Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 1.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Quote nu.nl liveblog

Ooggetuige die bij concert was tegenover CNN: "Er kwamen twee mannen binnen met geweren en begonnen willekeurig te schieten. Mensen raakten in paniek en begonnen te rennen en te gillen. Ze zeiden niks. Een man zag er erg jong uit, rond de 25 jaar. Ze droegen geen maskers. Ze schoten op mensen op de grond. Ik en nog een paar mensen ontsnapten toen de mannen hun wapens aan het herladen waren. Ik zag ongeveer 25 mensen op de grond liggen. Het was verschrikkelijk. Ruim 10, 15 minuten aan geweerschoten in een kleine concertzaal."
Denk ook even aan de partners van de agenten en ambulance medewerkers die nu thuis zitten...
Denk ook aan hen die erop uit gaan, omdat het hun werk is...de militairen, politie, ambulanciers enzo...

Mensen openen hun huizen om mensen binnen te laten, omdat die nergens heen kunnen vluchten en van de straat af willen...taxi's hebben hun meter uitgezet en vervoeren mensen gratis.

"Inwoners van Parijs gebruiken inmiddels de hashtag #porteouvert op Twitter, waarmee ze hun deuren openen voor mensen die nog op straat zijn."

Mooi om te zien.

Ja tot je dus zonder het weet een terrorist naar binnen haalt.... ik zou in zo'n geval absoluut niet mijn deuren openen, voor niemand...

CNN zegt te weten dat gegijzelden via sociale media politie smeken inval te plegen in theater omdat terroristen hen 1 voor 1 doodschieten

door erikmouthaanRTL via twitter 0:21

Gadverdamme.

Onthoofd lichaam kan van de terrorist zijn. Die bomvesten hebben de nijging dat te doen.

Gaat meer erom dat diegene met opzet is onthoofd.

EDIT: "Het terreurdreigingsniveau in Nederland is ongewijzigd substantieel. Dat zegt een woordvoerder van het ministerie van Veiligheid en Justitie. De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV), Dick Schoof, volgt de situatie in Parijs op de voet. Hij staat in nauw contact met de Franse diensten, zegt de woordvoerder. (ANP)

door Redactie NU.nl 0:26"

http://www.nu.nl/buitenland/4164578/liveblog-volg-hier-alle-ontwikkelingen-in-parijs.html

EDIT2: INVAL LIJKT GAANDE BIJ GIJZELING, 6* explosies gehoord

CNN zegt te weten dat gegijzelden via sociale media politie smeken inval te plegen in theater omdat terroristen hen 1 voor 1 doodschieten

door erikmouthaanRTL via twitter 0:21

Gadverdamme.

.

Ik snap dat dus ook niet.

Je zal in een situatie als deze gelijk moeten binnenvallen.

Iedere minuut die ze uitstellen zijn weer 5 extra doden.

Of denken ze nu echt dat dit soort gekken gaan onderhandelen?

Eerst waren het 100 gegijzelden, straks zijn het 100 doden.

Gooi dan een paar handgranaten naar binnen, en hoop dat je de schade nog enigszins kan beperken

(ok, lekker makkelijk lullen vanaf mijn toetsenbord)

Ik snap dat dus ook niet.

Je zal in een situatie als deze gelijk moeten binnenvallen.

Iedere minuut die ze uitstellen zijn weer 5 extra doden.

Of denken ze nu echt dat dit soort gekken gaan onderhandelen?

Eerst waren het 100 gegijzelden, straks zijn het 100 doden.

Gooi dan een paar handgranaten naar binnen, en hoop dat je de schade nog enigszins kan beperken

(ok, lekker makkelijk lullen vanaf mijn toetsenbord)

Als er straks door de politie een van de gegijzelden overlijd dan worden ze nog aangeklaagd ook en wat niet...van politiek gezeik. Inderdaad invallen met die hap..maar goed wat weten wij nou. Ze moeten ook hun eigen levens zekeren door back up en scherpschutters etc (gok ik zo). Ook moeten ze te weten komen wie zich waar bevindt binnen in..

EDIT: Het Franse AFP meldt nu dat er vijf metrolijnen in het centrum van Parijs zijn stilgelegd. ..........

Als dit werkelijk allemaal gebeurd sluiten ze mogelijk transportatie af..hopelijk krijgt @doom niet gelijk, hopelijk zijn deze gekken niet te slim

In NL blijft het dreigingsniveau ongewijzigd, substantieel. ..

Ondertussen hoor ik op CNN dat meerdere plekken hun niveaus opschroeven. Zelfs New York neemt voorzorgsmaatregelen.

Maar NL blijft ongewijzigd.

Ben ook niet voor paniekerige reacties, begrijp me goed, maar de NL overheid is soms zo naïef.

• Leuk 2
In NL blijft het dreigingsniveau ongewijzigd, substantieel. ..

Ondertussen hoor ik op CNN dat meerdere plekken hun niveaus opschroeven. Zelfs New York neemt voorzorgsmaatregelen.

Maar NL blijft ongewijzigd.

Ben ook niet voor paniekerige reacties, begrijp me goed, maar de NL overheid is soms zo naïef.

Nee joh...in Nederland gebeurt nooit wat...uhum.. Geef je groot gelijk.

Alle media zijn gevraagd om politie/legerbewegingen niet te melden; aanvallers kunnen meekijken.

door Redactie NU.nl 0:41

#BREAKING Attacks in Paris took place at seven locations: security source

door Agence France-Presse via twitter 0:41

Nog meer mooie mensen:

France24 is reporting #Paris taxi drivers have turned off meters and are driving people home for free

door juliamacfarlane via twitter 0:42

http://www.nu.nl/buitenland/4164578/liveblog-volg-hier-alle-ontwikkelingen-in-parijs.html

Hehe, dat hadden ze van de aanslagen in Bombay 2008 kunnen weten....in elk geval nu alerter dan toen

Daarom wordt er een buitenring gecreëerd waarin de media een plekje krijgen. Daarin ligt een cp met de commander on scene en staf. Waar vandaan gecoördineerd wordt. Daarna een binnenring om het event heen. Probleem is nu dat er meerdere events zijn. En dat iedere jandoedel met een telefoon kan streamen..

BREAKING PARIS: ASSAULT ON BATACLAN HAS ENDED; TWO TERRORISTS KILLED BY POLICE FORCES

door stefandevries via twitter 0:51

EDIT:

Meerdere bronnen melden nu dat de gijzeling in het theater Bataclan tot een einde is gekomen. De Franse politie zou twee aanvallers hebben doodgeschoten.

door Redactie NU.nl 0:52

Op SKY NEWS zie ik nu de gijzelingen naar buiten lopen / strompelen. Operatie is inderdaad voorbij, officieel.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...