Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en je opgegeven geboortedatum en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Ik zag zonet dat er inmiddels een 3e zelfmoordaanslag in Frankrijk is geweest.

22-12-2014

Gewonden bij mislukte zelfmoordpoging kerstmarkt Nantes

http://www.nu.nl/buitenland/3959968/gewonden-bij-mislukte-zelfmoordpoging-kerstmarkt-nantes.html

21-12-2014

Elf gewonden door man die op passanten inrijdt in Dijon

http://www.nu.nl/buitenland/3959239/elf-gewonden-man-passanten-inrijdt-in-dijon.html

20-12-2014

Franse politie schiet moslim dood na aanval

http://www.nu.nl/buitenland/3958673/franse-politie-schiet-moslim-dood-aanval.html

Nu kan de Franse regering wel zeggen dat de man in Dijon geen politieke banden had met bepaalde organisaties, maar in mijn ogen is dat ook niet noodzakelijk. De man was geestelijk ziek, ja dat ben ik met ze eens, je bent niet helemaal bij je hoofd als je uit naam van god mensen probeert te vermoorden en dan je eigen leven neemt.

Maar 3 aanvallen in 3 dagen, sorry maar dan geloof ik niet meer in toeval.

Die terroristische organisatie heet islam. Ze molesteren de voorhuid van jongetjes en degraderen de leden van het vrouwelijk geslacht tot tweederangs burgers.

Het lijkt erop dat het hek van de dam is. Het is en kwestie van tijd voor we in onze streken aanslagen zien. Als we rekening houden met de aanwezigheid van ongeveer 1.000.000 moslims, en aannemen dat 1% daarvan extremistisch is dan zijn dat 10.000 extrimisten. Als slechts 1% daarvan tot actie wil overgaan, dan hebben we minimaal 100 risicopersonen. Wellicht meer. Dit kan wel eens een marathon worden.

Gast ghostwhiper

Ben benieuwd wanneer er burgers gaan terugvechten op een manier waarop politie en justitie niet mogen.

Dan is pas echt het hek van de dam.

@lewieke het is een niet te winnen oorlog al wisten we dat al.

Als prepper ga ik alvast gewoon door met wat ik bezig ben :

- mijden van grote druktes/plaatsen, ...

- low profile

- niet uitdagen

- werken aan veiligheid

Gast tom666
Als prepper ga ik alvast gewoon door met wat ik bezig ben :

- mijden van grote druktes/plaatsen, ...

- low profile

- niet uitdagen

- werken aan veiligheid

Dat is het beste wat we nu kunnen doen..ik ga ook niet als een kieken zonder kop op de Meir in Antwerpen lopen tussen tienduizenden kooplustigen die elkaar de kop indrukken ...tssss zijn zo gevaarlijke plaatsen deze tijden..ik zou geen seconde op mijn gemak lopen.

Ik weiger mijn leven aan te passen aan een stel gestoorde zeloten.

Neem wel wat extra staal mee mocht ik in zo'n situatie verzeild raken.

heb ook geluiden gehoord dat het inrijden op de stoep aanval niks met het hele IS gebeuren te maken had maar met de man zijn kinderen maar geen bron hiervan.

Gast ghostwhiper

@MyronPrps was in naam van de islam dus vind het wel prima.

Maakt mij niet uit welke terroristische organisatie er achter zit.

Alla h ahkbar zegt genoeg

Gast tom666
Ik weiger mijn leven aan te passen aan een stel gestoorde zeloten.

Neem wel wat extra staal mee mocht ik in zo'n situatie verzeild raken.

Met een stuk staal zoals je aangeeft ga je geen zot tegen houden die op straat opeens jou en jouw gezin overhoop rijdt.

Met een stuk staal zoals je aangeeft ga je geen zot tegen houden die op straat opeens jou en jouw gezin overhoop rijdt.

Nee klopt, maar de kans is groter dat je wordt doodgereden door iemand die niet op zit te letten, dus daarvoor hoef ik niet binnen te blijven.

Gast tom666
Nee klopt, maar de kans is groter dat je wordt doodgereden door iemand die niet op zit te letten, dus daarvoor hoef ik niet binnen te blijven.

Volledig juist.

De zaken die we nu lezen laten wel heel goed zien hoe snel die lui een actie kunnen doen slagen..Ze geven geen zier om de medemens of zichzelf..dat is wat me zorgen baart.

@MyronPrps was in naam van de islam dus vind het wel prima.

Maakt mij niet uit welke terroristische organisatie er achter zit.

Alla h ahkbar zegt genoeg

zeg ook niet dat het goed is

maar wat doe je als volk behalve drukke plekken vermijden?

zelfde als de bewoners van dresden?

Gast ghostwhiper

zelfde als de bewoners van dresden?

Ja dat is een begin.

Ed dat is precies wat ze willen bereiken. Angst zaaien zodat iedereen binnen blijft. Zou zomaar een overheidsactie kunnen zijn. Maar als ik het rijtje zo zie dan kunnen we vandaag weer wat verwachten.

Die terroristische organisatie heet islam. Ze molesteren de voorhuid van jongetjes en degraderen de leden van het vrouwelijk geslacht tot tweederangs burgers.

Wist je dat 70% van de Amerikaanse mannen besneden is?

Als ik bovenstaande in een gesprek noem gaat men altijd direct een computer zoeken omdat niemand het voor waarheid aanneemt.

Besnijden is niet alleen iets Joods of islamitisch...

Greener

En wel heel logisch dat er meteen gezegd wordt dat het om psychisch gestoorden gaat en dat het aanslagen zonder verband zijn. Als er gezegd wordt dat de drie contact met elkaar hadden breekt echt de pleuris uit. En dat zo vlak voor de kerst.

Wist je dat 70% van de Amerikaanse mannen besneden is?

Als ik bovenstaande in een gesprek noem gaat men altijd direct een computer zoeken omdat niemand het voor waarheid aanneemt.

Besnijden is niet alleen iets Joods of islamitisch...

Greener

Amerikanen, joden, moslims - een draadje los dus. In drie woorden ook de mensen genoemd die het voor de rest van de wereld verzieken. Nuance: de extreme figuren uit die drie groepen dan.

Amerikanen, joden, moslims - een draadje los dus. In drie woorden ook de mensen genoemd die het voor de rest van de wereld verzieken. Nuance: de extreme figuren uit die drie groepen dan.

Die nuance is geen kleinigheid, maar een wereld van verschil. Overal in de wereld komen verknipte figuren voor, ongeacht huidskleur, religie, afkomst.. en gelukkig komen in al die werelden ook mensen voor die wel de menselijke maat nemen, en wel intelligent genoeg zijn om de nuance weer te geven.

Mensen hebben gemoord uit religieuze, politieke of persoonlijke motieven. Het meest objectieve is het hebben over het gedrag van mensen.

En dit soort ongewenst gedrag moet je uitroeien. Dat je dat gedrag probeert te duiden en te voorspellen, door analyses te doen, zul je wel erg nauwkeurig moeten werken en uitdrukken, en niet gemakzuchtig moeten zijn. Het voorspellen van gedrag van een paar individuele gekken, of van een groep gekken, is nooit 100% waterdicht, en bevat meer dan 1000 variabelen, en dat doe je nu eenmaal niet op de achterkant van bierviltje of hier op een forum. Dus het simplistisch gedachte goed, dat de nuance je wel even kan vergeten, maakt dat je ook veel mensen onrecht aandoet.

• Leuk 1

Volledig juist.

De zaken die we nu lezen laten wel heel goed zien hoe snel die lui een actie kunnen doen slagen..Ze geven geen zier om de medemens of zichzelf..dat is wat me zorgen baart.

Een wanhopige man is een gevaarlijk man als het gaat om voedsel, gezin, geen doel/werk gaat.

Ontneem hem nooit één van deze 3, dat gaat altijd fout.

Afijn, Frankrijk is groot en de media heeft weer een vuurtje erbij die het kan omzetten in napalm. No offence maar als prepper zijnde is een stad per definitie een potentieel gevaarlijk gebied. Al helemaal niet waar je wilt wonen. Of preppen we daar niet voor?

Die nuance is geen kleinigheid, maar een wereld van verschil. Overal in de wereld komen verknipte figuren voor, ongeacht huidskleur, religie, afkomst.. en gelukkig komen in al die werelden ook mensen voor die wel de menselijke maat nemen, en wel intelligent genoeg zijn om de nuance weer te geven.

Mensen hebben gemoord uit religieuze, politieke of persoonlijke motieven. Het meest objectieve is het hebben over het gedrag van mensen.

En dit soort ongewenst gedrag moet je uitroeien. Dat je dat gedrag probeert te duiden en te voorspellen, door analyses te doen, zul je wel erg nauwkeurig moeten werken en uitdrukken, en niet gemakzuchtig moeten zijn. Het voorspellen van gedrag van een paar individuele gekken, of van een groep gekken, is nooit 100% waterdicht, en bevat meer dan 1000 variabelen, en dat doe je nu eenmaal niet op de achterkant van bierviltje of hier op een forum. Dus het simplistisch gedachte goed, dat de nuance je wel even kan vergeten, maakt dat je ook veel mensen onrecht aandoet.

Ga ik helemaal in mee. Aan de andere kant......aanslag in Pakistan recent: moslim extremisten. Dito Boko Harem ontvoering 200 school meisjes. IS zijn moslims. Oekraïne Vietnam Nicaragua Chili Irak Afghanistan - allemaal leuke Amerikaanse projecten. Israël en de palestijnen is ook niet om over naar huis te schrijven.

Regelmatig worden de Nederlanders van Marokkaanse komaf verweten, ook op dit forum, dat ze zich niet uitspreken tegen hun militante ex-landgenoten die zich openlijk uitspreken voor IS en of extremisten in het algemeen. Ook voor de voorheen Turkse medelanders gaat dit verwijt steeds meer op.

Ik heb nog geen massale krantenkoppen gezien van boeddhisten of atheïsten die aanslagen plegen. Jouw nuancering is helemaal terecht (eigenlijk was het mijn nuancering) maar de hoek waar vandaan de meeste agressie komt is wel degelijk de voorhuid-lozen.

Die nuance is waar het om gaat, denk ik.

Extremistische mensen zullen alles gebruiken om zichzelf achter te verschuilen, religie, huidskleur en afkomst.

Jezelf afvragen waarom ze dat doen, krijg je gelijk nog een veel enger beeld van de mensheid.

Er zullen altijd mensen zijn, die uit afgunst, angst, narcisme, hebberigheid, zelfhaat, enz. stromingen gebruiken zoals bv. religie, enz. om hun eigen daden rechtvaardigen.

Moeten we dan tegen bepaalde religieen zijn, of huidskleuren, of afkomst ? Lijkt mij een beetje dom.

Extremisme moet bestreden worden, en hard ook, en dan per individu, niet per religie, afkomst of huidskleur.

Dan geef je zulke engerds geen schuilplaats meer, zoals bv. ik doe en mag dit vanuit mijn geloof, afkomst, enz., en moeten ze zichzelf gaan verantwoorden voor hun daden.

Afijn, zomaar een gedachtengang.

Ben benieuwd wanneer er burgers gaan terugvechten op een manier waarop politie en justitie niet mogen.

Dan is pas echt het hek van de dam.

@lewieke het is een niet te winnen oorlog al wisten we dat al.

een niet te winnen oorlog?

het is de "europeaan" nog niet ver genoeg, geef het nog een paar van zulke incidenten, kijken hoe snel het open seizoen op de islam is

Tja Frankrijk kent enorme banlieue's met name rond Parijs en Marseille. Dat zijn enclave's waar de politie en buitenstaanders niet welkom zijn en dan druk ik me diplomatiek uit. Als dat wordt gedoogd kun je alles verwachten.

Gast ghostwhiper

@12gauge het probleem is juist dat het niet de complete islam is maar een ondergronds groepje die het naar hun hoofd is gestegen.

En al zou je de hele zooi uitroeien dan komt gewoon de volgende doorgeslagen vent aan de macht van een nieuwe vriendenclub.

Wees blij dat er zo veel in Irak mee gaan vechten en omgelegd worden want dat scheelt weer proces kosten etc

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...