Ga naar inhoud
GENEGEERD

Verpakkingszakken


Trooper

Aanbevolen berichten

Ik vroeg me af of iemand misschien goede adressen/tips heeft voor verpakkingszakken voor eten om bijvoorbeeld in je BOB of opbergkast op te slaan. Wat voor zakjes/sluitingen zijn het best en waar kun je ze (goedkoop) vinden? Had mijn vrouw gevraagd om er in de winkel eens naar uit te kijken maar ze zag niets vertelde ze me.

Kon met de zoekfunctie hier ook niet direct hier een antwoord op vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ow, dat soort zakjes. Is er wel in de winkel hoor @Trooper. Ziplockzakjes van de AH bijvoorbeeld, of van Toppits.

En bij een chinees winkeltje,als jullie die hebben, zijn ze er ook in heel heel klein. Die zijn handig voor bv medicijnen en pleisters in je toilettas en voor mini-ehbo-setje in je jaszak.Kosten 2 euro per honderd ofzo.

Zelf heb ik een zak voor landkaarten, zodat ik ze ook in regen kan gebruiken en voor telefoon en paspoort/geld.

Verder gebruik ik meer bakjes of nalgeneflessen(herbruikbaar) dan zakjes.

Voor vloeibare zeep, koffie, havermout, olie om in te bakken heb ik nalgene flesjes. Herbruikbaar, in vele maten van 15 ml tot meer dan een liter.

044_521.jpg

 

En voor bv kleding en andere dingen die droog moeten blijven zoals wcpapier, slaapzak,ehboset, heb ik ultra light drysack-zakken. Ook handig want daardoor heerst er wat meer orde in mijn tas omdat alles in vaste kleur zak zit en niet alles door elkaar ligt. Voor dingen die niet perse droog hoeven maar wel bij elkaar gebruik ik van die bh-netjes van de Wibra. Heel handig en erg goedkoop. En wasbaar als ze vies zijn geworden.

sol_559-0072_pic1_1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Owja, die zak voor landkaart,telefoon enzo...dat is de Loksak. Sluit echt waterdicht af, is wat dikker. Er is zelfs een locksak waarmee je wel kan telefoneren als de telefoon erin zit. Stevig spul, kost ook een kapitaal. Maar voor gear, fototoestel, telefoon, laptop wel een terechte uitgave.

Een natte pas en nat geld is erg onhandig dus die zit bij mij bij de telefoon in. Mijn bankpas zit dan weer in een RFID beschermende portemonnee.

 

1361811219.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vroeg me af of iemand misschien goede adressen/tips heeft voor verpakkingszakken voor eten om bijvoorbeeld in je BOB of opbergkast op te slaan. Wat voor zakjes/sluitingen zijn het best en waar kun je ze (goedkoop) vinden? Had mijn vrouw gevraagd om er in de winkel eens naar uit te kijken maar ze zag niets vertelde ze me.

Kon met de zoekfunctie hier ook niet direct hier een antwoord op vinden.

 

Voor de korte termijn en kleine voorraad is ziplock een prima oplossing, wil je meer spullen langer opslaan dan zou ik gaan voor mylar bags of emmers/tonnen die luchtdicht/vrij te maken zijn. Ziplock is behoorlijk prijzig vergeleken met mylar, als het om grotere (>20 oid) hoeveelheden gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De echte ziplock-bags hebben een soort van rits erin zitten, deze wil nog wel eens openklappen waardoor je voedsel alsnog door heel je tas techt kan komen. (Is niet prettig wanneer je de brinta zelfs nog in je slaapzak tegenkomt) ;)Met de goedkopere soort ziplock-zakjes heb je 2 strips die je dichtknijpt boven elkaar zodat je meer zekerheid hebt dat je voedsel er ook in blijft zitten.

ook bij de action en de meeste andere budget/euro winkels heb je deze zakjes wel.

Deze zijn ook stevig en heel goed te gebruiken maar ik merk dat de zakjes van de Ikea nog wel het beste zijn voor hun prijs.

Het plastic is veel steviger als de andere soorten en komt ook minder snel een beschaduging in waardoor je ze meerdere malen kunt gebruiken en op die manier meerdere maanden/jaren met een rol kunt doen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...