Ga naar inhoud
GENEGEERD

Snel lekkere hap met de magnetron


Tom

Aanbevolen berichten

Voor een snelle lekkernij is er nu een chef-kok kanaal met handige tips. (Staan ook wel gezonde dingen bij, duurt dan iets langer).

https://www.youtube.com/channel/UCa8AzJGs74nfzNMHuS7YBfw

 

De magnetron is onze vriend en doet ons de lekkerste dingen klaar maken in enkele minuten.

 

Zoals dit recept;

Wonderbaarlijk in 2 minuten heb je heerlijke merengue gemaakt met de magnetron!!

 

 

 

En is in een SHTF scenario wel handig om snel toch iets lekkers te maken zo voor de feestdagen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Fijn dat je een SHTF viert met een merengue...en natuurlijk dat jouw magnetron dan nog werkt.

Het recept is leuk, maar vooral handig als je vriendinnetje onverwacht langskomt en je indruk wilt maken, niet echt voor een SHTF. Ook leuk om met kinderen te doen.

Het opkloppen van eiwit zou je met dit recept omzeilen, dat lijkt me wel fijn, wil niet altijd goed lukken want de materialen moeten erg vetvrij zijn om het te laten slagen.

Owja, als je geen poedersuiker hebt, kan je suiker in een koffiemolen malen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest weeral denken waar heb ik dit woord ook alweer gehoord ,, magnetron ,, . Bij ons heet dat microgolfoven .

Ik gebruik dat ding enkel als ik erg moe ben en geen tijd heb .

Twee minuten er in slapen lijk even veel als een hele nacht rust .

 

 

 

niet doen hoor .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest weeral denken waar heb ik dit woord ook alweer gehoord ,, magnetron ,, . Bij ons heet dat microgolfoven .

Ik gebruik dat ding enkel als ik erg moe ben en geen tijd heb .

Twee minuten er in slapen lijk even veel als een hele nacht rust .

 

 

 

niet doen hoor .

 

Voor mij DE uitvinding uit de jaren 80 (1945-1947 eigenlijk). Ik heb er twee thuis net als twee ovens;). Super gemakkelijk en we gebruiken de mirogolfoven dagelijks.

 

We gebruiken hem met name voor verwarmen, ontdooien maar niet echt om te koken. Al zijn er wel allerlei recepten voor.

 

http://allrecipes.nl/recepten/magnetron-recepten.aspx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oehw ga ik gelijk proberen. Wacht ik heb helemaal geen magnetron.

Er zijn toch echt wel makkelijkere manieren om je eiwit te scheiden van het geel.

Bijvoorbeelde met de schalen steeds overgieten, of gewoon met je handen.

 

Makkelijk scheidt je eiwit en eigeel mbv een plastic flesje

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben hier wel een magnetron maar gebruiken die zelden. Reden daarvoor is dat we vinden dat de smaak van het eten fors achteruit gaat als je het in de magnetron stopt (en hem aanzet LOL)

Proef het verschil maar eens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je een SHTF viert met een merengue...en natuurlijk dat jouw magnetron dan nog werkt.

Het recept is leuk, maar vooral handig als je vriendinnetje onverwacht langskomt en je indruk wilt maken, niet echt voor een SHTF. Ook leuk om met kinderen te doen.

Het opkloppen van eiwit zou je met dit recept omzeilen, dat lijkt me wel fijn, wil niet altijd goed lukken want de materialen moeten erg vetvrij zijn om het te laten slagen.

Owja, als je geen poedersuiker hebt, kan je suiker in een koffiemolen malen...

 

das een handige, als ik op een rommelmarkt nog eens een klein koffiemolentje kan vinden gaat die mee naar huis.

 

het enige rare uit het filmpje vind ik wel hoe ze het ei scheid, is het niet veel makkelijker om het ei in tweeën te breken en het eigeel telkens over te gieten van de ene in de andere helft en dan het overbijvende eiwit in de kom te gieten:confused:? tenminste dat is hoe mijn moeder het voordeed :)

 

en inderdaad, dat kloppen is een rotwerk, dat is wel handig hieraan, maar als je magnetron het niet meer doet . . .

Een magnetron op een agegraat lijkt mij zonde van de brandstof, ook omdat een magnetron vaak niet het meest zuinige apparaat is van allemaal.

en ook, ik denk dat gewoon een eitje koken en opeten veel beter is dan merengue maken, zeker ook omdat je dan met het eigeel weinig creatiefs meer kan

( als iemand overigens toch nog iets weet met eigeel dan hoor ik het graag:D )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest weeral denken waar heb ik dit woord ook alweer gehoord ,, magnetron ,, . Bij ons heet dat microgolfoven .

Ik gebruik dat ding enkel als ik erg moe ben en geen tijd heb .

Twee minuten er in slapen lijk even veel als een hele nacht rust .

 

 

 

niet doen hoor .

 

microgolven, het was begonnen als een militair communicatie apparaat, maar iemand ontdekte nog een andere functie van de magnetron toen hij er bij stond en zijn chocoladereep begon in zijn zak te smelten, de microgolven namelijk gaan door het eten of drinken heen, en die golven zorgen ervoor dat de water- en vetmolecuulen gaan trillen, en de wrijving die daarbij ontstaat zorgt dat het opwarmt.

 

nog een feit, aan water in een glas in de magnetron kan je niet zien dat het kookt, namelijk het glas is zo glad dat het geen oneffenheden heeft waar het water zijn bubbels kan afzetten, als je het water er dan uipakt kan het plotseling gaan overkoken en dan bubbelt alles er wél uit.

 

o en natuurlijk geen ei, metaal of patat in de magnetron. ei ontploft, metaal sloopt de magnetron en patat word gewoon ronduit smerig ( die laatste naar eigen ondervinding:rolleyes: )

 

verder, wij hebben nu geen magnetron meer want mijn moeder heeft een prachtige oven, maar behalve bij patat merkte ik zelf eigenlijk weinig smaakverschil, het kan zijn dat ik dat gewoon niet meer weet maar het kan ook zijn dat de smaakverandering door de magnetron gewoon psychisch is? ik weet het niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stuudje bij ons is eiwit en eigeel afzonderlijke te koop in de betere horecabenodigtheden zaken .

Hier ook Geert...maar ik maak meestal spontaan mijn recepten en heb als alleenstaande genoeg aan een gewoon doosje eieren van de eierautomaat van de eierboer. En zeg nu zelf, als je een litertje advocaat of vanillevla maakt, is het niet erg ook wat merengeus te maken.

 

eierautomaat.jpg

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...