Ga naar inhoud
GENEGEERD

Waardeloos is het om op te warmen met een Gaskacheltje/Fornuisje!


**Royale**

Aanbevolen berichten

Hallo Medepreppers,

 

Ik ben sinds een dag terug uit een land buiten Europa, waar het in de avond vreselijke koud is. Ik probeerde toen de kamer op te warmen met een gaskacheltje/fornuisje zoals je kunt zien op de foto.

 

De huizen hier zijn niet super geisoleerd net als in Nederland, maar ik doe toch alle ramen en deuren dicht! Pas na twee drie uur branden wordt de kamer wat warm. :confused:IMAG0842.jpg.fa899ae99c5e5214d08f698f0f002305.jpg

 

Heeft er iemand ook ervaring om zich op deze manier op te warmen en wat is een goed alternatief?

 

Met belangstelling kijk ik uit naar jullie reacties!!!!

 

Groetjes,

 

ROYALE

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Dat is geen kachel maar een pit, dus dat gaat niet echt werken.

 

Je zal iets moeten aanschaffen in de trant van:

 

http://www.vrijbuiter.nl/kampeerartikelen/camping-verwarming/euromac-infrarood-kachel-klein/

 

Ik neem aan dat je in Spanje zat?

Afhankelijk van je wensen zou ik meer richting zibro gaan.

Maar geef eens wat meer details zoals inhoud van de ruimte, voorkeur van brandstof, budget.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Medepreppers,

 

Ik ben sinds een dag terug uit een land buiten Europa, waar het in de avond vreselijke koud is. Ik probeerde toen de kamer op te warmen met een gaskacheltje/fornuisje zoals je kunt zien op de foto.

 

De huizen hier zijn niet super geisoleerd net als in Nederland, maar ik doe toch alle ramen en deuren dicht! Pas na twee drie uur branden wordt de kamer wat warm. :confused:IMAG0842.jpg.fa899ae99c5e5214d08f698f0f002305.jpg

 

Heeft er iemand ook ervaring om zich op deze manier op te warmen en wat is een goed alternatief?

 

Met belangstelling kijk ik uit naar jullie reacties!!!!

 

Groetjes,

 

ROYALE

Hier ervaring helaas... en zibro werkt goed voor kleinere ruimten en anders is een goede houtkachel een must.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een huiskamer hebt van 150m2 dan is daar nog een Zibro voor hoor.

Het ligt er wel aan wat handig nuttig is. Heb je je eigen bos om je heen dan is houtkachel super...zit je op klein flatje dan is een Zibro ook goed.

Een gaskacheltje kan ook nog, met een gasfles of een gevelgaskachel. Geen idee of daar uberhaupt gasaansluiting is.

Verder moet je even uitrekenen wat elke manier van stoken kost. het kan best zijn dat je qua brandstof duurder uit bent omdat je het van ver moet halen of laten bezorgen...dan heb je er weinig aan want dat zijn wel terugkerende kosten.

Kostenplaatje maken bij je mogelijkhedenlijstje dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is geen kachel maar een pit, dus dat gaat niet echt werken.

 

Je zal iets moeten aanschaffen in de trant van:

 

http://www.vrijbuiter.nl/kampeerartikelen/camping-verwarming/euromac-infrarood-kachel-klein/

 

Ik neem aan dat je in Spanje zat?

Afhankelijk van je wensen zou ik meer richting zibro gaan.

Maar geef eens wat meer details zoals inhoud van de ruimte, voorkeur van brandstof, budget.

 

En een Petromax????? Qua warmte dan.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een huiskamer hebt van 150m2 dan is daar nog een Zibro voor hoor.

Het ligt er wel aan wat handig nuttig is. Heb je je eigen bos om je heen dan is houtkachel super...zit je op klein flatje dan is een Zibro ook goed.

Een gaskacheltje kan ook nog, met een gasfles of een gevelgaskachel. Geen idee of daar uberhaupt gasaansluiting is.

Verder moet je even uitrekenen wat elke manier van stoken kost. het kan best zijn dat je qua brandstof duurder uit bent omdat je het van ver moet halen of laten bezorgen...dan heb je er weinig aan want dat zijn wel terugkerende kosten.

Kostenplaatje maken bij je mogelijkhedenlijstje dus.

Dat is wel waar, maar als je huis echt slecht geïsoleerd is zoals er in de openings post werd gezegd, dan gaat dat helaas nog niet lukken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

En een Petromax????? Qua warmte dan.....

 

??

 

Ik probeer het nog even opnieuw.

 

Hallo @**Royale** ik ben op zoek naar een vervoersmiddel want een step is niet echt handig

 

step_midi_stepje.jpg.59b7c66c697f6658eb2ec1b43e171381.jpg

 

Na 3 uur steppen kreeg ik het wel warm, maar was nog maar iets van 3 KM vooruitgekomen

Wie heeft er een advies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

??

 

Ik probeer het nog even opnieuw.

 

Hallo @**Royale** ik ben op zoek naar een vervoersmiddel want een step is niet echt handig

 

step_midi_stepje.jpg.59b7c66c697f6658eb2ec1b43e171381.jpg

 

Na 3 uur steppen kreeg ik het wel warm, maar was nog maar iets van 3 KM vooruitgekomen

Wie heeft er een advies?

 

Beste Martin Ik las het ook alleen maar in het boek van Dick berts Ik citeer:

 

Petromax geeft een zee van licht en warmte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Martin Ik las het ook alleen maar in het boek van Dick berts Ik citeer:

 

Petromax geeft een zee van licht en warmte

 

Ondanks dat mijn trolalert diep in het rood sla doe ik er nog eentje, ik heb toch even niks beters te doen.

 

Waardeloos is het om met een kunststof rietje een gebroken been te spalken

 

Hallo Medepreppers,

 

Ik ben sinds 2 dagen terug uit een land hier heel ver vandaan en waar een dokter in geen velden of wegen te bekennen is. Ik probeerde eens een gebroken been te spalken met een kunststof rietje, zoals je kunt zien op een foto

 

image.jpg.dc46a532eb42ba674d417fc76e8720dd.jpg

 

Nu vond ik het best wel een goed plan, maar de patiënt iets minder

 

Heeft er iemand ook ervaring met deze bullshit, en wat is een goed alternatief?

 

Met belangstelling kijk ik uit naar jullie reacties!!!!1!! en alle vragen die gesteld worden zodat iemand me een goed advies kan geven zal ik keurig ontwijken en/of negeren.

 

Groetjes,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik nog op kamers zat had ik een keer een eikel van ene verhuurder die de verwarming niet wou laten repareren. Gelukkig had ik inclusief alles dus ik had de volgende oplossingen:

 

Zet op elke pit ene pan met water. Laat dit aan de kook komen en zet alles dan op minimum zodat het net heet genoeg blijft maar er niet teveel stoom langs het deksel ontsnapt. Uiteraard de afzuigen uitlaten.

Pc zware game of benchmark laten draaien.

Alles wat stroom gebruikt aanzetten.

De douche warmwater laten stromen (deze methode is eingelijk waardeloos stoom etc maar je kunt lekker in de douche zitten opwarmen en dan in je koude kamer slapen. Werkt omgekeerd in de zomer.

 

Aangezien het de verhuurder niet boeide hebben we uiteindelijk gewoon zelf de cv laten repareren onder zijn naam. Nooit wat van weer gehoord dus zal wel goed zijn.

 

bovenstaande methoden zijn niet echt milieu en portemonnee vriendelijk maar nouja het werkt min of meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@**Royale**

 

Ik zie dat je wel gasflessen hebt en waarschijnlijk kunt kopen. Dan is een mobiele gaskachel erg makkelijk de meesten zijn zowel voor de 5KG of de 11KG gasflessen. De gasflessen zijn bij de meeste kampeerwinkels wel te leveren ook in het buitenland.

 

Deze is erg fijn http://www.gaswinkel.com/catalogus/mobiele_gaskachels/campingaz_cr5000_katalyt_gaskachel.htm

 

Maar je kunt ook wat anders kiezen, flessengas of aardgas. http://www.gaswinkel.com/catalogus/mobiele_gaskachels

 

Gevelkachels zijn wel wat duurder maar kunnen naar keuze op gasfles of aardgas.

 

Is het niet zo dat je in Frankrijk en andere zuideuropese landen er een sproeier setje bij zit voor propaan of aardgas?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@**Royale**

 

Ik begrijp dat je een soort combi wilt van olielamp en verwarming een simpele olielamp is dan de Dietz Jupiter ontworpen als kasverwarming maar geeft ook licht en een beetje warmte. Als je er twee neemt in een kleine ruimte zal het wel iets opwarmen http://www.qvist.nl/jupiter-2500.html

 

Het geschatte vermogen voor warmte is 1500 Btu is ongeveer 450 Watt dus met 2 lampen kom je aan de 1000 Watt warmte vermogen.

 

De Petromax 500 Druklamp kan ook als zodanig worden aangepast met het verwarmingselement 500 CP te monteren op beschermplaat 126

Ongeveer 1200 Watt warmtevermogen en natuurlijk als lamp een baklicht van 400 Watt

 

Als combi te koop http://www.olielampen.nl/petromax-ijmuiden.html

 

Dus niet en lamp en heater maar ombouwen naar heater http://www.survivalunlimited.com/lanternsstoves/heaterinfo.htm

 

Met de Dietz Jupiter hoeft dat dus niet heb je lamp en heater en kost maar 25 euro per stuk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...