Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wie nu nog geld oppot is GEK !!!

FincaInSpanje
 Share

Wie nu nog geld oppot is GEK  

48 leden hebben gestemd

1. 1. Wie nu nog geld oppot is GEK

• Ik spaar al wat ik over heb
      4
    • Ik stop nagenoeg alles in Prepspullen
      12
    • Ik spaar en ik prep
      24
    • Ik los zo snel mogelijk mijn hypotheek af
      8

Recommended Posts

ING verlaagd de spaarrente naar 1%. De stelling is: Ben je gek als je nu nog geld spaart?

http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/ing-verlaagt-spaarrente-naar-1-procent

Beter investeren in Gear, Voorraad, Grondstoffen, Edelmetalen en andere preppers spullen. Of zo snel mogelijk je hypotheek aflossen met geld wat je over hebt.:cool:

Inflatie (echte cijfers) zijn hoger, leugens, nieuwe rekenmethodes toepassen als rookgordijn, belastingdruk verhogingen etc. etc,:mad:

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Wow, ben het laatste jaar al bezig om zoveel mogelijk geld om te zetten in voedsel en gebruiksartikelen en pm. Heb wel wat cash in huis, maar ik het 't idee dat je er niet teveel van moet hebben. Of je moet 't willen gebruiken als toilet papier. Ik heb nog wel wat geld op de bank nu, maar ga dat in februari (als het zolang duurt en de goudprijs een beetje daalt zoals gewoonlijk) omzetten in pm. De rest dan maar weer in voer, brandstof etc.... Misschien moet ik gewoon wat geld in een online spel stoppen en wat plezier maken nu het nog kan. Werd van morgen wakker in een inktzwarte stemming :(

Link naar reactie

Aangezien de huidige economische toestand er op wijst dat we eerst nog tijdelijke deflatie gaan krijgen lijkt het mij helemaal geen slecht idee om toch te zorgen dat je nog een deel "cash geld" achter houd buiten het banksysteem omdat er in de toekomst waarschijnlijk wel koopjes te doen zullen zijn op bepaald gebied.

Ik persoonlijk dacht ook al dat het systeem al lang zou ingestort zijn, maar ondertussen blijven we met zen allen toch rustig verder doormodderen.

En als je drie jaar geleden bv al je geld al had omgezet in pm's ben je nu wel serieus gescheten als je deze al terug liquide zou moeten maken om aan je financiele verplichtingen te voldoen.

Alles verwedden op 1 paard of al je eieren in hetzelfde mandje lijkt me zo ie zo geen goed idee.

Link naar reactie

ik hou er niet zo van als mijn geld op de bank staat (ik weet niet wat het is maar dan ben ik er niet trots op ofzo)

maar ik zelf vind het aan de ene kant ook wel weer handig als ik eens wat wil bestellen online voor mijn prep spullen.

daarom probeer ik wel aardig wat geld op de bank te hebben maar het meeste laat ik lekker contant.

Link naar reactie

Geld... hmm, wat was dat ook alweer? :rolleyes:

Heb helemaal niets meer om te sparen; (bijna) alles dat ik verdien gaat naar gas, water, licht, eten, drinken, roken, alimentatie en prepspullen.

Ik heb wel een goed salaris, maar ben nog teboven aan het komen van de afgelopen financiële crisis.

(Zo heb je ongeveer €60.000 aan aandelen, zo heb je niks) :eek:

Link naar reactie

ING verlaagd de spaarrente naar 1%. De stelling is: Ben je gek als je nu nog geld spaart?

http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/ing-verlaagt-spaarrente-naar-1-procent

Beter investeren in Gear, Voorraad, Grondstoffen, Edelmetalen en andere preppers spullen. Of zo snel mogelijk je hypotheek aflossen met geld wat je over hebt.:cool:

Inflatie (echte cijfers) zijn hoger, leugens, nieuwe rekenmethodes toepassen als rookgordijn, belastingdruk verhogingen etc. etc,:mad:

Overweeg om aandelen ING te kopen, hun rente lasten op spaarrekeningen nemen af :p Dat is dan positief voor het rendement

Link naar reactie

Ik spaar al wat ik over heb, maar liever los ik mijn hypotheek af, of koop ik er pm voor. Ik heb op dit moment geen werk. Mijn vriendin werkt in de zorg, en met bezuinigingen en zo weet je het nooit. Voor mij voelt het nu heel prettig om geld achter de hand te hebben, voor onverwachtse uitgaven of nog meer inkomsten verlies op te vangen.

Link naar reactie

Moesten de aandeelhouders niet meebetalen, als een bank over de kop gaat?

Klopt, maar een systeembank gaat niet over de kop :eek: dus er zal altijd een restwaarde overblijven.

Zeker als de spaarrente sneller daalt dan de hypotheekrente.

Kan me nog herinneren dat de aandelen van ING +/- €1,00 waard waren, staan inmiddels al weer 10x zo hoog...

@Range Ik denk niet dat de medewerkers van zo'n flutwerkgever wakker liggen van de lage spaarrente, worden voldoende gecompenseerd door fikse bonussen

Link naar reactie

Wat voor rente zouden de medewerkers van ING ontvangen op hun rekeningen... wat een aanfluiting zulke werkgevers.

Vroeguh kregen de werknemer van NN en ING 1\3 korting op veel producten (hypotheken en verzekeringen). Dat hebben ze nu al niet meer, dus kregen ze hierdoor vaak veel duurdere verzekeringen en slechtere voorwaarden dan producten van de concurrenten. Toen zijn er heel veel "eigen" mensen overgestapt naar concurrenten (met name van NN) en ook hebben ze een andere bank gekozen soms uit protest.;)

Vergeet niet dat ING\NN ooit zo'n 50.000 mensen aan het werk hield.

Link naar reactie

Doe net als de Russen: hamsteren

Russen zetten hun spaargeld om in duurzame goederen om de gierende inflatie voor te blijven en koken zuinig hun eigen potje. Boekweit wordt zelfs gehamsterd uit vrees voor tekorten.

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3813078/2014/12/17/Russen-hamsteren-volop-roebels-verdampen.dhtml

Link naar reactie

Doe net als de Russen: hamsteren

Russen zetten hun spaargeld om in duurzame goederen om de gierende inflatie voor te blijven en koken zuinig hun eigen potje. Boekweit wordt zelfs gehamsterd uit vrees voor tekorten.

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3813078/2014/12/17/Russen-hamsteren-volop-roebels-verdampen.dhtml

Nu hadden een hoop Russen wel graag gezien dat ze een schuur vol boekweit hadden geprept en zo de vallende Roebel wat minder pijnlijk hadden kunnen ervaren. Wat je nu ziet gebeuren is wat sommige onder ons dus al doen, flinke voorraden aanleggen, PM's aanschaffen, andere sterke vreemde valuta's etc. Waarschijnlijk gaan er nu nog mensen beseffen dat zulke scenario's dus ook echt plaats vinden. De inflatie is zelfs zo erg dat ze al nota bene de valuta ($) van hun aardsrivaal Amerika op de lokale markt gaan gebruiken, dat zegt al veel...

@Range alle bankiers graaien toch? Of waren dat juist de mensen van ING/NN die al overgestapt waren?

Link naar reactie

Hahahaha ik moet zo enorm lachen om "al wat ik over heb" bij keuze 1. Ja, ik spaar al wat ik over heb haha.

Dat vond ik nu ook, dus heb er ook maar op gekozen. Helaas ben ik in de gelukkige omstandigheid dat ik aan het eind van de maand niks overhoud, dus eigenlijk hoef ik helemaal niet te kiezen.

Link naar reactie

Nu hadden een hoop Russen wel graag gezien dat ze een schuur vol boekweit hadden geprept en zo de vallende Roebel wat minder pijnlijk hadden kunnen ervaren. Wat je nu ziet gebeuren is wat sommige onder ons dus al doen, flinke voorraden aanleggen, PM's aanschaffen, andere sterke vreemde valuta's etc. Waarschijnlijk gaan er nu nog mensen beseffen dat zulke scenario's dus ook echt plaats vinden. De inflatie is zelfs zo erg dat ze al nota bene de valuta ($) van hun aardsrivaal Amerika op de lokale markt gaan gebruiken, dat zegt al veel...

@Range alle bankiers graaien toch? Of waren dat juist de mensen van ING/NN die al overgestapt waren?

Ik ben ervan overtuigd dat bij ons de CHF ook zou aanvaard worden. Volgens mij blijft de CHF staan als de Euro om gaat.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...