Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wie o Wie heeft er kennis/verstand over nachtkijkers?


**Royale**

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Het bereik van Gen. 1 en 2 is maar beperkt. Dat kun je wel vergroten door een goede aparte IR lamp te gebruiken.

De restlichtversterkers die we in het leger gebruiken zijn een heel stuk beter, maar deze kwaliteit koop je niet onder de 10 mille. En zoals JohnnyBravo al schreef, doorsparen en gaan voor een warmtebeeldkijker. Daar heb ik veel mee gewerkt, super! Je ziet ook de vent die achter een struik ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de beschikking over een warmtebeeld camera.. Die dingen zijn kennen ook zijn beperkingen. Het is echt niet zo dat met gemiddelde draagbare moddellen.je meer dan 500 meter ver kan kijken en veel onderscheid ziet. Ook al heb je de duurste software er in geïnstalleerd.

 

Wil je echte nachtzicht, zal je de combinatie van een restlichtkijker en een goede infraroodkijker moeten gebruiken, met goede software (oowja, ook Warmtebeeld camera's zijn gevoelige infrarood camera, met speciale software). wil je op afstand zaken kunnen herkennen en niet een paar rode pixels kunnen zien, dan zal je een type moeten nemen met een telelens.

 

Je moet dat goed realiseren, dat op lange afstand, >200 meter, je flink wat verlies van infrarood (dus ook warmte) hebt op langere afstand, en dat weersomstandigheden in de warmtebeeld/infrarood (regen en een beetje wind, maakt het al stuk lastiger) op grotere afstand veel verlies heeft.

In het bos wilde dieren kijken is nagenoeg onmogelijk met warmtebeeld, terwijl een restlichtkijker je veel meer bereikt.

 

Betaalbare oplossing is een gen 2 restlichtkijker, incl infrarood camera (dat de meeste op de markt), Neem een goedkope 12 volt infrarood schijnwerpers dan heb je een actieve vergezicht. Het belangrijkste nadeel is, dat je voor mensen die passief kijken met infrarood kijker, je locatie enorm ziet op schijnen.

 

Een goedkope draagbade warmtebeeld camera (> € 5.000,00) heb je nog op de lange afstand niets aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

aanvulling

 

Een prima marketing flim van een model, die waarschijnlijk mensen die wel tot de verbeelding spreekt.

 

 

je moet niet vergeten dat de opname afstanden ongeveer tot maximaal 200 tot 300 meter zijn.

 

 

Dan iemand die iets verstandigs er over zegt

 

https://www.youtube.com/watch?v=UYGpqunObWY

 

Nacht zicht word flink overschat.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is echt niet zo dat met gemiddelde draagbare moddellen.je meer dan 500 meter ver kan kijken en veel onderscheid ziet.

.........

In het bos wilde dieren kijken is nagenoeg onmogelijk met warmtebeeld, terwijl een restlichtkijker je veel meer bereikt.

Ben ik niet helemaal met je eens ..... een miezerige 100mtr zicht is al heel erg veel als je overdag al niet verder dan 50mtr het bos in kan kijken ;)

Dan heb je aan een restlicht kijker helemaal niets .... ten eerste omdat er behoorlijk weinig rest licht is en ten tweede omdat het te dicht is.

Ik zou hem ook niet willen om de dieren te bekijken maar eerder om te weten óf er iets zit en waar dat het zit.... en aan de grootte kan je wel zien wat dat het is en of je moet maken dat je wegkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komende woensdag staat er een in de Aldi voor 100 euro met opname functie en 4Gb kaart. 3 jaar waarborg.

Ik ga deze alvast halen...

Voor hetgeen we het nodig hebben ruim voldoende...

Ook gehaald, op het eerste zicht minder slecht dan ik verwachtte. Resolutie is danig kut natuurlijk,

de ingebouwde infraroodlamp lijkt redelijk wat straling te geven. Foto en bewegende beeldopslag lijkt me de grootste plus, al heb ik de resulterende beeldjes nog niet bekeken.

De 3x 123A Lithium batterijtjes die er bij zaten, waren door de koude al hun energie kwijt, toestel startte zelfs niet op. Na hal uurtje op de radiator gaven ze genoeg om,

weliswaar met 'batterij leeg' icoontje opgelicht, toch het zaakje te laten opstarten en werken.

 

Reclame filmpje:

 

Ander:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook gehaald, op het eerste zicht minder slecht dan ik verwachtte. Resolutie is danig kut natuurlijk,

de ingebouwde infraroodlamp lijkt redelijk wat straling te geven. Foto en bewegende beeldopslag lijkt me de grootste plus, al heb ik de resulterende beeldjes nog niet bekeken.

De 3x 123A Lithium batterijtjes die er bij zaten, waren door de koude al hun energie kwijt, toestel startte zelfs niet op. Na hal uurtje op de radiator gaven ze genoeg om,

weliswaar met 'batterij leeg' icoontje opgelicht, toch het zaakje te laten opstarten en werken.

 

Reclame filmpje:

 

Ander:

 

Ik ga er morgen om....te druk gehad...ziet er zeker niet slecht uit voor die centen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er morgen om....te druk gehad...ziet er zeker niet slecht uit voor die centen.

Wel, het schermpje waar je naar kijkt, is vrij grof (laag van resolutie) en dat is het grootste nadeel (samen met dat je het tegen je oog moet houden.

In vergelijking met andere nachtkijkers, is het goedkoop van aankoopprijs. Wil je beter, zal je een veelvoud kwijt zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

aanvulling

Dan iemand die iets verstandigs er over zegt

.

 

Waar dan ?

Belachelijk slecht filmpje. Ik denk zelfs dat ie geen rekening gehouden heeft met de warmte reflectie van de camerapersoon in de zilverkleurige variant.

 

@wodan

 

Ben benieuwd naar de "aldi" ervaringen. In ieder geval is het linker oog van het diertje ontstoken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar dan ?

Belachelijk slecht filmpje. Ik denk zelfs dat ie geen rekening gehouden heeft met de warmte reflectie van de camerapersoon in de zilverkleurige variant.

 

@wodan

 

Ben benieuwd naar de "aldi" ervaringen. In ieder geval is het linker oog van het diertje ontstoken.

 

Het filmpje laat heel goed zien, dat ook warmtebeeld apparatuur (en hij heeft een 9000€ variant vast. ) flinke beperkingen heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voila sé

 

Ik heb de nachtkijker van de Aldi juist opgestart en moet toegeven dat ik voor de prijs van 99 euro een verdomd goed geriefke heb.

Ik kan de beelden haarfijn zoomen en zie alles heel erg goed..hetzij wel op een klein scherm maar valt echt reuze mee.

Op een paar 100 meter hiervandaan op het speelpleintje hierachter kan ik in de pikkedonker zeer goed de glijbaan zien staan.

Ook zie ik zonder probleem de duif slapen in de bomen hierachter.

Je koopt dat ding niet om militair te gaan doen maar voor die centen ben ik uiterst tevreden.

Ik ga wel de batterijen vervangen door oplaadbare.

 

Een filmpje en foto volgt......

Link naar reactie
Delen op andere sites

@fragalot

 

Neen echt;..voor de prijs is het best wel te pruimen.

4GB SD kaartje erbij en een dummy voor de pc en een video kabel.

Ik vind het zeker geslaagd voor zijn prijs...

Betere betaal je dan ook weer duurder maar voor het gewoon gebruik volstaat deze voor mij meer dan goed..

Als je eens een bepaald object wil gaan opspeuren in het donker of even rondom wilt gaan zien...zeer goed te doen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

100 euro,valt het niks tegen, gok dat je een zicht heb tot 50mtr. Dit is helemaal nog niet zo slecht zeker in het pikkedonker. De oudere reslictversterkers die wij nog steeds gebruiken,daar zie je minder op deZe komen dan ook uit de jaren 90.ik ben benieuwd naar het zicht op een grotere afstand maar wat ik nu zien, daarmee hebben kijkers van rond de 500 € niet deze scherpte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met je hand de IR straler afdekt, ziie je veel minder, maar dan nog is ie bruikbaar op korte afstand. Het gefilmde beeld is mooier dan het getoonde beeld,

maar alles wat warmte afgeeft dat zie je toch mooi bewegen. Het is zijn geld, in vergelijking met andere IR oplossingen, zeker waard naar mijn mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...