Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Zolang de relatie gelegd blijft worden met de aanslagen in Frankrijk dan is dat prima.

Zoals gezegd gaf ik een antwoord op een vraag.

Dat ik hiermee meteen negatief gerated word en de vraag krijg of concentratiekampen dan ook maar weer geopend moeten worden zie ik als dom schapengedrag van personen die overduidelijk de koran niet hebben gelezen en er dus maar lul-argumenten bijhalen.

Er kan namelijk veel worden besproken/bediscussieerd, maar als partijen niet weten waar ze over praten valt er simpelweg geen inhoudelijk gesprek te voeren met deze lieden. Echter mogen deze lieden wel ongefundamenteerde argumenten hier aandragen omtrent tolerantie, maar mag iemand die de koran wél gelezen heeft geen gegronde argumenten aanleveren.

Ter vergeduidelijking: Ik heb niets tegen de bevolkingsgroep der moslims. Ik heb wel wat tegen de ideologie die zich Islam noemt. Dat deze vaak hand in hand gaan staat buiten mijn macht om en mag geen reden zijn om mijn gegronde argumentatie monddood te maken.

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Facebook was ook voorbereid...en had al een "Ik ben veilig" optie gemaakt, en gisteren in werking gesteld.

Op-Facebook-melden-dat-je-veilig-bent

Met één druk op de knop honderden mensen tegelijk laten weten dat je veilig bent. Dat was vrijdagavond mogelijk bij de aanslagen in Parijs. Facebook activeerde een speciale dienst, de Safety Check.

Daarmee kregen gebruikers in hun tijdlijn te zien dat vrienden en kennissen in Parijs in orde waren. Als er een ramp gebeurt, kan Facebook besluiten om een speciaal berichtje te sturen naar iedereen die mogelijk in het rampgebied is. Gebruikers kunnen dan op de knop 'ik ben veilig' klikken. Automatisch gaat een melding naar alle vrienden van die gebruikers.

Deze post delen

Het risico van "die linkse kliek" er allemaal de schuld van geven is dat dit ook je zicht op het geheel kan beperken. We hebben de VVD gekozen als grootste partij in onze regering, niet bepaald links. Ik constateer wel de problemen die het geeft als je links en rechts laat samenwerken. Simpelgezegd zou het vast beter allemaal rechts of allemaal links moeten zijn, zodat actie en reactie goed op elkaar aansluiten.

Als karikatuur: Rechts plundert arme landen leeg om hun aardse bronnen, zet die volkeren tegen zich op, maar sluit en bewaakt de grenzen in een maximale poging de terroristen buiten te houden. Links was er in eerste instantie niet aan begonnen om andere landen leeg te roven en hoeft ook minder te vrezen voor de terroristen die het voorbrengt.

Hoe fokking complex is het om dan links en rechts te laten samenwerken ... wat zeker niet gaat werken is als we de gevolgen van een rechtse actie (kortgezegd: die internationale inmenging) met een linkse reactie (kortgezegd: iedere vluchteling met open armen ontvangen) proberen op te vangen ...

PS: is misschien enigzins offtopic qua aanslagen in Parijs, maar zoals hier boven ook al wordt opgemerkt, zit het wel direct in elkaars verlengde ...

@AWOL : Dat personen (ook al is dit een administrator) direct zegt off-topic te zijn kan natuurlijk ook geen reden zijn om dit wél te tolereren. Nederlandse politiek heeft helemaal niets te maken met Parijs, en al helemaal niet als er een eigen interpretatie door persoon aan word gegeven.

Gaarne rechtlijnig zijn.

Ps: Gefeliciteerd met je aanstelling als moderator :)

Deze post delen

Dat is wellicht een van de redenen waarom een totalitaire (geloofs)dictatuur in een land succesvol kan zijn; er bestaat geen ruimte voor links/rechts of een afwijkende mening. Wanneer een volk systematisch gehersenspoeld wordt, met de overtuiging die zij de uitverkorenen zijn of beter dan "de rest" (en daar hebben we tal van voorbeelden van in de geschiedenisboekjes) wordt de complexiteit er uit gehaald. Wat dan rest is een leger van hersenloze zombies die vanuit onwetendheid de meest idiote fratsen uithalen.

Ook niet best dus.

Totally right natuurlijk, het een óf het ander is geen optie, het moet en-en. Dát is het leven. Dat is yin en yang. Man-vrouw. hoofd-hart. oorlog-vrede. links én rechts. Een plicht aan een ieder om een bijdrage te leveren aan de harmonie daarin. Zonder het ene ook niet het andere.

Deze post delen

Facebook was ook voorbereid...en had al een "Ik ben veilig" optie gemaakt, en gisteren in werking gesteld.

Op-Facebook-melden-dat-je-veilig-bent

Met één druk op de knop honderden mensen tegelijk laten weten dat je veilig bent. Dat was vrijdagavond mogelijk bij de aanslagen in Parijs. Facebook activeerde een speciale dienst, de Safety Check.

Daarmee kregen gebruikers in hun tijdlijn te zien dat vrienden en kennissen in Parijs in orde waren. Als er een ramp gebeurt, kan Facebook besluiten om een speciaal berichtje te sturen naar iedereen die mogelijk in het rampgebied is. Gebruikers kunnen dan op de knop 'ik ben veilig' klikken. Automatisch gaat een melding naar alle vrienden van die gebruikers.

Facebook had deze mogelijkheid al. Dit was echter de eerste keer dat het bij een niet-natuurramp werd geactiveerd.

Deze post delen

Met het aanstaande EK voetbal dat verspreid over Frankrijk gehouden wordt, is het in het huidige daglicht wellicht wel mooi meegenomen dat NL zich daar niet voor geplaatst heeft.

:p

Deze post delen

@Bla Bla spreek jezelf niet zo tegen joh, met wel/niet off/on-topic. Je zegt zelf al dat het nauw verbonden is in dit topic ...

Was ook niet tegen jouw persoon gericht. Ik krijg op mijn falie omdat ik zogenaamd off-topic was terwijl eenzelfde soort bericht van jou wel werd getolereerd.

Dat kan overkomen als vriendjespolitiek en dat is iets wat toch absoluut vermeden moet worden lijkt mij. Modden moet eerlijk en objectief gebeuren. Of zie ik dit fout?

Deze post delen

@AWOL : Dat personen (ook al is dit een administrator) direct zegt off-topic te zijn kan natuurlijk ook geen reden zijn om dit wél te tolereren. Nederlandse politiek heeft helemaal niets te maken met Parijs, en al helemaal niet als er een eigen interpretatie door persoon aan word gegeven.

Gaarne rechtlijnig zijn.

Ps: Gefeliciteerd met je aanstelling als moderator :)

Ik geef toe dat het modereren nog even wennen is.

Waar ik op reageerde was in eerste instantie het filmpje van Ronin, dat gewoon over de koran/islam gaat.

Natuurlijk is de relatie tussen de gebeurtenissen / IS / Islam evident maar wat ik wilde voorkomen is dat we in dit draadje een discussie kregen die nog uitsluitend over de Islam zelf ging waardoor de discussie over Parijs wellicht ondergesneeuwd zou raken.

En op "op je falie krijgen" is wat overtrokken niet? Ik vroeg slechts on-topic te blijven.

• Leuk 2

Deze post delen

Als die terreur dreiging blijft, zal ook dat zorgen voor enorme kosten in Europa, een paar kleine terreur cellen kunnen de staat enorme bedragen kosten.

Dat is een hele lucratieve financiele oorlogvoering, een paar ak 47, en een paar stervingsbereidheid moslims, tegen een hele politie macht, ambulances, ziekenhuis kosten, trauma verwerking, schade enz enz

Als dit structureel gaat voorkomen, hoe lang houden ze het vol?

Wat als er over heel Parijs op hetzelfde moment aanslagen gepleegd gaan worden?

low tech lijkt het te winnen op high tech in deze manier van oorlogvoeren.

Infiltranten in alle lagen van de bevolking, strijders wonen onder de mensen die ook nog gehuisvest, gesteund met uitkering opgehoest door de werkende burger langzaam sterker en sterker worden.

Geniaal uit oogpunt van de islamitische strijders, desastreus voor Europa, zolang die politiek correct willen blijven.

Deze post delen

Flow en Charlie en El Andries rijden momenteel in Frankrijk. Ik zit nog in Spanje, maar we geven elkaar regelmatig updates dus ik kan wel ea. doorgeven.

Toen we rond 23u informatie kregen over de aanslagen en niet veel later erna dat Frankrijk de grenzen ging controleren heeft Flow onze Charlie wakker gemaakt die al lag te slapen voor de terugreis. Na overleg met het thuisfront is besloten vannacht al te gaan rijden ipv vandaag rond het middaguur.

Half twee zijn ze vertrokken van de finca en rond 5u bereikten ze de Franse grens. Net voor de grens had ik geadviseerd nog ff vol te tanken bij La Junguera. Op dat moment werd de grens gecontroleerd door de Spanjaarden vooral visueel. De Fransen waren nog niet zichtbaar aanwezig. Er is besloten via Lyon te rijden om Parijs te mijden. 25km langer maar veel beter nu met deze ellende.

Vannacht eerst nog wat gegeten en wat blikvoer mee voor onderweg. Naast de gebruikelijke spullen in de bus. Later meer hierover.

In Spanje zit ik nu aan de kust en zichtbaar maar niet hinderlijk politie aanwezig. Vanaf een afstand dus.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

• Leuk 2

Deze post delen

Flow en Charlie en El Andries rijden momenteel in Frankrijk. Ik zit nog in Spanje, maar we geven elkaar regelmatig updates dus ik kan wel ea. doorgeven.

Toen we rond 23u informatie kregen over de aanslagen en niet veel later erna dat Frankrijk de grenzen ging controleren heeft Flow onze Charlie wakker gemaakt die al lag te slapen voor de terugreis. Na overleg met het thuisfront is besloten vannacht al te gaan rijden ipv vandaag rond het middaguur.

Half twee zijn ze vertrokken van de finca en rond 5u bereikten ze de Franse grens. Net voor de grens had ik geadviseerd nog ff vol te tanken bij La Junguera. Op dat moment werd de grens gecontroleerd door de Spanjaarden vooral visueel. De Fransen waren nog niet zichtbaar aanwezig. Er is besloten via Lyon te rijden om Parijs te mijden. 25km langer maar veel beter nu met deze ellende.

Vannacht eerst nog wat gegeten en wat blikvoer mee voor onderweg. Naast de gebruikelijke spullen in de bus. Later meer hierover.

In Spanje zit ik nu aan de kust en zichtbaar maar niet hinderlijk politie aanwezig. Vanaf een afstand dus.

Mooi update! Het beste zou zijn als iedereen dit doet, is er meer politie aanwezig in het stadscentrum of stations etc?

Dit kan altijd bruikbare informatie zijn.

Deze post delen

Was ook niet tegen jouw persoon gericht. Ik krijg op mijn falie omdat ik zogenaamd off-topic was terwijl eenzelfde soort bericht van jou wel werd getolereerd.

Dat kan overkomen als vriendjespolitiek en dat is iets wat toch absoluut vermeden moet worden lijkt mij. Modden moet eerlijk en objectief gebeuren. Of zie ik dit fout?

Moderatoren beetje krediet geven, het is niet gemakkelijk en het is hier druk. Alles is niet zwart wit. PM-etje sturen en wat geduld oefenen als je het echt belangrijk vindt.

• Leuk 1

Deze post delen

Opmerkelijk, waarom wordt is dit bericht van Jason Manford verwijderd van facebook en de haatberichten van randdebielen richting ons ongelovigen niet????

Okay de Engelsman was wat grof, maar ik heb inmiddels berichten gezien waarin wij - ongelovigen - bedreigd worden door van haat doordrenkte lieden...(en die worden niet gecensureerd?)

http://www.theladbible.com/articles/jason-manford-s-post-about-the-attacks-on-paris-was-deleted-by-facebook

Deze post delen

Bij snelweg richting Brussel al blokkades ? In verband met belgisch kenteken wat verdacht is ?

Strenge grenscontroles leveren al de nodige files op.

Gelukkig moeten de mannen nog maar 500 km, en rijden ze gelukkig niet via Brussel.

Wat een tijden mensen, alsof we met zijn allen in een spannende speelfilm zitten, maar je kan er niet uit.

Het is echt, het is reëel wat er gebeurd, je wilt het niet geloven, maar we zullen er nu echt allemaal aan moeten: je bent nergens veilig.

Deze post delen

Gast tom666

Terreur zoals we nu zien in Frankrijk is uiterst effectief met een zeer kleine kost.

Een paar zotten met in elkaar geknutselde bommen (die iedereen kan maken ) en een paar AK 47 machine geweren die op de zwarte markt te koop zijn kan je heel erg veel schade aanrichten op menselijk, politiek en economisch vlak.

Ik vrees dat nu het hek van de dam is. Dit kan op alles zware gevolgen gaan hebben. Dit kan een trigger zijn binnen Europa die zijn weerga niet kent .

Ik volg alles op de voet en bereid me verder voor.

Deze post delen

Krijg net door dat de reis op zich rustig verloopt maar doordat Brussel mogelijk roadblocks plaatst zullen ze ook Brussel mijden en over Lille richting BE rijden. Nog ongeveer 4 a 5 uur dan zijn de mannen thuis is de verwachting.

Deze post delen

F**king cowards. Slaughtering innocent unarmed people for what? Families and children enjoying life, theatre, meals? Not an army vs army you f**king cowards. For what? In who’s name? Are you doing this in the name of your god? Cos I've got news for you, if you think your 'god' is gonna reward you for this type of atrocity then your god is a massive c**t. I hope you are all caught and murdered in a similar agonising way you f**king scumbags. You are an embarrassment to humanity and a s**t stain on all of humanity. You will never defeat us, we are too strong you utter b**tards.

Jason Manford's Facebook post

Deze post delen

Krijg net door dat de reis op zich rustig verloopt maar doordat Brussel mogelijk roadblocks plaatst zullen ze ook Brussel mijden en over Lille richting BE rijden. Nog ongeveer 4 a 5 uur dan zijn de mannen thuis is de verwachting.

Ga maar alvast een grote pot stoverij maken, ze zullen wel hongerig zijn tegen die tijd.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...