Ga naar inhoud
GENEGEERD

Welke zoekmachine?

Madeliefje
 Share

Welke gebruik jij?  

17 leden hebben gestemd

1. 1. Welke gebruik jij?

• Google
      12
    • Bing
      0
    • startpage
      1
    • DuckDuckGo
      3
    • Yandex
      0
    • Blippex
      0
    • Wolfram Alpha
      0
    • Ilse
      0
    • Davindi
      0
    • Anders
      1

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik gebruik 9 van de 10x google, en laat alles loggen; momenteel zit ik aan de ruim 32.000 zoekopdrachten, exclusief news, video en image search:

[ATTACH=CONFIG]15277[/ATTACH]

Daarnaast maak ik maandelijks een volledige download van al mijn activiteiten - inclusief alle zoekopdrachten - op Google via de 'takeout' export:

[ATTACH=CONFIG]15278[/ATTACH]

Er vanuit gaande dat overheden toch vrijwel alles registreren, heb ik liever zelf een compleet dossier in plaats van dat het gebruikt kan worden om me te laten 'buikspreken'. Sommige zoekopdrachten zouden als verdacht kunnen worden aangemerkt als deze uit verband worden getrokken. Het overkomt me ook regelmatig dat Google mijn zoekopdrachten blokkeert en ik eerst een captcha code moet ingeven voordat de resultaten worden getoond.

Link naar reactie

Weet je, @f150 kon het best wel eens bij het rechte eind hebben.

Omdat toch alles gelogd wordt, door zoekmachines of providers maakt het niet veel uit welke zoekmachine je gebruikt. Wat hoe dan ook ontstaat is een eenzijdig 'dossier' over je zoekopdrachten. Die kunnen dan uit context gebruikt worden. Maar als je zelf je zoekgeschiedenis in kaart hebt gebracht wordt het moeilijker om tebschakelen op onderdelen hiervan.

Ik moet er nog even over nadenken, maar ik kon dit ook wel eens gaan doen.

Vroeger was ik fervent genruiker van Altavista. Maar sinds Yahoo deze overgenomen heeft is dat niet meer dan een schim van wat het was.

Tegenwoordig gebruik ik over het algemeen Google. Zeker als ik echt moet zoeken. Google maakt het mogelijk om op document typen te zoeken, of op bepaalde servers. Vooralsnog heb ik geen zoekmachine gevonden waar ik hetzelfde mee kan.

ik gebruik ook wel eens Bing. Zeker nu Google bepaalde sites censureert door ze lager op de zoeklijst te plaatsen.

Link naar reactie

@f150 interessante gedachtegang om je eigen geschiedenis bij te houden om "verbanden" aannemelijker te maken en binnen een onschuldige context te plaatsen.

Stel dat je het nodig zou hebben bij een verdediging: hoe maak je aannemelijk dat jouw data wel klopt en de "gefabriceerde" data van de beschuldiger niet? Zou Google bereid zijn dezelfde data als jij hebt vrij te geven om de aanklager te kakken te zetten?

Link naar reactie

Google is de zoekmachine die ik gebruik maar ik ben er zeer ontevreden over en sta open voor suggesties van betere zoekmachines.

Het is niet zozeer de inbreuk op de privacy (ik denk dat die bij andere zoek machines echt niet beter is,de nsa leest toch alles mee als ze willen) maar het gaat me voornamelijk om de zoek resultaten.

Waarschuwing:vroeger was alles beter verhaal.

Ik kan mij nog herinneren van 5-10 jaar geleden toen google net begon dat het een geweldige zoekmachine was. Je keeg altijd zeer intressante links die het bekijken waard waren en waarop je echt intressante en controversiele dingen kon vinden.

Dit is echter veranderd in de laatste 4-5 jaar en ik krijg van google nooit meer een intressante link die me iets nieuws en intressants laat zien.

Alles is gecensureerd en het enige dat je krijgt zijn links naar de main websites en commerciele links.

Persoonlijk vind ik dit erg jammer en ik mis de "oude" google enorm.

Misschien dat er iemand is die begrijpt wat ik bedoel en die me een alternatieve zoekmachine kan aanraden.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...