Ga naar inhoud
GENEGEERD

'Zo pak je een zakkenroller' (als hobby)

Tom
 Share

Recommended Posts

Tijdens een SHTF scenario zal de misdaad toenemen, we hoeven dat niet direct aan zware misdaad te denken.

Een eenvoudige wandeling of gewoon shoppen in een winkelgebied of opvang camping kan al behoorlijk slecht uitpakken als je zakken gerold worden of de inhoud van je tas gestolen wordt.

Immers in de schouder-tas zitten vaak onze reispapieren en contanten en misschien nog wel meer kostbaarheden (zilveren munten).

Nu kun je al wel mooi zien hoe dat in zijn werk gaat;

Zakkenroller-jager Jaime van Gastel "ziet" de zakkenrollers op afstand hij kan ze bijna ruiken!

Eens kijken of we er wat van kunnen opsteken.

Zakkenroller-jager Jaime van Gastel heeft maar 1 doel: zoveel mogelijk (Oost-europese) criminelen oppakken. Jaime werkt hierbij samen met de Amsterdamse politie. Telegraaf TV ging met hem op pad en zag hoe een Roemeens dievenstel in de boeien wordt geslagen.

FILMPJE

http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenland/23476266/___Zo_pak_je_een_zakkenroller___.html

Ja, ik weet het, er al eerder iets over gezegd, maar dit is meer een Nederlandse situatie en gaat het om echt "pakken" van zakkenrollers, terwijl het eerdere topic gaat over preventie tegen zakkenrollers. In het verslag van de Telegraaf kun je zien dat het elk jaar toeneemt, dus nog effe weer de Truucs

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb het 1 keer gezien bij iemand en deze had de pech dat die mijn richting kwam uitgewandeld... vraagje gesteld ter afleiding en paar seconden later lag ie plat op de buik en paar minuten later was de politie er... de persoon die zijn portefeuille terugkreeg wilde me 20 euro geven maar heb dit niet aangenomen...

ik was wel met een paar mensen die konden kijken of niemand naar me toekwam toen ik hem op de grond vasthield... vaak werken zakkenrollers in een bende.

De verleiding was wel groot om beetje meer kracht te zetten en ervoor te zorgen dat deze kerel een tijdje dit soort werk niet zou kunnen doen, maar had toen al een 'waarschuwing' gekregen en vaak maakt de dader gebruik van de slachtofferrol.. Het is nu toch al aardig wat jaartjes geleden en niets meer van gehoord.

Link naar reactie

• 2 weeks later...

@carismo Waarschuwing? Man ze hadden je een lintje moeten geven! Als ze iedereen gaan lopen waarschuwen die een dief pakt, in minder of meerdere mate gewelddadig, laat iedereen het uit zijn hoofd. De prioriteiten liggen scheef. Aan de ene kant is het je burgerplicht en aan de andere kant krijg je een berisping, idioot toch?

Mij dunkt dat wanneer bekend is dat burgers zich en andermans zaken mogen beschermen tegen criminelen, ze zich toch achter de oren gaan krabben.

De crimineel heeft hier vaak meer rechten dan het slachtoffer.

Voorbeeldje uit het verleden,

Een kennis van mij woonde in Breda Noord, huisje, tuintje en beestje.

De tuin was omgeven met een stenen muur van 2.2àm hoog. Op de zomerdag moet hij even een boodschap doen. Hij laat de keukendeur open staan, warm weer.

Hij heeft nog niet zijn hielen gelicht of de een of andere geveltoerist springt over de muur op ZIJN grondgebied!

Nu wil de pech dat het ¨beestje¨eerder vermeld een Bouvier van 60kg betrof die nog niet had ontbeten en enkele smakelijke ferme happen uit onze onfortuinlijke maar ook zeker ongenode gast nam.

Ok, de rotte plekken werden in het ziekenhuis weggesneden en weer dicht gebrand, dit stemde echter niet tot tevredenheid bij onze insluiper en deze deed aangifte tegen mijn kameraad.

Moraal van dit verhaal:

Ondanks dat er een muur om de tuin stond, er op zijn poort een plaat prijkte dat er een bewakingssysteem op vier poten aanwezig was had hij aanleiding gegeven tot inbraak doordat hij vijf minuten weg was en de keukendeur open liet.

Zaak verloren en boete gehad.

Als er ´s nachts een inbreker naast je bed staat, dan moet je hem koffie geven en even laten wachten terwijl je de wouten belt, moet ik het zo zien?

Dacht het niet!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...