Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vandaag nog gratis te zien: Symphony for the Soil


Gast

Aanbevolen berichten

Bijzondere docu in het kader van VN Jaar van de Bodem 2015.

 

Wetenschappers aan het woord over het belang van de bodem, over de manier waarop die uitgewoond wordt door de huidige industriele landbouw, over hoe we daarmee op een ramp afstevenen en hoe we het tij kunnen keren.

Kernwoord: composteren, composteren, composteren.

 

Vandaag nog gratis te zien! Daarna te koop op dvd.

Erg de moeite waard. Begint een beetje traag, maar vanaf 25 minuten gaat het specifiek over landbouw.

 

http://www.filmsforaction.org/watch/symphony_of_the_soil/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Al sinds de jaren 70 wordt gewaarschuwd voor het uitwonen van de bodem. Ben bang dat het weer moet gaan zoals met veel problemen die stug ontkend worden (opwarming v/d aarde bv.). Eerst moeten de gevolgen ons aanvliegen, anders geloven we het niet.

 

Een plant heeft wel wat meer nodig dan stikstof, kalium en fosfor en al helemaal als deze als voedsel voor de mens wil dienen. Sommige sporenelementen komen nauwelijks meer in ons voedsel voor, zoals selenium. Het gehalte aan magnesium is sinds de jaren tachtig met 75% gedaald, vandaar een recente post van mij hierover: http://preppers.nl/forum/threads/11049-Magnesium-pillen?p=314400&viewfull=1#post314400

 

Wel tikkie vaag dat zo'n docu niet gratis blijft. Zo'n dvd koop namelijk niemand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel tikkie vaag dat zo'n docu niet gratis blijft. Zo'n dvd koop namelijk niemand.

 

Ja, dat is heel jammer.

Hij is deze week wel als een gek aan het rondzingen op social media - ik zie hem op allerlei plekken voorbij komen.

Dus hopelijk hebben alvast veel mensen hem dan toch gezien.

 

 

Wie meer hierover wil leren, moet vooral de cursus van Marc Siepman gaan volgen. Is in feite het verhaal van deze docu. Een heel weekend over composteren - maar fascinerend interessant. Over al die stofjes, beestjes, eencelligen en wat ze daar samen allemaal doen onder de grond. Opeens begin je te snappen wat je op school ook alweer had moeten leren met bio en scheikunde...

 

De cursus is op donatiebasis. Formeel is ie gratis, maar Marc gaat met de pet rond. Dat je geeft wat je kunt missen/wat het je waard was. Overal in Nederland. Tijdig inschrijven, want vaak snel vol. Er komen er steeds meer en ze worden steeds populairder. Dat is dan weer goed nieuws.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond het een interessante docu. Vooral de eerste 25 minuten! :-) En de rest ook. Waar het op neer komt is dat we in de landbouw beter kunnen zorgen voor goede grond, dan dat we er kunstmest en gen tech in steken. Voor mij een beetje een open deur, maar ik zie mijn mening graag bevestigd worden,

 

:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...