Ga naar inhoud
GENEGEERD

Kip, het meest veelzijdige stukje vlees...


Johnny BravoNL

Aanbevolen berichten

Okay, van fluffy kleine kuikentjes die zielig in de camera kijken word ik nu eenmaal een watje... Dat heb ik met alles dat klein, fluffy en "cute" is.

 

In een vlaag van cynisme plaats ik dit onderwerp in het forum "eten en drinken".

 

Hieronder een filmpje waar ik een beetje boos en tegelijkertijd een beetje blij van werd. Boos om het feit dat ik weer beelden zag van hetgeen ik al wist, blij om te zien dat er dappere boeren zijn die eindelijk op durven te staan.

 

Dit kan zo toch niet langer mensen....

 

Zelfs ik, zou hier bijna vegetariër van worden...

 

https://www.youtube.com/watch?v=YE9l94b3x9U#t=286

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Omdat;

- kip tegenwoordig toch geen smaak heeft;

- kip alleen smakelijk is met kruiden;

- ik soms walg van hoe we met dieren om gaan;

Eet ik in principe geen kip meer.

 

Ik begrijp dat er beeste gefokt moeten worden zodat wij kunnen eten. We zijn alleen alle contact met realiteit kwijt. Alles draait maar om één ding... geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En kippen houden op kleine schaal is voor vele mensen weggelegd als je er de ruimte en wil voor hebt. Zoveel onderhoud hebben ze nou ook niet nodig...

 

Het is erg... maar totdat er genoeg mensen zijn die eerder zelfvoorzienend worden dan wel bij zelfvoorzienende mensen hun producten halen gaat Perdue niet eerder haar beleid aanpassen vanwege inkomsten dalingen...

 

Het is droevig gesteld... Amerikanen... je wenst die gasten die dit contract maakten nu zelf kreupel, ziek en een lijdensweg toe zoals al die kuikentjes die je in het filmpje zag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank JB voor het - nogmaals - onder de aandacht brengen van deze gruwelen. Overigens gaat het er bij de industriële productie van rund- en varkensvlees niet veel anders aan toe. Is het hier beter? Misschien een beetje. Is dat genoeg? Nee, wat mij betreft niet maar ik eet al bijna dertig jaar geen vlees. Vleeseters zijn verantwoordelijk voor deze ellende en dit lijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay, van fluffy kleine kuikentjes die zielig in de camera kijken word ik nu eenmaal een watje... Dat heb ik met alles dat klein, fluffy en "cute" is.

 

 

Dit kan zo toch niet langer mensen....

 

Zelfs ik, zou hier bijna vegetariër van worden...

 

 

door dit soort dingen ben ik vegi geworden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik heb net het filmpje gekeken (net zat ik Criminal Minds te kijken), daar wordt ik inderdaad niet blij van.

Idioot hoe ze contractueel verplicht zijn om die beesten geen zonlicht te gunnen.

 

Afijn, maar hoe komen die kuikentjes dan bij die boer terecht... Zucht

 

[video=youtube_share;yhhsIwLZkJ4]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...