Ga naar inhoud
GENEGEERD

Aangereden


erwin

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Niet echt preppers gerelateerd maar zo te zien zijn er bij preppers mensen met verschillende achtergronden dus misschien weet iemand iets / heeft iemand tips.

 

Ok om het kort te houden. Ik zat op de fiets van mn werk op weg naar huis en ik had voor de verandering een keer mn racefiets meegenomen omdat er nogal rigoreus verbouwd moest worden. Op weg naar huis werd ik echter aangereden. Een auto sloeg zomaar linksaf waardoor hij mij kruisde hierdoor kon ik deze niet meer ontwijken. Zelf had ik wat lichte verwondingen. minimale kneuzingen overbelaste spieren en schammern op mn handen. Mn fiets is echter totaal los. Het frame was nogal gebogen.

 

De fiets was destijds op +/- een week na nog geen jaar oud. maar de verzekeraar vind niet dat ik de nieuwwaarde terug kan krijgen maar slechts 75% van wat de fiets gekost heeft. Voor autos is het makkelijk te vinden je krijgt de dagwaarde terug. Maar geld het zelfde voor een fiets?

 

Iemand advies / protips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Gelukkig alleen lichte verwondingen, dat is en blijft het belangrijkste toch? Die 75% voor een jaar oude fiets lijkt mij schappelijk. Wellicht kun je contact opnemen met degene die je aangereden heeft en dat punt bespreken? Ik zou die 25% vergoeden als het mijn fout was...

 

Edit: vergeet niet je kapotte kleding en evt accessoires op te geven bij de verzekering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Changeing the mindset: Ik heb mn fiets niet verzekerd. T is racefiets slot is gewicht etc en zonder slot geen verzekering :(

 

@DR3: Ja klopt het is beter dan niets. Maar het was niet mijn schuld en toch heb ik er nu kosten van ik moet nu namelijk geld bijleggen om dezelfde fiets weer te kunnen kopen. Dat irriteert mij ene beetje. een beetje boel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een grote fout die hier meestal word gemaakt is dat jij niets met zijn of haar verzekering te maken heeft. Jij heb te maken met diegene die jou schade heeft berokkend.

Als jij geen gelijke fiets, dus net zo oud en zelfde kwaliteit en kleur kan vinden voor het door hun voorgestelde bedrag... dan stel je diegene die jou schade heeft veroorzaakt hoofdelijk aansprakelijk voor het schadebedrag dat je nodig heb.

Dat deze dan vervolgens minder van zijn of haar verzekering vangt is jouw zorg niet.... dat regelen ze dan maar met hun verzekering.

 

M.a.w. zorg dat je goed onderbouwd je echte schade kan aantonen en stel de veroorzaker aansprakelijk... dus ook kleding eventuele snipper of ziektedagen etc etc.

 

Succes

 

Nickx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de job van een verzekeringsexpert om de kosten voor de maatschappij zo laag mogelijk te houden. In principe houd jij je been stijf en weiger je het voorstel van de maatschappij. Zelf doe ik dat altijd op de volgende manier (en dat is al verschillende malen gelukt en heeft me al ruim 10000€ méér aan schadevergoedingen opgeleverd.) Mijn principe is dat ik de premies betaal met de schadevergoedingen. Ik ben nog voor enkele jaren goed.

 

Eerst moet je de werking kennen.

 

De maatschappij stuurt een (zogenaamde) expert. Die moet de schade ramen, zo laag mogelijk voor de maatschappij natuurlijk, niet ten gunste van jou. Die expert wordt gestuurd door de verzekering van de veroorzaker.

 

Je hoeft niet akkoord te gaan met het voorstel en het is natuurlijk best om zelf te onderhandelen met de expert over de waarde. Zo doe ik het alvast. (Zo heb ik ooit voor een designtent 90% van de waarde gekregen ipv de voorgestelde 10%)

 

Je kan een tegenexpertise vragen van jouw maatschappij (als je over een rechtsbijstand beschikt) kan je dreigen met een procedure). Altijd handig om even te kijken hoe ze reageren. Let wel op dat je niet zelf de expertisekosten moet dragen.

 

Een andere mogelijkheid is dat je het voorstel van 75% aanvaardt maar gelijk even naar de dokter rijdt en melding maakt van hoofdpijn, rugpijn, braakneigingen, duizeligheid, .... niet meetbare symptomen. Als je de arts kan overtuigen krijg je nog één of meerdere dagen werkverlet. Dat veroorzaakt natuurlijk inkomensverlies.

 

Daarvan gaan experten compleet over de rooie want ze zijn als de dood voor lichamelijk letsel omdat de kosten hiervoor heel hoog kunnen oplopen. Als je het spel hard speelt kan je melding maken van blijvende hoofdpijn of rugletsel. Dan wordt het natuurlijk een ander verhaal en de experten zullen je graag willen laten 'aftekenen'. Dat is een verklaring laten ondertekenen waarbij je afstand doet van verdere claims voor je lichamelijk letsel. Je kan dit gebruiken als pasmunt om een hogere vergoeding te krijgen voor je fiets én eventueel je fiets upgraden.

 

Het klinkt misschien niet helemaal netjes. Persoonlijk bekijk ik dat anders. De monsterwinsten die maatschappijen boeken vind ik niet helemaal netjes. Bovendien is het frappant dat een premie binnen de paar dagen betaald moet zijn maar dat een schadevergoeding gemakkelijk half jaar op zich kan laten wachten. Dat vind ik pas niet netjes. Speel het spel hard.

 

Als je morgen nog naar de arts stapt kan je je claim over letsel nog hard maken én er je voordeel mee doen. Je benadeelt er niemand anders dan een geldgeile maatschappij mee. En waar dienen die maatschappijen anders voor ?

 

@erwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

@erwin, mijn fiets is verzekerd op een kettingslot. Bij diefstal krijg ik 80% van de nieuwwaarde uitgekeerd. Het leuke voor mij is dat ik em 2ehands gekocht hebt;).

 

Bij aangereden worden is het naar mijn idee niet meer dan logisch dat de automobilist de schade vergoed in een voorrangssituatie. Naar mijn weten moet de auto dan wel in beweging zijn geweest tijdens de 'tik'. In een niet-voorrangssituatie heb je volgens mij nog steeds het recht aan je zeide omdat je een kwetsbaar onderdeel ben van het verkeer.

 

Mochten er anderen zijn die hier meer ervaring in hebben, voel je vrij om me bij te springen.:)

 

CtM

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nickx: Wat betreft snipperdagen etc. ik heb idd daar een dag voor opgenomen. Ik kreeg een aanbod voor smartengeld. Ik houd het nu nog een beetje af want ik weet nog niet of ik als ik dat aanneem dat zegt dat ik akkoord ben. Ze willen 100 euro geven wat leuk is maar dan schiet ik er nog steeds bij in.

 

Wat betreft onderbouwing ik heb natuurlijk rekeningen etc dus dat komt wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@DR3: Ja klopt het is beter dan niets. Maar het was niet mijn schuld en toch heb ik er nu kosten van ik moet nu namelijk geld bijleggen om dezelfde fiets weer te kunnen kopen. Dat irriteert mij ene beetje. een beetje boel.

 

Terecht ook dat je baalt, niemand schrijft in vier jaar een (race)fiets af. Dat een 2e hands versie van een jaar oud nog maar 75% waard is klinkt echter wel aannemelijk, maar ik heb geen verstand van racefietsen. Ik zou even op marktplaats rondkijken of jouw model fiets erop staat en voor welke prijs, eventueel ook googlen (misschien heeft een fietsenmaker dat model nog staan voor 75% v/d prijs die jij betaald had). Kom je toch boven die 75% uit dan kun je misschien met degene die je aangereden heeft praten, wellicht neemt hij/zij de schuld op zich en vergoed het restant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lewieke

Even mn uitleg wat aanvullen. Deze had ik er direct in moeten zetten. maar de beste man die mij heeft aangereden heeft er natuurlijk 3 maand over gedaan om alles in te leveren. De eerste keer claimde hij zelfs dat ik aan het spookrijden was. Gelukkig had ik direct na de aanrijding foto's gemaakt van de situatie dus dat was niet te ontkennen. Ben niet akkoord gegaan en heb alles zelf ingevuld. Terug gestuurd en hem laten tekenen dit heeft de beste man gedaan met een bijlage dat ik gigantisch snel reed. Beetje dubieus maar niet opengegaan wat hij had net zo goed kunnen zeggen de lucht was rood oid.

 

Omdat het echter al zo lang geleden is denk ik dat die arts move niet meer werkbaar is. Ik hoef de verzekeraar ook niet zo nodig te pakken. Ik ben echter van mening dat omdat ik aangereden ben ik hier op zn minst geen kosten van moet hebben.

 

Wat betreft de persoon waar mee ik gesproken had. Dat was de schade expert. Wat ik me nu ffe afvraag is dit nu de persoon die aangeeft hoeveel de verzekeraar uitbetaald of leverd hij gewoon de waarde in bij de verzekeraar en moet ik verder met de verzekeraar babbelen.

 

Het lijken en zijn misschien domme vragen. Maar ik stel ze omdat ik hier absoluut 0 ervaring mee heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

VERZEKERINGEN ?????? :mad: :mad: :mad:

 

Nu 22 jaar geleden.

Ik speelde gitaar in een hardrock groep en het was de week voor 1e optreden.

Ik was 18 en rebels..lang haar in het rood (ja echt :D ) en the f***k the world...

Tja je bent jong en ...

 

Fin , ik vertrek thuis op 21 september 1992 met de fiets naar de repetitieruimte. Het was zeer onweerachtig en begon licht te schemeren.

Ik steek met mijn fiets een extreem druk kruispunt over en BAAAAAAAAM.....ze rijden mij compleet overhoop.

Ik weet niks meer. Uit de verslagen blijkt dat ik door de voorruit ga van de wagen die mij aanrijdt.

De vrouw (chauffeur ) schrikt stop ,ik donder er af en ze rijdt weer door.

Zo sleurt ze mij bijna 100 m mee onder haar wagen en uiteindelijk draait mijn fiets in haar achterwiel en komt ze tot stilstand.

Een omstaander belt politie en ziekenwagen...ik krijg electroshoks om mijn tikker weer op gang te krijgen.

 

Later in het ziekenhuis valt de diagnose...gebroken rug (op 3 plaatsen) ,nier kapot , lever gescheurd , 3 ribben zitten door mijn rechter long, mijn onder en boven kaak zijn in frut ,al mijn tanden zijn gebroken ,mijn beide oogkassen zijn gebroken en mijn schedel is heel erg gebarsten. Mijn hersenvlies is gescheurd en ik zit van boven tot onder vol met glas.

 

Men kan niet opereren omdat ik te zwak ben .

Na een dag of 4 bellen ze mijn ouders...ik ga het niet halen .

 

Hmm toch kruip ik er door. Na een hele tijd wordt volgen zeer zware operaties aan mijn hoofd en gezicht.

 

Het duurt 10 jaar tegen dat ik er geraak. Nu ben ik weer redelijk goed.

Ik heb leren werken met een rug die niet meer dat is enz enz..

 

MAAAAAAAAAAAR !!!!!!!!!!!!!! De lijdenweg van fokking verzekeringen ......

We zijn nu 22 jaar verder en uiteindelijk wordt de laatste uitspraak volgend jaar in JUNI gedaan...eindelijk na (het zal dan bijna 23 jaar zijn ) zal ik mijn centen krijgen..

 

Ik ben 13 jaar geleden volledig in mijn recht gesteld (joepi de zaak gewonnen ) en dan beginnen de tegenpartij verzekeringen allemaal apen uit de mouw te toveren ...

Onderzoeken ,man man ...Maar kom het is wel de mooiste spaarboek die er bestaat want het telt met 5% en 7% intrest ...op 23 jaar ...je weet wel zeker.

 

Maar als je volhoudt....ze hebben ook geprobeert hoor...hier een miljoentje (oude belgische frank) en we zijn der van af..hahaha ik denk het niet....en nu zal de pot worden geopend maar een lijdenweg van hier tot in Tokio.

 

Verzekeringen ???? Zwijg mij er van ...just hetzelfde als het gerecht...23 Fucking jaar !!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft zo'n aanbod van de verzekering niet aan te nemen. Als het aannemelink is dat de vergoedde waarde te laag is moeten ze dat bijstellen. Dat zal niet gemakkelijk gaan, dat is althans mijn ervaring.

Mij boden ze in eerste instantie €25,- omdat ik een oldtimer heb.

 

Ik heb in het verleden een vergelijkbaar geval mee mogen maken.

Een busje reed mij aan toen hij mij inprobeerde te halen en af te slaan op een kruising.

Nou, met

Toen heb ik met m'n mobiel foto's gemaak van hem, de bus en de 'crime scene'. Hij ging er in een andere richting vandoor.

Na een hoop gezeur bij de politie om aangifte te doen ben ik achter zijn adres gekomen. Contact gehad met de verzekering en moest toen met zijn zoon aan tafel omdat meneer geen Nederlands zou spreken. Zijn verklaring was dat ik op de stoep gereden zou hebben en de bus aan de zijkant aangereden te hebben. Ook had hij opeens een getuige.

Gelukkig had ik de foto's, die bewezen dat dat helemaal niet mogelijk was. Toen ben ik er na een incognito achtervolging achtergekomen dat zijn getuige zijn aangetrouwde broer was...

 

Ik heb verzocht om een keuring, met de eis dat ik er bij zou zijn. Dat is gelukt. De claim van €25, werdt in eerste instantie €75,- maar met hulp van de dealer is dat €500,- geworden. Daarnaast heeft hij een groot deel van kleding (motorjas, helm en die dingen) moeten vergoeden.

Weer een goede reden om de bonnetjes te bewaren!

 

In ieder geval veel sterkte met je zaak. Uiterst vervelend als je er nu al zo veel bij moet leggen.

 

En @tom666, wat een vreselijke geschiedenis.Dat ongeluk op zich al, maar dat dat zò lang moet duren. Ongehoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nomad_404

 

Ja de juridische lijdensweg is niet te beschrijven. Een datum vastkrijgen bij het belgische gerecht is gewoon om de kriebels van te krijgen.

Er is gewoon een heel groot structureel probleem dat maar niet opgelost wordt en daar is de gewone burger het slachtoffer van.

Nu , ik zal 41 zijn volgend jaar , komt er een eind aan deze lange weg; Het zal niet 100 maar 1000 kg zijn dat van mijn schouders zal vallen.

Je probeert gewoon te leven maar binnen blijft zoiets meespelen. Ik ga er eindelijk een punt kunnen achter zetten.

 

Er zal een rust wederkeren die ik op volwassen leeftijd nog niet heb gekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lewieke

Even mn uitleg wat aanvullen. Deze had ik er direct in moeten zetten. maar de beste man die mij heeft aangereden heeft er natuurlijk 3 maand over gedaan om alles in te leveren. De eerste keer claimde hij zelfs dat ik aan het spookrijden was. Gelukkig had ik direct na de aanrijding foto's gemaakt van de situatie dus dat was niet te ontkennen. Ben niet akkoord gegaan en heb alles zelf ingevuld. Terug gestuurd en hem laten tekenen dit heeft de beste man gedaan met een bijlage dat ik gigantisch snel reed. Beetje dubieus maar niet opengegaan wat hij had net zo goed kunnen zeggen de lucht was rood oid.

 

Omdat het echter al zo lang geleden is denk ik dat die arts move niet meer werkbaar is. Ik hoef de verzekeraar ook niet zo nodig te pakken. Ik ben echter van mening dat omdat ik aangereden ben ik hier op zn minst geen kosten van moet hebben.

 

Wat betreft de persoon waar mee ik gesproken had. Dat was de schade expert. Wat ik me nu ffe afvraag is dit nu de persoon die aangeeft hoeveel de verzekeraar uitbetaald of leverd hij gewoon de waarde in bij de verzekeraar en moet ik verder met de verzekeraar babbelen.

 

Het lijken en zijn misschien domme vragen. Maar ik stel ze omdat ik hier absoluut 0 ervaring mee heb.

 

Het beste is het op een akkoordje gooien met de expert op het moment van de expertise zelf. In onze streek ken ik de meeste experten persoonlijk en dat helpt flink. Het is zoals in elke handel. Het is een koehandel, letterlijk met handjeklap. De verzekering beoordeelt de experten op hun 'zuinigheid'. Als hun budget te hoog ligt, dan nemen ze een andere expert (tenzij het er eentje in loondienst is natuurlijk, dan krijgt ie geen bonus).

 

Als het al zo lang geleden is moet je het afhandelen met de maatschappij. Het beste kan je daarvoor terecht bij je dossierbeheerder. Probeer in een telefoontje die naam te pakken te krijgen of misschien staat ie wel in je dossier. Meestal zijn dat administratief bedienden met weinig bevoegdheden. Dus het is niet zeker dat je je slag daar thuis haalt. Lukt dat niet, dan kan je naar het diensthoofd vragen en proberen met die verder te onderhandelen.

 

Hou je voet bij stuk, dan kan je een andere move doen door voor te stellen om je fiets in de oorspronkelijke staat te herstellen. Als het een dure merkfiets is, zou dat eventueel kunnen. Je kan de leverancier/fabrikant vragen een offerte op te maken voor een gelijkwaardige nieuwe fiets of een degelijke herstelling. De kans is groot dat de waarde van die fiets een stuk hoger ligt dan wat jij toen betaalde. Vanzelfsprekend heb jij recht op een fiets tegen de actuele waarde. Door de offerte wat hoger te laten maken, kan je een groter deel van je kosten recupereren. Het hangt er natuurlijk een beetje van af welke documenten je al naar voren schoof en overmaakte aan de verzekeraar.

 

Je zou er ook mee akkoord kunnen gaan dat zij de fiets met de door jouw gewenste specificaties aankopen. Sommige maatschappijen gaan daarmee akkoord. Als ze zelf kunnen onderhandelen krijgen ze misschien een betere prijs, waardoor ze misschien sneller zullen toegeven. Ik zou persoonlijk geen genoegen nemen met een waarde lager van 90%. Maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn in deze wereld nu eenmaal twee verschillende dingen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

Mijn ervaring met verzekeringen van de tegenpartij is als volgt.

 

De expert van de tegen partij bij de fietsenmaker die je eventueel kent langs laten komen.

Die lui hebben vaak alleen maar verstand van auto's en niet van fietsen, aanhangers, boten op trailers (ervaring mee), enzovoorts

Een fietsenmaker kan duidelijk maken wat wat de vervangingskosten en reparatie kosten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lewieke: Ik ga zeker nog met de expert bellen. Is kijken of er nog iets meer uit te halen valt. Ook de leverancier bellen is natuurlijk een idee

 

Denk dat ik ook maar is echt juridisch advies ga halen. Al dan niet gratis. Eens kijken hoe dit nu echt zit wat betreft wetgeving. In ergste geval zal het een kanton rechter worden. Dit valt onder liever niet kost tijd die ik liever anders besteed.

 

Maar als ik iig bovenstaande lees van iedereen is poot stijf houden. Laat ze maar met iets fatsoenlijks komen.

 

Bedankt voor de reacties. Ik ga nu iig lekker slapen heb het nodig :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lewieke: Ik ga zeker nog met de expert bellen. Is kijken of er nog iets meer uit te halen valt. Ook de leverancier bellen is natuurlijk een idee

 

Denk dat ik ook maar is echt juridisch advies ga halen. Al dan niet gratis. Eens kijken hoe dit nu echt zit wat betreft wetgeving. In ergste geval zal het een kanton rechter worden. Dit valt onder liever niet kost tijd die ik liever anders besteed.

 

Maar als ik iig bovenstaande lees van iedereen is poot stijf houden. Laat ze maar met iets fatsoenlijks komen.

 

Bedankt voor de reacties. Ik ga nu iig lekker slapen heb het nodig :)

 

Eerst advies inwinnen. Als de kosten en moeite het rendement overstijgen neem je genoegen met nét wat minder. Het maximaal haalbare. Dat is in elk geval beter dan een eindeloze procedure waarvan je niet weet hoeveel het je gaat kosten aan tijd, moeite en stress.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lewieke: Ik ga zeker nog met de expert bellen. Is kijken of er nog iets meer uit te halen valt. Ook de leverancier bellen is natuurlijk een idee

 

Denk dat ik ook maar is echt juridisch advies ga halen. Al dan niet gratis. Eens kijken hoe dit nu echt zit wat betreft wetgeving. In ergste geval zal het een kanton rechter worden. Dit valt onder liever niet kost tijd die ik liever anders besteed.

 

Maar als ik iig bovenstaande lees van iedereen is poot stijf houden. Laat ze maar met iets fatsoenlijks komen.

 

Bedankt voor de reacties. Ik ga nu iig lekker slapen heb het nodig :)

 

Sowieso nooit akkoord gaan met het eerste voorstel. Zij maken gewoon een rekensom zo goedkoop mogelijk van je af te komen. Wanneer jij dreigt stappen te ondernemen, dan kost het hun ook geld. Dus de hoofdprijs eisen, zeggen dat je ook fysiek en mentaal last hebt gehad van de aanrijding EN dat je door de kapotte fiets extra kosten hebt moeten maken. Daarna aangeven wat het kost een vergelijkbare fiets aan te schaffen en dat je met dat bedrag akkoord gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maakt voor de Nederlandse wet helemaal niks uit of een fietser heel erg hard of van de verkeerde rijrichting tegen een auto aanknalt. Of andersom de auto tegen de fietser aan. Een fietser blijft (net zoals een voetganger) een zwakke verkeersdeelnemer. Dus vaak doet de schuldvraag doet niet eens terzake of ze moeten kunnen bewijzen dat er sprake was van opzet (moedwillig een aanrijding veroorzaken).

 

Als je een fiets 3 jaar lang tegen schade en diefstal verzekerd, krijg je de verzekerde waarde minus 1% per maand uitgekeerd. Dit lijkt me dan wel een realistisch uitgangspunt wat je kan verwachten. Dus als ze je 75% aanbieden zitten ze wel in de goede richting.

 

Maar soms moet je geluk hebben en valt het mee als je tegengaan geeft.

 

Ben wel eens met de auto van achteren aangereden en toen werd m'n auto ook als total loss bestempeld door de verzekeraar van de tegenpartij :mad:

Ik was het er niet mee eens uiteraard en heb toen gevraagd hoe ze aan het bedrag kwamen wat ze wilden uitkeren. Bleek dus gewoon gebaseerd te zijn op een vergelijkbare auto in benzine uitvoering, want ze konden de diesel uitvoering niet zo 123 vinden. Kon wel kloppen want de diesel uitvoering was na een half jaar al geschrapt wegens tegenvallende verkopen. Dus heb toen medegedeeld dat de auto gerepareerd zou moeten worden omdat de auto te exclusief was om op het autokerkhof te zetten en het een dure grap zou worden omdat af te kopen. En zo geschiede :cool:

 

Moraal van het verhaal: je moet je huid zo duur mogelijk zien te verkopen en vooral goed kijken wat dezelfde fiets vandaag de dag zou kosten. (nieuw en gebruikt)

 

Succes in de strijd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ffe wat navraag gedaan en het scijnt dat een racefiets in 5 jaar afgeschreven mag worden. Hierdoor is 25% redelijk schappelijk. Ik krijg ook nog 100 euro letselschade. De fietsmaker is ook wel zo handig geweest om te zeggen dat hij geen cent over heeft voor de kapotte fiets. Maar nadat ik even met hem sprak zij die zeg dat je de fiets wilt houden en zet hem op marktplaats voor de onderdelen moet nog wel leuk bedragje opleveren. Het dekt de lading niet maar het komt wel erg in de buurt. Morgen ga ik gewoon nog even zeuren om het zeuren misschien leverd het nog iets op. Zo niet gaat mn klaag skill nog iets omhoog :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...