Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Noch het Belgische leger, noch de gewone politie man heeft de uitrusting die bij zulk een taak hoort... Als je weet dat men oefent met 'pang' te roepen, weet je genoeg denk ik.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Franse media: Op 1 van de aanvallers is een Syrisch paspoort gevonden.

Hoe kan dit nou? Ons is verteld dat dit allemaal vriendelijke hoogopgeleide mensen waren. Zal dus wel een hoax zijn...

[Mod] Gelieve bij dit soort posts/reacties een link bij te voegen.

Bron: CNN televisiezender. Geen idee hoe ik dat in een linkje moet plakken.

Beter?

Inmiddels algemeen bekend en op meerdere media verspreid.

Alstublieft: http://edition.cnn.com/

Deze post delen

Gast tom666

Ik trek mij terug uit deze debatten.

Een mod break en mod pm die zeggen dat ik mijn woorden moet wikken en wegen. Neen , bedankt.

Deze post delen

Paspoort_mogelijk_nep

Het paspoort dat is gevonden bij een van de aanslagplegers in Parijs is mogelijk nep. Een Amerikaanse inlichtingenfunctionaris zei tegen CBS News dat op het document niet hetzelfde aantal cijfers staat als op een officieel Syrisch paspoort.

Deze post delen

Paspoort_mogelijk_nep

Het paspoort dat is gevonden bij een van de aanslagplegers in Parijs is mogelijk nep. Een Amerikaanse inlichtingenfunctionaris zei tegen CBS News dat op het document niet hetzelfde aantal cijfers staat als op een officieel Syrisch paspoort.

Ja, en als de Amerikanen zeggen dat het zo is, is het natuurlijk waar... Go figure... Wie zijn het dan de Israeli's? De Russen? De Minions van Dr. Evil? Neh... We weten het allemaal... Helaas.

Deze post delen

Vader en broer terrorist opgepakt

Het zou gaan om familie van een van de terroristen die dood en verderf zaaide in theater Bataclan, een 29-jarige Fransman uit Courcouronnes. Hij had meerdere veroordelingen op zijn naam staan, maar had daarvoor niet in de cel gezeten. Hij kon geïdentificeerd worden aan de hand van zijn vingerafdrukken.

Deze post delen

Ja, en als de Amerikanen zeggen dat het zo is, is het natuurlijk waar... Go figure... Wie zijn het dan de Israeli's? De Russen? De Minions van Dr. Evil? Neh... We weten het allemaal... Helaas.

Er staat toch helemaal niet dat de aanslag niet door IS gepleegd is, of niet gelieerd is aan IS, of niets met IS of in zijn algemeen met de Islam te maken heeft??

Er staat, volgens mij vrij letterlijk, dat het paspoort dat gevonden is bij een van de aanslagplegers mogelijk nep is. Dat hier dan weer van alles bij gedacht en door verwacht wordt, en hier vervolgens weer conclusies en theorieën aan verbonden worden, is volgens mij juist een van de problemen op dit moment.

Kan het niet gewoon zo zijn dat de aanslagpleger EN iets met IS te maken had, EN een vals paspoort had? Of ligt het niet in de lijn der verwachting dat een terrorist een nep-paspoort bezit?

Er staat in het artikel in ieder geval niets dat ook maar enigszins insinueert dat niet IS maar een ander land of andere groepering achter de aanslagen zit.

• Leuk 1

Deze post delen

Frankrijk heeft nogal een koloniaal verleden in Noord-Afrika en Libanon en Syrië.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/09/131Etendue_de_l%27Empire_Fran%C3%A7ais.png

en nederland in indonesie ... erg moslim georienteerd toch zie ik niet veel dreiging daarvandaan komen. ik denk dat radicalisering in het westen en ervaring opdoen in het oosten een grote boosdoener is.

Deze post delen

Misschien dat het te maken heeft met de jaren rechtse beleid van de vorige president en ze het nu kunnen doen dankzij het linkse pamperbeleid...

een artikel dat enigszins beetje uitleg kan verschaffen op je vraag

http://www.hln.be/hln/nl/35524/Aanslagen-Parijs/article/detail/2524197/2015/11/14/Had-Frankrijk-terreur-in-Parijs-kunnen-voorkomen.dhtml?utm_source=hootsuite&utm_medium=Social&utm_campaign=socialredactie&utm_content=nieuws

Dankjewel, ik heb het gelezen.

Frankrijk heeft nogal een koloniaal verleden in Noord-Afrika en Libanon en Syrië.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/09/131Etendue_de_l%27Empire_Fran%C3%A7ais.png

Geloof ik graag maar dat hebben wij ook gehad met Indonesië, welk het grootst aantal moslims in de wereld heeft.

Een hoger percentage niet westerse allochtonen, hele stukken van steden waar de politie niet de baas is en waar geen frans gesproken wordt.. sharia rechtspraak enz enz.

Oplossing naar mijn mening: de zooi uit elkaar trekken. Eisen stellen aan hoeveelheden allochtonen per gemeente. Verplicht ze te integreren.

Of onderbemanning van veiligheidsdiensten en anti-terreur eenheden. Ach ja, ik vind Frankrijk in het algemeen niet zo 'cohesief' presteren dus ik denk dat dit weer een prachtig voorbeeld is van hoe erg het er aan toe is.

Maargoed, laten we dit verhitte debat is even een Prep kant opdraaien. Wat kunnen we (burgers) doen om geen slachtoffer te worden van zulke aanslagen? Suggesties zijn meer dan welkom :)!

Deze post delen

http://www.nu.nl/buitenland/4165211/identiteit-van-daders-aanslagen-parijs-bekend.html

Een dader is nog niet gepakt. Hier een achtergrond van een van de andere daders, en aan jullie de vraag wat is er misgegaan?

Het gaat volgens Le Monde om een Fransman die in 2013 naar Syrië is afgereisd en in een zuidelijke voorstad van Parijs woonde. Hij had een strafblad met acht veroordelingen, voornamelijk voor kleine vergrijpen. De Franse politie hield hem al sinds 2010 in de gaten omdat hij geradicaliseerd was. De man zou zich in Bataclan, de concertzaal waar uiteindelijk 89 doden vielen, hebben opgeblazen.

Deze post delen

De politie hield hem in de gaten :confused: ... volgens mij is daar iets mis gegaan :(

De gaten zaten in het surveillancesysteem.

• Leuk 1

Deze post delen

Paspoort_mogelijk_nep

Of het nep is of niet, is helemaal niet ter zake doende.

Het is alsof een dief bij een inbraak een visitekaartje neerlegt, als zijnde, ik was het.

Als je van plan bent jezelf op te blazen, waarom heb je dan überhaupt een paspoort bij :confused:

Dat soort zaken blijf ik vreemd vinden.

Deze post delen

De politie hield hem in de gaten :confused: ... volgens mij is daar iets mis gegaan :(

Wat mij vooral opviel is hoe ver je kan gaan in onze tolerante samenleving.

1 hij is Jihad strijder

2 hij is misdadiger

3 hij is openlijk radicaal

Dat zou toch een reden kunnen zijn op status ongewenst? En hem op grond daarvan terug leveren naar land van herkomst?

Of opsluiten, maar dan wel onder verantwoordelijkheid van land van herkomst.

Kost allemaal al genoeg

Deze post delen

http://www.nu.nl/buitenland/4165211/identiteit-van-daders-aanslagen-parijs-bekend.html

Een dader is nog niet gepakt. Hier een achtergrond van een van de andere daders, en aan jullie de vraag wat is er misgegaan?

Het gaat volgens Le Monde om een Fransman die in 2013 naar Syrië is afgereisd en in een zuidelijke voorstad van Parijs woonde. Hij had een strafblad met acht veroordelingen, voornamelijk voor kleine vergrijpen. De Franse politie hield hem al sinds 2010 in de gaten omdat hij geradicaliseerd was. De man zou zich in Bataclan, de concertzaal waar uiteindelijk 89 doden vielen, hebben opgeblazen.

Ik merk wel op dat onze rechtsstaat tekortschiet in het voorkomen van dit soort misdaden. Het is lastig om mensen preventief op te pakken. Tot die tijd heb je veel mankracht nodig om in de gaten te houden wie wat doet en volgens mij ontbreekt het aan voldoende mankracht.

Verder ben ik voorstander van een meer zakelijke discussie over de rol van de Islam. Maar goed, op dit forum is discussie over religie volgens mij niet toegestaan, wat een discussie in de volledige breedte lastig maakt. [mod] en dus de rest uit je bericht verwijderd vanwege overtreding forumregels mbt religie [mod]

Deze post delen

Of het nep is of niet, is helemaal niet ter zake doende.

Het is alsof een dief bij een inbraak een visitekaartje neerlegt, als zijnde, ik was het.

Als je van plan bent jezelf op te blazen, waarom heb je dan überhaupt een paspoort bij :confused:

Dat soort zaken blijf ik vreemd vinden.

Oorzaak 1: Je blaast jezelf op, maar wilt toch stiekum de grote 'held' zijn en zodoende met je naam de geschiedenis ingaan.

Oorzaak 2: De overheidsdiensten vervloeken zichzelf omdat ze de controle op deze personen hadden verloren, maar wel wisten wie het waren en zodoende de paspoorten er naderhand bij geplaatst hebben zodat vervolging en onderzoek naar familie en vrienden gelijk kom beginnen.

Oorzaak 3: De welbekende false flag.

Alle drie zijn mogelijk alhoewel ik optie 3 persoonlijk niet realistisch acht, maar eh das mijn mening ;)

Deze post delen

1 hij is Jihad strijder

2 hij is misdadiger

Dat zou toch een reden kunnen zijn op status ongewenst? En hem op grond daarvan terug leveren naar land van herkomst?

Kost allemaal al genoeg

Daar rijden mijn zwarte volkswagen transporterbusjes als overheid zijnde.

Remt af.... staat stil naast Mo. Deur open en 5 man duwt Mo de bus in. Niemand hoort ooit nog wat van Mo...

Familie van Mo: Waar is Mo?

Wij: We weten het niet. Denken dat hij in Syrië zit dus mocht je wat van hem horen, zeg dat wij hem ook nog even willen spreken...

Problem solved!

• Leuk 1
  • Niet leuk 1

Deze post delen

1 hij is Jihad strijder

2 hij is misdadiger

Kost allemaal al genoeg

Ja, dat zijn aardig wat redenen. Je zou bijna gaan denken dat de Franse justitie bewust heeft verzaakt :(

Deze post delen

Ja, dat zijn aardig wat redenen. Je zou bijna gaan denken dat de Franse justitie bewust heeft verzaakt :(

Niet alleen de Franse. Al onze andere landen doen precies het zelfde. We zijn te sociaal, te lief, te soft geworden....

Deze post delen

Oorzaak 1: Je blaast jezelf op, maar wilt toch stiekum de grote 'held' zijn en zodoende met je naam de geschiedenis ingaan.

Oorzaak 2: De overheidsdiensten vervloeken zichzelf omdat ze de controle op deze personen hadden verloren, maar wel wisten wie het waren en zodoende de paspoorten er naderhand bij geplaatst hebben zodat vervolging en onderzoek naar familie en vrienden gelijk kom beginnen.

Oorzaak 3: De welbekende false flag.

Alle drie zijn mogelijk alhoewel ik optie 3 persoonlijk niet realistisch acht, maar eh das mijn mening ;)

Ja, alle 3 mogelijk.

Welke de waarheid in deze is, zullen we waarschijnlijk nooit weten.

2 lijkt mij het meest logische.

Deze post delen

Niet alleen de Franse. Al onze andere landen doen precies het zelfde. We zijn te sociaal, te lief, te soft geworden....

Uhm, zelf denk ik dat overheden puur en slechts alleen in 1 eigenbelang denken: economie! Niet in veiligheid, niet in recht, niet in sociaal of cultuur, niet in wat dan ook.. het zijn slechts kapstokken om het aan op te hangen zo het uitkomt.

Deze post delen

Gast tom666

Dat is een zeer groot probleem die je nu overal ziet.

Wij Europeanen zijn te sociaal, te lief . We worden door regeringen die kant gedreven. De media speelt er graag op in. Het forum zelf speelt er ook op in want als je harde woorden durft te gebruiken krijg je een modbreak met bijhorende Pm.

Zij die ons aanvallen lachen ons gewoon uit en kakken op onze waarden en levensgewoonten en het merendeel loopt met open ogen met in die val en nadien keihard met hun gezicht tegen een muur.

En nog willen ze het nadien niet zien want er zijn toch ook goeie tussen. Op het einde trekt ieder volk aan dezelfde koord.

Deze post delen

Uhm, zelf denk ik dat overheden puur en slechts alleen in 1 eigenbelang denken: economie! Niet in veiligheid, niet in recht, niet in sociaal of cultuur, niet in wat dan ook.. het zijn slechts kapstokken om het aan op te hangen zo het uitkomt.

Ik wil het niet geloven, maar ik vermoed dat je hier een punt hebt. Ze denken alleen aan geld, aan hun eigen geld, ten koste van alles.

http://www.nu.nl/buitenland/4149932/groep-nederlandse-ambtenaren-overvallen-in-parijs.html

Dit zou een goede zaak zijn als meer ambtenaren zich begeven onder de moslim jongeren, en dan zo ervaren hoe het is om er tussen te moeten leven.

De meesten zijn wereldvreemd van achter hun kantoortje.

Respect voor deze top ambtenaren.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...