Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Ik wil het niet geloven, maar ik vermoed dat je hier een punt hebt. Ze denken alleen aan geld, aan hun eigen geld, ten koste van alles.

http://www.nu.nl/buitenland/4149932/groep-nederlandse-ambtenaren-overvallen-in-parijs.html

Dit zou een goede zaak zijn als meer ambtenaren zich begeven onder de moslim jongeren, en dan zo ervaren hoe het is om er tussen te moeten leven.

De meesten zijn wereldvreemd van achter hun kantoortje.

Respect voor deze top ambtenaren.

Ik heb op een school gewerkt maar Rutte elke week langs kwam en maatschappijleer gaf aan middelbare scholieren. De school was een zogenaamde zwarte school in hartje Den Haag. Hij kwam dan lopen of fietsend naar de school, zonder begeleiding of beveiliging. Na de les bleef hij vaak in de kantine hangen om met de jongeren te praten.

Dat is inderdaad iets wat alle politici en ambtenaren zouden moeten doen.

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 1.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik heb op een school gewerkt maar Rutte elke week langs kwam en maatschappijleer gaf aan middelbare scholieren. De school was een zogenaamde zwarte school in hartje Den Haag. Hij kwam dan lopen of fietsend naar de school, zonder begeleiding of beveiliging. Na de les bleef hij vaak in de kantine hangen om met de jongeren te praten.

Dat is inderdaad iets wat alle politici en ambtenaren zouden moeten doen.

En hij zou ook iets voor het volk moeten doen en niet voor de NAVO ,bankiers ,multinationals en dergelijke.

Mooie achtergrond link over drijfveren, waarom zijn mensen boos op europa ? en wat kunnen we er aan doen.

Mooi uitgebreid verhaal over dat vooruitgang niet altijd vooruitgang is.

Titel van het artikel is : Terrorrisme expert : een groot deel van de wereld haat ons.

http://m.knack.be/nieuws/wereld/terrorisme-expert-knoope-een-groot-deel-van-de-wereld-haat-ons/article-normal-624191.html

• Leuk 2
En hij zou ook iets voor het volk moeten doen en niet voor de NAVO ,bankiers ,multinationals en dergelijke.

Dat is een politiek punt waar ik me niet aan ga branden want ik ken geen enkele landelijke politieke partij die dat echt doet. Want het volk van Nederland zal nooit vertegenwoordigd worden als niet iedereen op dezelfde partij stemt.

Mooie achtergrond link over drijfveren, waarom zijn mensen boos op europa ? en wat kunnen we er aan doen.

Mooi uitgebreid verhaal over dat vooruitgang niet altijd vooruitgang is.

Titel van het artikel is : Terrorrisme expert : een groot deel van de wereld haat ons.

http://m.knack.be/nieuws/wereld/terrorisme-expert-knoope-een-groot-deel-van-de-wereld-haat-ons/article-normal-624191.html

Heel mooi artikel! zeer de moeite om te lezen!

Of het nep is of niet, is helemaal niet ter zake doende.

Het is alsof een dief bij een inbraak een visitekaartje neerlegt, als zijnde, ik was het.

Als je van plan bent jezelf op te blazen, waarom heb je dan überhaupt een paspoort bij :confused:

Dat soort zaken blijf ik vreemd vinden.

Als je aan een gecoördineerde operatie meedoet wil je niet te laat komen omdat je je bij een verkeerscontrole of ander klein oponthoud niet kan identificeren. In Frankrijk geld immers een identificatieplicht. Het lijkt mij juist voor de hand liggen dat je je in de aanloop naar zo'n operatie voorbeeldig gedraagt en met al je papieren op zak loopt.

Als je aan een gecoördineerde operatie meedoet wil je niet te laat komen omdat je je bij een verkeerscontrole of ander klein oponthoud niet kan identificeren. In Frankrijk geld immers een identificatieplicht. Het lijkt mij juist voor de hand liggen dat je je in de aanloop naar zo'n operatie voorbeeldig gedraagt en met al je papieren op zak loopt.

Volledig juist. Ze hadden bij de aanval op Charlie Hebdo ook een paspoort gevonden. Lijkt mij een logische uitleg hoe dit komt.

De persoon die zichzelf opblaast zit er niet mee dat zijn paspoort wordt gevonden. Hij of zij wil immers geidentificeerd worden nadien omdat hij of zij dan als martelaar kan bestempeld worden door de anderen.

Ik denk dat er weer van alles rammelt aan dit verhaal. Onderweg door Frankrijk hadden we tijd genoeg om na te denken, over de schaarse informatie die we uit de Franse nieuwsberichten konden filteren.

We moeten niet vergeten dat dat IS (of Daesh zoals de Fransen het noemen) mede gecreëerd is door het Westen en Turkije. Waarschijnlijk Frankrijk, Turkije, Saoedi Arabië en Israël (maar niet zonder medeweten van de CIA). De hele opmars van IS in Syrië en Irak lijkt gestuurd en gesteund door special forces, waarvan al lang bekend is dat die in Syrië opereren. Het Turks grondgebied is de uitvalsbasis van IS, vandaar lopen hun wapenleverancies, daar worden hun gewonden verzorgd.

Toen Rusland begon met het bombarderen van terroristen, was het Westen niet blij, zogenaamd omdat Rusland geen onderscheid maakte tussen gematigde en radicale terroristen. Maar de ware reden is natuurlijk dat de Russen de terroristen, zowel gematigde als de radicale, echt op hun flikker geven. Zodanig dat het Syrische leger (met Russische en Iraanse 'adviseurs') weer kan oprukken. Als er niets gebeurt, dan worden de terroristen in een hoek gedreven en blijft Assad waar hij is.

Frankrijk, als ex-kolonisator van Syrië, heeft nog steeds grote belangen in dat land. Als de Russen kun zin krijgen, piest het Westen (lees NAVO) naast de pot en kunnen zij het regime niet naar hun hand zetten. Frankrijk zoekt waarschijnlijk een reden om de Russen te dwingen hun luchtaanvallen te staken. Dat kan bijvoorbeeld door NAVO troepen in Syrië te zetten en dan de Russen te dwingen, uit veiligheid voor de troepen, om te stoppen met bombarderen of in ieder geval om dicht bij Damascus te zitten en een reden te zoeken om het regime van Assad omver te werpen. Maar hoe krijg je de NAVO lidstaten en de publieke opinie zover dat ze toestaan een grondoorlog te voeren in Syrië?

Juist, met een enorme terroristische aanslag, waar de hele wereld door geschokt wordt, een terror attack als op de Twin Towers.

Ik vind het zeer onlogisch dat IS een aanslag pleegt in Frankrijk, terwijl zij door de Russen het hardst op hun flikker krijgen. Deze aanslagen zouden in Moskou hebben moeten plaatsvinden. IS zou ook de aanslag op het Russische passagiersvliegtuig opgeëist hebben, maar de impact van een actie als in Parijs is vele malen groter dan die op een lijnvlucht.

Wat verder vreemd is, is dat wederom de Franse inlichtingendiensten één van de daders kende, maar toch niet kon voorkomen dat hij hierin meedeed, net als bij Charlie Hebdo. Wederom waren de daders binnen 24 uur bekend. Er is blijkbaar iets verandert in het handboek voor de terrorist: Maak het de inlichtingendiensten van de slachtofferlanden niet te moeilijk, laat weten wie je bent.

Op het Vlaamse nieuws was de Belgische minister Geens van justitie aan het woord. Volgens hem zou dit soort aanslagen mogelijk blijven, want het ontbreekt Europa aan een Europese CIA. Brussel krijgt straks een groter mandaat om onze vrijheden verder in te perken, de vluchtelingenstroom een halt toe te roepen enzovoort. Het mes snijdt aan meerdere kanten.

Een aantal terroristen kiest ervoor zichzelf op te blazen in Parijs, maar er zijn er ook een aantal ontsnapt. Waarom is dat? Werden er lootjes getrokken wie zich moest opblazen en wie niet? Zijn er een paar die zich bedacht hebben? Of moet de angst levend blijven door de wetenschap dat er nog van die gekken rondlopen, wat tevens de reden is dat de grenzen worden gesloten en we worden geconfronteerd met zwaar bewapende politie en leger op straat.

Er zijn helaas weer vele onschuldige slachtoffers te betreuren, dat is verschrikkelijk, maar het verhaal wringt als een te krappe schoen. De MSM brengt het dramatisch in al haar verschrikkelijke facetten, maar kritische vragen zullen weer achterwege blijven.

Afijn, zoals altijd, zal het gissen blijven. De waarheid is één van de slachtoffers in dit drama.

Voor de liefhebber: Why does France want to overthrow the Syrian Arab Republic ?

Charlie

• Leuk 5
Ik denk dat er weer van alles rammelt aan dit verhaal. Onderweg door Frankrijk hadden we tijd genoeg om na te denken, over de schaarse informatie die we uit de Franse nieuwsberichten konden filteren.

We moeten niet vergeten dat dat IS (of Daesh zoals de Fransen het noemen) mede gecreëerd is door het Westen en Turkije. Waarschijnlijk Frankrijk, Turkije, Saoedi Arabië en Israël (maar niet zonder medeweten van de CIA). De hele opmars van IS in Syrië en Irak lijkt gestuurd en gesteund door special forces, waarvan al lang bekend is dat die in Syrië opereren. Het Turks grondgebied is de uitvalsbasis van IS, vandaar lopen hun wapenleverancies, daar worden hun gewonden verzorgd.

Toen Rusland begon met het bombarderen van terroristen, was het Westen niet blij, zogenaamd omdat Rusland geen onderscheid maakte tussen gematigde en radicale terroristen. Maar de ware reden is natuurlijk dat de Russen de terroristen, zowel gematigde als de radicale, echt op hun flikker geven. Zodanig dat het Syrische leger (met Russische en Iraanse 'adviseurs') weer kan oprukken. Als er niets gebeurt, dan worden de terroristen in een hoek gedreven en blijft Assad waar hij is.

Frankrijk, als ex-kolonisator van Syrië, heeft nog steeds grote belangen in dat land. Als de Russen kun zin krijgen, piest het Westen (lees NAVO) naast de pot en kunnen zij het regime niet naar hun hand zetten. Frankrijk zoekt waarschijnlijk een reden om de Russen te dwingen hun luchtaanvallen te staken. Dat kan bijvoorbeeld door NAVO troepen in Syrië te zetten en dan de Russen te dwingen, uit veiligheid voor de troepen, om te stoppen met bombarderen of in ieder geval om dicht bij Damascus te zitten en een reden te zoeken om het regime van Assad omver te werpen. Maar hoe krijg je de NAVO lidstaten en de publieke opinie zover dat ze toestaan een grondoorlog te voeren in Syrië?

Juist, met een enorme terroristische aanslag, waar de hele wereld door geschokt wordt, een terror attack als op de Twin Towers.

Ik vind het zeer onlogisch dat IS een aanslag pleegt in Frankrijk, terwijl zij door de Russen het hardst op hun flikker krijgen. Deze aanslagen zouden in Moskou hebben moeten plaatsvinden. IS zou ook de aanslag op het Russische passagiersvliegtuig opgeëist hebben, maar de impact van een actie als in Parijs is vele malen groter dan die op een lijnvlucht.

Wat verder vreemd is, is dat wederom de Franse inlichtingendiensten één van de daders kende, maar toch niet kon voorkomen dat hij hierin meedeed, net als bij Charlie Hebdo. Wederom waren de daders binnen 24 uur bekend. Er is blijkbaar iets verandert in het handboek voor de terrorist: Maak het de inlichtingendiensten van de slachtofferlanden niet te moeilijk, laat weten wie je bent.

Op het Vlaamse nieuws was de Belgische minister Geens van justitie aan het woord. Volgens hem zou dit soort aanslagen mogelijk blijven, want het ontbreekt Europa aan een Europese CIA. Brussel krijgt straks een groter mandaat om onze vrijheden verder in te perken, de vluchtelingenstroom een halt toe te roepen enzovoort. Het mes snijdt aan meerdere kanten.

Een aantal terroristen kiest ervoor zichzelf op te blazen in Parijs, maar er zijn er ook een aantal ontsnapt. Waarom is dat? Werden er lootjes getrokken wie zich moest opblazen en wie niet? Zijn er een paar die zich bedacht hebben? Of moet de angst levend blijven door de wetenschap dat er nog van die gekken rondlopen, wat tevens de reden is dat de grenzen worden gesloten en we worden geconfronteerd met zwaar bewapende politie en leger op straat.

Er zijn helaas weer vele onschuldige slachtoffers te betreuren, dat is verschrikkelijk, maar het verhaal wringt als een te krappe schoen. De MSM brengt het dramatisch in al haar verschrikkelijke facetten, maar kritische vragen zullen weer achterwege blijven.

Afijn, zoals altijd, zal het gissen blijven. De waarheid is één van de slachtoffers in dit drama.

Voor de liefhebber: Why does France want to overthrow the Syrian Arab Republic ?

Charlie

Een hele goede samenvatting met een klare kijk op de zaak;

Off the record.

Mijn excuses voor mijn vurige posts die ik dezer dagen heb geplaatst. Gepakt door het moment van ongeloof durf ik soms wat te kort door de bocht gaan.

Excuses ook aan het MOD team om op jullie kap af te geven .

Ik zal in de toekomst gematigder trachten te reageren en meer mijn woorden wikken en wegen.

@Charlie,

Wat jij schrijft is idd complot denken.

Er zijn weinig mensen bereid via een bomgordel voor een inlichtingen dienst te sterven.

Er zijn massas moslims bereid om dat te doen voor allah akbar.

Als we de lijst erbij pakken van de aanslagen vanaf 1970 wereldwijd door de islam, is dat vooral enorm veel gericht tegen christenen.

Er is al eeuwen een geloof strijd gaande, en het zou best kunnen dat de CIA wat sturing aanbrengt in het midden oosten voor hun eigen agenda, maar feit blijft dat ook erdogan niet onder stoelen of banken steekt fan te zijn van het kalifaat.

zowel toen, als nu streven ze naar een islamitische wereld.

Geen idee of dat toen ook al door de cia in gang was gezet. :p

https://www.youtube.com/watch?v=jJzZBQ8jmvw&list=WL&index=91

Tenzij Obama echt moslim is, kan ik mij niet voorstellen waarom Europa Eurabie moet worden, en dat geleid moet worden door de cia.

Een hele goede samenvatting met een klare kijk op de zaak;

Off the record.

Mijn excuses voor mijn vurige posts die ik dezer dagen heb geplaatst. Gepakt door het moment van ongeloof durf ik soms wat te kort door de bocht gaan.

Ik zal in de toekomst gematigder trachten te reageren en meer mijn woorden wikken en wegen.

Dat is vanuit vele oogpunten altijd verstandig.

Emoties maken ons deel mens, maar vaak mag je ze niet zomaar gebruiken als basis voor een mening of oordeel.

• Leuk 1

Ach, binnen een forumomgeving kan het redelijk veilig om even je emoties de vrije loop te laten, iets dat een natuurlijk proces is... en over het algemeen weten we heus wel dat het niet zo scherp is als de woorden soms schijnen uit te drukken... Vermits we elkaar maar heelhouden... Ons richten op de inhoud en niet op de persoon is het beste in mijn optiek.. :rolleyes:

• Leuk 1

Als we de lijst erbij pakken van de aanslagen vanaf 1970 wereldwijd door de islam, is dat vooral enorm veel gericht tegen christenen.

Ik heb altijd begrepen dat het overgrote deel van de terreuraanslagen niet in het Westen plaatsvonden en dat er vooral Moslims bij omkomen. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de lijst.

Hier een database waar (vrijwel) alle terreuraanslagen in zijn opgenomen.: http://www.start.umd.edu/gtd/

vivere, aut mori

• Leuk 1

[mod] Dankjewel voor deze reactie Tom! We zien jou graag ook vrolijk en gelukkig op dit forum. Wij mod's doen ons best om dit forum niet uit elkaar te laten vallen vanwege de vele wereldse spanningen en emotie's die dat oproept. Het grote probleem zien en ervaren we allemaal, welke mening je ook mag hebben. Preppers hebben elkaar nodig in spannende tijden, tijden waarin alles anders gaat dan ooit ervoor. Laten we elkaar blijven steunen in het preppen, dat is de basis van dit forum, en dat staat heel hoog op de prio lijst van het Mod team. Nogmaals, dank je wel! [mod]

• Leuk 2

Als terroristen uit zijn op ontwrichting van de samenleving en economie en het zaaien van angst, dood en verderf, begrijp ik niet dat ze zich keer op keer alleen richten op het doodschieten van mensen waarna ze zichzelf misschien ook nog doodschieten of opblazen. Waarom richten ze zich niet op aanslagen tegen bijvoorbeeld de electriciteits- en (drink-)watervoorzieningen? Wij zijn toch niet de enigen die zich hebben verdiept in de catastrofale gevolgen die dit op een land en bevolking kan hebben? Iemand me daar een zinnig antwoord op kan geven?

Als terroristen uit zijn op ontwrichting van de samenleving en economie en het zaaien van angst, dood en verderf, begrijp ik niet dat ze zich keer op keer alleen richten op het doodschieten van mensen waarna ze zichzelf misschien ook nog doodschieten of opblazen. Waarom richten ze zich niet op aanslagen tegen bijvoorbeeld de electriciteits- en (drink-)watervoorzieningen? Wij zijn toch niet de enigen die zich hebben verdiept in de catastrofale gevolgen die dit op een land en bevolking kan hebben? Iemand me daar een zinnig antwoord op kan geven?

Nee, helaas, alleen ben ik blij dat terroristen niet denken zoals zij, anders was wat je hier aansnijdt allang gebeurd... Zo simpel .. gelukkig maar .. of zou er toch ....???

Uitgaande van een terroristische aanslag en geen false flag (even indekken) dan zouden vernielingen aan infrastructuur een hoop ontwrichten maar geen grootschalige angst en andere emoties oproepen zoals de aanslagen in Parijs.

Soft targets met maximale doden is psychologisch en veel ontwrichtender dan een energiecentrale oid.

Wij denken aan uitvallen stroom, maar er zijn nu duizenden mensen met traumas, mensen durven niet meer te gaan en staan wat ze normaal wel deden. Hoeveel preppers hebben al niet gezegd dat ze niet meer naar grote mensenmassas gaan? Dat is al een ontwrichting op grotere schaal dan een paar dagen zonder stroom teweeg kan brengen imho.

Thanks. Deze lijst is echter zeer beknopt en lijkt vooral met impact op westen / NL in het achterhoofd samengesteld. Ik mis bijvoorbeeld, gek genoeg, aanslagen door IRA in Limburg, RAF in Utrecht, aanslagen door separatisten uit Corsica etc.

Verder zie je, in deze lijst, vanaf 2006 een omslag waarbij aanslagen in Irak en Afghanistan, welke gericht zijn op Moslims, sterk toenemen en zeer veel slachtoffers vallen.

vivere, aut mori

@Charlie,

Wat jij schrijft is idd complot denken.

Er zijn weinig mensen bereid via een bomgordel voor een inlichtingen dienst te sterven.

Er zijn massas moslims bereid om dat te doen voor allah akbar.

Er is al eeuwen een geloof strijd gaande, en het zou best kunnen dat de CIA wat sturing aanbrengt in het midden oosten voor hun eigen agenda, maar feit blijft dat ook erdogan niet onder stoelen of banken steekt fan te zijn van het kalifaat.

zowel toen, als nu streven ze naar een islamitische wereld.

Geen idee of dat toen ook al door de cia in gang was gezet. :p

Tenzij Obama echt moslim is, kan ik mij niet voorstellen waarom Europa Eurabie moet worden, en dat geleid moet worden door de cia.

Allereerst Ronin, dat wat ik schrijf hoeft niet de waarheid te zijn. De waarheid zal veel complexer zijn dan hoe ik het schets. Het idee dat de aanslagen in Parijs false flag zijn, wil niet zeggen dat de daders dat ook wisten, of in het complot zaten. Het is goed denkbaar dat zij voor zichzelf een heilige daad gingen verrichten, terwijl ze aangestuurd, aangemoedigd en gefaciliteerd werden door geheime diensten. Zo gebeurt het altijd. Er zitten meerdere tussenpersonen tussen een geheime dienst en dader. Het is jammer dat die jonge radicalen niet inzien hoe zij gemanipuleerd en misbruikt worden door het westen.

En jij gelooft toch niet dat de situatie in het Midden Oosten zo uit de hand gelopen zou zijn, zonder de inmenging van het westen?

Europa moet niet Eurabië worden, maar het mag wel. Men geeft er blijkbaar niet om. Tenslotte leven we met teveel mensen op deze aardkloot en hoe je het ook went of keert, daar moet iets aan gebeuren. Een wereldoorlog is goed voor de wapenhandel, het dunt het volk uit en maakt het makkelijker de overlevenden aan een wereldmacht te onderwerpen.

Ik weet ook niet wat het grote plan achter van alles is. Maar ik weet wel dat, dat wat er nu gebeurt op geopolitiek niveau, niet bijdraagt aan vreedzame oplossingen. En misschien is er helemaal geen groter plan, maar ondervinden wij alleen de gevolgen van korte termijn denken, hap-snap beleid zonder visie, winstbejag.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...