Ga naar inhoud
GENEGEERD

Nuttige Winter aankopen of overdreven hebbedingen


Gast

Aanbevolen berichten

Ik weet natuurlijk niet wie hier nog meer last van heeeft ? Maar ik bemerk dat ik steeds meer Items aankoop betrekking hebbende op een bescherming tegen een zeer lage temperatuur.

Of er werkelijk een Strenge winter aan komt weet ik ook niet.Bijna Instinctief koop ik beter gevoerde/isolerende waterdicht handschoenen/Mutsen /Balaclava's enz

Het zijn beslist geen Impulsieve aankopen.

Enkele voorbeelden van de laatste twee weken.Ik had al overhandschoenen Mittens outer extreme cold weather MK 2 British-army-goretex-mitts_350p.jpg.38dbe0a3d0a3dce8a373a2429a53db6c.jpg

Erbij gehaald Black Diamond Mercury Mittens handschoenen-Black-diamond.jpg.ce476bd7cd58688f3791f136fe6fae6b.jpg

 

Balaclava Miltec

393d09ced2393e7c9a26da0d39a8d5e4-image.jpg.6f8ec0c3070f8a75fbfd6110a02ffa7f.jpg Erbij gehaald

balaclava-crewmen.jpg.82abdb57f492dc72352c587b1d5d81ae.jpg balaclava.jpg.52833bca2c3fcc5288cc689365d35717.jpg

 

Nog zo'n kwaliteits Muts(ook voor echte Storm) Zeer mooi material.

 

coyotefurhood1_1.jpg.a3ded53ab91df4ff051cfa7e28fe1f9b.jpgwaiper_gi-ex-cw-hood_1.jpg.a33ee52a8a9aad3f5762342255260dee.jpg

 

Dit zijn maar een paar voorbeelden.Dit zo ook ook voor lang ondergoed/ sokken en jassen.

Er zou maar eens een ramp gebeuren tijdens zo'n zeer koude periode!En je zou dan ook nog eens je warme vertrouwde stekje moeten verlaten?

 

Ik begin hierover omdat het tot nu toe nog maar een paar dingen zijn.Of er nog meer mensen zijn die hier last van hebben:( zou ik graag weten).

 

Hoarders gedrag ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
13300187716871280477614.jpeg

 

beter deze, heb je je wijsvinger vrij om dingen te doen, sleutels draaien, knopen leggen, etc etc

 

Boven genoemde en getoonde hebben een extra vinger handsch.jpg.0cc59fbfee38b238d0a6e7ea5ea90dd1.jpg

 

Is alleen niet te zien op die foto.Ze zijn ook licht gevoerd aan de binnenkant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook al veel van die dingen aangekocht of verzameld . Zoals speciale overalls en tankpak . @frans81 de onderste muts in jou eerste postje heb ik niet . Van welk leger is dit ?

 

Deze die ik hier heb is uit 1991 en uit de USA (Helemaal Nieuw uit de verpakking)zie link voor info http://global.rakuten.com/en/store/wip03/item/10007421/?s-id=borderless_recommend_item_en

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn ogen totaal niet nutteloos. Ergens hou ik er toch altijd rekening mee dat kou onze ergste vijand kan zijn bij een natuurramp.

Lastig met kinderen is dat ik elk jaar opnieuw moet beginnen.

. Ook dit jaar komen er sneeuwkleding en nieuwe snowboots. Bivakmutsen en gewone mutsen evenals handschoenen, onderkleding en shawls zijn aanwezig.

Misschien knettergek, maar beter om verlegen dan mee verlegen.

Noem dat maar MIJN prepperstic ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@frans81

 

de duim zit bij die aan de onderkant kan je dus niet zien op de foto ;)

 

Je trekt deze Buitenhandschoen aan met de wijsvinger zichtbaar naar boven.Dat is dus bovenzijde.

In de voering van de Handschoen zit een uitsparing voor je wijsvinger.Wanneer nodig heb je dan de optie.

Het is als het ware een optie om te kunnen schieten.Zodat jeje trekker van je wapen kunt bedienen.

Een zeer ruime uitleg:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Imo zeer nuttige aankopen. Ik heb hier ook het een en ander liggen.

 

Wat ik zelf erg handig vindt zijn zogenaamde doorwerk pakken. Die beschermen je tegen kou, wind en neerslag.

https://secure.thermooverall.nl/winteroverall__thermooverall_doorwerkpak_2970.aspx

 

Ook die balaclava's zijn goed. alleen heb ik er een paar van een stof die ademt en die snel opdrogen want mijn ervaring met die militaire balaclava's is dat ze snel vocht opnemen en daarna bijna niet meer droog te krijgen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Imo zeer nuttige aankopen. Ik heb hier ook het een en ander liggen.

 

Wat ik zelf erg handig vindt zijn zogenaamde doorwerk pakken. Die beschermen je tegen kou, wind en neerslag.

https://secure.thermooverall.nl/winteroverall__thermooverall_doorwerkpak_2970.aspx

 

Ook die balaclava's zijn goed. alleen heb ik er een paar van een stof die ademt en die snel opdrogen want mijn ervaring met die militaire balaclava's is dat ze snel vocht opnemen en daarna bijna niet meer droog te krijgen zijn.

 

Die US heeft een Goretex liner ,en is redelijk sneldrogend(Buitenlaag wel te begrijpen).Die Miltec en andere varianten is/zijn lastig te drogen !!!

Daar moet ik je gelijk geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer een voorbeeld

 

Van deze heb ik er minstens 10 paar aangekocht.Zeer goede kwaliteit,van MARTABEL

 

Wel opletten het is 50 % katoen, 50 % Wol !Dat katoen houd meer vocht vast.

Is een echte aanrader.

 

De Generaal is wel duur !!! Ik heb er elders 4 Euro per set voor betaald(Nieuw uit de jaren 80)

Die van mijzelf had ik ook nog dus nu heb ik er genoeg.

Ook de huidige Thermo onderkleding uit het leger zit ontzettend lekker en is van zeer goede kwaliteit.Is wel 80/20 KAT/PA.Word gemaakt door oa KOALA BF

 

Martabel jaren 70/80 is Verkrijgbaar bij http://www.de-generaal.com/legerkleding/ondergoed_half_w/Fotos-halfwol.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer een voorbeeld

 

Van deze heb ik er minstens 10 paar aangekocht.Zeer goede kwaliteit,van MARTABEL

 

Wel opletten het is 50 % katoen, 50 % Wol !Dat katoen houd meer vocht vast.

Is een echte aanrader.

 

De Generaal is wel duur !!! Ik heb er elders 4 Euro per set voor betaald(Nieuw uit de jaren 80)

Die van mijzelf had ik ook nog dus nu heb ik er genoeg.

Ook de huidige Thermo onderkleding uit het leger zit ontzettend lekker en is van zeer goede kwaliteit.Is wel 80/20 KAT/PA.Word gemaakt door oa KOALA BF

 

Martabel jaren 70/80 is Verkrijgbaar bij http://www.de-generaal.com/legerkleding/ondergoed_half_w/Fotos-halfwol.htm

 

Heb zelf merino thermo-ondergoed van het Duitsle leger, warmer dan de 200 grams van Icebreaker alleen vrij lastig aan te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van die doorwerkpakken was @phtvs maar desondanks mijn dankbaarheid voor de mention :rolleyes: :cool:

 

Ohh!

 

Sorry @phtvs, jij verdient alle eer ^^! Gelukkig heb ik het vermogen om verkeerd geleverde dankbaarheid te herplaatsen.

 

Zo doende!

 

Edit: @AWOL, ik laat een restantje achter voor je dankbaarheid dat ik je een mention heb gegeven hahaha ^^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze wanten, zijn heerlijk warm en waterdicht (en mét een duim):

 

 

Verder heb ik een standaard drie-gats balaclava en vorige week twee setjes (broek en shirt) warm ondergoed nieuw van Marktplaats gehaald, voor een leuke prijs.

 

Nu maar hopen dat het volgende week op de WK van @homerun geen 25°C wordt... :D

 

Ja die zelfde wanten heb ik in KL 1996 en 1990 versie !fijne handschoenen!De oudere modellen hadden iets meer leer , bovekant bij duim.

Die drie gats balaclava heb ik besteld bij militaria4you

Link naar reactie
Delen op andere sites

[

 

Heb je deze bij deze site besteld? dit is er namelijk wel 1 die mij aanspreekt

 

Nee niet daar besteld,ik ga meestal even op zoek naar een site met de duidelijkste foto's(zodoende daar ook 1 afbeelding geleend)

Bestel zowiezo zelden in buitenland

Voor die Nomex Balaclava heb ik maar weinig betaald! 5€ of zo iets.

Via Internet kan ik namelijk niet zien wat ik koop.En als ik dan iets thuis krijg is het meestal lang niet zo mooi als ik verwachte.

Soms kan ik niet anders en dan schat ik het maar van te voren in .Ik bedoel dat het bestelde product niet aan mijn verwachtingen voldoet.

Scheurtjes/vlekken/schimmel/

Slechte naden/maat verkeerd enz enz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat Merino is ook oke.

Ben zelf overgestapt naar het Door Defensie( NSN 8420-25-148-9424 ,Contractnummer 4600000029) beperkt verstrekte /of door militair zelf aangeschafte Net ondergoed van Aclima AS 85% RHOVYL /15 % MODAL. Brandvertragend/werend

Dit drag ik dus onder het lang ondergoed of Gewone broek.Ligt een beetje aan wat ik moet doen.Bij echte Inspanning is het een Extra onder.Voor Temp regeling.

Dit bevalt mij reuze goed !Had niet verwacht dat het zo lekker zat.Vooral met Inspanning.

 

Gezien ik er weinig of geen Info over kan vinden geef ik de Info via 3 link"s.Een is een particulkiere verkoop .De ander een Internetzaak/Winkel.

Het spul is niet goedkoop!

Ik ben tot aankoop overgegaan puur uit Nieuwschierigheid:(.De Rhovyl versie is zeer moeilijk te bemachtigen:confused:

Je hebt dit Net ondergoed ok in een Wol vorm(Merinowol).

Het is volgens mij een echt Scandinavisch product.

Sorry vor de vele Linken:(

 

http://www.tradera.com/item/292205/222518507/aclima-militar-understall-storlek-m-

 

KLik even bij Coldskills op het duitse vlaggetje boven in hun werkbalk.Dan heb je de pagina's in het duits en snap je wat er staat:o

 

http://www.coldskills.com/linje-1-bekladnad/underklader-c-168-1.aspx

 

Bij Verusteleka even op Engelse vlaggetje voor meest juiste Taal

 

https://www.varusteleka.com/en/product/finnsvala-mesh-long-johns-black/28346

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...