Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Als er nog meer van dit soort aanslagen komen zal de Jihad ook wel in Frankrijk en misschien in heel Europa plaats vinden.

En dit moet wel door een hele grote groep gedaan zijn op 7 plaatsen tegelijk.

Maar dat ze geen elektra centrales en dergelijke slopen dat zal wel pijnlijker zijn op lange termijn ,maar men reageert in angst en dat is waarschijnlijk precies wat ze willen ,dan weten ze dat hun ¨opdracht geslaagd is¨.

Een hele grote groep ?, Wat is groot, dat is een hele subjectief begrip, Op elke locatie, heb je maar twee mensen nodig, dus met 10 mensen kan je op 5 plekken veel bereiken. Er zullen misschien nog 5 mensen ondersteuning zijn voor deze terreurdaad.

De meeste industriële locaties, zijn lastig te benaderen met maar twee mensen, plus de impact op de samenleving is dan niet zo groot, dan op 5 plekken in een grote stad. Een aanslag pleeg je juist op de plekken waar mensen zich onbezorgd kunnen zijn, en daar creëer je een gevoel van onveiligheid.

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Ik ben echt geschokt door sommige (egoïstische) reacties hier :eek: Ben ik blij dat mensen zo niet dachten toen IK het nodig had. Daar word ik -echt- kwaad van. Er schieten verschillende gedachten door mij heen, maar kan alleen maar hopen dat deze mensen nooit iets meemaken waar ze moeten rekenen op anderen. Want met je preppen alleen kom je in zo'n situaties echt niet ver op je eentje.

En ik ben blij dat er gelukkig genoeg mensen zijn die op zo'n moment wel onzelfzuchtig handelen.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151114_01970063?

Waar doel je op? Ik heb die EHBO-kit heus niet (alleen)voor mijzelf bij me. Ik doe dit juist om anderen te kunnen helpen.

vivere, aut mori

Deze post delen

Ik heb direct online meer spullen gehaald, ook qua zelfverdediging. Dit kun je gewoon niet negeren... Dit is en wordt een gigantisch gevaar! Stay safe medepreppers!

Deze post delen

Ik ben uiteraard ook geschokt door alle onschuldige mensen die op zo'n verschrikkelijke manier zijn vermoord. Maar waar ik op doel is dat mensen hier slachtoffers aan hun lot zouden overlaten. Mijn deur blijft lekker op slot. Er zal maar een slachtoffer voor je deur liggen... Misschien zal de reactie compleet anders zijn als men echt in zo'n situatie zit. Het doet er niet toe, het moest me gewoon even van het hart.

Blijkbaar zou IS de aanslag opgeëist hebben en oproepen tot meer aanslagen. Dus of het hier bij blijft is nog maar de vraag...

http://www.demorgen.be/buitenland/live-minstens-127-doden-in-parijs-is-roept-op-tot-meer-aanslagen-bd898838/

Islamitische Staat heeft een ongedateerde videoboodschap uitgestuurd waarin ze strijders die niet naar Syrië kunnen reizen oproepen om aanslagen in Frankrijk uit te voeren. Dat meldt persbureau Reuters.

Deze post delen

Gast DRD28
Ik ben uiteraard ook geschokt door alle onschuldige mensen die op zo'n verschrikkelijke manier zijn vermoord. Maar waar ik op doel is dat mensen hier slachtoffers aan hun lot zouden overlaten. Mijn deur blijft lekker op slot. Er zal maar een slachtoffer voor je deur liggen... Misschien zal de reactie compleet anders zijn als men echt in zo'n situatie zit. Het doet er niet toe, het moest me gewoon even van het hart.

Blijkbaar zou IS de aanslag opgeëist hebben en oproepen tot meer aanslagen. Dus of het hier bij blijft is nog maar de vraag...

http://www.demorgen.be/buitenland/live-minstens-127-doden-in-parijs-is-roept-op-tot-meer-aanslagen-bd898838/

Islamitische Staat heeft een ongedateerde videoboodschap uitgestuurd waarin ze strijders die niet naar Syrië kunnen reizen oproepen om aanslagen in Frankrijk uit te voeren. Dat meldt persbureau Reuters.

Nu snap ik je reactie.

Deze post delen

Correct me if I am wrong, maar ik heb nergens gelezen dat er iemand is die dat zal doen.

Ik lees dat heel veel mensen heel erg verdrietig zijn, boos zijn en gewoon vol onbegrip. Hoe kan een mens doen wat de terroristen hebben gedaan? Dan is het makkelijker om ze niet meer als mens te zien, en de door hun aangehangen religie als een gevaar te zien. En dan dus ook andere mensen met dezelfde religie.

Ik werk gelukkig steeds minder in de beveiliging, maar ik ben een paar jaar gelden echt bij mezelf te rsden gegaan waarom ik medelanders met een noord afrikaans uiterlijk steeds meer ging wantrouwen. En dat kwam door ervaringen op het werk.

En dat gebeurt hier nu ook. Vergelijkingen en links worden makkelijk gemaakt. Dat is logisch maar niet verstandig. Het tast het referentiekader aan.

Maar ik ben er wel een groot voorstander van dat Nederland, met de hele EU, pas op de plaats maakt en een goede richting kiest.

Deze post delen

Correct me if I am wrong, maar ik heb nergens gelezen dat er iemand is die dat zal doen.

Ik lees dat heel veel mensen heel erg verdrietig zijn, boos zijn en gewoon vol onbegrip. Hoe kan een mens doen wat de terroristen hebben gedaan? Dan is het makkelijker om ze niet meer als mens te zien, en de door hun aangehangen religie als een gevaar te zien. En dan dus ook andere mensen met dezelfde religie.

Ik werk gelukkig steeds minder in de beveiliging, maar ik ben een paar jaar gelden echt bij mezelf te rsden gegaan waarom ik medelanders met een noord afrikaans uiterlijk steeds meer ging wantrouwen. En dat kwam door ervaringen op het werk.

En dat gebeurt hier nu ook. Vergelijkingen en links worden makkelijk gemaakt. Dat is logisch maar niet verstandig. Het tast het referentiekader aan.

Maar ik ben er wel een groot voorstander van dat Nederland, met de hele EU, pas op de plaats maakt en een goede richting kiest.

Helaas toch een "correction"

http://preppers.nl/forum/threads/11834-Aanvallen-in-Frankrijk?p=396967&viewfull=1#post396967

• Leuk 1

Deze post delen

Het zijn gelijkenissen met het Romeinse rijk, dat ging wankelen door hun ochlocratie, en uiteindelijk overlopen werd.

Zo is het gedrag van die linkse kliek ook, met hun ogen dicht en mond vol, en zakken gevuld, de ondergang tegemoet. En de rest in hun kielzog meetrekkend.

• Leuk 2

Deze post delen

Ik ben gelukkig geen moslim maar alles wat in het filmpje aangegeven word is waar. Uiteraard word dit ontkent door moslims en linkse gekkies, maar lees de koran zelf maar. Alles uit het filmpje staat letterlijk in de koran!

Mensen die zeggen dat islam vrede is zonder de koran zelf gelezen te hebben zijn domme schapen die alles geloven wat een ander zegt. Ze zijn het niet eens waard om hiermee in gesprek te gaan over dit onderwerp. Ga naar de bieb of download de koran en lees zelf over hoe je word voorgelogen door de islam, regeringen en linkse hippies.

Het grootste gedeelte van geschreven teksten kunnen op verschillende manieren benaderd worden, het is meer van de mens afhankelijk wat ze met deze teksten doen en dat valt niet goed te praten

Deze post delen

Het grootste gedeelte van geschreven teksten kunnen op verschillende manieren benaderd worden, het is meer van de mens afhankelijk wat ze met deze teksten doen en dat valt niet goed te praten

Ok, het zijn dus geen duidelijke regels? Daarom vroeg ik uitleg bij het filmpje. En het liefst van een Islam kenner.

• Leuk 1

Deze post delen

Het zijn gelijkenissen met het Romeinse rijk, dat ging wankelen door hun ochlocratie, en uiteindelijk overlopen werd.

Zo is het gedrag van die linkse kliek ook, met hun ogen dicht en mond vol, en zakken gevuld, de ondergang tegemoet. En de rest in hun kielzog meetrekkend.

[MOD]En @Bla Bla, graag on topic blijven, de discussie gaat hier over de aanslagen in Frankrijk en niet over de Islam in het algemeen. [MOD]

Deze post delen

[MOD]En @Bla Bla, graag on topic blijven, de discussie gaat hier over de aanslagen in Frankrijk en niet over de Islam in het algemeen. [MOD]

Met alle respect, maar lijkt mij toch wel ietsje iets met elkaar te maken hebben? En ook wat nog in de lijn der verwachting is?

Het was ook niet bedoeld van Zie je wel! Maar eerder tja hoe is het echt? Want schijnbaar rechtvaardigt het een grote groep mensen die in alle landen van Europa wonen zulk gedrag te steunen.

Deze post delen

Met alle respect, maar lijkt mij toch wel ietsje iets met elkaar te maken hebben? En ook wat nog in de lijn der verwachting is?

Het was ook niet bedoeld van Zie je wel! Maar eerder tja hoe is het echt? Want schijnbaar rechtvaardigt het een grote groep mensen die in alle landen van Europa wonen zulk gedrag te steunen.

Jullie bespreken nu de koran en niet de gebeurtenissen in Frankrijk.Ik begrijp de relatie ook wel maar er zijn genoeg andere draadjes waar een discussie over de koran en Islam plaats kan vinden.

Deze post delen

Mijn gedachte gaat uit naar alle slachtoffers in Parijs, maar ik weet ook dat dit nog maar het begin is.

Recent Terrorist Takedown in Europe the Tip of the Iceberg – Indian Expert

http://sputniknews.com/world/20151114/1030083519/detention-terrorists-problem.html#ixzz3rSdowp8w

Francois Hollande: Friday's Paris attacks are an "act of war"

http://sputniknews.com/europe/20151114/1030092084/hollande-paris-attacks-isil.html#ixzz3rSh8WrYe

Jeb Bush says Paris attacks represent 'war of our time'

http://www.presstv.ir/Detail/2015/11/14/437579/US-Jeb-Bush-Paris-attacks-

Deze post delen

Heb jij überhaupt de koran gelezen? Ik weet zeker van niet! Lees de koran! In de koran staat letterlijk dat de koran zelf letterlijk opgenomen moet worden ZONDER enig ruimte voor interpretatie. Het is dus niet afhankelijk wat mensen met die teksten doen, want er is geen andere mogelijkheid om deze teksten te interpreteren.

Dit zal mij waarschijnlijk op strafpunten of en ban komen te staan. Maar indien dat gebeurt is dat meteen het bewijs van mijn gelijk!

Deze post delen

De aanslagen in Parijs zijn Islam geinspireerd. Over de Islam praten is daarmee per definitie on-topic blijven.

Tevens was mijn reactie alleen maar een reactie op een post van Ronin die om verdere vergeduidelijking vroeg in zijn post.

Deze post delen

De aanslagen in Parijs zijn Islam geinspireerd. Over de Islam praten is daarmee per definitie on-topic blijven.

Tevens was mijn reactie alleen maar een reactie op een post van Ronin die om verdere vergeduidelijking vroeg in zijn post.

Zolang de relatie gelegd blijft worden met de aanslagen in Frankrijk dan is dat prima.

• Leuk 1

Deze post delen

Het risico van "die linkse kliek" er allemaal de schuld van geven is dat dit ook je zicht op het geheel kan beperken. We hebben de VVD gekozen als grootste partij in onze regering, niet bepaald links. Ik constateer wel de problemen die het geeft als je links en rechts laat samenwerken. Simpelgezegd zou het vast beter allemaal rechts of allemaal links moeten zijn, zodat actie en reactie goed op elkaar aansluiten.

Als karikatuur: Rechts plundert arme landen leeg om hun aardse bronnen, zet die volkeren tegen zich op, maar sluit en bewaakt de grenzen in een maximale poging de terroristen buiten te houden. Links was er in eerste instantie niet aan begonnen om andere landen leeg te roven en hoeft ook minder te vrezen voor de terroristen die het voorbrengt.

Hoe fokking complex is het om dan links en rechts te laten samenwerken ... wat zeker niet gaat werken is als we de gevolgen van een rechtse actie (kortgezegd: die internationale inmenging) met een linkse reactie (kortgezegd: iedere vluchteling met open armen ontvangen) proberen op te vangen ...

PS: is misschien enigzins offtopic qua aanslagen in Parijs, maar zoals hier boven ook al wordt opgemerkt, zit het wel direct in elkaars verlengde ...

Deze post delen

In hoeverre zijn de grenzen al dicht wordt gevraagd aan een journalist:"Op de wegen van Parijs naar België staan al blokkades, zodat je niet zomaar door kan rijden."

Deze post delen

Zolang de relatie gelegd blijft worden met de aanslagen in Frankrijk dan is dat prima.

Over die relatie valt niet te twisten lijkt mij.

Ik ben nog blij dat de actie werd uitgevoerd door amateurs. Je moet er niet aan denken dat getrainde mensen zon aanslag plegen met een geweergroep.

Het is pas een begin, en dit was weer een enorme inspiratie voor de nieuwe mohammedanen, onderweg naar het paradijs.

De wapens die favoriet zijn voor hun doel, is de AK 47, een kogelwerend vest is niet bestand tegen dat geweld.

Inspire is een magazine van al-Qaeda en daar wordt ook de ak aangeprezen voor aanslagen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/23227002/__Kogelwerend_vest_te_zwak__.html

Deze post delen

Het risico van "die linkse kliek" er allemaal de schuld van geven is dat dit ook je zicht op het geheel beperkt. We hebben de VVD gekozen als grootste partij in onze regering, niet bepaald links. Ik constateer wel de problemen die het geeft als je links en rechts laat samenwerken. Simpelgezegd zou het vast beter allemaal rechts of allemaal links moeten zijn, zodat actie en reactie goed op elkaar aansluiten.

Als karikatuur: Rechts plundert arme landen leeg om hun aardse bronnen, zet die volkeren tegen zich op, maar sluit en bewaakt de grenzen in een maximale poging de terroristen buiten te houden. Links was er in eerste instantie niet aan begonnen om andere landen leeg te roven en hoeft ook minder te vrezen voor de terroristen die het voorbrengt.

Hoe fokking complex is het om dan links en rechts te laten samenwerken ... wat zeker niet gaat werken is als we de gevolgen van een rechtse actie (kortgezegd: die internationale inmenging) met een linkse reactie (kortgezegd: iedere vluchteling met open armen ontvangen) proberen op te vangen ...

PS: is misschien enigzins offtopic qua aanslagen in Parijs, maar zoals hier boven ook al wordt opgemerkt, zit het wel direct in elkaars verlengde ...

Dat is wellicht een van de redenen waarom een totalitaire (geloofs)dictatuur in een land succesvol kan zijn; er bestaat geen ruimte voor links/rechts of een afwijkende mening. Wanneer een volk systematisch gehersenspoeld wordt, met de overtuiging die zij de uitverkorenen zijn of beter dan "de rest" (en daar hebben we tal van voorbeelden van in de geschiedenisboekjes) wordt de complexiteit er uit gehaald. Wat dan rest is een leger van hersenloze zombies die vanuit onwetendheid de meest idiote fratsen uithalen.

Ook niet best dus.

Wat riep Churchill ook alweer?: "Democracy is the worst form of government, except for all those other forms that have been tried from time to time."

Kak! Wat lastig allemaal... :-(

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...