Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Gast foxy wolf
De religie/bijgeloof moet worden uitgeroeid, niet de mensen. Na jarenlange indoctrinatie weten mensen niet beter en is het ontzettend moeilijk om dat proces ongedaan te maken.

Religie in het algemeen en die religie met zijn achterlijke aanhangende cultuur in het bijzonder al helemaal niet. Waarom niet? In een nutshell, alle dombo's die vrouwen, homo's en andersdenkenden minachten voelen zich er door aangetrokken. Voila.

De wal keert het schip. Langzamerhand ben ik ervan overtuigd geraakt dat vredelievende moslims niet bestaan. Het is een contradictio in terminis. Kijk ook naar de gebeurtenissen na 9/11.

Je moet überhaupt van de ratten besnuffeld zijn om te kiezen voor een religie. Het grootste gevaar schuilt in de omstandigheid dat we te maken hebben met meer dan een miljard dombo's die een even domme als agressieve religie aanhangen.

Hoe lang duurt het nog totdat vredelievende burgers zeggen 'het is genoeg geweest'? Ik ga er niet op zitten wachten, maar ik ben er klaar mee en tegelijkertijd klaar voor.

Deze post delen

Op zoek naar viruspreventie-producten, waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Mensen, even de kop erbij houden. Ga niet een hele bevolkingsgroep afrekenen op de daden van enkelen.

• Leuk 1

Deze post delen

Gast foxy wolf
Mensen, even de kop erbij houden. Ga niet een hele bevolkingsgroep afrekenen op de daden van enkelen.

Weet jij hoe groot hun fanclub is?

Deze post delen

Gast Liberty

Incident #91827364....

... deze week.

Deze post delen

Klopt, dat is zeker een gevaar. Juist daarom moeten alle gematigde islamitische bewegingen hun sterke afkeur geven aan dit voorval. Dat zie ik voor alsnog niet gebeuren, sterker nog vaak zijn ze het nog eens ook met de gestelde daad al doen ze het zelf niet. Extremisten kunnen alleen worden aangepakt als de meerderheid van de moslims hier hun onvoorwaardelijke afkeur tegen uitspreken. Het is altijd gebleken dat de meerderheid regeert.

Voorlopig hoor ik a net dat een NL Islamistische Facebook groep deze daad heeft toegejuicht. Hoe ziek in je kop kun je zijn?:confused:

Deze post delen

Gast Peerke

Er gaat bijna geen dag voorbij zonder dat (extremistische) moslims en getinten slecht in het nieuws komen. En dat doen ze toch echt zelf.

Deze post delen

Weet jij hoe groot hun fanclub is?

Weet JIJ hoe groot hun fanclub is? Of baseer jij jouw mening nou op een paar beelden die "het nieuws" gehaald hebben?

Ik ga hier absoluut niets goedpraten, ik ga niet zeggen dat er geen probleem is, en ik ga al helemaal niet zeggen dat een dikke knuffel dit alles op gaat lossen.

Ik ga echter WEL zeggen dat blind meevaren in deze polarisatie en vergeten zelf kritisch na te denken niet alleen mede-oorzaak maar ook katalysator van het probleem is.

Deze post delen

Er gaat bijna geen dag voorbij zonder dat (extremistische) moslims en getinten slecht in het nieuws komen. En dat doen ze toch echt zelf.

Noch gaat er een dag voorbij dat er ellende wordt aangericht door ALLE andere bevolkingsgroepen. Het is allemaal niet zo eenvoudig als het lijkt. Ik heb alleen geen zin om uit te gaan weiden over de samenhang van demografie, wijken, opleiding, achtergronden, kansen en het effect van vooroordelen.

@FincaInSpanje inderdaad vaak zijn een aantal gematigde moslims het er mee eens, en sommigen dus niet. Dat is het hele punt. Wel zou het erg behulpzaam zijn als inderdaad meer moslims zich zouden uitspreken tegen dergelijk terrorisme.

Deze post delen

Gast Peerke

@FincaInSpanje inderdaad vaak zijn een aantal gematigde moslims het er mee eens, en sommigen dus niet. Dat is het hele punt. Wel zou het erg behulpzaam zijn als inderdaad meer moslims zich zouden uitspreken tegen dergelijk terrorisme.

En wanneer hoor je die, in grote getalen zich uitdrukken tegen dit soort terrorisme ?

Ze willen wel beveiliging voor hun moskee i.v.m. een mogelijke brandbom. Maar 11 mensen ombrengen en Allah zag dat het goed was ? Dat snappen ze dan wel.

Deze post delen

En wanneer hoor je die, in grote getalen zich uitdrukken tegen dit soort terrorisme ?

Ze willen wel beveiliging voor hun moskee i.v.m. een mogelijke brandbom. Maar 11 mensen ombrengen en Allah zag dat het goed was ? Dat snappen ze dan wel.

Als je goed leest dan zie je dat wel het daarover redelijk eens zijn.

Overigens: heb je katholieken zich in grote getale zien uitspreken tegen seksueel misbruik binnen de kerk? Natuurlijk zijn velen het er niet mee eens en willen het niet, maar waar waren de duizenden mensen die in NL de straat opgingen om hier zich tegen uit te spreken?

Deze post delen

Dan moet dat van een helderziende geplaatst zijn want de aanslag is pas vanmiddag gebuurt .

Draadje blijkbaar niet gelezen denk ik zo?

Deze post delen

Gast foxy wolf
Weet JIJ hoe groot hun fanclub is? Of baseer jij jouw mening nou op een paar beelden die "het nieuws" gehaald hebben?

Ik ga hier absoluut niets goedpraten, ik ga niet zeggen dat er geen probleem is, en ik ga al helemaal niet zeggen dat een dikke knuffel dit alles op gaat lossen.

Ik ga echter WEL zeggen dat blind meevaren in deze polarisatie en vergeten zelf kritisch na te denken niet alleen mede-oorzaak maar ook katalysator van het probleem is.

Duh! Ik vaar blind mee??? En ik vergeet zelf kritisch na te denken??? En on top ik ben katalysator van het probleem???

Jij weet echt niet waar je over praat. Doe maar eerst kop uit het zand trekken, arrogantie afleggen en dan eens goed om je heen kijken.

Deze post delen

En daarmee denk je dat het probleem opgelost is? Ik denk dat je dan eerder kunt verwachten dat het geweld nog erger wordt. Bovendien kun je religie niet afschaffen. Het is iets wat mensen geloven, denken en doen. Dat kun je niet afschaffen laat staan het verbod handhaven

Met die redenatie valt pedofilie ook niet te verbieden. Maar normale mensen vinden pedofilie weerzinwekkend en veroordelen dat gedrag.

In mijn optiek is het geloof in bovennatuurlijke krachten en praten met iemand die niet bestaat volkomen idioot en leidt het tot uitwassen.

Pedofilie kunnen we niet uitroeien wel veroordelen en bestrijden. Ik denk dat we maar eens een begin moeten maken met het verbieden van religie. Of: we kiezen ervoor dat mensen dat wel mogen maar niemand mogen kwetsen. Net zoals dat je gerust de mening mag hebben dat homofilie verwerpelijk is. Of dat joden verboden moeten worden. Dat is namelijk een mening en daar gaat niemand dood aan. Mag ik vinden dat geloof slecht is? Jazeker. Mag ik vinden dat negers inferieur zijn aan blanken? Ja dat mag ik.

Dat ik omwille van mijn mening iemand kwaad berokken, dat mag niet. Ik mag niet een ander pijn doen. Doe ik iemand pijn door een mening te hebben, bijvoorbeeld de mening dat seksuele betrekkingen tussen paarden en mensen geaccepteerd dient te worden? Of dat mijn geloof in het grote vliegende spaghetti monster het enige juiste geloof is? En dat het gezamenlijk drinken van het bloed van Christus en het eten van zijn lichaam die voor u gebroken werd (enzovoort enzovoort) volkomen idioot is? Ja die mening mag ik hebben. Toch zijn er mensen die menen dat zulk soort meningen niet mogen. Ik kwets er christenen mee. Negers zijn niet inferieur. Moslims zijn niet idioot. Joden ook niet. Of wel soms? Mag ik pedofilie verderfelijk vinden? Of mag ik elke mening hebben? Wie bepaalt de grenzen van het normale?

Kennelijk mag je niet zomaar alles vinden. Wat de een normaal vindt, vindt een ander kwetsend of abnormaal of afwijkend of dusdanig vervelend dat het een moordaanslag rechtvaardigd.

Als mijn geloof mij opdraagt om de pinken van mijn zoons af te hakken ende grote tenen van mijn dochters, dan kan ik rekenen op justitiële vervolging als ik dat ten uitvoer breng. Besnijdenis bij jongetjes is normaal want het staat in een oud boek. Dus is dat normaal. Althans, voor sommigen. Er zijn nog veel oudere culturen waarbij het normaal was om bij levende kinderen het hart uit te snijden en terwijl het nog klopt, op te eten. Dat is ronduit ziek. Althans, volgens mij. Volgens oude geschriften echter normaal. In het oude Egypte werden de vrouwen gedood en begraven als hun man overleed. Idioot natuurlijk.

Ik hoop dat we over enkele generaties in gaan zien dat de huidige grote (en kleine) religies net zo idioot zijn als pedofilie, seks met paarden, fascistische ideeën over negers en de superioriteit van het blanke ras en het opeten van het kloppende hart van een vers gedood kind.

Ik geloof niet in God en de Duivel. Ik geloof wel in goed en kwaad. Of normaal en abnormaal. En bepaalde denkwijzen zijn nou eenmaal abnormaal en leiden tot afwijkend gedrag waardoor mensen pijn worden gedaan. Yoda zei het heel mooi:

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” The Phantom Menace

En deze, die heel toepasselijk is voor wat mensen geleerd hebben (lees: geïndoctrineerd ) bij hun bijbel club of koran gezelschap: "No! No different. Only different in your mind. You must unlearn what you have learned." - Yoda

Het is zo ontzettend jammer dat geloof ook precies zegt wat het is, namelijk GELOOF, en dat het derhalve impliceert dat er geen ruimte is voor acceptatie, luisteren, dialoog, openheid, zelfonderzoek, onderzoek naar kernwaarden en wat nou wel en niet goed of slecht is. Alles wordt door gelovigen gemakkelijk langs de lat gelegd van een oud boek of een uitspraak van een profeet of andere heilige of het wordt voorgelegd aan een priester of mufti of dominee of rabbijn. Want die zullen het wel weten. Met alle gevolgen van dien, die we dagelijks in de krant kunnen lezen.

Nu zullen weer een aantal mensen beweren dat het allemaal niet zo is, dat religie echt wel goed is. Tegen die mensen zeg ik: lees mijn onderschrift.

Keyser Yoda zou zeggen: Religie tordeert perceptie. Perceptie nodig voor normaal. Normaal nodig om mens te zijn.

• Leuk 2

Deze post delen

Noch gaat er een dag voorbij dat er ellende wordt aangericht door ALLE andere bevolkingsgroepen. Het is allemaal niet zo eenvoudig als het lijkt. Ik heb alleen geen zin om uit te gaan weiden over de samenhang van demografie, wijken, opleiding, achtergronden, kansen en het effect van vooroordelen.

Ik denk dat er veel moslims zijn die zich gematigd noemen, maar dit in werkelijkheid niet zijn (zeker niet binnen de eigen muren). Zo ook zijn er waarschijnlijk meer rechts denkende mensen dan we zelf denken\melden op TV. Het probleem is dat met name de moslimgroepen sterk verenigd zijn met elkaar.

Mijn vrouw heeft 13 jaar bij Justitie gezeten en ook ken ik behoorlijk veel mensen bij Politie en gevangeniswezen. Als de werkelijke cijfers bekend zouden worden m.b.t. criminaliteit, radicalisme en dergelijke dan voorspel ik dat een partij als Wilders een absolute meerderheid in NL zo krijgen de eerst volgende verkiezingen. Dat is werkelijk schrikbarend. Door bewust gebrekkige administratie, het veranderen van rekenmethodes (waar kennen we dat ook al weer van:() en de kop in het zand steken van politici worden we voor de gek gehouden. Waarom? Omdat wij geweldige NL-ers voor de buitenwereld zo tolerant willen zijn, de beste van de klas willen zijn en niet als racistisch\discriminerend volk willen worden gezien. De problemen benoemen mag nog net, maar dat wordt direct weer gebagatelliseerd dat het allemaal wel mee valt. Beter zou zijn de problemen juist benoemen, aangeven dat we dit niet willen en harde maatregelen nemen.

Van mij mag iedereen geloven wat hij wilt, zeggen wat hij wilt en leven hoe hij wilt. Multiculti, prima ik zou het niet willen missen, maar wel de rotzooi opruimen en uitzetten.

Wat we nu gaan meemaken is een steeds verder versnipperde samenleving die op ontploffen staat, omdat we de ellende te lang hebben laten gebeuren. Straks zullen mensen moeten kiezen ..... rood .... wit of ..... blauw.

Deze post delen

Gast foxy wolf
Als je goed leest dan zie je dat wel het daarover redelijk eens zijn.

Overigens: heb je katholieken zich in grote getale zien uitspreken tegen seksueel misbruik binnen de kerk? Natuurlijk zijn velen het er niet mee eens en willen het niet, maar waar waren de duizenden mensen die in NL de straat opgingen om hier zich tegen uit te spreken?

Wel degelijk hebben hele bevolkingsgroepen hun afkeuring laten blijken. En het zelfreinigingsproces is nog steeds hevig in volle gang. Voor de rest tang, varken, appels, peren.

Deze post delen

Ik vraag me af wie er achter zit... Want Allah Akbar roepen kan iedereen.

Het schijnt dat de daders roepen dat ze van Al-quaida zijn.

Maar dit zou net zo goed een media stunt kunnen zijn om te zorgen dat er weer een oorlog richting het midden-oosten gaat.

Ook is het mogelijk dat er een andere groep achter zit die een oorlog in het midden-oosten wil starten.

Deze post delen

Het schijnt dat de daders roepen dat ze van Al-quaida zijn.

Maar dit zou net zo goed een media stunt kunnen zijn om te zorgen dat er weer een oorlog richting het midden-oosten gaat.

Ook is het mogelijk dat er een andere groep achter zit die een oorlog in het midden-oosten wil starten.

Ik denk dat je gelijk hebt en dat het weer een soort 'inside job' is. Het is immers een goed excuus op Syrië binnen te vallen op korte termijn.

Deze post delen

Ik ben ook getint en mijn vrouw zelfs behoorlijk getint. Onze kinderen hebben ook een tintje, toch zijn wij hardwerkende en vreedzame burgers mijn vriend...

Deze post delen

Duh! Ik vaar blind mee??? En ik vergeet zelf kritisch na te denken??? En on top ik ben katalysator van het probleem???

Jij weet echt niet waar je over praat. Doe maar eerst kop uit het zand trekken, arrogantie afleggen en dan eens goed om je heen kijken.

Als jij eerst gewoon leert lezen, mag je later proberen weer een zinnig bericht te typen.

Mafkees.

Deze post delen

En diezelfde mensen staan toe te juichen dat een door hun geronselde Jihadist met een afgesneden kop van een westerling en met een 11 jarige Yezidi seksslavin als ne#kertje op youtube staan.:mad:

Als we die rotzooi nu eerst eens terugsturen naar waar ze vandaan zijn gekomen, dan wordt NL weer een gezellig multiculti en tolerant landje.:rolleyes:

Deze post delen

Ik denk dat ik aanstaande zondag maar eens naar een willekeurige kerk ga en mijn verhaal hierboven af ga steken voor het biddende volkje mummelende geïndoctrineerde gelovigen. Daarna ga ik dat ook doen in een moskee, maar dan trek ik wel eerst mijn full riot gear aan. In de kerk durf ik het zelfs met mijn broek omlaag te vertellen.

Deze post delen

Met die redenatie valt pedofilie ook niet te verbieden. Maar normale mensen vinden pedofilie weerzinwekkend en veroordelen dat gedrag..

Je gaat voorbij aan een belangrijk feit. Namelijk dat ik het heb over het verbieden van religie. Dat is iets anders dan het verbieden van terroristische aanslagen of pedofilie. Beide laatsten zijn gewoon verboden en dat mag van mij zo blijven.

Ik vindt de vrijheid van godsdienst een groot goed, net zoals de vrijheid van meningsuiting. Dat er (ongelovige) mensen zijn die anderen minderwaardig vinden omdat ze een geloof aanhangen vindt ik (vrijheid van miningsuiting) moeten kunnen. Dat iemand vindt dat religie verboden moet worden, precies zo. Maar het daadwerkelijk verbieden van religie, is verwerpelijk.

Draai het voor de gein eens om. Het verbieden om GEEN religie aan te hangen, dat zou ook niemand accepteren.

Het probleem is niet welke religie dan ook, het probleem zijn de extremisten die het niet kunnen verkroppen dat er mensen zijn die anders denken/doen/geloven dan hun en met geweld hun geloof aan anderen willen opleggen. In feit dus precies wat mensen willen die religie wilen verbieden. Je gaat dan mensen verplichten om geen geloof aan te hangen want anders ben je strafbaar en wordt je (met geweld) de cel in gesmeten of zelfs geweigerd in Nederland.

Iedereen moet zelf weten of en welk geloof hij/zij wens aan te hangen. Maar zodra je anderen gaat opleggen dat ze hetzelfde geloof moeten aanhangen, ga je een grens over. Maar datzelfde geld wat mij betreft ook voor millieu activisten, dieren activisten, (een aantal) veganisten enz..

• Leuk 1

Deze post delen

Je gaat voorbij aan een belangrijk feit. Namelijk dat ik het heb over het verbieden van religie. Dat is iets anders dan het verbieden van terroristische aanslagen of pedofilie. Beide laatsten zijn gewoon verboden en dat mag van mij zo blijven.

Ik vindt de vrijheid van godsdienst een groot goed, net zoals de vrijheid van meningsuiting. Dat er (ongelovige) mensen zijn die anderen minderwaardig vinden omdat ze een geloof aanhangen vindt ik (vrijheid van miningsuiting) moeten kunnen. Dat iemand vindt dat religie verboden moet worden, precies zo. Maar het daadwerkelijk verbieden van religie, is verwerpelijk.

Draai het voor de gein eens om. Het verbieden om GEEN religie aan te hangen, dat zou ook niemand accepteren.

Het probleem is niet welke religie dan ook, het probleem zijn de extremisten die het niet kunnen verkroppen dat er mensen zijn die anders denken/doen/geloven dan hun en met geweld hun geloof aan anderen willen opleggen. In feit dus precies wat mensen willen die religie wilen verbieden. Je gaat dan mensen verplichten om geen geloof aan te hangen want anders ben je strafbaar en wordt je (met geweld) de cel in gesmeten of zelfs geweigerd in Nederland.

Iedereen moet zelf weten of en welk geloof hij/zij wens aan te hangen. Maar zodra je anderen gaat opleggen dat ze hetzelfde geloof met aanhangen, ga je een grens over. Maar datzelfde geld wat mij betreft ook voor millieu activisten, dieren activisten, (een aantal) veganisten enz..

Kortom: Wees vrij om te doen wat je wilt, zolang het niet dezelfde vrijheden die jij ook hebt berooft van anderen (op welke manier dan ook).

Goed punt :)!

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...