Ga naar inhoud
GENEGEERD

In verwachting


Gast tom666

Aanbevolen berichten

Niet van een kind natuurlijk...ik heb al 2 lieve dochters...

Woensdag geleden heb ik na een enorme zoektocht beslist welke wagen ik ga kopen .

Hoewel het maar voor september volgend jaar is (komt door verschillende redenen) heb ik heel veel tijd nodig om zo een zaken te beslissen en voor te bereiden..

September wordt het dus (kan ook oktober of begin november zijn ..hangt af van ....)

 

Dus de beslissing is uiteindelijk gevallen voor de JEEP WRANGLER SAHARA UNLIMITED

 

jeep.png.5938801a117f0c30565b1a7990e2f02a.png

 

De lange versie .

De motor ben ik nog niet uit. Of de 2.8 L diesel of de 3.6 V6 bezine..

Het enige dat me daar wat tegen houdt is de BIV in Belgie hier die bijna 5000 euro bedraagt voor de bezine versie (en das geld waar je niks aan hebt).

 

Ik heb onnoemelijk veel wagens bestudeert en proef gereden en kwam tot de conclusie dat deze werkelijk aan al mijn verwachtingen voldoet.

 

Dus als alles goed gaat mag ik jullie komend jaar de fotos laten zien van deze prachtmachine die op de oprit staat.

 

Uiteraard heb ik deze gekozen omdat het een heel erg veelzijdig voertuig is waar elk terrein mogelijk is .

Veiligheid ,robuustheid en deels nog zeer goed zelf aan te sleutelen valt bij deze dan ook nog erg goed mee.

 

Deze wordt gekocht als 5-zitter. Dus ingeschreven als personenwagen.

Lichte vracht niet want dan heb ik maar 2 plaatsen en de 5 heb ik nodig..

 

Waarom geen nieuwe Defender (die een stuk goedkoper is )....

Wel in Vlaanderen betaal je BIV voor een Defender op een 5 persoons 10.000 euro ...jawel 10000 fucking euros om dat machien in te schrijven....euuuuuuuuuuuuu nee bedankt.

Een Discovery heeft ook de revu gepasseer maar daar zijn nog te veel elektronische problemen mee gemoeid en qua terrein ..te weinig bodemspeling naar mn zin en bijna zelf niks meer aan te doen.

 

Een top 2e hands...pfffff ja maar heb de laatse jaren nog niet anders gedaan.

Neen NU wil ik mezelf een nieuw machien kopen waar ik alles zelf in de hand heb.

Zo zal die wanneer hij uit de ''winkel '' komt eerst een volledige bodembehandeling krijgen met 3M vloeibaar rubber met hars...(doe ik uiteraard zelf).

Lichtbar met 4 lichten voor en 2 achter maak ik zelf en monteer ik ook .

Daarnaast zal ik een resum filters ed klaar hebben om het beest alle 5000!!!!!! km een onderhoud te geven .

Wat ???? alle 5000??? ja idd door mijn grote ervaring weet ikals je dit doet jouw motor nooit verslijt.

Ik doe alles zelf...filters zijn goedkoop en olie koop ik aan groothandelsprijs bij de invoerder zelf. Ik heb een garageput en alle materiaal.

Dus het beest zal verzorgd worden als geen ander..gebeurt trouwens nu met huidige wagen ook....

Updates volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast ghostwhiper

Euh je schrijft over disco met electronica problemen maar je weet dat Amerikanen helemaal geen elektronische dingen kunnen maken he ;)

 

 

Je moet niet twijfelen over de motor, Amerikanen kunnen geen diesel motoren maken dus moet het wel een v6 worden :)

 

Hoe dan ook het is een leuk karretje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja maar er zit bijlange niet zoveel el in als bij een disco;

De 2.8 diesel komt van Mercedes en is een zeer goede motor.

Deze jeep is gebouwd om ''onder'' water te staan en alles in het interieur is er op voorzien.

 

De Disco was ook een te luxe wagen naar mn zin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

Ja disco heeft een paar kleine probleempjes met water.

Computer onder de stoel enzo haha.

 

Mercedes maakte wel betrouwbare blokken alleen de laatste jaren is dat wel minder geworden.

Is dat hetzelfde diesel blok als in de G ligt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik niet maar de 2.8 d draait al jaartjes mee zonder problemen.

De luchthapper zit ook vrij hoog dus de standaart doorwaad diepte is bij de wrangler 75 cm en das best veel te noemen.

De Patrol bv had standaart 70cm.

 

Met een snorkel is het natuurlijk mogelijk om heel diep te gaan maar das niet de bedoeling.

De opties bij de wrangler zijn ook om u tegen te zeggen;

Zo is er bv de tent verkrijgbaar die je gewoon aan de wagen klikt..heel plezant om zo het avontuur tegemoet te gaan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

Daktent is sowieso ideaal maar goed aan de prijs.

Snorkel zou je niet heel snel nodig hebben of je wilt er gek mee gaan doen maar dan heb je sowieso nog wel wat meer aanpassingen nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zullen de nieuwe eigenaren van jou oude auto's een geweldig goed onderhouden auto overnemen....:D congrats met het nieuwe "beest"

Mooie keuze. Ik zou persoonlijk voor een korte versie gaan, blijft minder "hangen" op scherp heuveltjes (met de bodemplaat). Met 5 pers. Dan is dit de beste keuze, lijkt me.

 

En....foto's als ie op de oprit staat natuurlijk! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie auto, toen we nog op Curacao woonden hebben we er ook aan gedacht. Hebben zelf tijden een Grand Cgerokee gereden, 6lijn, heerlijke auto.

 

Beetje afhankelijk van de kosten benzine/diesel, anders zou ik een diesel doen. Puur op gevoel. Al was het maar om elke Amerikaan jarloers te maken dat jij een Jeep op diesel rijd! (Daar niet verkrijgbaar).

 

Waarom geen Rubicon versie? Is net wat zwaarder afgemonteerd.

En stond de Mercedes G niet op je lijstje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Geert

Ja nagemeten en ik heb nog 6cm over.

Dus ik kan boven de put rijden.

@Lekker.... ja een G klasse is ook niet mis maar o zo pokke duur.

 

Diesel is zeker gen slechte keuze...

En de Rubicon is nog beter en scheelt in prijs niet erg veel. Het juiste model en uitvoering zullen wel beslist worden in de komende maanden ..

Ik heb er ook reeds aan gedacht dat de Rubicon beter zou zijn..

 

Ik zie wel....

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Waarom geen nieuwe Defender (die een stuk goedkoper is )....

Wel in Vlaanderen betaal je BIV voor een Defender op een 5 persoons 10.000 euro ...jawel 10000 fucking euros om dat machien in te schrijven....euuuuuuuuuuuuu nee bedankt.

Uiteraard sneu geld maar voor nederlandse begrippen een koopje of beter gezegd een lachertje.

 

De extra belasting op nieuwe auto's is hier aanmerkelijk hoger. Vroeger heette het BVB, daarna BPM en nu kennelijk CO2 heffing

Voor een defender met een 2.2 diesel tik je hier 80.000 euro af aan heffing.

De Jeep Wrangler 3.6 benzine is dan een stuk voordeliger, de CO2 heffing bedraagt slechts 50.000 euro.

 

Bovenstaande is dan waarschijnlijk ook de verklaring dat nederlanders in oude bakken rijden of in kleine koektrommeltjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard sneu geld maar voor nederlandse begrippen een koopje of beter gezegd een lachertje.

 

De extra belasting op nieuwe auto's is hier aanmerkelijk hoger. Vroeger heette het BVB, daarna BPM en nu kennelijk CO2 heffing

Voor een defender met een 2.2 diesel tik je hier 80.000 euro af aan heffing.

De Jeep Wrangler 3.6 benzine is dan een stuk voordeliger, de CO2 heffing bedraagt slechts 50.000 euro.

 

Bovenstaande is dan waarschijnlijk ook de verklaring dat nederlanders in oude bakken rijden of in kleine koektrommeltjes.

 

Of met een buitenlandse nummerplaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of met een buitenlandse nummerplaat?

Brutalen hebben de halve wereld dus misschien zijn er wel mensen die dat doen, maar het mag niet en als je gepakt wordt kost het je veel geld.

Als ik in Belgie zou stranden met mijn eigen auto en terug zou moeten in een huurauto met belgisch kenteken dan ben ik al strafbaar na het passeren van de landsgrens. (is wel op te lossen door het aanvragen van een ontheffing welke maximaal 14 dagen geldig is)

 

Fiscaal treiteren is een nederlandse uitvinding. We zijn er europees- en wereldkampioen in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van harte proficiat , zeer mooie wagen .

Persoonlijk zou ik eerder een kleinere (lees goedkoper en zuiniger ) wagen kiezen zoals VW caddy life of iets dergelijks bij aankoop andere wagen .Hebben nu een 15 jaar oude Vw golf 4 die ( tot nu toe , hout vast houden )ons nog nooit in de steek heeft gelaten ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brutalen hebben de halve wereld dus misschien zijn er wel mensen die dat doen, maar het mag niet en als je gepakt wordt kost het je veel geld.

Als ik in Belgie zou stranden met mijn eigen auto en terug zou moeten in een huurauto met belgisch kenteken dan ben ik al strafbaar na het passeren van de landsgrens. (is wel op te lossen door het aanvragen van een ontheffing welke maximaal 14 dagen geldig is)

 

Fiscaal treiteren is een nederlandse uitvinding. We zijn er europees- en wereldkampioen in.

 

Er zijn altijd oplossingen. Een kleine vennootschap in België oprichten en je bent al in orde omdat -in dat geval- je werkplek in België ligt en niet in Nederland. Als de auto op de vennootschap staat ben jij enkel de gebruiker en niet de bezitter. Zo doen we dat hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto op belgisch kenteken betekend ook jaarlijks apk keuring in belgie. Dan mag je niet zomaar grotere banden monteren of een flinke bullbar of lier voorop monteren. Ivm comformitage.

 

Mooie jeep! Al zou ik zelf voor een land rover product gaan. :p. Nu nog 9 tot 11 maanden sparen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm een nieuwe auto moet maar de 1e keer na 4 jaar naar de keuring.. @rumble.

@Jan c een Caddy is niet zo zuinig als ze je doen geloven...zaker niet met een degelijke motor...tot daar...maar een bv Caddy zal in de verste verte niet kunnen wat deze Wrangler wel kan doen.. @rumble .... een Land Rover is ook een heel klein beetje overroepen ..En zoals eerder gezegd is de inschrijvingstaks voor een Defender 10.000 euro...

Een Discovery is te zwaar en staat lager bij de grond en is bovendien een volledig electronisch gestuurd iets...

@lewieke ...

Ok dit voertuig is niet de zuinigste maar in vergelijk wat het allemaal kan valt dit heel erg goed mee. De taks en biv (waarvan biv een goeie 2300 euro ) is de min zaak. Das rechtstreeks voor de staat en valt niks aan te doen.

Auto inschrijven onder buitenlandse toestanden enz .. hmm niet voor mij.

 

 

De Jeep inschrijven onder lichte vracht (in Nederland bekend als grijs kenteken) is een ander goedkopere oplossing maar dan heb ik maar 2 plaatsen. Dit kan dus niet aangezien ik deze plaatsen nodig heb.. tenzij ik daar nog een oplossing voor kan vinden ( Lichte vracht in Belgie... Geen BIV en maar 148 euro taks.... ).

 

Mijn mevrouwtje wil ook een andere wagen en als ik daar het gepaste compromis kan sluiten zou dit eventueel mogelijk zijn...Dan moet ze wel om de 14 dagen 1 dag met de jeep rijden aangezien ik plaats nodig heb om mijn kinderen te gaan halen voor het weekend wanneer ze bij mij zijn...

 

Ik heb nog even om deze pot te proberen stoven ( zou me wel zo een 3000 euro het eerste jaar uitsparen en de volgende jaren een dikke 600 euro per jaar....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euh je schrijft over disco met electronica problemen maar je weet dat Amerikanen helemaal geen elektronische dingen kunnen maken he ;)

 

 

Je moet niet twijfelen over de motor, Amerikanen kunnen geen diesel motoren maken dus moet het wel een v6 worden :)

 

Hoe dan ook het is een leuk karretje.

Als je niet weet waarover je spreekt, je beter even informeren...

 

En de diesel in die Jeep is een Mizerides motor... dus een EUROPESE.

 

Leuke wagen, maar van de Chrysler group en dat is zelden echt goed gerief... naar mijn persoonlijke mening.

Wil je zo een wagen zo maken dat hij ECHT kan doen wat je er van verwacht, ben je 25k verder...

 

Nieuw is duur, maar je hebt garantie... Tweedehands daar zijn de probjes al naar boven gekomen, maar die kan de verkoper achterhouden.

 

Een G-klasse is inderdaad pokkeduur, wel standaard rondom gesperd en ALLES is op elkaar afgestemd ...

 

Hoe dan ook, proficiat met je nieuwe aanwinst en veel veilige pechvrije kilometers gewenst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niet weet waarover je spreekt, je beter even informeren...

 

En de diesel in die Jeep is een Mizerides motor... dus een EUROPESE.

 

Leuke wagen, maar van de Chrysler group en dat is zelden echt goed gerief... naar mijn persoonlijke mening.

Wil je zo een wagen zo maken dat hij ECHT kan doen wat je er van verwacht, ben je 25k verder...

 

Nieuw is duur, maar je hebt garantie... Tweedehands daar zijn de probjes al naar boven gekomen, maar die kan de verkoper achterhouden.

 

Een G-klasse is inderdaad pokkeduur, wel standaard rondom gesperd en ALLES is op elkaar afgestemd ...

 

Hoe dan ook, proficiat met je nieuwe aanwinst en veel veilige pechvrije kilometers gewenst.

 

Juist...de motor heeft zijn dienst reeds bewezen en is oersterk voor deze uitrusting.

Ik denk wel dat het een Rubicon zal worden omdat deze werkelijk is uitgerust om ''alles'' met te doen.

De betere assen die voor en achter gemonteerd zijn...sper die kan ingeschakeld worden....en vooral de schokdempers kunnen ''los '' gezet worden zodat de wielen 25% meer speelruimte krijgen.

Op deze manier is het voertuig nog completer en voldoet het nog meer aan mijn ''eisen '' (gedachten ) die ik stel voor mijn toekomstig voertuig.

Ik zal deze versie wel nemen in de handgeschakelde 6-bak. Een terreinwagen van dit formaat neem je naar mijn denken niet met een automaat...dit is een back to basic voertuig waar je in ''werkt'' maar alles voor terug krijgt.

Je hoort de motor , je voelt de trillingen kortom je voelt dat je rijdt en dat heb je niet met de moderne standaart die geldt in de auto's tegenwoordig. Deze koop je niet voor het comfort !!

Nogmaals...ik heb deze wagen bezien van onder naar boven en omgekeerd en links naar rechts...Ik lag in de showroom op mijn rug onder het chassis alles te bezien...de verkoper keek even raar maar toen ik mijn verhaal deed was hij helemaal ''mee'' in mijn wereld van hoe mijn wagen er moet uitzien en waarom.

Aan deze kan ik sleutelen als het moet (hopelijk niet te veel of te erg).

@Dontor ja inderdaad blijkbaar zit in de Defender nog het oude type motor waar vadertje staat u volledig en keihard straf voor geeft als je hem zou kopen.

De enige optie is daar het lange chassis met laadbak (pick up systeem ) en zeil.

Zo kan je 5 plaatsen behouden en lichte vracht gaan. Maar dit is geen spek voor mn bek vrees ik. Koffer die niet degelijk kan worden gesloten ...een zeil waar je met een mes doorzit en je boeltje wordt gestolen...dezer dagen met alles rekening houden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...