Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

@12gauge het probleem is juist dat het niet de complete islam is maar een ondergronds groepje die het naar hun hoofd is gestegen.

En al zou je de hele zooi uitroeien dan komt gewoon de volgende doorgeslagen vent aan de macht van een nieuwe vriendenclub.

Wees blij dat er zo veel in Irak mee gaan vechten en omgelegd worden want dat scheelt weer proces kosten etc

dat zal per saldo weinig uitmaken of het een klein of groot deel is als het op een gegeven moment te ver is gegaan

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 1.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ga ik helemaal in mee. Aan de andere kant......aanslag in Pakistan recent: moslim extremisten. Dito Boko Harem ontvoering 200 school meisjes. IS zijn moslims. Oekraïne Vietnam Nicaragua Chili Irak Afghanistan - allemaal leuke Amerikaanse projecten. Israël en de palestijnen is ook niet om over naar huis te schrijven.

Regelmatig worden de Nederlanders van Marokkaanse komaf verweten, ook op dit forum, dat ze zich niet uitspreken tegen hun militante ex-landgenoten die zich openlijk uitspreken voor IS en of extremisten in het algemeen. Ook voor de voorheen Turkse medelanders gaat dit verwijt steeds meer op.

Ik heb nog geen massale krantenkoppen gezien van boeddhisten of atheïsten die aanslagen plegen. Jouw nuancering is helemaal terecht (eigenlijk was het mijn nuancering) maar de hoek waar vandaan de meeste agressie komt is wel degelijk de voorhuid-lozen.

Waarom moet een nederlandse moslim, zich bij elke gelegenheid verdedigen, tegen wat een idioot die zegt in de naam van Alah doet..

Waarom moet een katholiek zich bij elke gelegenheid, zich verantwoorden voor wat diverse priesters met jongentjes en meisjes doet.

Waarom moet een duitser zich bij elke gelegeheid zich verantwoorden voor wat een extreemrechtse nazi doet.

Dus telkens als er ergens in de wereld een idioot, in z;n eentje of met een klein groepje een godsdienst oorlog wenst te beginnen, moeten anderen zich daarvoor verantwoorden.

Jouw taalgebruik, in je laatste zin, laat duidelijk zien, dat je maar bar weinig weet van vele andere culturen, andere gebruiken, en blijkbaar nog erg weinig van de wereld hebt gezien.

• Leuk 1
Jouw taalgebruik, in je laatste zin, laat duidelijk zien, dat je maar bar weinig weet van vele andere culturen, andere gebruiken, en blijkbaar nog erg weinig van de wereld hebt gezien.

Maar kan je ook uitleggen waarom onderstaande inhoudelijjk onjuist is ipv alleen de boodschapper te diskwalificeren op basis van zijn taalgebruik?

Ik heb nog geen massale krantenkoppen gezien van boeddhisten of atheïsten die aanslagen plegen. Jouw nuancering is helemaal terecht (eigenlijk was het mijn nuancering) maar de hoek waar vandaan de meeste agressie komt is wel degelijk de voorhuid-lozen.
  • Leuk 1

Semantiek en dramatiek zijn interessante onderwerpen, en zelfs een woord kan in bepaalde context weer een andere betekenis krijgen.

Niet elk verkeersongeval is direct een aanslag,

Niet elke man, die de voogdij over zijn kinderen kwijt raakt, en een GGZ verleden heeft, en een extreme daad doet, en toevallig ook nog moslim is, is een IS-terrorist..

Niet elke vrouw, die een sluier draagt is een moslima of een bruid.

Het is vrij simpel, om een rij van gebeurtenissen, schijnbaar met elkaar in verband te brengen.

Een van de meest gemaakte fouten is dat correlatie niet het zelfde is als causatie.

Dat wil absoluut niet zeggen dat dit soort zaken gebagatelliseerd hoeven worden, en dat zeker met verschillende scenario's rekening moet houden, maar een stuk relativeringsvermogen moet er wel blijven,

Maar kan je ook uitleggen waarom onderstaande inhoudelijjk onjuist is ipv alleen de boodschapper te diskwalificeren op basis van zijn taalgebruik?

Natuurlijk het aantal krantenkoppen in de Mainstream media, is niet maatgevend of iets waar is of niet. los van over welke waarheid men spreekt. Maar in India, indonesie komen ook aanslagen voor, door niet islamieten. In zuid-amerika, worden ook aanslagen gedaan door niet islamieten.

Aum Shinrikyo (boedisme/hindoeisme) deed een aanslag met Sarin gas in Tokio

in Myanmar is er boeddhistische terreur tegen muslims

Baruch Goldstein, Eden Natan-Zada, Yigal Amir, zijn voorbeelden van joods terreur.,

National Liberation Front of Tripura,is een christenlijke terreur beweging in India, The Lord's Resistance Army is een christenlijke beweging in Oeganda..

Dat je daarover niet wekelijks grote koppen in de krant ziet, wil niet zeggen dat het niet gebeurd.

Mijn boodschap is dat de nuance niet verloren mag gaan, door simplisme, en ik denk dat de meesten dat hier delen.

Elk vorm van extremisme baart me zorgen. of het nu links, rechts, religieus, progressief, of conservatief, is.

• Leuk 1

Frankrijk zet paar honderd extra militairen in na incidenten

http://www.nu.nl/algemeen/3960482/frankrijk-zet-paar-honderd-extra-militairen-in-incidenten.html

"Geen verband

Volgens de Franse autoriteiten was er geen verband tussen de drie gebeurtenissen in Joué-lès-Tours, Dijon en Nantes."

Grappig, geen verband... ik zou zweren dat getuigen bij die voorvallen toch wel iets hebben gemeenschappelijks hebben gehoord. Wat was dat ook alweer? Owja: "Allahoe Akbar! "

Het feit dat ze enkele honderden extra militairen inzetten blijkt wel weer dat men toch wel bezorgd is.

OK. Zou dit de actie van vandaag zijn geweest?

Cannes

In de Franse kuststad Cannes is dinsdagmiddag een man aangehouden die twee geladen geweren en een mes van 25 centimeter lang bij zich zou hebben, meldt de Franse krant Le Figaro.

De 40-jarige man, die zwaarbewapend op bewakingscamera's in de stad werd gezien, wordt ondervraagd door de lokale autoriteiten.

http://www.nu.nl/buitenland/3960482/frankrijk-zet-paar-honderd-extra-militairen-in-incidenten.html

Bericht is al een paar keer bijgewerkt op Nu.nl

Natuurlijk is er een verband, in de vorm van overeenkomsten ze zitten allemaal in Frankrijk,, Blijkbaar hebben ze allemaal iets met de islam. , Wat ze waarschijnlijk bedoelen, dat er geen georganiseerd verband is tussen de incidenten, of dat er anders sinds onderlinge afstemming is geweest..

Ach, er zijn veel copycats. met meer militairen op straat, komen meer van idioten op ideeën maar het volk heeft het idee dat het er veiliger op word.

Met de juiste omschrijving is natuurlijk overal een verband tussen te leggen. Of juist aan te tonen dat er geen verband is. Het enige aantoonbare verband is inderdaad dat het in Frankrijk gebeurd en de uitspraken van de daders. Of ze onderling contact hebben gehad of dat ze opdrachten hebben gehad van iemand anders? Ik vraag me af of we dat ooit gaan horen.

Frankrijk zet paar honderd extra militairen in na incidenten

http://www.nu.nl/algemeen/3960482/frankrijk-zet-paar-honderd-extra-militairen-in-incidenten.html

"Geen verband

Volgens de Franse autoriteiten was er geen verband tussen de drie gebeurtenissen in Joué-lès-Tours, Dijon en Nantes."

Grappig, geen verband... ik zou zweren dat getuigen bij die voorvallen toch wel iets hebben gemeenschappelijks hebben gehoord. Wat was dat ook alweer? Owja: "Allahoe Akbar! "

Het feit dat ze enkele honderden extra militairen inzetten blijkt wel weer dat men toch wel bezorgd is.

Dat is geen verband, dat is een gemeenschappelijk kenmerk. Maw, er is geen correlatie.

Natuurlijk het aantal krantenkoppen in de Mainstream media, is niet maatgevend of iets waar is of niet. los van over welke waarheid men spreekt.

Meer dan 95% van alle religieus geïnspireerde aanslagen van moslims komen niet in het nieuws in de MSM......

Maar in India, indonesie komen ook aanslagen voor, door niet islamieten. In zuid-amerika, worden ook aanslagen gedaan door niet islamieten.

Yep, in Indonesië moeten etnische en religieuze minderheden zich wel verdedigen tegen de oprukkende islamisering en Javanisering anders verdwijnen ze net zo hard als joden in het midden oosten na 1948.

Maar van wie was die bomaanslag op bali ook al weer trouwens?

Aum Shinrikyo (boedisme/hindoeisme) deed een aanslag met Sarin gas in Tokio.

Onzin: Aum Shinrikyo/Aleph is a syncretic belief system that incorporates Asahara's facets of Christianity with idiosyncratic interpretations of Yoga, and the writings of Nostradamus.[5] In 1992 Asahara published a foundational book, and declared himself "Christ",[6] Japan's only fully enlightened master and identified with the "Lamb of God"

Overigens gebeurde dit in 1984, sinds die tijd zijn er meer dan 1984 islamitische aanslagen per jaar geweest...

in Myanmar is er boeddhistische terreur tegen muslims

In Myanmar is islamitische terreur tegen budhisten, en andersom, maar goed, je hebt weer een zwartre zwaan gevonden, knap!

Baruch Goldstein, Eden Natan-Zada, Yigal Amir, zijn voorbeelden van joods terreur.,

Voorhuidslozen, dit ondersteunt zijn stelling alleen maar. Daarnaast was de islamitische terreur tegen de joden in, voor en na die tijd nog een stukje erger.

National Liberation Front of Tripura,is een christenlijke terreur beweging in India, The Lord's Resistance Army is een christenlijke beweging in Oeganda..

Je moet er wel redelijk obscure voorbeelden bijhalen om je punt te maken.

Het is dat de server het niet trekt, anders kan ik wel een lijstje van 100 paginas maken van alle islamitische terreur van de laatste 5 jaar..... :rolleyes:

Dat je daarover niet wekelijks grote koppen in de krant ziet, wil niet zeggen dat het niet gebeurd.

Meer dan 95% van alle religieus geïnspireerde aanslagen van moslims komen niet in het nieuws in de MSM, kan je nagaan hoe de verhoudingen echt zijn....

Mijn boodschap is dat de nuance niet verloren mag gaan, door simplisme, en ik denk dat de meesten dat hier delen.

Elk vorm van extremisme baart me zorgen. of het nu links, rechts, religieus, progressief, of conservatief, is.

Jij noemt jezelf genuanceerd maar hebt er vervolgens geen probleem mee om mensen die een bestaand, aantoonbaar probleem aankaarten weg te zetten als simpel.

En ondertussen probeer je het islamitisch terrorisme te bagatelliseren maar hebt daarvoor geïsoleerde voorbeelden van meer dan 30 jaar geleden nodig, waarvan de helft ook nog eens aantoonbaar onjuist is of juist de stelling die je probeert omver te halen bevestigen?

Mensen als jij zijn geen oplossing maar onderdeel van het probleem.

Meer dan 95% van alle religieus geïnspireerde aanslagen van moslims komen niet in het nieuws in de MSM......

Yep, in Indonesië moeten etnische en religieuze minderheden zich wel verdedigen tegen de oprukkende islamisering en Javanisering anders verdwijnen ze net zo hard als joden in het midden oosten na 1948.

Maar van wie was die bomaanslag op bali ook al weer trouwens?

Onzin: Aum Shinrikyo/Aleph is a syncretic belief system that incorporates Asahara's facets of Christianity with idiosyncratic interpretations of Yoga, and the writings of Nostradamus.[5] In 1992 Asahara published a foundational book, and declared himself "Christ",[6] Japan's only fully enlightened master and identified with the "Lamb of God"

Overigens gebeurde dit in 1984, sinds die tijd zijn er meer dan 1984 islamitische aanslagen per jaar geweest...

In Myanmar is islamitische terreur tegen budhisten, en andersom, maar goed, je hebt weer een zwartre zwaan gevonden, knap!

Voorhuidslozen, dit ondersteunt zijn stelling alleen maar. Daarnaast was de islamitische terreur tegen de joden in, voor en na die tijd nog een stukje erger.

Je moet er wel redelijk obscure voorbeelden bijhalen om je punt te maken.

Het is dat de server het niet trekt, anders kan ik wel een lijstje van 100 paginas maken van alle islamitische terreur van de laatste 5 jaar..... :rolleyes:

Meer dan 95% van alle religieus geïnspireerde aanslagen van moslims komen niet in het nieuws in de MSM, kan je nagaan hoe de verhoudingen echt zijn....

Jij noemt jezelf genuanceerd maar hebt er vervolgens geen probleem mee om mensen die een bestaand, aantoonbaar probleem aankaarten weg te zetten als simpel.

En ondertussen probeer je het islamitisch terrorisme te bagatelliseren maar hebt daarvoor geïsoleerde voorbeelden van meer dan 30 jaar geleden nodig, waarvan de helft ook nog eens aantoonbaar onjuist is of juist de stelling die je probeert omver te halen bevestigen?

Mensen als jij zijn geen oplossing maar onderdeel van het probleem.

Volgens mij schrijf ik letterlijk...

Een van de meest gemaakte fouten is dat correlatie niet het zelfde is als causatie.

Dat wil absoluut niet zeggen dat dit soort zaken gebagatelliseerd hoeven worden, en dat zeker met verschillende scenario's rekening moet houden, maar een stuk relativeringsvermogen moet er wel blijven,

....

Alle vormen van extremisme zijn zeker een extreem probleem, en dat bagatelliseer ik niet, daar doe ik iets aan.. maar niet nodeloos ongenuanceerd iets roepen, want daarmee haal je juist de kracht weg, van je boodschap.

• 2 weeks later...

Weer een aanval in Frankrijk, het is onduidelijk hoeveel doden. Kan om 1 dode gaan maar ook om 10 of 11.

"Kort voor 12.00 uur vuurden zij met automatische wapens schoten af op de redactie. Dat duurde enkele minuten, daarna zijn de mannen gevlucht. Een aantal medewerkers is naar het dak gevlucht, aldus Le Parisien. De aanslagplegers zouden hebben geroepen "We komen de profeet wreken.""

http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/2015/01/tien_doden_bij_schietpartij_pa.html

Update 12:39: Het AFP meldt inmiddels op Twitter dat er elf doden zijn gevallen. Onder hen twee agenten.

Video, van buurtbewoners die het dak op gevlucht zijn:

http://www.zie.nl/video/algemeen/Buurtbewoners-vluchten-naar-dak/uk3zkakfnlf2#

Liveblog:

http://www.nu.nl/algemeen/3967942/liveblog-aanslag-frans-magazine.html

@prepper053

Ik las het ook zojuist. En bij de eerste regels dacht ik al "het zullen wel weer Booslims zijn", en ja hoor.

Denk dat deze aanleiding een trigger kan zijn voor wat coctailtjes bij moskeeën, of andere acties.

ik denk dat dit heel snel uit de hand gaat lopen, burgers van meerdere landen in Europa zijn het zat. Duitsland, Belgie, Frankrijk, Nederland. Overal komen protesten en als regeringen niet doorpakken dan gaan er ook andere dingen gebeuren.

ik denk dat dit heel snel uit de hand gaat lopen, burgers van meerdere landen in Europa zijn het zat. Duitsland, Belgie, Frankrijk, Nederland. Overal komen protesten en als regeringen niet doorpakken dan gaan er ook andere dingen gebeuren.

wat denk jij dat onze overheid hiertegen zou moeten doen dan?

Zijn een stel losgeslagen godsdienst waanzinnigen die onder de radar blijven van de inlichtingendiensten/politie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...