Ga naar inhoud
GENEGEERD

In huis koken tijdens shtf zonder speciaal daarvoor kookgerei


nitrogenix

Aanbevolen berichten

Je kunt ook een zgn Truckers-magnetron kopen voor 12V dus voor in de auto via je 12Volt plug.

 

Dan gerechten opwarmen of een kantenklaar magnetron maaltijd.

 

Of een omvormer 12V - 220V en dan een goedkope magnetron aansluiten met laag verbruik,

wel op de capaciteit letten van accu-omvormer-aansluitwaarde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Het voordeel is dat je gewoon in je keuken werkt met een kabel van Aggregaat die buiten staat naar je magnetron

 

neee, start nu niet weer die discussie van aggregaat aansluiten op je huis installatie...;-)

 

Overigens geen chinees open in een ander deel van Apeldoorn ?

 

 

 

Spiritus in een blikkie doen en aansteken is een slecht idee. Je moet nl. een absorptie iets er in hebben. Bij ons ging het brandalarm af omdat zo'n groot waxinelichtje helemaal gesmolten was en ineens volledig in de fik stond. Ik kan je melden dat dat slecht uitgaat.

 

Wokbrander is een goed idee.

Chinees halen : beter idee.

Alternatieve woonruimte eisen: beste idee.

 

In Duitsland komt er dan een THW wagen met goulash kanon en heeft de hele wijk eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@-geanonimiseerd-

 

De insteek is om een haspel uit te rollen van de aggregaat naar je magnetron en dan de stekker van de magnetron in de haspel steken.

Simpeler kunnen we het niet maken:cool:

 

Ho even : dan staat het raam op een kier, kan dat ding niet binnen staan dan ? Geeft ook warmte af.

Deur op een kiertje voor de uitlaatgassen, toch ?? :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ho even : dan staat het raam op een kier, kan dat ding niet binnen staan dan ? Geeft ook warmte af.

Deur op een kiertje voor de uitlaatgassen, toch ?? :-)

 

Ik ga er steeds vanuit dat de aggregaat buiten staat en dus niet binnen wel zijn er al oplossingen voor binnen en dan een uitlaatafvoersysteem, maar buiten is beter ook i.v.m. de brandstof.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je kunt ook overschakelen op een ouderwetse Oklahoma Joe Smoker barbecue partygrill voor een 250 euro koop je de imitatie welke ook goed functioneert.

 

Voor een klein prijsje kun je buiten of onder een afdak voor een 8 man gerechten maken;

Het is een soort buitenkeuken om brood of een goede schotel klaar te maken.

De Oklahoma Country Smoker leent zich uitstekend voor het bereiden van vlees, vis, groenten en brood / pizza enz.

Nooit meer je vlees verbranden maar wel professioneel grillen, koken en roken.

 

[video=youtube;VG0R6b79-ns]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je dikke pech. Had je jezelf maar WEL moeten voorbereiden.

Denk dat de vraag verder ook weinig nut heeft op een preppers forum waar een ieder toch wel op de een of andere manier voorbereid is op zoiets.

 

Dus ben je wel prepper en heb je niet het juiste materiaal in huis om een warme maaltijd te bereiden, dan weet je wat je alsnog moet regelen ;-)

 

Ik denk dat het wel nut heeft.

In mijn geval wil ik een soort van info en klein noodpakket maken voor mensen waarvan ik wil dat ze overleven :p

En aangezien ik hun niet prepspul in huis ziet halen..... stel ik deze vraag.

 

Voor de mensen die niet lezen, zal ik bepaalde punten vet drukken

 

Stel, er is een shtf en er is geen stroom geen gas niets.

Maar je bent ook geen prepper of je heb niet de juiste materiaal in huis om te kunnen koken.

Hoe kook je dan zonder dat je de boel af fikt??

Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook een zgn Truckers-magnetron kopen voor 12V dus voor in de auto via je 12Volt plug.

 

Dan gerechten opwarmen of een kantenklaar magnetron maaltijd.

 

Of een omvormer 12V - 220V en dan een goedkope magnetron aansluiten met laag verbruik,

wel op de capaciteit letten van accu-omvormer-aansluitwaarde

 

die magnetrons pakken zoveel stroom dat je een vrachtwagen moet laten lopen onder het gebruik

die op de 12v plug zetten van een auto kan wel, maar dan smelt je alle bedrading ervan, daar is een aanstekerplug niet voor gemaakt ;)

vrachtwagens met magnetron hebben een aparte stroomkabel/stopcontact ervoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...