgeen ik eigenlijk zou willen hoe het zou moeten verlopen, maar ik kan toch niet vast blijven klampen aan mijn ideaalbeeld wat niet meer strookt met de realiteit waar we nu in leven?

Je zal er vermoedelijk wel iets anders mee bedoeld hebben, maar ik heb zelden zo’n zwets verhaal gelezen als bovenstaand.

• Leuk 2

Deze post delen

@martin onvoorstelbaar, ik heb echt bijna bewondering voor jouw vermogen tot selectiviteit.

Jouw vorige mail heb ik niet voor niets genegeerd, maar goed, komt ie.

Ik heb het over de ander als ander accepteren. En dan denk jij meteen aan allerlei gruwelijkheden. Beetje triest dat ik dit uit moet kouwen voor je maar goed, komt ie: DAT ZIJN GEEN HANDELINGEN UIT ACCEPTATIE VAN DE ANDER ALS ANDER.

En dat is dus juist waar ik het over had in mijn bericht. De ander als ander accepteren. Dus ook de moslim die de homo accepteert, de moslim die de christen accepteert, de christen die de moslim accepteert, etc. Live and let live. Dus geen kindermoord, geen genocide, geen heilige oorlog. Niet je eigen macht vergroten over de rug van een ander, niet een ander dood wensen omdat hij anders denkt doet of is.

Hoe jij dit dan weer weet te interpreteren als goedpraten van respectloosheid vind ik ronduit bizar.

Bedankt dat je de moeite hebt genomen zo uitgebreid te reageren. En bedankt dat je zelf al benoemt hoe gevaarlijk jouw vooringenomen selectiviteit is.

• Leuk 1

Deze post delen

@martin onvoorstelbaar, ik heb echt bijna bewondering voor jouw vermogen tot selectiviteit.

Jouw vorige mail heb ik niet voor niets genegeerd, maar goed, komt ie.

Ik heb het over de ander als ander accepteren. En dan denk jij meteen aan allerlei gruwelijkheden. Beetje triest dat ik dit uit moet kouwen voor je maar goed, komt ie: DAT ZIJN GEEN HANDELINGEN UIT ACCEPTATIE VAN DE ANDER ALS ANDER.

En dat is dus juist waar ik het over had in mijn bericht. De ander als ander accepteren. Dus ook de moslim die de homo accepteert, de moslim die de christen accepteert, de christen die de moslim accepteert, etc. Live and let live. Dus geen kindermoord, geen genocide, geen heilige oorlog. Niet je eigen macht vergroten over de rug van een ander, niet een ander dood wensen omdat hij anders denkt doet of is.

Hoe jij dit dan weer weet te interpreteren als goedpraten van respectloosheid vind ik ronduit bizar.

Bedankt dat je de moeite hebt genomen zo uitgebreid te reageren. En bedankt dat je zelf al benoemt hoe gevaarlijk jouw vooringenomen selectiviteit is.

Ik begin met de zin dat ik het vermoedelijk niet begrijpt.

Ik zet een paar regels verder:

(terwijl ik me niet kan voorstellen dat dit je opzet is, dus ik zal het vermoedelijk verkeerd opvatten)

En ik sluit af met:

Je zal er vermoedelijk wel iets anders mee bedoeld hebben, maar ik heb zelden zo’n zwets verhaal gelezen als bovenstaand.

En dan kom jij met de opmerking dat ik vooringenomen selectief ben.

Sorry, maar nu heb je kortsluiting in mijn hersenen veroorzaakt

Ik haak nu af, en hoop over een paar dagen weer de motivatie te hebben hervonden om iets te posten, want inhoudelijk reageren zoals "wanneer ingrijpen" is er niet bij.

• Leuk 1

Deze post delen

Ik begin met de zin dat ik het vermoedelijk niet begrijpt.

Ik zet een paar regels verder:

En ik sluit af met:

En dan kom jij met de opmerking dat ik vooringenomen selectief ben.

Sorry, maar nu heb je kortsluiting in mijn hersenen veroorzaakt

Ik haak nu af, en hoop over een paar dagen weer de motivatie te hebben hervonden om iets te posten, want inhoudelijk reageren zoals "wanneer ingrijpen" is er niet bij.

Sorry ik reageer nu met mijn telefoon, dan komt er geen essay uit nee.

Misschien dat voor mij de toon gezet was toen je het een zwetsverhaal noemde. Dat je het niet begrijpt, prima. Het er niet mee eens zijn, ook al prima. Ik ben hier om te leren, niet om mensen te overtuigen.

Maar eerst zeggen dat je het niet begrijpt, maar vervolgens wel de behoefte voelen het een zwetsverhaal te noemen vind ik persoonlijk nogal triest.

Maar dat zal wel weer aan mij liggen :)

Zeggen dat je nog nooit zo'n zwetsverhaal gelezen hebt op een forum met een topic over kabouters is vast bedoeld als uitnodiging tot een inhoudelijke discussie!

Deze post delen

Mark Rutte heeft ook al op Nationale tv verkondigd dat wij, Nederland dus, in oorlog is met Daïsh. @Franklin123

Die oorlog waar Hollande en Rutte over spreken, speelt zich toch grotendeels nog steeds af in het midden oosten en voor ons dus nu nog relatief vrij weinig verandering in de samenleving.

Overigens die 1 minuut stilte is bedoelt voor de mensen die hun medeleven willen uiten aan de slachtoffers in Frankrijk, wat alleen maar goed zou moeten zijn. Zou je niet denken?

Een probleem waar veel mensen overheen kijken denk ik, is dat vanuit het oogpunt van veel minderheden in Frankrijk, Nederland of zelfs de rest van het westen(ook Amerika), dit soort acties, gevolgd door de (selectieve) sympathie op een gegeven punt een vorm van criticisme/bewustwording teweeg brengt die veel allochtonen eerder vaker kozen te negeren of te laten.

Namelijk dat nu overduidelijk begint te worden dat er wel degelijk een systematische discriminatie gevoerd word door de ex-koloniale grootmachten over wat(Lees: wie) relevant is en niet.

Zo zijn er namelijk al jaren lang duizenden op duizenden slachtoffers direct ten gevolge van de acties van Amerika (die uiteindelijk ook pro-actief hebben gezorgd dat Daïsh de macht heeft kunnen grijpen), ookal waren er veel volkenprotesten, de EU lidstaten hebben hier uiteindelijk niks tegen gedaan, ook al was de US op dit moment in overtreding van VN verdragen door zonder toestemming militaire acties te ondernemen.

Op dit punt groeide de globale haat tegenover de VS enorm, en die haat is nooit weggegaan,

echter is in Europa het besef hiervan, net zoals vele dingen waar wij niet direct de gevolgen van hoeven voelen, met de tijd weer weggezakt.

Uiteindelijk heeft de EU steun gegeven aan de inmiddels ontstane oorlog in Irak, en dit is het punt waarop wij onszelf hebben gemengd in de strijd. En in de ogen van de ontvangende partijen, dus ook een kant hebben gekozen van het "ongelovige Westen".

Daarnaast betalen tot op de dag van vandaag de franstalige ex-kolonies in Afrika nog steeds koloniale belasting (Dus ook een aantal moslimlanden) aan Frankrijk.

Besef dat veel landen (het merendeel van de wereld) lang hebben gevochten om vrij te komen van Europese onderwerping.

De nakomelingen van deze kolonies in Frankrijk, krijgen bar weinig terug te zien van deze belasting. Kijk maar eens naar de Banlieues daar. Dit zijn allemaal 2e, 3e en zelfs 4e generatie allochtonen uit de kolonies die samengepropt zitten. (Algerije, Marokko, Nigeria etc.) Dit zijn wijken waar de Schilderswijk in het niet valt..

Om nog maar niet te beginnen over de ignorante houding die veel mensen hebben tegenover allochtonen, (omdat het om een of andere reden niet relevant genoeg is om bepaalde hoofdstukken uit onze Europese geschiedenis in het lespakket te zetten.) wat ook weer een teken is dat er dus geen belang is bij het inleven in deze medelanders.

In diezelfde exkolonie landen zijn de laatste tijden honderden doden gevallen door aanslagen e.d. maar daar hoort men niks over in de media.

Allemaal zaken waar dus geen enkel Europees land echt naar om keek, maar nu er een honderdtal dode Westerlingen zijn is er ineens een facebook profiel actie en noem maar op.

Als de Europese Exkoloniale machten anders waren omgegaan met hun verantwoordelijkheden en (ex)kolonies dan had ik me al veel minder zorgen gemaakt over de mate waarin dit een probleem kan gaan vormen. Helaas op dit moment dragen deze dingen juist bij aan de dalende sympathie vanuit de hoek van minderheden in het Westen.

Ik denk dat we onderschatten hoe belangrijk het is dat wij onze eigen rol in de geschiedenis beginnen te veranderen, op zijn minst beginnen te erkennen wat die roldaadwerkelijk is geweest.

Ik vermoed op dit punt dat er binnenkort veel mensen in de wereld van mening zullen zijn dat wat er nu gebeurt simpelweg een spiegeling is van wat wij jarenlang met de wereld hebben gedaan, en dat veel mensen daarom wellicht zullen zeggen dat we dit over onszelf hebben afgeroepen.

Ik zie nu op social media al veel mensen die hun rug keren naar die franse sympathie acties.

Het gevaar is als Daïsh de sympathie van deze groepen probeert te winnen,

Daïsh is uit op tweestrijd van binnenuit, en wij geven ze wel voer om dat te realiseren.

EDIT:

Dit is dus een bijkomend probleem waar ik me persoonlijk zorgen over maak in Frankrijk.

Echter is het hoofdprobleem gewoon dat Daïsh geen ander doel heeft dan het uitroeien en veroveren van alles wat niet denkt zoals zij.

Ik hoop dat Daïsh zo snel mogelijk geen probleem meer hoeft te zijn en wij van onze vrijheid kunnen blijven genieten.

• Leuk 1

Deze post delen

http://nieuws.vtm.be/buitenland/166851-brein-verviers-ook-achter-terreur-parijs

Deze terrorist die het leuk vindt lijken achter de auto aan te slepen, komt ondanks controle gewoon aan in België. Ik hoop echt voor Europa dat nog wil geloven in de vrijheid dat er een andere leiding komt. Een leiding die de burgers wil beschermen, en dat ook kan.

Wees maar niet bang, je krijgt ongetwijfeld meer dan wat je wenst.

1. Meer camera's op straat

2. Meer macht bij de politie, zonder pardon fouilleren en huiszoeking

3. Meer controle op internet, blokkeren van recalcitrante sites

4. Kritisch journalisme wordt afgedaan als niet patriottisch en gehoond en vervolgd

5. Afschaffen van papier geld zodat geld stromen in het criminele en terroristisch milieu minder makkelijk gedaan kunnen worden (en registratie van goud bezitters)

6. Toename kosten defensie en politie, grens diensten

7. Hogere kosten justitie en zwaardere straffen

8. Toenemende spanningen tussen bevolkingsgroepen, aangewakkerd door de Nederlandse schoothondjes politiek die achter de anus van de Amerikaanse blafhond aan snuffelt en vrolijk mee helpt bommen te smijten in één of andere zandbak

9. Toenemende macht naar Brussel, vorming van een Europees leger, militaire inlichtingendienst

10. Paspoort met vinger afdruk, iris scan, biometrische gegevens, bloedgroep, religie (je nieuwe joden ster)

11. De roep om meer veiligheid zal beloond worden met minder vrijheid, hoera!

Het vervelende is nog, dat dit allemaal zo voorspelbaar is en reeds voorspelt is, dat er geen ontkomen aan is. Je ziet het nu al mijlenver aankomen.

• Leuk 1

Deze post delen

Gast tom666

4. Kritisch journalisme wordt afgedaan als niet patriottisch en gehoond en vervolgd

5. Afschaffen van papier geld zodat geld stromen in het criminele en terroristisch milieu minder makkelijk gedaan kunnen worden (en registratie van goud bezitters)

8. Toenemende spanningen tussen bevolkingsgroepen, aangewakkerd door de Nederlandse schoothondjes politiek die achter de anus van de Amerikaanse blafhond aan snuffelt en vrolijk mee helpt bommen te smijten in één of andere zandbak

9. Toenemende macht naar Brussel, vorming van een Europees leger, militaire inlichtingendienst

10. Paspoort met vinger afdruk, iris scan, biometrische gegevens, bloedgroep, religie (je nieuwe joden ster)

Het vervelende is nog, dat dit allemaal zo voorspelbaar is en reeds voorspelt is, dat er geen ontkomen aan is. Je ziet het nu al mijlenver aankomen.

Nog liever zo dan dat mn kinderen worden opgeblazen .

Deze post delen

Nog liever zo dan dat mn kinderen worden opgeblazen .

Inderdaad. Laten we die kinderen van andere mensen opblazen. Je snapt er werkelijk geen bal van hè.

• Leuk 1

Deze post delen

De Russische president Poetin heeft tijdens het G20 topoverleg in Turkije gezegd dat de terreurdaden van IS gefinancierd worden door bedrijven uit in totaal 40 verschillende landen, waaronder een aantal landen die lid zijn van de G20. Rusland toonde op de G20 top satellietbeelden en luchtfoto’s, waarop de omvang van de oliehandel van IS te zien zou zijn. http://marketupdate.nl/nieuws/geopolitiek/poetin-isis-krijgt-financiering-uit-40-landen/

Zet je wel aan het denken na zo'n aanslag...

• Leuk 1

Deze post delen

Gewoon maar laten gebeuren? Of ingrijpen?

Ingrijpen betekend dat wij ons superieur voelen aan hun, en dat wij inderdaad gaan bepalen wat goed is voor een ander. Het staat haaks op hetgeen ik eigenlijk zou willen hoe het zou moeten verlopen, maar ik kan toch niet vast blijven klampen aan mijn ideaalbeeld wat niet meer strookt met de realiteit waar we nu in leven?

ik zou zeggen laat ieder land zijn eigen ding doen, eigen keuzes e.d. en niet mee bemoeien( ook als ze mekaar afmaken) pas als zo een land hulp vraagt dan kun je iets doen NADAT je in gesprek bent gegaan en vraagt Hoe je kan helpen en maakt daar afspraken over. Of als bepaalde keuzes van een land consequenties heeft voor jou land kun je een gesprek aan gaan met dat land.

Je kunt ervoor kiezen om te zeggen :Maar de wereld van vandaag is al zo verweven dat "je er niet mee bemoeien" bijna niet meer mogelijk is. De keuzes die het westen bijv. gemaakt heeft in het verleden heeft de situatie gemaakt zoals die nu is, dus we moeten het maar doen met de wereld zoals die nu is.

of je kiest ervoor om niets te doen. alle troepen weg daar en laat ze het zelf maar oplossen. Alleen je eigen grenzen in de gaten houden. Is dat eerlijk? ik denk van niet aangezien het westen voor een groot deel schuldig aan is aan de situatie daar.

De 'toon' is jaaaren geleden gezet door een bepaalde groep mensen en daar plukken WIJ nu de (zure) vruchten van.

wat je zaait zul je oogsten en zo.....

• Leuk 2

Deze post delen

Moeder terreurbroers verbaasd

http://www.telegraaf.nl/buitenland/24748112/__Moeder_terreurbroers_verbaasd__.html

De moeder en familieleden van de drie terreurbroers hebben een opmerkelijke verklaring gegeven waarin ze zeggen verbaasd te zijn over de rol van de broers. ,,Misschien heeft hij de explosieven wel af laten gaan door de stress."

Ow maar als het door de stress is, dan is het goed he.

Deze post delen

Ben het vaak met je eens, maar hier ga ik toch even fileren....

Goeie zaak! Daarnaast, elke debiel met een smartphone filmt tegenwoordig meer dan alle camera's op straat, je staat eerder op YouTube dan in de krant.

Wanneer ben jij voor het laatst gefouilleerd? Ik durf te wedden: Nog nooit. En voor een huiszoeking heb je een gerechtelijk bevel nodig. Erg kort door de bocht dit.

Ik ben meer bang voor Google dan van de overheid. Noem eens een paar "recalcitrante sites" die zijn geblocked afgelopen jaar? Extreem rechtse sites alswel extreem links zijn allemaal nog on-line, zo ook 4Chan, etc., etc. Onzin.

NPO/NOS zijn reeds linkse Staatspropaganda, erger kan het niet worden. GeenStijl et al zijn nog altijd in de lucht. Er is amper kritisch journalisme in NL.

Wat heeft dat met Parijs te maken?

Defensie is zo goed als ontmanteld, we slaan geen deuk in een pakje boter meer. Er is drastisch bezuinigd in defensie de afgelopen jaren, zou best wat geld bij mogen. Douane is er amper meer. Controle is nul komma nul. De afgelopen 20 jaar is er niks meer aan controle, zeg nou zelf...

De rechterlijke macht is zwaar onderbezet. Rechters kunnen het werk niet aan. En 2 weken schoffelen voor een kinderverkrachter of een kopschopper mag wat mij betreft inderdaad behoorlijk zwaarder bestraft worden.

Tendentieus en geen enkele onderbouwing.

Willen ze graag, gaat er niet komen. Alhoewel ik voor Europa ben maar tegen de EU. En ook voor een Europees leger, zie nummer 6.

Godwin, en lulkoek. De vergelijking met de Jodenster vind ik zelfs stuitend.

Verklaar u nader.

Nee.

• Leuk 3

Deze post delen

[MOD] De ban van Ronin is tijdelijk. Ook vanwege privacy van de tijdelijke gebande persoon, doen wij geen uitspraken over de reden. De verzoeken over informatie over zijn ban zullen worden verwijderd omdat deze off-topic zijn [MOD]

• Leuk 1
  • Niet leuk 1

Deze post delen

Aan de ene kant begrijp ik dat sommige "preppers" emotioneel zijn vanwege de gebeurtenissen, maar houdt er wel rekening mee dat dit waarschijnlijk pas het begin is. Wij zijn niet voor niks "preppers" en bereiden ons voor en houden ons hoofd cool. Want als we dit al niet kunnen hebben, dan wil ik niet weten hoe we met een echte "SHTF" omgaan of reageren. Daarnaast lijkt het mij verstandig dat iedereen wel naar de hele context van een gebeurtenis kijkt en niet naar een stukje van de context (there is more than meets the eye).

Als Mods monitoren wij de gesprekken en zullen ingrijpen als sommige te ver gaan.

• Leuk 2

Deze post delen

Ben het vaak met je eens, maar hier ga ik toch even fileren....

Goeie zaak! Daarnaast, elke debiel met een smartphone filmt tegenwoordig meer dan alle camera's op straat, je staat eerder op YouTube dan in de krant.

Wanneer ben jij voor het laatst gefouilleerd? Ik durf te wedden: Nog nooit. En voor een huiszoeking heb je een gerechtelijk bevel nodig. Erg kort door de bocht dit.

Ik ben meer bang voor Google dan van de overheid. Noem eens een paar "recalcitrante sites" die zijn geblocked afgelopen jaar? Extreem rechtse sites alswel extreem links zijn allemaal nog on-line, zo ook 4Chan, etc., etc. Onzin.

NPO/NOS zijn reeds linkse Staatspropaganda, erger kan het niet worden. GeenStijl et al zijn nog altijd in de lucht. Er is amper kritisch journalisme in NL.

Wat heeft dat met Parijs te maken?

Defensie is zo goed als ontmanteld, we slaan geen deuk in een pakje boter meer. Er is drastisch bezuinigd in defensie de afgelopen jaren, zou best wat geld bij mogen. Douane is er amper meer. Controle is nul komma nul. De afgelopen 20 jaar is er niks meer aan controle, zeg nou zelf...

De rechterlijke macht is zwaar onderbezet. Rechters kunnen het werk niet aan. En 2 weken schoffelen voor een kinderverkrachter of een kopschopper mag wat mij betreft inderdaad behoorlijk zwaarder bestraft worden.

Tendentieus en geen enkele onderbouwing.

Willen ze graag, gaat er niet komen. Alhoewel ik voor Europa ben maar tegen de EU. En ook voor een Europees leger, zie nummer 6.

Godwin, en lulkoek. De vergelijking met de Jodenster vind ik zelfs stuitend.

Verklaar u nader.

Nee.

Oh lekker is dit zeg. Dit gaat over wat er IN DE KOMENDE jaren boven ons hoofd hangt. Gaat dus NIET over het hier en nu. V for Vendetta gezien? 1984 gelezen?

Deze post delen

Zo beste @martin, de telefoon is verruild voor de laptop, dus als je wil kan je alsnog je reactie krijgen. Voel je vrij het te negeren, af te keuren, uit te printen en in de fik te steken, what ever. Maar misschien dat ik mezelf nu wel wat duidelijker kan verwoorden.

Het bericht van mij waar jij in eerste instantie op reageerde (je weet wel, dat zwetsverhaal) was een reactie op nomad, en in die context moet het (natuurlijk) ook gelezen worden.

Nomad schreef over de normen en waarden, en daarna schreef hij dat in zijn ogen de oplossing was om grenzen te sluiten en iedereen zijn eigen ding te laten doen (grappig dat je dat laat liggen, maar vervolgens je bloed laat koken door mijn zinnetje om anderen als anderen te accepteren?). Hierop reageerde ik dus dat ik denk dat de grenzen sluiten niet de oplossing is. Andersheid is namelijk niet voorbehouden aan andere landen, andersheid is iets dat zich ook binnen landsgrenzen bevindt. Binnen landsgrenzen bevinden zich ook homo's, lesbiennes, hetero's, biseksuelen, transgenders en wie weet sla ik nu nog wat over ook. Binnen een land bevinden zich ook moslims, christenen, boeddhisten, atheïsten, agnosten, humanisten en noem het maar op. Er zijn zelfs mensen die Fiat Multipla's mooi vinden. Homogeniteit lijkt mij persoonlijk ook niet iets dat je na moet willen streven, dan krijg je van die enge praktijken waarbij het niet is toegestaan om af te wijken van de norm. Verbannen van andersheid lijkt mij daarom ook niet de oplossing. Vandaar dat ik mijn gedachte uitsprak dat ik DENK dat de oplossing is om de ander als ander te accepteren. Dus niet proberen de ander te veranderen omdat hij anders is, niet proberen de ander te vermoorden omdat hij anders is, niet stelselmatig denigreren, ondermijnen, pesten, dehumaniseren, terroriseren, uitsluiten of uitbuiten van de ander, maar accepteren en respecteren dat iemand anders, anders kan en mag zijn. Dat dit geen bedreiging voor de eigen veiligheid hoeft te zijn, noch voor die van een ander. Dit heb ik al meermaals uitgelegd op het forum, hoe ik dit zie. Onder andere in dit topic, waar ik probeer uit te leggen hoe ik denk dat je prima respectvol naast elkaar anders kan zijn.

Dat dit ver afstaat van de huidige werkelijkheid besef ik me zeer goed. Dat de huidige wereld geen plek is waar iedereen met bloemetjes in het haar hand in hand over straat huppelt besef ik me ook, dat schrijf ik ook gewoon in die reactie.

Ik schrijf zelfs letterlijk in die reactie, dat ik denk dat het nu te laat is om gewoon maar elkaar te accepteren en lief te doen tegen de ander. Waarom je ook dat besluit te negeren snap ik ook niet. Daarnaast schrijf ik nog dat de situatie ongelofelijk complex is, dat er heel veel factoren zijn die geleid hebben tot het punt waar we nu zijn, en dat de oplossing dan ook niet simpel zal zijn. Denk ik. Dat heb ik ook letterlijk gezegd: denk ik. Meerdere keren zelfs. Want ik weet het ook niet. Ik weet niet wat HET antwoord, of wat DE oplossing is. Ik deel gewoon mijn gedachten, en als iemand er een andere mening over heeft dan lees ik het graag. Als iemand wel een oplossing weet, die rekening houdt met de complexiteit van de hele kwestie dan lees ik dat ook heel graag. Als iemand mij een nieuw inzicht kan geven, mijn denken kan verrijken of zelfs veranderen vind ik dat alleen maar mooi.

En dan kom jij, je leest mijn bericht, je begrijpt het niet, dat kan en dat mag. Misschien ligt het aan de wijze waarop jij leest, misschien ligt het aan de wijze waarop ik schrijf, dat maakt niets uit. Maar vervolgens begrijp je niet wat ik zeg, vanuit dat onbegrip haal je er dingen bij die ik niet heb gezegd, vervolgens raak je getriggerd door de dingen die ik niet heb gezegd maar jij zelf hebt bedacht vanuit je eigen referentiekader, vervolgens gaat je bloed koken en besluit je vanuit die emotie om mijn bericht te reageren. Dus eigenlijk neem je mij kwalijk dat jouw eigen gedachten jou triggeren? En moet ik vervolgens mezelf gaan verdedigen, omdat jij dus door je self-induced trigger kokend bloed gekregen hebt? En dan ben ik nog zo gek om daar op te reageren ook? En ga jij vervolgens de gebeten hond spelen, omdat je het niet meer snapt dat ik je nogal selectief vind reageren terwijl je zelf schreef dat je het niet begreep voordat je besloot toch dingen in te gaan vullen vanuit je eigen referentiekader en van daar uit getriggerd te raken en van daar uit te besluiten dat het gezwets was?

Wel denk ik dat in deze volstrekt zinloze woordenwisseling tussen jou en mij, een heel klein beetje van een heel klein stukje van de oplossing verstopt zit. Denk ik. Ik denk namelijk dat het tijd wordt dat we eens leren wat minder te oordelen, en wat meer te vragen. Wat minder getriggerd te raken, en wat meer te observeren vanuit een zo open mogelijke houding.

Jij verwijt mij dat ik geen antwoord gaf op jouw vraag wanneer dan wel ingegrepen moet worden, maar gaat het in essentie al niet fout bij het punt dat je de vraag bij de verkeerde persoon stelt?

Waarom wordt die vraag aan mij gesteld? Waarom wordt die vraag “in het westen” gesteld? Waarom wordt die vraag door het westen gesteld? Waarom denken “de westerse overheden” te moeten besluiten over andere landen, waar is de stem van die landen zelf gebleven? Wij zijn niet de juffen en meesters op het schoolplein, wij zijn net zo hard kleuters die ook maar met vallen en opstaan leren. Het gesprek aangaan met IS zal niet gaan, die zijn al lang en breed alle redelijkheid voorbij. Dan nog blijven er miljoenen mensen over die WEL zelf na kunnen denken, die wel de dialoog aan willen gaan, die wel zelf na willen en kunnen denken over hun eigen toekomst en die ruimte ook zouden moeten krijgen.

Dus daar denk ik dat een deel van de kern zit. Minder over en voor elkaar beslissen, en wat meer met elkaar.

(Ik kreeg de laatste tijd steeds commentaar, dat ik teveel bezig was disclaimers in mijn berichten te plaatsen om steeds maar opnieuw uit te leggen hoe ik dingen bedoel, uit angst verkeerd geïnterpreteerd te worden. Dus ik probeerde dat niet meer te doen. Maar nu twijfel ik toch weer een beetje... Misschien moet ik toch maar voor de zekerheid erbij zeggen dat ik puur en alleen mijn vorige bericht probeer te verduidelijken, dat ik niet denk dat mijn "mening" (het is niet eens een mening, het is gewoon een gedachte) de enige ware is, dat ik me heel goed besef dat de huidige wereld verre van harmonieus is en het idee van "gewoon elkaar accepteren" ongelofelijk naïef en utopisch is, etc etc etc)

• Leuk 1

Deze post delen

Oh lekker is dit zeg. Dit gaat over wat er IN DE KOMENDE jaren boven ons hoofd hangt. Gaat dus NIET over het hier en nu. V for Vendetta gezien? 1984 gelezen?

Lieve schat, je hebt grote kwaliteiten maar als orakel deug je niet :p @Johnny BravoNL spreekt je kort maar goed onderbouwd aan op een stel woeste voorspellingen en aannames. Dat verdient een echt antwoord. En ja, ik heb V for Vendetta gezien en dat was een slechte serie en ja, ik heb 1984 meerdere malen gelezen en dat is een geweldig boek. Heeft niks te maken met wat je hier schrijft.

• Leuk 2

Deze post delen

Gast tom666
Inderdaad. Laten we die kinderen van andere mensen opblazen. Je snapt er werkelijk geen bal van hè.

Neen inderdaad . En jij alles zeker?

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...