Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

phtvs

Noord-Korea dreigt met aanval op VS

Recommended Posts

De toon van Noord-Korea in de cyberaanval-ruzie met de VS wordt scherper. De Nationale Verdedigingscommissie van de stalinistische dictatuur dreigde zondag met een aanval op Amerikaanse bodem, zo meldde het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap op gezag van Noord-Koreaanse staatsmedia. Noord-Korea komt met een „keiharde oorlogsreactie die zich tegen het hele vasteland van de VS richt”, aldus het opperste defensieorgaan van het land. De Amerikaanse president Barack Obama had eerder met een „gepaste reactie” op de hackeraanval gedreigd.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/23478553/__Noord-Korea_dreigt_met_aanval_op_VS__.html

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

ik gok eerlijk gezegd dat het niet helemaal waar is.

dat het zo,n proganda is om Noord-Korea zwart te maken

Deze post delen

Wist je dat Nederland en België nog officieel in oorlog zijn met Noord Korea . Het vredigs contract is nooit getekend door beide partijen .

Deze post delen

Het is het land met procent gewijze het meeste militairen heeft .

Telt momenteel 1 miljoen militairen . Met de reserve er bij 7 miljoen .

Deze post delen

Hebben zij olie ? Indien niet, dan is de kans gering dat de VS op de provocatie ingaan.

Geen olie voor zover ik weet maar wel strategisch belangrijk vanwege de grens aan Rusland en China. Daarnaast veel mijnbouw. Zeldzame metalen ed.

Op 3 landen na het grootste leger ter wereld (VS, China en India gaan voor) Ongeveer 5% van de bevolking is militair ofwel +/- 6 miljoen mensen.

Deze post delen

Geen olie voor zover ik weet maar wel strategisch belangrijk vanwege de grens aan Rusland en China. Daarnaast veel mijnbouw. Zeldzame metalen ed.

Op 3 landen na het grootste leger ter wereld (VS, China en India gaan voor) Ongeveer 5% van de bevolking is militair ofwel +/- 6 miljoen mensen.

Al heeft maar 1 op de 5 soldaten een wapen, de rest rent er achteraan en vecht met wapens van gesneuvelde medestrijders.

Deze post delen

Al heeft maar 1 op de 5 soldaten een wapen, de rest rent er achteraan en vecht met wapens van gesneuvelde medestrijders.

Ik weet van een oom van mijn Pa die er heeft gevochten destijds, dat ze daar knokken als een waanzinnige. Ze hebben er geen enkele moeite mee om mensen de kop eraf te slaan met een stuk hout. Ze namen ook weinig vijanden gevangen, ze sneden ze gewoon de strot door.

Ook erg angstaanjagend als er honderden koreanen gewapend met hooivorken en kapmessen op je af komen.

Erg fanatiek, hoewel ze weinig keus hadden..........

Deze post delen

Ach is het weer zover?

Kunnen die landen niet beter hun interne problemen oplossen zoals massale armoede en verstandige vormen van voedselgewassen verbouwen. Stomme wapen fabrieken ook...

Deze post delen

Tja een oorlogsverklaring van NK. Ik ga me pas zorgen maken als ze toenadering zoeken voor vredesbesprekingen.

Op zich maak ik me er ook geen zorgen over. Dit is oorlogsverklaring 9999999999 vanuit dat land. maar mocht het idd zover komen dat er echt oorlog uitbreekt daar, dan heb je zeker WW3. De Cinezen gaan zich er absoluut in mengen en de Russen ook.

Kan zomaar zijn dat NK de aanleiding zal zijn voor een hoop gelazer....

Deze post delen

Tja noord korea die dreigd met oorlog.. Nu heb ik laatst de film "red dawn" gezien. Denk dat je wel even goed schrikt als er ineens soldaten aan parachutes uit de lucht komen vallen. Kans dat dit ook in het echt gebeurd? Niet erg groot. Kim jong un geval schreeuwt wel een hoop maar doet niet veel.

Wat betreft de syberaanval en die film van Sony die niet meer uit komt; ik denk niet dat noord Korea hier achter zit. Eerder China, Rusland of een andere organisatie die een ruzie uit probeerd te lokken. @Geert hoe bedoel je dat NL en België nog steeds in oorlog zijn met noord Korea? Welk vredes verdrag bedoel je?

Deze post delen

Gast ghostwhiper

@Jorisb kheb red dawn gezien.

Denk niet dat de Koreanen zo ver onopgemerkt de VS binnen kunnen vliegen als DC :p

Deze post delen

Gast Peerke
Tja noord korea die dreigd met oorlog.. Nu heb ik laatst de film "red dawn" gezien. Denk dat je wel even goed schrikt als er ineens soldaten aan parachutes uit de lucht komen vallen. Kans dat dit ook in het echt gebeurd? Niet erg groot. Kim jong un geval schreeuwt wel een hoop maar doet niet veel.

Wat betreft de syberaanval en die film van Sony die niet meer uit komt; ik denk niet dat noord Korea hier achter zit. Eerder China, Rusland of een andere organisatie die een ruzie uit probeerd te lokken. @Geert hoe bedoel je dat NL en België nog steeds in oorlog zijn met noord Korea? Welk vredes verdrag bedoel je?

Die Cyberaanval is niet de schuld van Noord-Korea, maar van een andere organisatie die de media wil dwingen tot iets.

Deze post delen

@ghostwhiper nee inderdaad die vliegtuigen zijn al opgemerkt voordat ze überhaupt opgestegen zijn.

Maar valt het jullie ook op; iedereen roept wel dat noord Korea en China veel propaganda voeren, maar gebeurd dit in onze westerse wereld niet net zo goed? Wij mogen (tot in zekere mate) zeggen wat we willen en zullen niet zomaar verwijnen, maar in het nieuws en in andere media worden china en noord korea altijd als de slechte kant afgeschilderd. Mocht de VS een (syber)aanval op noord Korea doen zullen we dat echt niet te horen krijgen. Ook al zou kim jong un dit bekend maken dan word hij neergezet als een dictator die een conflict uit probeerd te lokken.

• Leuk 1

Deze post delen

@Jorisb, en dat is de kracht van propaganda. Het verhaal van één kant belichten en dat als 'de' waarheid beschouwen.

Het is net voetbal. Er is altijd één partij die de gele kaart wel terecht vind en schreeuwt om rood en de ander onderhandelt er lustig op los en schwalbt alles bij elkaar in één wedstrijd wat je anders in een heel seizoen ziet..

Het verschil... in voetbal is de scheidsrechter de baas, in dit verhaal... zowel Amerika als Noord Korea. 2 kapiteins op één schip... just my two cents

Deze post delen

@Jorisb begin van de jaren 50 van de vorige eeuw was bijna de hele westerse wereld in oorlog met Noord Korea . Waaronder Nederland en België de oorlog noemt de Korea war . Na de wapen stilstand is het vredigs contract nooit ondertekend .

Deze post delen

@Jorisb begin van de jaren 50 van de vorige eeuw was bijna de hele westerse wereld in oorlog met Noord Korea . Waaronder Nederland en België de oorlog noemt de Korea war . Na de wapen stilstand is het vredigs contract nooit ondertekend .

Zijn we dan formeel ook niet in oorlog met China?

Deze post delen

Dat moet ik even na zien . Wij hebben nooit op chinees grondgebied gevochten volgens mij .

Deze post delen

Gast ghostwhiper

Nee want China zit in de VN dus is bondgenoot ;)

Deze post delen

Nee want China zit in de VN dus is bondgenoot ;)

N-Korea is ook lid van de VN ;)

Ik bedoelde meer dat China een half leger stuurde om mee te vechten in de Koreaanse oorlog toen het noorde dreigde te verliezen.

Deze post delen

Gast ghostwhiper

Nou dan is Noord Korea toch ook een bondgenoot :p

Allemaal vriendjes, er is bijna wereldvrede (sarcasme ;) )

Deze post delen

@Geert dus eigenlijk is de Korea oorlog nog niet beëindigd? Als niet alle partijen vrede gesloten hebben.

En de VN. Leuk en aardig, maar met de vijf landen die veto recht hebben kunnen ze nooit grote beslissingen maken omdat er altijd wel iemand zijn veto recht gebruikt.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...