Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mijn hygiënetas voor in de BOB


Aanbevolen berichten

Ik vind zeker in tijde van een SHTF hygiëne zeer belangrijk. Maar ook ben in relatief jong en kan geen BOB van 20 kilo dragen.

Hierdoor ben ik ook minimalistisch in gesteld. Dat is deels terug te zien in mijn hygiënekit.

WP_20141212_001.jpg.4ab1cad83792f0b831098bf712329ab9.jpg

Het geheel zit in een North face tasje.

WP_20141212_002.jpg.6a47c1e7539e414e48018c492435232c.jpg

Van links naar rechts:

•Washandje

•Shampoo

•Tandpasta

•Douchegel

• Nog tandpasta

•Scheermesje

•Zakdoek

 

Morgen ga ik een reistandenborstel kopen, dat komt er ook nog in.

Tips?

Mvg,

Dauntless

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Leuk. Ik heb vandaag mijn ienie-mienie EHBO setje samengesteld. Genoeg voor alledaags gebruik.

 

IMG_0464.jpg.3e094dd75bc0a751af1fca4c2521d1df.jpg

 

Links van het doosje ligt een aangepast bankpasje met garen ter vergelijking. Erom heen liggen alles spullen die in het doosje passen.

 

 

Inhoud doosje:

 

- schaartje (VAN DE PREPSHOP) van vanmiddag (zitten ook schroevedraaiers op)

- nagelvijltje

- steriele injectienaald (voor splinters en blaren)

- 4x paracetamol (maar vanavond ...)

- stuk pleisterstrip

- 4x langwerpige pleister

- 2x vierkante pleister

- 5x oorstokjes

- 2x condoom (..)

- 2x tampon (spontante bloedneuzen zijn vervelend)

- 1 rolletje tandzijde (overal handig voor, net duct tape)

 

 

En dat klosje flostouw ga ik vervangen door een lucifer, waarom ik flowtouw heb gewikkeld. 2 condooms worden er 1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo een bus heb ik ook maar die is veel te groot, ik houd het liever klein met minibusjes

Mischien is het dan een idee om bij de mini versie,s te kijken van tandpasta enz.

(want als het in de BOB moet dan hoef je toch zo,n grote tandpasta en andere dingen in te doen)

 

Ps de mini,s zijn die dingen die mensen meestal meenemen tijdens het vliegen.

En die verkopen ze ook bij de kruidvat.

Terwijl het relatief duurder is dan gewone tubes is het wel compacter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mischien is het dan een idee om bij de mini versie,s te kijken van tandpasta enz.

(want als het in de BOB moet dan hoef je toch zo,n grote tandpasta en andere dingen in te doen)

 

Ps de mini,s zijn die dingen die mensen meestal meenemen tijdens het vliegen.

En die verkopen ze ook bij de kruidvat.

Terwijl het relatief duurder is dan gewone tubes is het wel compacter.

@homerun voor de duidelijkheid dit zijn allemaal kleine tubes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk. Ik heb vandaag mijn ienie-mienie EHBO setje samengesteld. Genoeg voor alledaags gebruik.

 

attachment.php?attachmentid=15197&stc=1

 

Links van het doosje ligt een aangepast bankpasje met garen ter vergelijking. Erom heen liggen alles spullen die in het doosje passen.

 

 

Inhoud doosje:

 

- schaartje (VAN DE PREPSHOP) van vanmiddag (zitten ook schroevedraaiers op)

- nagelvijltje

- steriele injectienaald (voor splinters en blaren)

- 4x paracetamol (maar vanavond ...)

- stuk pleisterstrip

- 4x langwerpige pleister

- 2x vierkante pleister

- 5x oorstokjes

- 2x condoom (..)

- 2x tampon (spontante bloedneuzen zijn vervelend)

- 1 rolletje tandzijde (overal handig voor, net duct tape)

 

 

En dat klosje flostouw ga ik vervangen door een lucifer, waarom ik flowtouw heb gewikkeld. 2 condooms worden er 1.

Hele mooie kleine ehbo set voor dagelijks gebruik, maar wel mijn vraag wat je ongeveer met de tandzijde wilt doen.

Wanneer het rolletje tandzijde namelijk in de orginele verpakking blijft zitten is deze steriel waardoor je het voor nog meer doeleinde kunt gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vempain

 

Flostouw is dun en sterk. Niet alleen geschikt om mee te flossen, maar ook voor andere toepassingen. Het klosje gaat eruit, en wordt vervangen door een lucifer met wat koord erop.

 

Tevens komen er een paar alcohol-swab doekjes in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eventueel kun je tandpasta ook vervangen voor kokosolie, (niet ontgeurd kreeg ik pas als extra tip mee) dit heeft ook andere voordelen:

- goed voor droge plekjes of irritatie/jeuk op de huid

- ook ideaal als glijmiddel of een vast zittende rits in te smeren

- kan ook gebruikt worden als deodorant

- is ideaal om stijve spieren mee te masseren, zeker wanneer je een behoorlijke lichamelijke inspanning hebt gedaan

- insecten en teken vinden de geur van kokos niet lekker en laten ze je veel meer met rust

en kan tevens ook voor het koken gebruikt worden

 

Mijn toilettas is nu ook nog een heel stuk uitgebreider maar wil de meeste dingen ook gaan vervangen voor 1 potje met kokosolie :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vempain

 

Flostouw is dun en sterk. Niet alleen geschikt om mee te flossen, maar ook voor andere toepassingen. Het klosje gaat eruit, en wordt vervangen door een lucifer met wat koord erop.

 

Tevens komen er een paar alcohol-swab doekjes in.

Ziet er goed uit :)

wel merk ik dat ik vaak zoveel spullen dagelijks bij me heb "voor het geval dat" dat ik eigenlijk niet meer zonder een tas de deur uit kan.

afgelopen week een luiertas gekregen met heel veel verschillende vakjes erin zodat ik veel meer overzicht heb van wat er in m'n tas zit.

hierdoor hoef ik ook niet zo lang meer te zoeken naar bijvoorbeeld m'n slijpsteen of ehbo setje.

Nadeel is wel dat deze tas nog behoorlijk wat ruimte over heeft en ik er voor moet waken om er niet nog meer spullen in te doen.

Ik merk namelijk al dat wanneer ik er nog voor 1 dag eten bij doe er 48 uur mee kan overbruggen en dat het dan al bijna een minimalistische BOB is. :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vempain

 

Tijdens mijn trektocht in Canada destijds had ik ook een hele uitgebreide en extra aangevulde EHBO-set bij mee, ook 'voor het geval dat'.

Wat heb ik ervan gebruikt in die 3 weken: NIETS.

beter mee verlegen dan om verlegen ;)

een uitgebreide ehbo set gebruik je liever niet

maar ga je nodig hebben als je ze niet bij hebt en zeker als je net als ik een abonnement op de wet van murphy hebt

Link naar reactie
Delen op andere sites

beter mee verlegen dan om verlegen ;)

een uitgebreide ehbo set gebruik je liever niet maar ga je nodig hebben als je ze niet bij hebt en zeker als je net als ik een abonnement op de wet van murphy hebt

 

Some guys have all the luck @bjo1998 :)

 

Doosje flostouw is inmiddels vervangen door een lucifer waarop 1,5 meter flowtouw is gewikkeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke toevoeging is misschien nog een goede nagelknipper (en wellicht een lancet of naald en tape)... Als je langdurig te voet moet reizen/vluchten is het laatste dat je nodig hebt een ingegroeide nagel of te lange nagels die gaten in je (schaarse) sokken schuren! Ook een haak of scheur aan een vingernagel kan flinkt pijnlijk zijn als je dat niet kan bijwerken en hij verder inscheurt of je ermee blijft hangen... Ook je hoogwaardige dunne kleding, poncho's, tarps of andere dingen beschadigen door te lange nagels leid tot stevig vloeken...

De lancet/naald en het tape hoort net zo goed in de ehbo-set, maar materiaal voor blarenprikken misstaat ook niet in een hyg-set wanneer je op de benenwagen aangewezen bent om weg te komen, evenals een goede pincet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk. Ik heb vandaag mijn ienie-mienie EHBO setje samengesteld. Genoeg voor alledaags gebruik.

 

IMG_0464.jpg.3e094dd75bc0a751af1fca4c2521d1df.jpg

 

- steriele injectienaald (voor splinters en blaren)

 

Een naald met een diameter van 1,2 mm lijkt me niet echt heel handig om splinters te verwijderen. Koop een injectienaald met een zwart kapje (0,7 mm) of beter nog dunner als je die kunt vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...