Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vakantiepark te koop (9 woningen) in Duitsland


Tom

Aanbevolen berichten

Bij mijn BOL in de buurt staat een compleet vakantie park te koop voor 245000 euro (vraagprijs) er is al een woning klaar en geschikt voor bewoning en het chalet ook, maar de rest van de woningen moet flink gerenoveerd worden.

Wel genoeg grond en een toegangshek

 

Ben er wel eens wezen kijken er zijn diverse woningen onderkelderd. De te renoveren vakantie woningen waren 2 jaar terug voor een 10.000 euro per stuk te koop (vraagprijs).

 

Vlak bij een groot bos waar het stikt van de herten en mooie wandelgebieden.

 

Dacht zal het eens hier posten, wel een nadeel in de winter je kunt zomaar ingesneeuwd raken,

(tot aan de hoofdweg is maar 300 meter) dus dan weer geveegde wegen.

 

Het schijnt nu ook te ruil te zijn voor een pand in NL voor ongeveer dezelfde waarde (245.000 euro).

 

Wel mooi voor een groep preppers, ongeveer 9 huizen, dus per deelnemer 27.000 euro, reken dan nog wel op renovatiekosten. Het chalet is een grote stacaravan en zou in NL al gauw een 20.000 euro kosten, zit nu bij de prijs in, heb ik begrepen.

 

Een mooi stuk grond met voldoende ruimte om ook nog een minicamping er bij te maken, omheind.

 

Ik dacht zal het eens doorgeven, zie verder de site van de eigenaar.

http://www.vakantieparkgehlberg.nl/index.html

 

Nee, ik ben niet de eigenaar heb er ook geen belang in, zit er wel in de buurt:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

En hoe zit het met de wetgeving wat zoiets betreft in Duitsland ?

 

Is permanente bewoning toegestaan ? Is vaste domicilie toegestaan ? Alleen voor de eigenaar, of voor elke chalet apart ?

Is men verplicht van het park uit te baten voor toeristische doeleinden ? Of mag men het inderdaad gebruiken voor een soort zelfvoorzienende gemeenschap uit te bouwen ?

Wat bedragen de eigendomsbelastingen voor zoiets in Duitsland ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe zit het met de wetgeving wat zoiets betreft in Duitsland ?

 

Is permanente bewoning toegestaan ? Is vaste domicilie toegestaan ? Alleen voor de eigenaar, of voor elke chalet apart ?

Is men verplicht van het park uit te baten voor toeristische doeleinden ? Of mag men het inderdaad gebruiken voor een soort zelfvoorzienende gemeenschap uit te bouwen ?

Wat bedragen de eigendomsbelastingen voor zoiets in Duitsland ?

 

Spechtje

Je kunt op de link "aanvragen van informatie " invullen voor de vragen. Vraag je het rechtstreeks aan de eigenaar die denk ik ook wel de regels kent. http://www.vakantieparkgehlberg.nl/informatie.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie.

 

Niet dat ik direct van plan ben om dat te kopen, daarvoor zou ik hier mijn woning moeten verkopen, en dat is me (voorlopig) te drastisch.

 

Maar bovenstaande vragen zijn de zaken die altijd door mijn hoofd spelen bij zulke vastgoedprojecten in het buitenland.

 

En bovendien denk ik dan ook : bij wijze van spreken droomt iedereen van zoiets, toch willen de mensen die het dan hebben er vanaf, en terug naar Nederland in dit geval. Wat is dan het addertje onder het gras ?

 

Waarom willen ze ervan af ? Gaat de uitbating van, en verhuren van zo een vakantieparkje blijkbaar toch niet zo vlot ?

 

Je kan wel zeggen : ik ga zoveel verdienen per bungalow per weekend of week, maar als de klanten het dan laten afweten en er geen reservaties (of veel minder dan gewenst) binnenkomen kan je het wel schudden.

Vergeet niet dat als de crisis verder gaat woekeren toerisme een van de eerste zaken is die er onder gaat leiden.

 

En als toerisme dan jou bron van inkomen is, heb je een probleem natuurlijk. Zeker als de vaste lasten blijven doorlopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik mag gokken zal het inderdaad zijn wegens tourisme daling

en als ik die foto`s zie snap ik het ook wel , mooie omgeving maar de huisjes trekken niet echt ( zeker die badkamers, babbykots groene vloerbedekking en gedateerde banken)

andere zullen eerder vallen over het gebrek aan verwarming ( paar elec kachels )

geen nachtkastjes maar stoelen om de lampen op te zetten

en een minie tv die je normaal alleen bij kinder kamers ziet

 

en als je in de tuin wil spelen bij het chalet moet je uitkijken dat je niet over de riolering struikeld lol

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...