Ga naar inhoud
GENEGEERD

Olielamp onderhoud


Tom

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Vraagje: Hoe maak ik de lont soepel die al een hele tijd in het opdraai mechnisme zit. Als ik hem eruit probeer te halen, dan ben ik bang het tandwielsysteem te forceren. Tips?:)

@-geanonimiseerd-?

 

Droge lont? Misschien dat het reservoir vullen (en een paar uur laten intrekken) en/of aan de bovenkant begieten een en ander weer gangbaar maakt? De lont en brander zijn meestal 1 geheel dat gemakkelijk los te krijgen is, dit geheel kun je misschien weken in (neem ik aan) een bakje petroleum.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Droge lont? Misschien dat het reservoir vullen (en een paar uur laten intrekken) en/of aan de bovenkant begieten een en ander weer gangbaar maakt? De lont en brander zijn meestal 1 geheel dat gemakkelijk los te krijgen is, dit geheel kun je misschien weken in (neem ik aan) een bakje petroleum.

 

Brander heb ik los gekocht in een naburig zaakje voor een reservoir waar ik de brander van gesloopt heb:/

 

Dank, ga ik toepassen.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje: Hoe maak ik de lont soepel die al een hele tijd in het opdraai mechnisme zit. Als ik hem eruit probeer te halen, dan ben ik bang het tandwielsysteem te forceren. Tips?:)

@-geanonimiseerd-?

 

Hoi,

 

Antwoord is al gegeven: nat maken met petroleum.

Ik herken het probleem, soms ook gecombineerd met de verkeerde maat pit. Tandwieltjes voor het transport zitten dan helemaal in de pit gevreten.

Paar keer te veel kracht /beweging en je houd alleen maar de verticale draden over ;-)

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@nanna Als een pit vast zit in een olielamp is dit vaak omdat de olie erin blijft staan , verdamd en dan zit de hele lont vol met opgedroogd residu

wat goed werkt (maar kun je wel het beste buiten doen want het stinkt behoorlijk:) ) is dat je de branderkop losschroeft van de lamp en samen met de pit

in een oude pan uitkookt met heet water . dit duurt een hele poos . Na 20 minuten ''koken '' er even uit halen en kijken of hij al loskomt

ik heb een oude lamp gehad waarbij het bijna 2 uur duurde voordat hij los kwam ,maar ze komen wel altijd los .daarna de lont eruit halen

ik heb ze altijd vervangen voor een nieuwe lont , maar wellicht dat die oude schone lont daarna ook gewoon werkt .

gr will

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...