Ga naar inhoud
GENEGEERD

Verrekijkers kijkshop


**Royale**

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Beste mensen,

 

De verrekijkers van kijkshop prijzen tot 70 euro.

 

Zijn die degelijk te noemen???

 

Zoals altijd beste Royale zijn het de details die bepalen wat het juiste antwoord is.

Dus, wat wil je ermee kunnen doen, onder welke omstandigheden, ben je brildrager, waar wordt het ding opgeborgen --> is het voor dagelijks gebruik of in de BOB (formaat), is het een probleem als de glazen beslaan, wil je het ding aan je kleinkinderen kunnen doorgeven of is een paar jaar gebruik voldoende, wil je coatings op de glazen of accessoires enz enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bresser is een zeer goed merk.

Wordt door veel astronomen aangeraden. Geeft een scherp beeld zonder blauwomranding en bijna altijd zijn de oculairen zeer goed afgesteld .

Hier een voorbeeld http://www.bol.com/nl/p/bresser-optics-11-62450-verrekijker/9000000012387633/?bltg=itm_event%3dclick%26pg_nm%3dpdp%26slt_id%3dprd_reco%26slt_nm%3dproduct_recommendations%26slt_pos%3dC1%26slt_owner%3dccs%26itm_type%3dproduct%26itm_lp%3d0%26itm_id%3d9000000012387633%26itm_role%3din

 

Heb deze ook lag gehad..

 

verre.jpg.7915b256ba89cfdd5b92d2399ff77e59.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bresser is een zeer goed merk.

Wordt door veel astronomen aangeraden. Geeft een scherp beeld zonder blauwomranding en bijna altijd zijn de oculairen zeer goed afgesteld .

Hier een voorbeeld http://www.bol.com/nl/p/bresser-optics-11-62450-verrekijker/9000000012387633/?bltg=itm_event%3dclick%26pg_nm%3dpdp%26slt_id%3dprd_reco%26slt_nm%3dproduct_recommendations%26slt_pos%3dC1%26slt_owner%3dccs%26itm_type%3dproduct%26itm_lp%3d0%26itm_id%3d9000000012387633%26itm_role%3din

 

Heb deze ook lag gehad..

 

 

 

verre.jpg.7915b256ba89cfdd5b92d2399ff77e59.jpg

 

Bedankt voor de TIP!!!! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

snap niet waarom een verrekijker belangrijk is ook nog voor zoveel geld.

 

Beste MyronPrps jij bent nog jong en ik heb er nog niet veel last van . Maar sommige mensen beginnen met ouder worden slecht te zien . Naast een bril en of contactlenzen kan een verrekijker iets zijn dat het beeld helderder wordt en of dichter . De prijs ligt aan de persoon zelf wat hij wil uit geven . De een rijd met een 2pk de ander met een Ferrari .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Qua verrekijkers is er heel veel te schrijven, maar als we het primair voor preppen houden is het simpel te houden.

Je wilt dan regulier iets lichts en kleins. Meestal voor verkenning, en in daglicht, als de meeste verplaatsingen zijn.

Nooit geen zoom-kijker!!! Dat is echt bagger in 99,8%.

Je wilt geen hoge vergroting, hooguit 6 tot 8, en compact. Dus geen prisma/porro systeem, maar dakkant.

 

Wil je een kijker voor meer algemene doeleinden, of juist meer specifiek, dan gaan de eisen heel anders worden.

Ga dan echt naar een speciaal zaak, dan kost het wel knaken, maar ja, dat is met iedere hobby.

 

Vraag dus aan TS, wat wilde je precies met die kijker gaan doen.

( En die vraag moet eigenlijk bij iedere (verre)kijker vraag worden gesteld )

Link naar reactie
Delen op andere sites

aaai, zo'n meade heb ik ook al eens watertandend naar gekeken.

Werkt het echt zo goed als de folder meld ?

 

Veel zal wel afhangen van de omgeving waar je je bevind. In de grote stad zie je bijna niks.

 

Maar deze Meade is best leuk. Met een eenvoudige vergroting zie je de manen van Jupiter, of de ringen van Saturnus.

Ook kun je er de kerkklok mee aflezen, op 5 km afstand :)

 

Tevens heb ik een adapter om mijn digitale camera eraan te bevestigen, maar foto's maken valt tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel zal wel afhangen van de omgeving waar je je bevind. In de grote stad zie je bijna niks.

 

Maar deze Meade is best leuk. Met een eenvoudige vergroting zie je de manen van Jupiter, of de ringen van Saturnus.

Ook kun je er de kerkklok mee aflezen, op 5 km afstand :)

 

Tevens heb ik een adapter om mijn digitale camera eraan te bevestigen, maar foto's maken valt tegen.

 

Sterrenkijken en planeten is zeer erg leuk...Ik heb het jaren lang gedaan...

Ik had deze

Orion X12 met GOPRO

orion-x12.jpg.5c0290da374675d329ae263f423f92a2.jpg

 

Daarmee kon ik heel erg veel met zien...

Lange avonden en nachten naar Jupiter en Mars zitten turen....Andromeda was onvoorstelbaar mooi als nog zoveel andere zichtvelden aan de nachtelijke hemel...

Heb nog ooit een cursus van een jaar mee gedaan in de sterrenwacht van Gent...

Heel erg mooie ervaringen...

Nu hier gewoon geen tijd meer...er zijn zo veel erg leuke zaken om te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterrenkijken en planeten is zeer erg leuk...Ik heb het jaren lang gedaan...

Ik had deze

Orion X12 met GOPRO

orion-x12.jpg.5c0290da374675d329ae263f423f92a2.jpg

 

Daarmee kon ik heel erg veel met zien...

Lange avonden en nachten naar Jupiter en Mars zitten turen....Andromeda was onvoorstelbaar mooi als nog zoveel andere zichtvelden aan de nachtelijke hemel...

Heb nog ooit een cursus van een jaar mee gedaan in de sterrenwacht van Gent...

Heel erg mooie ervaringen...

Nu hier gewoon geen tijd meer...er zijn zo veel erg leuke zaken om te doen.

 

Ook een mooie kijker, tom. Weer een leuk raakvlak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het mooie ervan was de beelden die je ziet met de juiste vergroting...ik heb nog ergens fotos van de maan liggen die ik trok met een simpele digitale camera en een plastiek potje...

Een volgmotor zat er niet op ...ik kon werkelijk heel hard inzoomen , ik zag bergen op de maan maar dan moest ik serieus mee gaan stappen want het gaat snel daarboven...

Het nadeel was dat dit een mega kijker is ,echt heel erg groot..bijna 2 m en zwaar...dus was elke avond een werk om buiten op te zetten...een uur op voorhand om de spiegel te laten koelen..

Ik had er zelf een koeler van een oude pc op gezet..na een uurtje maan en sterren begon de spiegel terug op te warmen door het licht..op deze manier kon ik een hele nacht blijven zien...

Heel erg mooie hobby ..heel rustgevend

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...