Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

We moesten op school verplicht een minuut stil zijn voor de slachtoffers van Parijs ,dus ik vroeg me af of we dit iedere dag konden doen voor de slachtoffers van het imperialisme en kapitalisme in Syrie ,Irak ,Palestina en noem maar op.

Ik vind het persoonlijk heel hypocriet.

• Leuk 3

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
We moesten op school verplicht een minuut stil zijn voor de slachtoffers van Parijs ,dus ik vroeg me af of we dit iedere dag konden doen voor de slachtoffers van het imperialisme en kapitalisme in Syrie ,Irak ,Palestina en noem maar op.

Als je zou zeggen dat we stil zijn voor alle slachtoffers van geweld in de wereld, is er ook wel weer iemand met een bezwaar want daar zit bv. Osama ook bij. :o

Dan zou je dus nooit een minuut stilte kunnen houden of wat voor ander gezamenlijk rouwritueel uitvoeren.

Dus tja, ik vind het een drogreden om dat hypocriet te vinden.

• Niet leuk 1

Deze post delen

Maar het is wel hypocriet. Iemand zich nog verbaasd over deze aanslag, één dag voor Parijs?

BEIRUT (Reuters) - At least 43 people were killed and more than 240 wounded on Thursday in two suicide bomb blasts claimed by Islamic State in a crowded residential district in Beirut's southern suburbs, a stronghold of the Shi'ite Muslim group Hezbollah.

http://mobile.reuters.com/article/idUSKCN0T121P20151113

En volgens mij was ik de enige die het hier meldde.

Hier een link naar een mooi artikel die het midden probeert te vinden tussen de vecht en vlucht reactie: http://www.theautomaticearth.com/2015/11/911-311-77-1113/

Deze post delen

Ik vind dat je gelijk hebt. Dank dat je deze gedachte deelt.

Deze post delen

@Keyser Suze @doom

Russia Today denkt heel anders over de aanslag Zeker een aanrader om te kijken

Had je gisteren om 22:48 reeds gepost.

Zo de Russische staatstelevisie haalt wel uit naar het Westen.

Deze post delen

Frankrijk is in oorlog met IS, dat zei president Hollande een uurtje geleden in zijn toespraak tot het Franse parlement. Wat heeft dit voor gevolgen voor de Franse burgers en de Franse staat?

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Deze post delen

Frankrijk is in oorlog met IS, dat zei president Hollande een uurtje geleden in zijn toespraak tot het Franse parlement. Wat heeft dit voor gevolgen voor de Franse burgers en de Franse staat?

Je kan wat moeite doen en een paar bladzijden terug lezen.

Gepost door de houtduif vanaf het keukenblad.

Deze post delen

Eén van de actie punten is het aanpassen van de grondwet. Artikel 16 en 36. De eerste geeft de President in dergelijke tijden meer macht, tweede gaat over de definitie van 'gewapende strijd' zodat dit soort aanslagen daar ook onder gaan vallen. Noodtoestand niet voor 12 dagen maar drie maanden mogelijk maken, etc.

Tevens oproep om werk te maken van het beschermen van de buiten grenzen van Europa, lijkt mij niet verkeerd.

Het is nu wel uitkijken hoe men de grondwet wil aanpassen, welke bevoegdheden worden toegevoegd en welke rechten beperkt. De angst dat hierdoor steeds meer burgerlijke vrijheden worden aangetast is niet geheel ongegrond.

• Leuk 1

Deze post delen

Ik vind dat je gelijk hebt. Dank dat je deze gedachte deelt.

Ik vind het helemaal niet hypocriet.

Parijs, Frankrijk, we zijn er vrijwel allemaal weleens geweest. Daarnaast delen wij, als Nederland heel veel met Frankrijk. Cultuur, geschiedenis, handel enzovoorts.

Tevens is het geweld in Parijs ook gericht tegen ons en zou het ook hier plaats kunnen vinden.

Laten we eerlijk zijn, als er een overval plaatsvindt op de snackbar waar je vast klant bent, dan raakt je dat meer dan als het gebeurt bij een snackbar in een andere stad. Of als je buurvrouw overlijdt is dat anders dan als het iemand betreft die je helemaal niet kent.

Stilstaan bij Parijs betekent niet dat de rest van alle ellende niets betekent.

vivere, aut mori

• Leuk 1

Deze post delen

Eén van de actie punten is het aanpassen van de grondwet. Artikel 16 en 36. De eerste geeft de President in dergelijke tijden meer macht, tweede gaat over de definitie van 'gewapende strijd' zodat dit soort aanslagen daar ook onder gaan vallen. Noodtoestand niet voor 12 dagen maar drie maanden mogelijk maken, etc.

Tevens oproep om werk te maken van het beschermen van de buiten grenzen van Europa, lijkt mij niet verkeerd.

Het is nu wel uitkijken hoe men de grondwet wil aanpassen, welke bevoegdheden worden toegevoegd en welke rechten beperkt. De angst dat hierdoor steeds meer burgerlijke vrijheden worden aangetast is niet geheel ongegrond.

Dankjewel voor je reactie!

Deze post delen

Je kan wat moeite doen en een paar bladzijden terug lezen.

Gepost door de houtduif vanaf het keukenblad.

Sorry hoor, ik kan niet alles onthouden wat er op vorige pagina's staat..

Deze post delen

Sorry hoor, ik kan niet alles onthouden wat er op vorige pagina's staat..

Je hoeft het ook niet te onthouden, je kan het gewoon teruglezen...

Gepost door de driepotige tekkel vanaf de parkeerplaats.

Deze post delen

Dit soort reacties mogen dan weer wel. Te bizar op het forum. 2 maten meten.

Deze post delen

Je hoeft het ook niet te onthouden, je kan het gewoon teruglezen...

Gepost door de driepotige tekkel vanaf de parkeerplaats.

Ik ga niet alles teruglezen steeds, sorry als jij dat vervelend vind. Wist niet dat driepotige tekkels konden typen :p

Deze post delen

Ik ga niet alles teruglezen steeds, sorry als jij dat vervelend vind. Wist niet dat driepotige tekkels konden typen :p

Beste Franklin, wat jij je dan zou kunnen afvragen, als je geen zin hebt terug te lezen, is waarom anderen dan opnieuw zouden reageren op een vraag die reeds besproken is. Kortom: je schiet jezelf in de voet want je hebt een informatiebehoefte maar ontzegt jezelf de kans die informatie te krijgen.

• Leuk 1

Deze post delen

Dit soort reacties mogen dan weer wel. Te bizar op het forum. 2 maten meten.

Wilde heel verhaal tikken. Maar jouw woorden zeggen alles al. Dus gewoon een dikke +1 van mij.

• Leuk 1

Deze post delen

Beste Franklin, wat jij je dan zou kunnen afvragen, als je geen zin hebt terug te lezen, is waarom anderen dan opnieuw zouden reageren op een vraag die reeds besproken is. Kortom: je schiet jezelf in de voet want je hebt een informatiebehoefte maar ontzegt jezelf de kans die informatie te krijgen.

Dus ik moet bij wijze van spreken 100 pagina's terug gaan kijken in de hoop iets terug te vinden wat ik misschien wel vind maar heel anders daar staat..

Deze post delen

Ik zie even niet de logica van een bericht van 18 september met de aanvallen in Frankrijk(waar dit topic over gaat)?

Ik had niet verwacht jou dat te moeten uitleggen.

Maar als je dat echt wilt, die moslim die de aanslag pleegde kwam uit dat milieu, ze hadden hem toen al in de gaten. Alleen de politie durft die wijken amper in! Waardoor er een wildgroei is ontstaan in radicalisering en heeft uiteindelijk geleid tot de aanslag op onschuldige mensen in Parijs, die daar in koele bloede onder roepen van Allah akbar werden gemoord vermoord en afgeslacht.

Al iets duidelijker?

Deze post delen

Ik had niet verwacht jou dat te moeten uitleggen.

Maar als je dat echt wilt, die moslim die de aanslag pleegde kwam uit dat milieu, ze hadden hem toen al in de gaten. Alleen de politie durft die wijken amper in! Waardoor er een wildgroei is ontstaan in radicalisering en heeft uiteindelijk geleid tot de aanslag op onschuldige mensen in Parijs, die daar in koele bloede onder roepen van Allah akbar werden gemoord vermoord en afgeslacht.

Al iets duidelijker?

Het maakt een stuk duidelijker wat je bedoelt als je je mening of bedoeling erbij zet ja.

Een link met een kreet erbij zegt mij weinig.

Dank voor het verduidelijken.

Deze post delen

Dus ik moet bij wijze van spreken 100 pagina's terug gaan kijken in de hoop iets terug te vinden wat ik misschien wel vind maar heel anders daar staat..

100 pagina's is 1 ding, de laatste aantal een ander (je hebt interesse in het onderwerp toch?)

En je moet natuurlijk helemaal niets, ik geef je slechts een advies over hoe je wellicht aan antwoorden komt op je vragen.

Maar goed, dit gaat nu erg off-topic, het is je duidelijk of niet :)

Deze post delen

http://nieuws.vtm.be/buitenland/166851-brein-verviers-ook-achter-terreur-parijs

Deze terrorist die het leuk vindt lijken achter de auto aan te slepen, komt ondanks controle gewoon aan in België. Ik hoop echt voor Europa dat nog wil geloven in de vrijheid dat er een andere leiding komt. Een leiding die de burgers wil beschermen, en dat ook kan.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...