Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Gast lonely wolf

"Vuile bom"

Recommended Posts

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Ach, ik pak dan mijn spullen en begeef me naar elders...

Binnen geen tijd liggen er tactische thermonucleaire speeltjes op locaties in het M-O als vergelding.

Of werkt Washington dan niet zo snel?

Deze post delen

Toch wel een beetje beangstgend dit bericht maar of het ook waar is?

http://www.telegraaf.nl/buitenland/23427742/___Vuile_bom_in_Europa___.html

moesten onze militairen ookal niet zonder uniform rondlopen en de bevolking oppassen voor verdachte pakketjes/tassen en het liefste drukke plekken vermijden?

Angst is net als een ziekte en verlamd alles wat het aanraakt.

Heb geen borst vol met haar maar IS mag me proberen, JE MAINTIENDRAI.

klompen, kaas en molens!

Deze post delen

Gast lonely wolf

Het kan/zal bangmakerij of opschepperij zijn, maar melden in een topic op blz 11 of 52 is denk ik niet goed.

Er zijn verschillende manieren om zón bom te maken en je hoeft hier geen raketgeleerde voor te zijn. Iedere slimmerd kan zo'n ding maken.

Hier moet serieus over gepraat worden.

Dit is wel de eerste maal dat het Europa betreft volgens mij.

En dat de Telegraaf (nog) als enigste het nieuws brengt doet mij wel twijfelen aan de echtheid , maar dat neemt niet de dreiging weg dat het niet zal gebeuren of al gebeurt is.

Die gasten die dit zouden doen ,zijn immers helemaal gestoord!

Deze post delen

Tja je kunt er op wachten dat een terroristische organisatie ooit eens ergens een vuile bom zal laten af gaan. Het verbaast mij eigenlijk dat het niet al lang een keer gebeurd is.

Je zou zeggen dat het niet zo moeilijk is maar wellicht onderschatten we hoe moeilijk het is om aan radioactief materiaal te komen of, meer waarschijnlijk, dit ongemerkt ergens in het Westen binnen te smokkelen.

Dat het ooit zal gebeuren lijkt mij onafwendbaar en dan kan ik vanuit egoïsme alleen maar hopen dat het niet dichtbij is voor ons en/of dat de wind gunstig staat.

Deze post delen

Gast lonely wolf
Tja je kunt er op wachten dat een terroristische organisatie ooit eens ergens een vuile bom zal laten af gaan. Het verbaast mij eigenlijk dat het niet al lang een keer gebeurd is.

Omdat het ons eigelijk verbaast is de kans reëel dat het gebeurt of dat er al ergens al iets ligt. Er zijn toch vrij veel mogelijk heden om aan dat spul te komen dunkt me (denkend aan radio actief afval van ziekenhuizen, laboratoria enz.

Cocaime, wapens zijn ook verboden en wordt actief op gecontroleerd maar hoeveel kan je niet kopen tegen een betaalbare prijs? Dan zeg ik op mijn beurt dit is ook wel te verkrijgen!

Deze post delen

Omdat het ons eigelijk verbaast is de kans reëel dat het gebeurt of dat er al ergens al iets ligt. Er zijn toch vrij veel mogelijk heden om aan dat spul te komen dunkt me (denkend aan radio actief afval van ziekenhuizen, laboratoria enz.

Cocaime, wapens zijn ook verboden en wordt actief op gecontroleerd maar hoeveel kan je niet kopen tegen een betaalbare prijs? Dan zeg ik op mijn beurt dit is ook wel te verkrijgen!

Ja maar cocaïne heeft geen radioactieve straling, ik weet niet of daar op gescreened wordt bij (lucht-)havens en eventueel zo'n pakketje vuiligheid verpakken in lood of zo maakt het ook niet minder opvallend. Maar goed, er zijn vast manieren om het te doen.

Deze post delen

Als je al over radioactief materiaal kan beschikkne is een bom ermee maken wel het domste wat je kan doen.

Een bom heeft maar een beperkte actieradius. Verder zelf even nadenken en invullen.

Deze post delen

Gast lonely wolf

Ach gewoon het spul "naakt" bij een waterleiding aanvoer leggen / begraven is verder slechts een kwestie van tijd.

Deze post delen

Als je al over radioactief materiaal kan beschikkne is een bom ermee maken wel het domste wat je kan doen.

Een bom heeft maar een beperkte actieradius. Verder zelf even nadenken en invullen.

Het ligt er maar aan wat je wilt bereiken. Wil je een hoop mensen ziek maken dan is wellicht het drinkwater besmetten een mogelijkheid. Maar een vuile bom laten af gaan in het handels centrum van Manhattan heeft naast een psychologisch effect ook nog eens een economische miljoenen zo niet miljarden schade tot gevolg.

Deze post delen

Stel je voor ze hebben er meerdere, Parijs, morgen Londen, overmorgen berlijn.

De paniek zou gigantisch zijn, wat zou dat economisch wel niet betekenen?

Deze post delen

Gast lonely wolf

Denk dat de gehele maatschappij ontwricht wordt niemand vertrouwd elkaar nog , banken die geen risico's meer nemen hypotheken die niet meer te betalen zijn, en razzia's op straat (kleine SHTF)

Deze post delen

Stel je voor ze hebben er meerdere, Parijs, morgen Londen, overmorgen berlijn.

De paniek zou gigantisch zijn, wat zou dat economisch wel niet betekenen?

Je hebt gelijk. En Brussel gaan ze niet aanvallen want dan treffen ze vooral soortgenoten.

Deze post delen

Gast Peerke
Je hebt gelijk. En Brussel gaan ze niet aanvallen want dan treffen ze vooral soortgenoten.

Hard, maar waar. Lang geleden zag Brussel al ZWART van de Marokkanen.

En nee, ik discrimineer niet; ik typeer.

Deze post delen

De discussie over vuile bommen is weer opgerakeld:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/23551233/__A_dam_doelwit_terroristen__.html

waarin expliciet wordt genoemd om Cesium te gebruiken.

Er is een groot incident bekend met Cesium (buiten de nucleaire rampen om): het Goiânia accident incident, dat in Brazilië meer dan 100.000 mensen besmette.

http://en.wikipedia.org/wiki/Goiânia_accident

Deze post delen

De discussie over vuile bommen is weer opgerakeld:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/23551233/__A_dam_doelwit_terroristen__.html

waarin expliciet wordt genoemd om Cesium te gebruiken.

Er is een groot incident bekend met Cesium (buiten de nucleaire rampen om): het Goiânia accident incident, dat in Brazilië meer dan 100.000 mensen besmette.

http://en.wikipedia.org/wiki/Goiânia_accident

Meer dan 100.000 mensen besmette las ik niet in dat artikel, mis ik iets? Ik las wel dat meer dan 100k getest werd...

Deze post delen

Meer dan 100.000 mensen besmette las ik niet in dat artikel, mis ik iets? Ik las wel dat meer dan 100k getest werd...

Je hebt gelijk. Er zijn uiteindelijk 130.000 mensen onderzocht nav het incident.

Deze post delen

Gast lonely wolf

Ach het is niet de vraag "dat" het gebeurt, maar wanneer. Ik bemerk de laatste 2 dagen een verhoogde politie surveillance in mijn winkelcentrum!

Deze post delen

In mei dit jaar stond in Dabiq issue 9 (het gecensureerde magazine van IS) dat het een grote wens is en de mogelijkheden worden onderzocht om via Pakistan aan nucleaire wapens te komen.

[ATTACH=CONFIG]21063[/ATTACH]

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...