Ga naar inhoud
GENEGEERD

Deze maand in KIJK: Hoe overleef je een Apocalyps?


Gast

Aanbevolen berichten

[ATTACH=CONFIG]15366[/ATTACH]

 

Deze maand in KIJK magazine: Hoe overleef je een Apocalypse?

Volgens de redactie van KIJK zelf, de ultieme Survivalgids.

Volgens mijzelf, heel erg Amerikaans....

In ieder geval leuk leesvoer waarin gepromoot wordt om te gaan plunderen en op jacht te gaan naar een vuurwapen, maar er af en toe gelukkig ook nog eens iets verstandigs word gezegd.

 

[ATTACH=CONFIG]15367[/ATTACH]

 

 

Wat mezelf wel weer een glimlach deed geven:

 

[ATTACH=CONFIG]15368[/ATTACH]

 

De wat oudere garde uit 2012 zal onze Pieter van der Meer herkennen, oftewel @deruiterwa.

De man uit de tijd van een Nico de Geit die ervan overtuigd was dat onze lieve Heer samen werkte met de Maya's en een nieuwe zondvloed uit Zijn mouw zou toveren op 21-12-2012.

Niets meer gehoord van de verder beste man....

Die boot zou ik wel willen hebben ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik zal eerlijk zijn, ik heb het allang gehad met al die zogenaamde "prepper artikels". Het feit dat ze de preppers op de voorpagina standaard afbeelden met een gasmasker vind ik inmiddels al beledigend. Wij zijn geen mafketels die standaard gasmasker in huis hebben en pistolen. Wij zij gewoon bezorgde burgers die geen vertrouwen hebben in onze regering als het erop aan komt dat er een ramp of iets onvoorziens gebeurd. En een ramp hoeft geen wereld eindigende catastrofe te zijn of de wereld in chaos te gooien. We preppen voor het onvoorzienbare, dat kan een ramp zijn dat klopt, maar veelal zijn het dingen als een grotere storing van voorzieningen zoals gas, water en energie of een grote brand. Kijk naar Roermond waar een complete stad vanwege een brand praktisch werd afgesloten. Er reden geen treinen meer, winkels werden verplicht gesloten en een noodverordening werd uitgevaardigd, waarom? Omdat er asbest deeltjes tijdens een brand waren vrij gekomen.

 

En wat gebeurde er toen de winkels weer open gingen? Er was een stormloop naar de winkels, terwijl de media vermelde dat het was vanwege de aankomende feestdagen weten wij "gekke" preppers wel de ware reden: de mensen hadden naar slechts enkele dagen geen eten of drinken meer in huis. Simpelweg omdat de mensen niet voorbereid waren en waar was de gemeente/de regering?? Precies de gemeente zat zich stom op de kop te krabben en denken : Wat moeten we nu doen? En de regering zat in een crisis vanwege een wet die ons als burgers nog verder gaat naaien. Maar geen van die beide partijen hadden zoiets van: Goh mensen hebben mogelijk geen eten of drinken in huis laten we iets bedenken om die mensen te helpen.

 

Dus wat mij betreft kunnen die bladen die een artikel schrijven over "ons" preppers mij de pot op. Het is niet alsof er iets in die artikelen zal staan dat wij nog niet wisten en ik ga die bladen niet het geld geven waar ik zelf een paar broden van kan kopen. Laten ze eens een prepper afbeelden als een normaal mens, anoniem betekend niet automatisch plaats een foto van iemand met een gasmasker en pistool.

 

Ja, sorry mensen maar ik wordt het inmiddels zat dat we allemaal worden weggezet als de mafketels in Doomsday Preppers. Wij zijn nuchtere Nederlanders en Belgen we hebben niet dezelfde insteek als de wapenfanaten in de Verenigde Staten. Ik zou willen dat men ons ook eens een keer zo zou behandelen.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mwah ..... vind die acopolystische foto's altijd wel leuk om te zien.

'k ken iemand in Duitsland die maakt van die versleten kleding en vreemde gasmaskeratributen voor van die acopolyptische photoshoots en cosplay.

 

Ben d'r inmiddels wel achter dat alles wat niet in het straatje past van onze politiekers direct in de media als gek, gestoord, gevaarlijk of extremistisch wordt weg gezet.

Je kan je er dan aan storen, maar veranderen doe je het toch niet .... teveel sheeple die achter de media en politiekers aan lopen.

Je kan beter lol d'r in hebben om te zien hoe ze over je denken terwijl je zelf weet hoe het wel zit.

 

't is alleen een beetje jammer voor hun als midwinter alles naar de klote is zij rillend aan de geeuwhonger liggen en jij goed gevoed met een gezonde rooie blos op de wangen voorbij komt banjeren ;) ........ het is dan wel zo netjes het "who's laughing now bitch?! who's laughing now?!" achterwegen te laten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal eerlijk zijn, ik heb het allang gehad met al die zogenaamde "prepper artikels". Het feit dat ze de preppers op de voorpagina standaard afbeelden met een gasmasker vind ik inmiddels al beledigend. Wij zijn geen mafketels die standaard gasmasker in huis hebben en pistolen. Wij zij gewoon bezorgde burgers die geen vertrouwen hebben in onze regering als het erop aan komt dat er een ramp of iets onvoorziens gebeurd. En een ramp hoeft geen wereld eindigende catastrofe te zijn of de wereld in chaos te gooien. We preppen voor het onvoorzienbare, dat kan een ramp zijn dat klopt, maar veelal zijn het dingen als een grotere storing van voorzieningen zoals gas, water en energie of een grote brand. Kijk naar Roermond waar een complete stad vanwege een brand praktisch werd afgesloten. Er reden geen treinen meer, winkels werden verplicht gesloten en een noodverordening werd uitgevaardigd, waarom? Omdat er asbest deeltjes tijdens een brand waren vrij gekomen.

 

En wat gebeurde er toen de winkels weer open gingen? Er was een stormloop naar de winkels, terwijl de media vermelde dat het was vanwege de aankomende feestdagen weten wij "gekke" preppers wel de ware reden: de mensen hadden naar slechts enkele dagen geen eten of drinken meer in huis. Simpelweg omdat de mensen niet voorbereid waren en waar was de gemeente/de regering?? Precies de gemeente zat zich stom op de kop te krabben en denken : Wat moeten we nu doen? En de regering zat in een crisis vanwege een wet die ons als burgers nog verder gaat naaien. Maar geen van die beide partijen hadden zoiets van: Goh mensen hebben mogelijk geen eten of drinken in huis laten we iets bedenken om die mensen te helpen.

 

Dus wat mij betreft kunnen die bladen die een artikel schrijven over "ons" preppers mij de pot op. Het is niet alsof er iets in die artikelen zal staan dat wij nog niet wisten en ik ga die bladen niet het geld geven waar ik zelf een paar broden van kan kopen. Laten ze eens een prepper afbeelden als een normaal mens, anoniem betekend niet automatisch plaats een foto van iemand met een gasmasker en pistool.

 

Ja, sorry mensen maar ik wordt het inmiddels zat dat we allemaal worden weggezet als de mafketels in Doomsday Preppers. Wij zijn nuchtere Nederlanders en Belgen we hebben niet dezelfde insteek als de wapenfanaten in de Verenigde Staten. Ik zou willen dat men ons ook eens een keer zo zou behandelen.

 

Het gaat om de pegels;). Echte zelfvoorzienigheid/survival is alleen voor de specifiek toegespitste nieuwsbladen en tijdschriften. Alhoewel, ik ontvang hier bijna dagelijks het RD en daar staan 1 maal per week nuttige dingen in op gebied van koken, tuinieren en zuinige manieren van leven.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gamble: mijn vrouw heeft net ook het tijdschrift voor me meegenomen dus ga ook eens ff lezen om te zien wat ik ervan vind

 

nu ik het gelezen heb vind ik inderdaad dat het niet echt een voorbereidend stuk is. er wordt vooral aangegeven dat je de supermarkt, apotheek en zaadbanken moet gaan plunderen wanneer shtf. verder wordt veelal over de wederopbouw door een samenleving gesproken waarin dan weer wel wat bruikbare methoden worden aangegeven.

 

vond zelf wel het mooiste dat ze het over alternatieve vervoersmiddelen hadden dus bijvoorbeeld de achterkant van een auto met de bank en wielen die dan achter een paard gehangen wordt. ik zie het al helemaal voor me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de KIJK gescoord en het meteen doorgelezen.

Vond het wel een leuk stukje en voor de lezers van KIJK kan dit best wel een aanzetje zijn iets meer rekening te houden met en voorbereid zijn op ........ iets.

Voor de rest ga ik helemaal met @Trooper z'n posting hierboven mee.

 

Oh en overall vind ik het geen weggegooide €5,25 .... vroeger toen ik klein was ben ik een jaar of 3 KIJK-abonnee geweest, dus 'k vond het wel weer eens grappig er een te lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal eerlijk zijn, ik heb het allang gehad met al die zogenaamde "prepper artikels". Het feit dat ze de preppers op de voorpagina standaard afbeelden met een gasmasker vind ik inmiddels al beledigend. Wij zijn geen mafketels die standaard gasmasker in huis hebben en pistolen. Wij zij gewoon bezorgde burgers die geen vertrouwen hebben in onze regering als het erop aan komt dat er een ramp of iets onvoorziens gebeurd. En een ramp hoeft geen wereld eindigende catastrofe te zijn of de wereld in chaos te gooien. We preppen voor het onvoorzienbare, dat kan een ramp zijn dat klopt, maar veelal zijn het dingen als een grotere storing van voorzieningen zoals gas, water en energie of een grote brand. Kijk naar Roermond waar een complete stad vanwege een brand praktisch werd afgesloten. Er reden geen treinen meer, winkels werden verplicht gesloten en een noodverordening werd uitgevaardigd, waarom? Omdat er asbest deeltjes tijdens een brand waren vrij gekomen.

 

En wat gebeurde er toen de winkels weer open gingen? Er was een stormloop naar de winkels, terwijl de media vermelde dat het was vanwege de aankomende feestdagen weten wij "gekke" preppers wel de ware reden: de mensen hadden naar slechts enkele dagen geen eten of drinken meer in huis. Simpelweg omdat de mensen niet voorbereid waren en waar was de gemeente/de regering?? Precies de gemeente zat zich stom op de kop te krabben en denken : Wat moeten we nu doen? En de regering zat in een crisis vanwege een wet die ons als burgers nog verder gaat naaien. Maar geen van die beide partijen hadden zoiets van: Goh mensen hebben mogelijk geen eten of drinken in huis laten we iets bedenken om die mensen te helpen.

 

Dus wat mij betreft kunnen die bladen die een artikel schrijven over "ons" preppers mij de pot op. Het is niet alsof er iets in die artikelen zal staan dat wij nog niet wisten en ik ga die bladen niet het geld geven waar ik zelf een paar broden van kan kopen. Laten ze eens een prepper afbeelden als een normaal mens, anoniem betekend niet automatisch plaats een foto van iemand met een gasmasker en pistool.

 

Ja, sorry mensen maar ik wordt het inmiddels zat dat we allemaal worden weggezet als de mafketels in Doomsday Preppers. Wij zijn nuchtere Nederlanders en Belgen we hebben niet dezelfde insteek als de wapenfanaten in de Verenigde Staten. Ik zou willen dat men ons ook eens een keer zo zou behandelen.

 

Hoeveel mensen hier op het forum zijn wel niet begonnen door de serie Doomsday Preppers?

Een serie vol uitersten en preppers stigmatiserend makend.

Het merendeel van deze mensen heeft na het nadenken over voorbereiden op een Amerikaans, bijna superhelden niveau acterend en film speel kwaliteit waardige manier van preppen, de Nederlandse manier zoals wij hier in ons koude kikkerlandje hanteren overgenomen.

Wat dat betreft maakt het dus ook niet uit hoe mensen er in eerste mee in aanraking zijn gekomen, maar wat de uitslag is van het vervolg na de eerste stap gezet te hebben.

Zelf schijn ik altijd al een prepper geweest te zijn. Heeft iets te maken met levensstijl en hoe ik altijd al in het leven heb gestaan (mede door ervaringen opgebouwd in datzelfde leven).

Pas na de serie Doomsday Preppers, kwam ik er achter dat mijn levenstijl dus ook een naam had en dat er meerdere mensen waren die enigzins hetzelfde doen en begrijpen waar ik al jaren over nadacht.

De serie vond ik altijd al overdreven. Leuk om te zien, maar ik.ben niet 'zo'n Amerikaan'.

Wel typte ik na (ik geloof) de tweede aflevering, het woordje Prepper in op google en kwam zo bijna gelijk deze fantastische site tegen halverwege het jaar 2012.

Nu zijn we alweer bijna in 2015. Geen Maya apocalypse, geen derde wereldoorlog nog, geen natuurramp die desastreus is voor onze leefomgeving, geen totale anarchie of emp die de wereld op zijn kop zet, of iets anders dergelijks...

En ik ben blij!

Blij dat dit allemaal (of iets anders) nog steeds niet gebeurd is ook al zaten sommige dingen er behoorlijk tegen aan te tikken en zijn er nog steeds zaken in de wereld die alles plotklaps op de 1 of andere dag zouden kunnen doen veranderen.

Nee, stel het maar uit die ellende en liever nog gewoon helemaal niet!

Dat neemt niet weg dat ik niet anders zou gaan leven of zou stoppen met wat ik altijd al gedaan heb.

Ik ben gewoon graag goed voorbereid op alles....

 

In de reclame wereld zeggen ze wel eens: Er bestaat geen slechte reclame. Elke reclame of die nu positief is of negatief, blijft reclame en zal mensen naar je toetrekken voor meer info.

Zo zie ik ook dit artikel in de KIJK.

Er zullen mensen over gaan nadenken, via google misschien meer informatie opzoeken en vervolgens op deze site uitkomen waardoor de meesten waarschijnlijk opgelucht zullen zijn dat de nuchtere mentaliteit der Hollanders nog steeds hoog in het vaandel staat.

Vanaf hier kunnen ze dan ook weer verder gaan met wat reeds gestart is in den geest na het lezen van van een simpel artikeltje in een blad en kunnen ze zich pas echt verdiepen in de wondere wereld van de Neerlandsche Preppers beweging ;)

 

P.s.

Het hele internet en werken op de pc en forums, heb ik letterlijk ontdekt door preppers.nl. Ik zat nooit achter de computer wegens te weinig tijd omdat ik graag in de echte wereld leef. Zo zijn er dus ook voor mij als 34 jarige man zijnde, zaken opengegaan waar ik vroeger niks mee te maken wilde hebben (ook al is mijn generatie de internet generatie).

Ook dit heeft dus weer pluspunten en minpunten meegebracht, maar verdomd ik word steeds handiger in de digitale wereld :p

 

P.s.s.

Wel hou ik nog steeds van leesmateriaal op papier. Niks beters dan een goed boek in je handen ipv een E book of iets dergelijks.

Papier geeft je het gevoel ergens echt in te kunnen zitten en zo zal ik dat dus nooit helemaal laten.

Als ik dus door bv de supermarkt loop en zie dat er een artikel over preppen staat in een magazine, dan zal ik hoe slecht het artikel ook is, het nooit in de schappen laten staan.

Jij ergert je aan dergelijke artikelen. Niet doen man! Ik zelf kan helemaal stuk gaan en volop genieten van de onwetendheid die weergegeven word als absolute waarheid. Vroeger ergerde ik mijzelf ook. Maar goed, dat had ik ik ook vaak met artikelen die hier soms geschreven worden.

Laat het los en geniet mee.

Dat is mijn kerstboodschap...... :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal eerlijk zijn, ik heb het allang gehad met al die zogenaamde "prepper artikels". Het feit dat ze de preppers op de voorpagina standaard afbeelden met een gasmasker vind ik inmiddels al beledigend. Wij zijn geen mafketels die standaard gasmasker in huis hebben en pistolen. Wij zij gewoon bezorgde burgers die geen vertrouwen hebben in onze regering als het erop aan komt dat er een ramp of iets onvoorziens gebeurd.

 

...

 

Dus wat mij betreft kunnen die bladen die een artikel schrijven over "ons" preppers mij de pot op. Het is niet alsof er iets in die artikelen zal staan dat wij nog niet wisten en ik ga die bladen niet het geld geven waar ik zelf een paar broden van kan kopen. Laten ze eens een prepper afbeelden als een normaal mens, anoniem betekend niet automatisch plaats een foto van iemand met een gasmasker en pistool.

 

Ja, sorry mensen maar ik wordt het inmiddels zat dat we allemaal worden weggezet als de mafketels in Doomsday Preppers. Wij zijn nuchtere Nederlanders en Belgen we hebben niet dezelfde insteek als de wapenfanaten in de Verenigde Staten. Ik zou willen dat men ons ook eens een keer zo zou behandelen.

 

Sorry maar als je het zo zat bent, doe er dan wat aan!?

Hoe vaak komen er hier wel niet mensen die interviews willen houden, die foto's en documentaires willen maken? Die aangeven dat ze vast willen leggen wie preppers in nederland nou echt zijn, en hoe preppen in Nederland nou echt gaat? En hoe vaak krijgen die wel niet 0 op rekest ivm OPSEC? Ere aan wie ere toekomt, want er zijn hier ook mensen die hier wel aan mee werken, en die wel (al dan niet anoniem) proberen een beeld te geven van preppers en preppen in NL. Maar het overgrote deel van de leden hier staat negatief tegenover dit soort verzoeken.

 

Als jij je niet juist behandeld voelt kan je in een hoekje gaan zitten janken, maar je kan er ook wat aan doen. Of op zijn minst een poging wagen. Dus niet alleen zeggen hoe je het niet wil hebben, maar bedenken hoe je het kan veranderen.

Er werd hier laatst gevraagd naar een artikel over preppen. Hoeveel mensen zijn er meteen in de pen geklommen? Of nee, beter nog, hoeveel mensen waren er zelf al actief bezig, zonder verzoek, om een duidelijk en nuchter beeld van preppen te geven? Zo gauw komen het filmpje van @Communicator en oa het pamflet van @Keyser Suze me te binnen schieten, en zo zullen er vast nog meer zijn, maar verder? Dick Berts heeft aan diverse programma's meegewerkt om een beeld van preppen te geven, en vervolgens werd gesteld dat hij "geen echte prepper" was. Van al die leden die zo afgeven op het beeld dat in de media geschetst wordt, hoeveel van hen hebben er iets aan gedaan dat beeld te veranderen?

 

Ik ga niemand zeggen dat hij zijn OPSEC op moet geven. Maar voor degenen die zo dwars zit zou ik zeggen: ga voor jezelf na wat je belangrijker vindt. Je OPSEC of het beeld dat de buitenwereld heeft van preppen. Welke van de twee het ook is, maak een keuze en leg je er bij neer. Vind je het lastig, omdat je beide punten belangrijk vindt, kijk dan wat wel mogelijk is. Hoe je met behoud van je anonimiteit toch bij kan dragen aan een (volgens jou) juiste beeldvorming omtrent preppen en preppers. En hou er rekening mee dat je dan alsnog een lading poep over je heen kan krijgen. Kijk maar naar de ons allen bekende anonieme Leon die zijn best deed om preppen bekender te maken in NL. Herinner jij je nog hoe hij vertelde over een voorraad aanleggen, of herinner jij je die 5 seconden in het bos nog? Want ja, JUIST hier op dit forum is dat alles waar hij mee in verband gebracht wordt. Anonieme Leon die met zijn helmpie op door het bos rende.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...