Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

...........Stoppen met oorlog voeren in het midden oosten. Zodra we onafhankelijk zijn van olie zijn we een stap dichter bij..

... en toch is dat niet het hele verhaal. Ja natuurlijk, aan oorlog en olie wordt verdiend. Maar mensen die zo iets doen denken toch echt anders dan wij vermoeden (of onszelf toestaan te willen geloven). Dus zelfs al zou er geen aanwezigheid meer zijn daar, dan nog zal er onrust zijn. Het is m.i. zaak om ook diepgaander te onderzoeken waarom zulke mensen denken het recht te hebben zo iets te mogen doen.

Meer in het algemeen... nee, ik ben niet uit op 'zie je wel' reacties of tweespalt zaaien. Maar ik hou mijn ogen en oren wel open. Ook voor de minder fraaie verhalen.

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 1.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Met de noodtoestand heeft de regering de tools om zogenaamde slechte wijken schoon te vegen... waar ze eerder nog tegengehouden werden door regeltjes, kunnen ze nu complete wijken afsluiten

Ben benieuwd naar het onheil dat men over zich afroept als men dat ook daadwerkelijk gaat doen.

Hoe wil je dat de politiek hier aan iets kan doen ?

Krijgen we weer Framing, vals veiligheidsgevoel oproepen.

"Grensen dicht"

>> Frankrijk heeft onvoldoende mensen, zelfs al zetten ze het hele leger in om alle grenzen te bewaken.

>> Wat doet het tegen home-grown terroristen

Zelf met het complete Franse leger en Nederlandse leger, is de Nederlandse grens niet dicht te krijgen. laat staan de Franse grenzen. Zeker niet voor getrainde mensen. De vorige terroristen in Frankrijk, woonden al jaren in Frankrijk, dus wat doet deze maatregel dan voor de veiligheid.

"Meer geld naar de inlichtingen en politiediensten"

Hoeveel geld je ook in inlichtingendiensten stopt, en burgers hun privacy ook blijft schenden, daarmee voorkom je dit niet.

Het is niet zo moeilijk om ongezien, niets zeggende berichtjes, aan mensen te sturen, om een en ander af te stemmen. Hoe wil je je beschermen tegen goed georganiseerde extremisten, en terroristen ?

"Verbied religie, stop met vluchtelingen opnemen,"

Net zo loze framing.

De mensen die dit soort dingen doen, kunnen net zo goed, rasechte Fries, of Brabander zijn, het gaat om de bizarre ideeën in mensen hun hoofd en je kan mensen niet verbieden iets te denken. Als mensen met bizarre gedachten bij elkaar komen, kunnen ze met een beetje voorbereiding dit al doen. En wat kunnen we er dan aan doen.

"Haal je hoofd uit het zand,"

Zelfs als je bewust kijkt, of je heel goed weet wat er gebeurt en concentreert op bepaalde Islamistische groeperingen, dan voorkom je dit niet..

En dat is nu eenmaal de eigenschap van een terreur aanslag.

Dus alle redenen om jezelf te preppen met kennis en vaardigheden, en op elke locatie waar je komt, je vluchtwegen te kennen.

• Leuk 1
Hoe wil je dat de politiek hier aan iets kan doen ?

Krijgen we weer Framing, vals veiligheidsgevoel oproepen.

"Grensen Dicht

>>

>> Frankrijk heeft onvoldoende mensen, zelfs al zetten ze het hele leger in om alle grenzen te bewaken.

Zelf met het complete franse leger en nederlandse leger, is de nederlandse grens niet dicht te krijgen. Zeker niet voor getrainde mensen. De vorige terroristen in frankrijk, woonden al jaren in frankrijk, dus wat doet deze maatregel dan voor de veiligheid.

Meer geld naar de inlichtingen en politiediensten

Hoeveel geld je ook in inlichtingendiensten stopt, en burgers hun privacy ook blijft schenden, daarmee voorkom je dit niet.

Het is niet zo moeilijk om ongezien, niets zeggende berichtjes, aan mensen te sturen, om een en ander af te stemmen.

Hoe wil je je beschermen tegen goed georganiseerde extremisten, en terroristen ?

De inlichtingendienst wist al een ruime tijd af van de aanslag, maar waarom konden ze het niet stoppen?

Dit is natuurlijk niet te stoppen.

Je zou naief zijn als je dit denkt te stoppen door middel van beveiliging.

In Europa zijn miljoenen moslims die je niet allemaal kunt controleren.

En er komen er in rap tempo meer bij nu de grenzen wijd open staan.

Alles wat de politiek nu roept, zoals de grenzen direct dicht zijn zoethoudertjes voor ons want de potentieel duizenden terroristen zijn al in het land.

België is de volgende..Het toekomen van Sinterklaas met de boot in Antwerpen heb ik voor de kinderen deze namiddag afgeblazen. Ze kunnen het op TV zien.

Ik ga niet naar massa evenementen. Ik wil dit risico volledig uitsluiten.

Godverdomme...ik wordt zo boos.

Ik zit nu naar speciale nieuwsuitzending te kijken. Vuile lafaards

Kan je toelichten wat je bedoelt? Van déze aanslag of in zijn algemeenheid?

Het lijkt me dat dit soort aanslagen simpelweg niet te voorkomen is.

http://m.telegraaf.nl/buitenland/article/24741193/franse-terreurbestrijders-verwachtten-aanslag-franse-terreurbestrijders-verwachtten-aanslagaanslagen-parijs?utm_source=facebook.com&utm_medium=referral&utm_campaign=facebookpage

In zijn algemeenheid maar, donderdag is in duitsland een man aangehouden uit Montenegro die zijn auto vol had liggen met wapens en explosieven.

De inlichtingendienst wist al een ruime tijd af van de aanslag, maar waarom konden ze het niet stoppen?

Ga je nu vertellen dat ze iets wisten van de locatie, het tijdstip, en wie de daders zouden zijn ?

Franse terreurbestrijders waren al maanden bang voor een serie aanslagen zoals vrijdag in Parijs. Dit heeft een hooggeplaatste medewerker van de Franse veiligheidsdiensten, die niet met naam genoemd wil worden, gezegd tegen de krant Le Figaro.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/24741193/__Terreurbestrijders_verwachtten_aanslag__.html

Tuurlijk weet je waar je kwetsbaar bent en ben je bang hiervoor. Elke professional op gebied van veiligheid is bang dat dit soort dingen voorkomen. Voor een nederlandse NCTV medewerker ben je bang dat dit kan gebeuren in Ziggo Dome, en uitgaansgelegenheden in Amsterdam. Voor een franse veiligheidsdienst medewerker zal dat projecteren op Parijs.

Als er nog meer van dit soort aanslagen komen zal de Jihad ook wel in Frankrijk en misschien in heel Europa plaats vinden.

En dit moet wel door een hele grote groep gedaan zijn op 7 plaatsen tegelijk.

Maar dat ze geen elektra centrales en dergelijke slopen dat zal wel pijnlijker zijn op lange termijn ,maar men reageert in angst en dat is waarschijnlijk precies wat ze willen ,dan weten ze dat hun ¨opdracht geslaagd is¨.

Ik ben echt geschokt door sommige (egoïstische) reacties hier :eek: Ben ik blij dat mensen zo niet dachten toen IK het nodig had. Daar word ik -echt- kwaad van. Er schieten verschillende gedachten door mij heen, maar kan alleen maar hopen dat deze mensen nooit iets meemaken waar ze moeten rekenen op anderen. Want met je preppen alleen kom je in zo'n situaties echt niet ver op je eentje.

En ik ben blij dat er gelukkig genoeg mensen zijn die op zo'n moment wel onzelfzuchtig handelen.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151114_01970063?

'Ik ben naar beneden gerend en was een man, die in zijn been geschoten was, naar de inkomhal van mijn appartementsgebouw aan het trekken toen iemand vanuit het raam een schot loste in mijn richting.
  • Leuk 1
Ik ben echt geschokt door sommige (egoïstische) reacties hier :eek: Ben ik blij dat mensen zo niet dachten toen IK het nodig had. Daar word ik -echt- kwaad van. Er schieten verschillende gedachten door mij heen, maar kan alleen maar hopen dat deze mensen nooit iets meemaken waar ze moeten rekenen op anderen. Want met je preppen alleen kom je in zo'n situaties echt niet ver op je eentje.

En ik ben blij dat er gelukkig genoeg mensen zijn die op zo'n moment wel onzelfzuchtig handelen.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151114_01970063?

Welke egoïstische reacties zijn zo erg dat jij geschokt bent? Geschokt nog wel.. geschokt.. ben je wanneer je ziet dat er 130 mensen vermoord zijn door terroristen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...