Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Amazing Dree

USA weer vriendjes met Cuba ?

Recommended Posts

Ik kan dit niet duiden, het waarom ontgaat me volledig.

Het kan niet zo zijn, dat ze zomaar ineens vriendjes willen zijn.

Is het om de russische dreiging uit hun eigen achtertuintje te weren, zoals de USA zelf toepast in de Oekraïne ?

Of is het om andere redenen ?

Willen multinationals toegang tot Cuba, omdat het qua afzetgebied erg interessant is, daar er weinig tot niets is ?

Is het een bedankje, omdat de Cubaanse gezondheidzorg zich ontfermd heeft over reddingwerkers bij 911, die in eigen land geen betaalbare toegang hadden tot zorg en medicatie ?

Ben bang voor t eerste, wat dus betekend dat USA zich voorbereid............. op wat ?

Wie kan dit beter duiden dan ik ? Iemand ?

Omdat ik dit een plotselinge zet vind van de USA in dit grote schaakspel, en ik graag wil weten hoe het zit.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Järv, dat was mijn idee ook.

Als Cuba niet meer zo op hand van Rusland is, komt dat de US goed uit. De afstand van Cuba naar Florida kun je bijna zwemmen, geografisch/strategisch belangrijk om aan je zijde te hebben (vanuit US oogpunt).

Deze post delen

Aangezien wij, als het "westen/NATO/EU" Rusland aan het tergen zijn met de zeer gevaarlijke spelletjes in de Oekraïne, kan ik me voorstellen dat Rusland de banden met Cuba zou willen aanhalen. Ik denk eerder dat Rusland de banden met Azië zal willen aanhalen, aangezien er daar beter zaken te doen is dan in het westen op het moment. Plus de afzetmarkt over en weer is beter. En om er zeker van te zijn dat Rusland (net als het westen in de Oekraïne) niet in de achtertuin van de USA gaat spelen zal de USA de banden met Cuba proberen te verbeteren.... Dit bovenstaande is een zeer beknopte en vereenvoudigde theorie op basis van de nieuwsberichten die ik volg...

Deze post delen

Met Rusland en Cuba gaat het al een tijdje niet zo best . Het is allemaal begonnen met de val van de sovjet unie . Dat het plots vriendjes wordt met Amerika zagen er al velen aankomen alleen het moest tijd hebben. En met het wisselen van gevangenen is het wat versneld .

Deze post delen

Gast tom666

Ja ..maar nu komt het den Amerikaan goed uit om Rusland mee onder druk te zetten ..daar mogen we van op aan.

Als ze het militair niet doen zijn ze nu heel goed bezig om economisch Rusland op de knieën te krijgen....en Cuba past heel erg goed in dat plaatje.

Deze post delen

Ik denk olie,

Het is voor de VS met deze olieprijzen niet meer rendabel om te investeren in schalie olie en gas. En daardoor zoekt het goedkope olie uit Cuba.

Deze post delen

De afstand van Cuba naar Florida kun je bijna zwemmen,

Hahahaha, de VS liggen dichterbij Rusland (4km), dan bij Cuba hoor (140km) :rolleyes:

Maar ik begrijp je insteek. ;)

• Leuk 1

Deze post delen

Regime Change In Cuba — Paul Craig Roberts

December 19, 2014

Normalization of relations means regime change in Cuba. Soon Cuba will be another of Washington’s vassal states.

The self-righteousness of Americans is extreme. American money is now going to defeat Castro’s life work. And if the money doesn’t do it, the CIA will. The agency has long been waiting to avenge the Bay of Pigs (varkensbaai), and normalization of relations brings the opportunity.

US-Cuba deal 'new front for Russia war': Analyst

Monday Dec 22, 201410:32 PM GMT

The United States sees the restoring of relations with Cuba as a “new front in its war against Russia” and upsetting the Russian interests, a political analyst says.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...